استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

روش ساخت جکوزی چگونه است؟

روش ساخت جکوزی

آشنایی با روش ساخت جکوزی ، می تواند برای علاقه مندان به کارهای فنی و یا افرادی که به فکر تهیه جکوزی هستند، جالب باشد. جکوزی یکی از وسایل محبوب برای استراحت و آرامش در خانه است. خرید و نصب جکوزی آماده هزینه بسیاری در پی دارد. اما با یادگیری نحوه ساخت جکوزی می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد. خوشبختانه برای ساخت جکوزی دست ساز با هزینه کم، روش ‌های مختلف آموزش ساخت جکوزی وجود دارند که به ما یاد می دهند چگونه جکوزی بسازیم . با توجه به بودجه مالی خود، می توان متریال، ابعاد و روش ساخت جکوزی را مشخص نمود. در این مقاله، به توضیح صفر تا صد ساخت جکوزی و همچنین وسایل مورد نیاز برای ساخت جکوزی دست ساز پرداخته می شود.

مراحل ساخت جکوزی

ساخت جکوزی دست‌ ساز یکی از فعالیت ‌های خلاقانه و جذاب در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات آبی است. با ساخت جکوزی دست ‌ساز ، می‌ توان یک محیط آرامش‌ بخش را ایجاد کرد و در مواقع مورد نیاز از آن استفاده کرد. در ادامه این متن، صفر تا صد ساخت جکوزی شامل روش ساخت جکوزی و مراحل ساخت جکوزی ساده به صورت کامل توضیح داده خواهد شد.

برنامه ‌ریزی و طراحی نحوه ساخت جکوزی

در ساخت جکوزی دست ساز ، اولین مرحله انتخاب مکان جکوزی، برآورد هزینه ساخت سونا و جکوزی  ، برنامه ریزی دقیق روش ساخت جکوزی و طراحی مدل آن است. طرح و نقشه ‌های مراحل ساخت استخر و جکوزی باید به طور کامل رسم شوند. در این مرحله، ابعاد جکوزی، محل قرار گیری تاسیسات جکوزی مانند پمپ و سیستم تصفیه آب جکوزی، مصالح و وسایل مورد نیاز برای ساخت جکوزی و همچنین سایر جزئیات، تعیین می شوند. می ‌توان با طراحی و برنامه ریزی دقیق تر، مکان قرارگیری جت ها، فواره ‌ها و همچنین جنس بدنه داخلی و خارجی جکوزی را مشخص کرد.

تهیه وسایل مورد نیاز برای ساخت جکوزی

در دومین مرحله از روش ساخت جکوزی ، نیاز است تا مصالح و وسایل مورد نیاز برای ساخت جکوزی تهیه شوند. این مصالح و ابزار می توانند شامل پانل های چوبی، پلاستیک، انواع لوله ‌ها، اتصالات، پمپ آب، فیلتر ها، سیستم تصفیه و جت ها باشند. باید اطمینان حاصل شود که مصالح انتخابی کیفیت بالایی داشته و در برابر آب و تابش مستقیم نور خورشید، مقاوم باشند. انتخاب و استفاده از مصالح با مقاومت و کیفیت بالا، در افزایش طول عمر و استحکام جکوزی، تاثیر بسزایی دارد. در این مرحله از روش ساخت جکوزی ، باید لیستی از تمامی وسایل مورد نیاز برای ساخت جکوزی تهیه کرده و به فروشگاه‌ های تجهیزات ساختمانی مراجعه کرد. در این فروشگاه ها می توان اغلب لوازم مورد نیاز برای ساخت جکوزی دست ساز را تهیه کرد.

مراحل ساخت جکوزی
روش ساخت جکوزی چگونه است

ساخت بدنه جکوزی دست ساز

در مرحله سوم از روش ساخت جکوزی ، باید بدنه جکوزی که شبیه به ساخت وان ساده می باشد، ساخته شود. این کار شامل برش و اتصال قطعات چوبی یا پلاستیکی به شکل یک حوضچه گرد یا مستطیل می باشد. برای اطلاع از نوع جنس مناسب برای هر کدام از قسمت های بدنه، بهتر است با فرد آگاه مشورت شود. با استفاده از ابزار مناسب، قطعات باید به هم متصل و تثبیت شوند. در مراحل ساخت استخر و جکوزی بهتر است از چسب ها و پیچ های مناسب استفاده شود تا بدنه آن بسیار محکم و پایدار باشد.

ساخت وان دست ساز یا جکوزی دست ساز، کار بسیار پر چالش و حساسی می باشد. ممکن است با اشتباهی کوچک در ساخت و یا نصب اتصالات جکوزی، در عملکرد آن اختلال ایجاد شده یا مشکلاتی مانند نشت آب پیش آید. به همین دلیل اگر خودتان تجربه و مهارت کافی برای ساخت جکوزی دست ساز ندارید، بهتر است این کار را به افراد متخصص بسپارید. متخصصان و سازندگان ماهر، با طی دوره های اموزش ساخت جکوزی و اجرای پروژه های متعدد، تجربه و مهارت بیشتری دارند.

نحوه ساخت جکوزی
ساخت بدنه جکوزی دست ساز

نصب سیستم تصفیه آب در ساخت جکوزی

مرحله بعدی ساخت جکوزی ساده ، نصب سیستم تصفیه آب و پمپ جکوزی است. سیستم تصفیه آب، یکی از اجزای مهم جکوزی است. وجه تمایز ساخت جکوزی دست ساز نسبت به ساخت وان دست ساز ، نصب پمپ و سیستم فیلتراسیون می باشد.

برای نصب سیستم تصفیه آب، لوله ‌ها در بدنه جکوزی قرار داده شده و به صورت صحیح و محکم با اتصالات مورد نیاز، به یکدیگر وصل می شوند. سپس پمپ آب نصب خواهد شد تا آب به درستی در قسمت های مختلف جکوزی گردش پیدا کرده و تصفیه شود. برای ساخت وان ساده نیازی به انجام این مراحل نیست. در مرحله نصب سیستم تصفیه آب در ساخت جکوزی ساده ، باید لوله‌ ها را در داخل بدنه جکوزی قرار داده و به صورت صحیح و محکم به یکدیگر متصل کنید. بهتر است از سیستم ‌های تصفیه آب با فیلترهای مختلف استفاده شود تا بتوان آب جکوزی را پاکیزه و به دور از آلودگی نگه داشت.

روش ساخت جکوزی
نصب سیستم تصفیه آب در ساخت جکوزی

ساخت جکوزی دارای سیستم گرمایشی

برای راحتی و لذت بردن از جکوزی، سیستم گرمایش آب ضروری است. در مرحله پنجم روش ساخت جکوزی ، نوبت نصب گرمکن یا هیتر برای جکوزی می باشد. نصب یک سیستم گرمایشی مناسب که بتواند آب را به دمای مطلوب برساند، بسیار مهم است. برای نصب سیستم گرمایشی باید از فردی متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا نصب به درستی انجام شده و خطری برای استفاده از جکوزی ایجاد نشود.

نصب جکوزی و امکانات آن

در مرحله ی برنامه ریزی و طراحی روش ساخت جکوزی ، مکان مناسب برای نصب جکوزی انتخاب شده است. این مکان باید سطحی صاف و محکم باشد تا بتواند وزن جکوزی و آب را تحمل کند. در هنگام نصب وان دست ساز ، باید به اتصالات آب و برق توجه ویژه ای کرد. در صورت نیاز، می توان از یک تکنسین برق یا لوله کش برای نصب لوله کشی خارجی کمک گرفت. همچنین،‌ می توان امکانات یا تجهیزات جانبی مانند سیستم نور پردازی، سیستم صوتی و کنترل‌ دیجیتال را به جکوزی اضافه کرد.

مراحل ساخت جکوزی
نصب جکوزی و امکانات آن

آزمایش و راه اندازی پس از ساخت جکوزی

پس از اتمام مراحل ساخت جکوزی ، باید کارکرد آن مورد آزمایش قرار گیرد تا از عملکرد درست و ایمن آن اطمینان حاصل شود. روشن کردن سیستم، تست کردن سیستم تصفیه آب، بررسی عملکرد سیستم گرمایشی و تمامی اجزا دیگر از جمله مراحلی می باشند که باید مورد آزمایش قرار گیرند. اگر هر گونه خرابی یا نقصی وجود دارد، باید پیش از استفاده تعمیر شود. سپس، می توان از جکوزی دست ساز استفاده کرده و لذت برد.

روش ساخت جکوزی
آزمایش و راه اندازی پس از ساخت جکوزی

مشاوره با متخصصان در نحوه ساخت جکوزی

ممکن است در هر مرحله از روش ساخت جکوزی به کمک و مشاوره از متخصصان احتیاج پیدا شود. مطمئناً ساخت یک جکوزی دست ‌ساز زمان‌ بر بوده و نیازمند مهارت‌ های فنی است. در صورت تازه کار بودن یا نداشتن تجربه کافی، بهتر است به یک شرکت متخصص در ساخت و نصب جکوزی مراجعه کنید. با مراجعه به متخصصان از کیفیت و ایمنی ساخت جکوزی مطمئن شده و روش ساخت جکوزی به خوبی پیش خواهد رفت. همچنین، حتماً باید به مقررات مربوط به نصب و استفاده از جکوزی توجه کرده و از ایمنی کامل در استفاده از جکوزی اطمینان حاصل شود.

برای مطالعه بیشتر:

خرید جکوزی پیش ساخته

خرید وان جکوزی خانگی

قیمت وان

جکوزی اماده ۴ نفره

ساخت وان با اجر

مراحل ساخت جکوزی بتنی

ساخت وان با کاشی

ابعاد استاندارد وان حمام

لیست قیمت وان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می دهید؟

0

امتیاز کاربران: 4.43 ( 4 نظر)