استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

بایدها و نبایدهای جکوزی برای کودکان

جکوزی برای کودکان
جکوزی برای کودکان

جکوزی برای کودکان ، از بایدها و نبایدهای متعددی پیروی می کند. می دانیم که جکوزی، از محبوب ‌ترین وسایل آرامش بخش در خانه ‌ها و مراکز تفریحی است، اما استفاده از جکوزی برای کودکان در عین حال که خطرناک است، می تواند سودمند نیز باشد. جکوزی علاوه بر خواص درمانی بسیار، لذت بسیاری را نیز به افراد اعطا خواهد کرد.

بنابراین، برخی پدر و مادر ها این دغدغه را دارند که چگونه از جکوزی برای کودکان خود استفاده کرده و از مضرات جکوزی برای کودکان در امان بمانند. پیش از هر تصمیمی که منجر به پشیمانی والدین شود، آن ها باید از امن بودن این امکان تفریحی برای کودک خود اطمینان حاصل نمایند. در این متن، به بررسی باید ها و نباید های مرتبط با استفاده از جکوزی برای کودکان می‌ پردازیم. هدف ما افزایش اطلاعات در زمینه جکوزی برای کودکان و همچنین کمک برای ایجاد یک محیط امن و سالم برای جکوزی کودک است. در ادامه با ما همراه باشید.

فواید جکوزی برای کودکان

استفاده از جکوزی برای کودکان می ‌تواند فوایدی داشته باشد. اما باید دانست که استفاده از جکوزی برای کودکان باید تحت نظارت دقیق و با رعایت اصول ایمنی صورت گیرد. در غیر این صورت، ممکن است منجر به آسیب های جبران ناپذیری شده که در این مقاله به آن مبحث نیز خواهیم پرداخت. در ادامه به برخی از فواید جکوزی کودک اشاره شده است:

جکوزی برای کودکان
جکوزی برای کودکان

افزایش آرامش در کودکان و بهبود خواب

استفاده از جکوزی می تواند به کودکان کمک کند تا استرس و اضطراب خود را کاهش دهند. گرمای آب جکوزی و ماساژ آرامش بخش آن، موجب کاهش استرس و تنش های جسمی و عصبی خواهد شد. افزایش آرامش در کودکان، باعث بهبود کیفیت خواب آنان نیز خواهد شد. گرمای آب جکوزی و ماساژور های آن می‌ تواند به آسودگی عضلات و اعصاب کودکان کمک کند. در نتیجه، آن ها به خواب عمیق ‌تری فرو خواهند رفت.

جکوزی برای کودکان
فواید جکوزی برای کودکان

بهبود عملکرد قلبی و عروقی و توانایی های حرکتی کودکان

استفاده از جکوزی برای کودکان مزیتی مانند بهبود عملکرد قلبی و عروقی کودک دارد. گرمای آب جکوزی باعث گشاد شدن عروق و بهبود جریان خون شده و می‌ تواند به عملکرد قلبی و عروقی کودکان کمک کند. همچنین، استفاده از جکوزی در بهبود توانایی های حرکتی کودکان تاثیر گذار است. دمای آب جکوزی می ‌تواند به عضلات کودکان کمک کند تا گرم شده و آماده فعالیت باشند. در هر صورت، قبل از استفاده از جکوزی برای کودکان، باید با پزشک معالج آن ها مشورت کرد. در صورت توصیه آن ها به استفاده از جکوزی برای کودکان ، لازم است تا از اصول ایمنی در استفاده از جکوزی کودک پیروی کرد.

جکوزی برای کودکان
بهبود عملکرد قلبی و عروقی و توانایی های حرکتی کودکان در جکوزی

خطرات و مضرات جکوزی برای کودکان

استفاده از جکوزی برای کودکان می ‌تواند با خطرات جدی همراه باشد، بنابراین باید همیشه احتیاط کرد. مخصوصا اگر کودک دارای بیماری های زمینه ای مربوط به قلب و عروق یا تنفس باشد، بهتر است از جکوزی کودک و انواع دیگری از تفریحات که مشکلات سلامت کودک را تشدید می کنند، پرهیز نمود. همچنین، بهتر است پیش از استفاده از جکوزی، با پزشک مربوطه مشورت کرده و ضرر جکوزی برای کودکان را در نظر گرفت. اکنون، به برخی از خطرات و مضراتی که ممکن است در هنگام استفاده کودکان از جکوزی پیش آید، می پردازیم. از مضرات جکوزی برای کودکان می توان به خطر غرق شدن، اسیدیته آب و دمای بالای آب اشاره کرد.

جکوزی برای کودکان
خطرات و مضرات جکوزی برای کودکان

خطر غرق شدن در جکوزی برای کودکان

غرق شدن کودکان در جکوزی یک خطر جدی است. جکوزی‌ ها برای استراحت در آب گرم و فراغت از استرس و خستگی، بسیار محبوب هستند. اما برای کودکان زیر ۴ سال، این دستگاه‌ ها یک خطر واقعی به شمار می‌ روند. کودکان کوچک ممکن است به دلیل عدم توانایی در شنا کردن، کوچک بودن جثه و عدم تجربه، در هنگام جکوزی کودک دچار مشکل شوند. کودکان زیر سن ۴ سال معمولاً به طور کافی آگاهی ندارند که چگونه باید در آب شنا کرده و به راحتی می‌ توانند غرق شوند. به همین دلیل، کودکان باید همیشه تحت نظارت یک بزرگسال در جکوزی باشند.

برای جلوگیری از خطرات و مضرات جکوزی برای کودکان ، کودکان هیچ‌ گاه نباید به تنهایی در نزدیکی جکوزی پرسه زده و بازی کنند. همچنین، باید از در دسترس بودن اسباب بازی و سایر اشیاء در نزدیکی جکوزی جلوگیری شود، جکوزی در شب روشن نباشد و بدون نظارت، از آن استفاده نشود. به علاوه، در صورتی که برای جکوزی درپوش تعبیه شده است، بهتر است از آن استفاده کرده تا از خطرات احتمالی برای کودکان پیشگیری شود.

جکوزی برای کودکان
خطر غرق شدن کودکان در جکوزی

خطر آسیب های پوستی و دمای آب در جکوزی برای کودکان

ضرر جکوزی برای کودکان تنها خلاصه به غرق شدن نمی شود. اسیدیته آب جکوزی می‌ تواند برای پوست حساس کودکان، آسیب‌ های جدی ایجاد کند. بنابراین، اگر از جکوزی برای کودکان استفاده می شود، باید از میزان pH آب اطمینان حاصل شود. همچنین، حرارت بالای آب جکوزی می‌ تواند برای کودکان خطرناک بوده و باعث سوختگی و گرما زدگی شود. بنابراین، دمای مناسب آب جکوزی برای کودکان حداکثر ۳۷ درجه سانتی‌گراد می باشد. مدت زمان مناسب استفاده از جکوزی برای کودکان حداکثر ۱۵ دقیقه بوده و نباید طولانی باشد.

جکوزی برای کودکان
دمای جکوزی برای کودکان

نکات ایمنی استفاده از جکوزی برای کودکان

همانطور که پیش از این گفته شد، از مهم ترین راهکار ها توجه کافی به کودکان هنگام استفاده از جکوزی می باشد. برای حفظ ایمنی در استفاده از جکوزی برای کودکان، رعایت نکات زیر الزامی است.

  • باید به کودکان آموزش داده شود که هرگز سعی نکنند تا به قسمت‌ های داخلی جکوزی دسترسی پیدا کنند. چرا که ممکن است در آنجا گرفتار شده و غرق شوند.
  • از ورود کودکان به جکوزی با پوشیدن لباس ‌هایی که می ‌توانند به آنچه که درون جکوزی هست، بچسبد و یا انواع لباس شنا که امکان سنگین شدن و پایین کشیدن کودک را دارد، جلوگیری شود.
  • از دستگاه‌ هایی که برای جلوگیری از انسداد فیلتر ها و پمپ ‌ها طراحی شده‌ اند استفاده شود. زیرا انسداد آن ها نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان نیز مشکل زا خواهد بود.
  • اگر جکوزی دارای روکش یا درپوش جکوزی برای کودکان است، باید ترجیحا بسته باشد. در صورت باز بودن آن، باید هوشیار و مراقب بود.

همیشه در صورت وجود هرگونه صدای نامعمول یا اختلال در عملکرد دستگاه، جکوزی را خاموش کرده و در صورت نیاز، برای تعمیر آن اقدام کنید.

برای مطالعه بیشتر:

قیمت جکوزی یک نفره

ابعاد وان حمام

فواید جکوزی خانگی

جکوزی برای سیاتیک

پریدن از جکوزی به آب سرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می دهید؟

امتیاز کاربران: 4.33 ( 3 نظر)