استعلام قیمت
۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

بتن غوطه ای

بتن غوطه ای
بتن غوطه ای

بتن غوطه ای که به قلوه بتن هم شناخته می شود یکی از انواع بتن است که بیشتر در فعالیت هایی مانند هموار کردن و پر کردن ناهمواری های معابر مانند چاله ها و کانال ها مورد استفاده قرار می گیرد. در ساختار بتن غوطه ای درصد سیمان کمتری مورد استفاده قرار گرفته است که برای مسطح کردن معابر مناسب باشد.

بتن غوطه ای
بتن غوطه ای

قیمت بتن غوطه ای

سیمان مهم ترین عامل تشکیل دهنده بتن است و درصد بیشتری از آن را به خود اختصاص می دهد به همین دلیل قیمت بتن غوطه ای به طور عمده به قیمت سیمان وابسته است. از آنجایی که درصد سیمان این نوع بتن نسبت به سایر انواع بتن کمتر است، قیمت بتن غوطه ای نسبت به سایر انواع بتن بین 10 تا 20 درصد ارزان تر است.

از دیگر مواردی که در قیمت بتن غوطه ای تاثیرگذار هستند می توان به محیط جغرافیایی و حجم بتن اشاره کرد.

مواد تشکیل دهنده بتن غوطه ای

در ساختار بتن غوطه ای مانند سایر بتن ها از سیمان، آب، مواد معدنی مانند شن و ماسه و مواد افزودنی استفاده می شود. در ساختار بتن غوطه ای نسبت معمولا 70 درصد بتن و 30 درصد سنگ به کار می رود.

نقش سیمان در مواد تشکیل دهنده بتن غوطه ای چسبندگی سایر مواد به یکدیگر است. همان طور که در بالا گفته شد، درصد سیمان مورد استفاده در ساختار بتن غوطه ای کمتر از سایر انواع بتن و بین 7 تا 14 درصد می باشد.

ماده تشکیل دهنده دیگر این نوع بتن مواد معدنی است که برای بتن غوطه ای از نوع سنگ دانه ها است که ترکیبی از شن و ماسه می باشد.

بتن غوطه ای
کاربرد زیرسازی بتن غوطه ای

کاربرد بتن غوطه ای

بتن غوطه ای دو نوع عیار بالا و عیار پایین دارد که با توجه به آن کاربرد بتن نیز ممکن است متفاوت باشد. نوع عیار بالاتر آن برای پر کردن چاله ها و هموار سازی خیابان ها مورد استفاده قرار می گیرد و نوع عیار کمتر آن به عنوان بستری برای سایر انواع بتن مورد و به عنوان یک لایه محافظ بین بتن اصلی و سطح زمین مورد استفاده قرار می گیرد و از نفوذ آب به سطوح زیرین جلوگیری می کند. همچنین می تواند در ساختمان نقش یک عایق صوتی و حرارتی را ایجاد کند. یکی دیگر از موارد کاربرد بتن غوطه ای ، در ساخت آرماتور است.

نکات اجرای بتن غوطه ای

یکی از نکات مهمی که در هنگام اجرای بتن غوطه ای باید به آن توجه کرد، آماده بودن سطح زیر آن است. سطح کار باید زیر سازی مناسبی داشته باشد. از دیگر نکات مورد توجه در اجرای بتن غوطه ای ، کنترل ضخامت آن در هنگام اجرا است.

پس از اجرای بتن نیز باید دقت شود که تا زمانی که تازه است به درستی از آن نگه داری شود. مراقبت از بتن تازه برای افزایش مقاومت آن ضروری است.

برای مطالعه بیشتر:

آزمایش خاک

آزمایشگاه بتن

ازمایش دانه بندی خاک

هبلکس قیمت

ضد یخ سیمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *