استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

نصب موکت اداری

نصب موکت اداری
نصب موکت اداری

موکت اداری نوعی از موکت با جنس پلی آمید است که جهت کاربری های اداری و هتل ها طراحی شده است. نصب موکت اداری در فضاهایی مانند کتابخانه ها، راهرو هتل ها و ادارات که سکوت و کاهش آلودگی صوتی دارای اهمیت است، رواج دارد. زیرا بافت موکت اداری به گونه ای است که خاصیت آکوستیکی دارد و علاوه بر اینکه از آلودگی صوتی هنگام راه رفتن جلوگیری می کند، آلودگی صوتی زمینه را جذب کرده و مانع انعکاس آن می شود. موکت اداری ، در دو نوع تایل و رول تولید می شوند. موکت های تایلی مناسب سطوح صاف و بدون شکستگی ارتفاعی و موکت رولی مناسب فضاهایی با پله های داخلی مانند آمفی تئاتر است.

مدل موکت پرز بلند که در خانه ها استفاده می شود، مناسب فضاهای پرتردد نیست. زیرا پرز آن به مرور خوابیده و یا از بین می رود و از طرفی چون رفت و آمد با کفش در فضای اداری و تجاری انجام می شود، امکان گیر کردن کفش در موکت پرز دار و زمین خوردن افراد نیز وجود دارد.

 نصب موکت اداری
موکت اداری

قیمت موکت اداری

در بازار قیمت موکت اداری رولی ، در مقایسه با موکت تایل اداری اقتصادی تر است. قیمت موکت اداری تایل مخصوصا در مواردی که محصول خارجی انتخاب شود، نسبتا بالا است. بدیهیست سفارش طرح بر روی موکت اداری رولی ، هزینه بالاتری به همراه خواهد داشت. هزینه نصب موکت اداری در مقایسه با نصب پارکت و نصب سرامیک پایین تر است. در حالت کلی قیمت موکت اداری به دلیل تکنولوژی خاص در تولید و ویژگی های آن در مقایسه با موکت معمولی، سرامیک و در برخی موارد از پارکت لمینت، بالاتر است.

ویژگی های موکت اداری

نوآوری در تکنولوژی تافتینگ، بهره مندی از سیستم لمینیشن، ارائه محصولات با لایه های غیر قابل جدا شدن از نوع پلی پروپیلن، پلی آمید چاپی و پلی استر از جمله برتری های موکت های اداری است.

موکت اداری از تنوع بالایی در طرح و رنگ بندی برخوردار است. همان طور که پیش تر نیز ذکر گردید، نصب موکت اداری برای اماکنی همچون هتل ها ، سالن های کنفرانس و ساختمان های تجاری و اداری مناسب می باشد. در ادامه به ویژگی های موکت اداری اشاره شده است. موارد ذکر شده شامل همه محصولات نمی شود و در هنگام خرید باید به ویژگی های هر محصول دقت کرد.

هزینه نصب و خرید موکت اداری
موکت اداری رولی

  • چرک تاب بودن
  • خاصیت آکوستیکی و جذب صوت
  • تمیزشوندگی راحت
  • مقاوم در برابر آتش سوزی (شاخص BFL)
  • ضد الکتریسیته ساکن 
  • مقاوم در برابر تغییر رنگ
  • مناسب برای فضاهای با تردد متوسط به بالا
  • مقاوم در برابر سایش
  • مناسب برای استفاده از صندلی چرخ دار
  • قابلیت کاهش صدا تا ۲۵ دسی بل
  • قابل شستشو
  • کندسوز
  • عایق رطوبت و آب
  • بدون جذب خاک و گرد و غبار

انواع موکت اداری

همان طور که گفته شد موکت اداری در دو نوع موکت تایل اداری و موکت اداری رولی تولید می شود. هر کدام موارد مصرف نسبتا متفاوتی داشته که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

موکت اداری تایل

موکت به صورت تایل های مربعی و با ابعاد عموما ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر تولید گردیده و دارای زیره پلاستیکی ضخیمی هستند. این موکت ها همانند کفپوش کنار یکدیگر به زمین چسبانده می شوند. به دلیل نوع تولید آن به صورت تایل و تنوع طرح این نوع از موکت ، می توان رنگ ها و طرح های گوناگونی از آنها را در کنار یکدیگر اجرا کرد. موکت اداری تایل در صورت آسیب دیدگی بخشی از آن قابل تعویض است. در حالی که موکت اداری رولی فاقد این مزیت است.

هزینه نصب موکت اداری
موکت اداری تایل

برخی موکت های اداری تایلی به صورت قطعات پازل طراحی و تولید می شوند و قطعات در هم قفل می شوند.

هزینه نصب انواع موکت های اداری
نمونه ای از موکت اداری پازلی

موکت اداری رولی

مدل موکت اداری رولی همانند سایر موکت های رولی بوده و همان طور که ذکر شد، نصب موکت اداری رولی در مکان هایی که دارای پستی و بلندی یا پله است، مناسب می باشد. صرفا نوع بافت و طرح آنهاست که نوع کاربری آن را مشخص می نماید. نصب موکت اداری رولی با طرح هندسی در ادارات و  نصب موکت اداری رولی با طرح نقوش منحنی و گیاهی در هتل ها رایج است.

نصاب موکت
 موکت رولی هتل

مدل موکت اداری رولی عموما دارای بافت به روش لوپ است، به همین دلیل نصب موکت اداری ، تردد با استفاده از صندلی چرخ دار را تسهیل می کند و برای فضاهایی با تردد بالا بسیار مناسب است. بعضی مدل ها نیز دارای بافت کات هستند، که به دلیل بلندی پرز و همچنین الیاف پلی آمید به کار رفته، جهت کاربری های اداری و هتلی مناسب می باشند. همچنین الیاف پلی آمید به کار رفته باعث ایجاد خصوصیاتی مانند کند سوز بودن و عدم ایجاد الکتریسیته ساکن می گردند.

نحوه نصب موکت اداری

نصب موکت اداری رولی در اماکنی که دارای پله های ممتد یا پستی بلندی هستند مناسب تر است. بنابراین در اماکنی نظیر سینماها، آمفی تاتر و یا موارد مشابه استفاده از موکت های رولی گزینه مناسب تری به نظر می رسد. در موارد خاص طرح مورد نظر و یا لوگو هتل ها و… به صورت سفارشی بر روی موکت ها تولید می شود. در این حالت ابعاد موکت ها در اندازه های سفارش شده تولید می شود و نیازی به برش در محل نیست.

قیمت موکت اداری
موکت اداری با طرح سفارشی

  • قبل از شروع نصب موکت اداری باید زیرسازی مناسب انجام شود و کف تمیز باشد. برای زیرسازی ، ترکیب سیمان، پودر سنگ و چسب بتن پیشنهاد می شود. این مخلوط که به اندازه کافی با آب شل شده، توسط کاردک پهن باید در ۲ جهت طولی و عرضی عمود برهم کشیده شود تا هرگونه پستی و بلندی از بین برود.
  • مرحله بعد نصب موکت اداری تایل ، بدین ترتیب است که پس از قرارگیری قطعات در کنار یکدیگر، با چسب مخصوص دو طرفه به کف چسبانده می شوند. نصب موکت اداری رولی نیز بعد از اندازه گذاری و برش موکت ، بر روی سطح چسبانده می شود.
  • بعد از پهن کردن موکت اداری رولی، با استفاده از ابزارهای غلتکی موکت را در محل خود ثابت و صاف می کنند.

نصب موکت رولی
صاف کردن موکت

  • در نصب موکت اداری آنچه اهمیت دارد، نصب دقیق موکت هاست که در طول بهره برداری به واسطه راه رفتن و سر خوردن موکت از روی سطح، باعث جمع شدگی نشود. یکی از محل های حساس، لبه ها هستند که در طول زمان از حالت صاف خارج می شوند و بر روی سطح نمی نشینند. برای حل این مشکل در قسمت لبه ها، باید از پروفیل های فلزی مخصوص محکم کردن موکت استفاده شود. جنس این پروفیل ها برنزی و یا آلومینیومی است و به گونه ای طراحی شده است که باعث گیر کردن پا و صندلی چرخ دار نشود. اتصالات پروفیل ها بسته به نوع آن با پیچ نمایان و یا اتصالات پنهان انجام می شود. لبه های موکت در کناره های دیوار نیز با اتصالات مخصوص قرنیز می توان ثابت کرد.

نصب انواع موکت اداری
انواع پروفیل های ثابت کننده موکت

  • علاوه بر پروفیل ها می توان از چسب نواری دو طرفه مخصوص ثابت کردن موکت نیز استفاده کرد.

هزینه نصب موکت
ثابت کردن موکت اداری با چسب دوطرفه

برای مطالعه بیشتر:

موکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: اولین نفر باشید!