استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چسب چوب در رنگ پلاستیک

چسب چوب در رنگ پلاستیک
چسب چوب در رنگ پلاستیک

چسب چوب در رنگ پلاستیک موجب افزایش مقاومت رنگ و بیشتر شدن خاصیت چسبندگی آن شده و عمر آن را بیشتر می کند. به علت وجود مقدار چسب چوب در رنگ پلاستیک ، این نوع رنگ مقاوم بالاتری نسبت به رنگ های نیمه پلاستیک دارد. تا به غلظت مناسب رسیدن چسب چوب در رنگ پلاستیک می توان به اضافه کردن آن ادامه داد. از جمله مزایای ترکیب چسب چوب با رنگ پلاستیک می توان به خشک شدن آسان آن، قیمت مناسب، ماندگاری بالا، تحمل بالای گرما و … اشاره کرد.

نسبت مقدار چسب چوب در رنگ پلاستیک

در طرز تهیه رنگ پلاستیک ساختمانی ، برای مقدار چسب چوب در رنگ پلاستیک نمی توان درصد یا تناسب خاصی را بیان کرد، زیرا مقادیر مختلفی ترکیب رنگ پلاستیک و چسب چوب ، ویژگی های متفاوتی ایجاد می کند. بهترین طرز تهیه رنگ پلاستیک ساختمانی با چسب چوب این است که تا رسیدن به میزان چسبندگی مورد نیاز و لازم، اضافه کردن چسب چوب در رنگ پلاستیک را ادامه دهیم.

طرز تهیه رنگ پلاستیک ساختمان

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

مزایای ترکیب چسب چوب با رنگ پلاستیک

اضافه کردن چسب چوب در رنگ پلاستیک مزایا و ویژگی های مثبت زیادی به آن اضافه می کند. در ادامه مزایای ترکیب چسب چوب با رنگ پلاستیک مورد بررسی قرار می گیرد.

  • جلوگیری از پوسته پوسته شدن رنگ روی دیوار
  • بالا بردن دوام و ماندگاری رنگ روی دیوار
  • افزایش مقاومت رنگ در برابر حرارت
  • نیاز به زمان کمتر برای خشک شدن
  • پوشش دهی بالا
  • وارد کردن آسیب کمتر به محیط زیست
نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

سطح مات و مخملی رنگ پلاستیک ساختمان

معایب ترکیب رنگ پلاستیک و چسب چوب

ترکیب رنگ پلاستیک و چسب چوب باعث بهتر شدن خواص آن و افزایش مقاومت رنگ در برابر آسیب در طول زمان می شود. اما رنگ پلاستیک به خودی خود نسبت به رنگ روغن معایبی نیز دارد. رنگ پلاستیک قابل شستشو نیست و حلال آن آب می باشد. سطوحی مانند چوب یا فلز را نمی توان با رنگ پلاستیک رنگ کرد زیرا امکان دارد رنگ پوسته پوسته شده و به مرور بعد از خشک شدن بریزد و کیفیت قبل را نداشته باشد. البته که اضافه کردن مقدار چسب چوب در رنگ پلاستیک موجب می شود رنگ پلاستیک تا حدی قابلیت شستشو داشته باشد. هم چنین اضافه کردن چسب چوب در رنگ پلاستیک باعث می شود بتوان از آن به روی سطوح چوب و فلز نیز استفاده کرد. اگرچه در هر صورت رنگ روغن روی این سطوح ماندگاری بالاتری دارد.

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

عدم انعکاس نور چراغ رنگ پلاستیک ساختمان

کاربرد رنگ پلاستیک

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک به دلیل راحتی فرایند اجرای آن رونق گرفته است. این نوع رنگ بر پایه حلال آب است و در ترکیب رنگ پلاستیک ساختمان ذرات رنگ با مواد چسبی شبیه به چسب چوب استفاده شده است که در دو دسته نیم پلاستیک و تمام پلاستیک تولید می شود و اما مناسب دیوارهایی که به شستشو نیاز دارند نیست؛ بنابراین بیشتر در پوشش سقف استفاده می شود. هم چنین می توان برای بهتر کردن کیفیت آن از ترکیب چسب چوب در رنگ پلاستیک استفاده کرد.

ترکیب رنگ پلاستیک ساختمان

غلتک با پرز بلند مناسب نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک 

مراحل نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

در نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک بهتر است از پیستوله و غلتک استفاده شود. زیرا رنگ آمیزی با قلمو از خود ردی برجای می گذارد که در نهایت سطح صاف و زیبایی نمی دهد. در نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک باید دقت شود که به دلیل پایه آب بودن حلال آن، به طور مستقیم بر روی رنگ های روغنی قابل اجرا نیست. حتی اگر از چسب چوب در رنگ پلاستیک استفاده شود نیز نمی توان ماندگاری آن را افزایش داد. اما در صورتی که رنگ مستقیم بر روی اندود گچ دیوار اجر شود به ترتیب زیر عمل می شود. به این نکته توجه شود که قبل از شروع کار از خشک بودن اندود گچ زیرین اطمینان حاصل شود. زیرا در صورت وجود رطوبت رنگ پوسته پوسته خواهد شد.

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

آستر در نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

  • قبل از شروع هر کاری به آماده سازی سطوح پرداخته می شود. دیوار باید از هرگونه آلودگی  و گرد و غبار تمیز شود. سپس چارچوب های در و قسمت هایی که نیاز به رنگ آمیزی ندارد با چسب نقاش آبی پوشانده می شود.
  • سطح زیرکار در رنگ پلاستیک بسیار اهمیت دارد و باید تمیز و سمباده خورده باشد تا به طور کامل رنگ پلاستیک جذب سطح شده و پوسته پوسته نشود. پس از آن برای انجام بتونه کاری ابتدا رنگ آستر روی آن زده می شود.
نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

استفاده از چسب در کنج ها جهت اجرای دقیق

  • قبل از شروع هر کاری به آماده سازی سطوح پرداخته می شود. دیوار باید از هرگونه آلودگی  و گرد و غبار تمیز شود. سپس چارچوب های در و قسمت هایی که نیاز به رنگ آمیزی ندارد با چسب نقاش آبی پوشانده می شود.
طرز تهیه رنگ پلاستیک ساختمانی

اجرای پرایمر قبل از نقاشی با رنگ پلاستیک

قیمت نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

قیمت نقاشی پلاستیک ساختمان به کیفیت دیوار و میزان کاری که بر روی دیوار انجام می شود، بستگی دارد. در تعیین قیمت نقاشی پلاستیک ساختمان علاوه بر هزینه رنگ پلاستیک ساختمان و مصالح مورد نیاز، دستمزد نقاشان و کارگران نیز موثر است. کیفیت رنگ تهیه شده در مقدار نهایی هزینه رنگ پلاستیک ساختمان و مصالح تاثیر خواهد داشت.

برای اطلاع از هزینه رنگ پلاستیک ساختمان ، می توانید با کارشناسان شرکت عمران مدرن تماس گرفته و مشورت کنید.

برای مطالعه بیشتر:

رنگ آکریلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: اولین نفر باشید!