استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ساخت وان با کاشی

ساخت وان با کاشی
ساخت وان با کاشی

برای ساخت وان حمام، از مصالح و متریال های مختلفی استفاده می شود. اما رایج ترین آن ها، ساخت وان با کاشی می باشد. به دلیل تنوع بی نظیر در طرح و رنگ کاشی ها، بسیاری افراد ساخت وان با کاشی را برای حمام ترجیح می دهند. ساخت وان نسبت به خرید و نصب یک وان آماده و پیش ساخته، پیچیده تر بوده و نیاز به تخصص و مهارت بسیاری دارد. در حالت کلی، ساخت وان با کاشی یا سایر متریال ها، نکات و جزئیات فراوانی دارد. همچنین چالش های فراوانی مانند نشت آب، شکست بدنه وان به دلیل عدم تحمل وزن آب درون آن و یا هزینه مازاد بر نیاز، سر راه قرار دارد. به همین دلیل بهتر است این کار توسط متخصصان و اشخاص ماهر و با تجربه انجام شود. در ادامه این مطلب، با نحوه ساخت وان با کاشی آشنا خواهید شد.

نحوه ساخت وان با کاشی

افراد مختلف، به دلایل متفاوتی تصمیم به ساخت وان با کاشی می گیرند. بیشتر افراد برای بهره مندی از یک وان با مشخصات و ویژگی های دلخواه و همچنین مطابق با متراژ حمام خود، تصمیم به ساخت وان می گیرند. یکی از مزایای کاشی ها نسبت به سایر متریال ها، تنوع بسیار بالای طرح ها و رنگ های کاشی های موجود در بازار است. با ساخت وان با کاشی طرح چوب، می توان طرحی از طبیعت را در دکوراسیون داخلی حمام خود بکار برد. برای سبک های مختلف دکوراسیون، می توان طرح کاشی متناسب با آن را انتخاب نمود.

شیوه ساخت وان با کاشی بسیار ساده تر از ساخت جکوزی می باشد. زیرا وان ها امکانات بسیار ساده تری داشته و مانند جکوزی ها نیازی به لوله کشی و سیم کشی های پیچیده برای نصب پمپ ندارند. در ادامه، مراحل مختلفی که برای ساخت وان با کاشی طی می شود را به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

ساخت وان با کاشی
ساخت وان با کاشی

اندازه گیری محل ساخت وان با کاشی

اولین قدم در ساخت وان با کاشی ، تعیین مکان و سپس اندازه گیری ابعاد محل در نظر گرفته شده برای ساخت وان است. محاسبه اندازه وان، به تخمین صحیح و دقیق مقدار مصالح مورد نیاز و زمان لازم برای ساخت وان با کاشی کمک بسیاری می کند. هنگام بررسی محل مناسب ساخت وان و ابعاد آن، به رعایت تناسب میان ابعاد وان و همچنین مساحت حمام، دقت کنید. بهتر است فضای کافی برای ورود و خروج ایمن تمام اعضای خانواده از وان را در نظر گرفت.

ساخت وان با کاشی
اندازه گیری محل ساخت وان با کاشی

حفاری برای ساخت وان با کاشی

اگر قصد ساخت وان با کاشی به صورت توکار داشته باشید، به این معنا که وان در داخل زمین قرار بگیرد، باید کف زمین حفاری شود. بدیهی است که امکان حفر کف حمام در آپارتمان ها وجود ندارد. در چنین شرایطی، برای ساخت وان توکار، باید ابتدا در مکان مورد نظر سکویی ساخته شده و سپس فضای میان آن را به شکل وان دراورد. برای نصب شیرآلات و یا قرار دادن لوله فاضلاب و لوله آب شهری نیز ممکن است به کنده کاری زمین و دیوار حمام نیاز باشد.

ساخت وان با کاشی
ساخت وان با کاشی طرح چوب

ساخت دیواره وان

مرحله بعدی در ساخت وان با کاشی ، ساخت دیواره اطراف وان و یا سکوی وان توکار می باشد. دقت کنید که در حین ساخت دیواره و یا بلوک چینی اطراف آن، باید لوله های وان در میان بلوک ها جایگذاری شوند. با توجه به مکانی که برای وان در نظر گرفته اید، به روش های مختلفی می توان آن را ایجاد کرد. به عنوان مثال اگر قصد ساخت وان در عرض حمام داشته باشید، می توان با ساخت تنها یک دیواره، فضای وان را مشخص کرد. اما اگر در وسط و یا گوشه ای از حمام بخواهید وان بسازید، به ساخت چند دیواره نیاز است. برای ساخت دیواره، می توان از روش بلوک چینی استفاده کرد.

ساخت وان با کاشی
ساخت دیواره برای وان

همان طور که پیش تر گفتیم، در ساخت وان با کاشی مدل توکار، دو روش وجود دارد. روش اول که غالبا در ویلاها و خانه های مستقل قابل اجرا می باشد، حفاری زمین به منظور ساخت وان می باشد. در این روش نیازی به ساخت دیواره و یا سکو نمی باشد. در روش دوم که در آپارتمان، بالکن و همچنین ویلاها مرسوم است، برای ساخت وان، ابتدا اطراف آن سکو می سازند. جنس این سکو می تواند از چوب، بتن، آجر و همچنین کاشی باشد. برای ایجاد این سکو، نیاز به بلوک چینی اطراف محدوده وان می باشد.

ساخت وان با کاشی
ساخت وان توکار با کاشی

پس از بلوک چینی دیواره یا سکوها در مدل روکار و توکار، بر روی بلوک ها و بدنه داخل وان بتن پاشیده می شود. همچنین بتن پاشی به عایق کردن دیواره وان برای جلوگیری از نشت آب و صاف و یکدست شدن زمینه برای نصب کاشی نیز کمک بسیاری می کند.

ساخت وان با کاشی
بتن ئاشی دیواره برای ساخت وان با کاشی

کاشی کاری در ساخت وان با کاشی

مرحله نهایی در ساخت وان با کاشی ، کاشی کاری نهایی داخل وان و بیرون بدنه آن است. با توجه به سبک دکوراسیون حمام و بودجه ای که در نظر گرفته اید، گزینه های بسیاری برای انتخاب طرح و رنگ کاشی ها دارید. می توانید کاشی به کار رفته در بدنه داخلی وان را همرنگ و یا متفاوت از رنگ دیواره حمام یا بدنه بیرونی وان انتخاب کنید. در کاشی کاری داخل وان باید به ایجاد شیب مناسب جهت هدایت و تخلیه آب توسط زهکش کف وان، دقت زیادی شود. زیرا اگر آب در وان باقی مانده و کامل تخلیه نشود، موجب رشد قارچ و باکتری خواهد شد.

ساخت وان با کاشی
کاشی کاری در ساخت وان با کاشی

مزایای ساخت وان با کاشی

در نوشته های بالا، مراحل ساخت وان با کاشی را شرح دادیم. اما ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که ساخت وان با کاشی چه مزایایی دارد؟ به همین دلیل قصد داریم تا برخی از مزایای ساخت وان با کاشی را به طور خلاصه بررسی کنیم.

  • بازه قیمتی گسترده کاشی و امکان تهیه آن با هر بودجه ای
  • مقاومت بالای کاشی در برابر نفوذ آب
  • طرح های بسیار متنوع کاشی نسبت به سایر مصالح
  • امکان ساخت وان با کاشی در ابعاد و شکل های مختلف

برای مطالعه بیشتر:

ساخت وان با اجر

مراحل ساخت جکوزی بتنی

هزینه نصب جکوزی خانگی

قیمت وان حمامی ساده

هزینه ساخت جکوزی

قیمت جکوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر