استعلام قیمت
۰۲۱-۶۵۰۲۳۱۵۷
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند
ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند در اتوماسیون منزل مورد استفاده قرار می گیرد. کنترل گرمایش خانه و  یا تهویه هوا از جمله کاربردهای این تجهیز است. نصب ترموستات هوشمند به واسطه تعریف سنایوهای مختلف می تواند عملکردهای متفاوتی داشته باشد. چرا که به کاربر اجازه می دهد دمای خانه خود را در طول روز متناسب با شرایط آب و هوا با استفاده از برنامه مخصوص با آن کنترل کند. علاوه بر آن امکان تعریف سناریو برای افراد مختلف خانه متناسب با خلق و خوی آن ها نیزبا نصب ترموستات هوشمند وجود دارد. همچنین در بسیاری از انواع آن امکان کنترل و مدیریت دمای فضا با استفاده از نرم افزارهای موجود روی تلفن همراه، به واسطه ارتباط رادیویی و یا وای فای، وجود دارد.

ترموستات هوشمند
ترموستات هوشمند

هزینه نصب ترموستات هوشمند

از آن جا که ترموستات هوشمند به همراه تحهیزاتی از قبیل فن کوئل،چیلر، تهویه مطبوع و غیره نصب می شود؛ بنایراین نصب آن باید توسط افراد مجرب و متخصص متناسب با نوع کالا و براساس کاتالوگ آن انجام شود. از طرفی عواملی مختلفی مانند متراژ فضا ،کاربری آن و محل قرارگیری آن تاثیر به سزایی در مشخص شدن هزینه نصب ترموستات هوشمند دارد.

امکانات ترموستات هوشمند فن کویل

ترموستات هوشمند فن کویل از جدیدترین محصولات خانه هوشمند است که می تواند به واسطه قابلیت ها و امکانات مختلف بهره وری از گرمایش و سرمایش فضا را به حداکثر برساند. در ادامه انواع قابلیت های مختلف ترموستات هوشمند مورد بررسی قرار می گیرد.

ترموستات لمسی
کنترل دما از راه دور با نصب ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند و سناریوپذیری

برخی مدل های ترموستات هوشمند ، دارای قابلیت یادگیری رفتار کاربران با هوش مصنوعی هستند. به طوری که بعد از یک الی دو هفته استفاده از آن ها و تنظیم دما، عادت های مختلف مربوط به افراد ساکن در محل را یاد می گیرد. سپس پس از آن بدون نیاز به دخالت شخص خودشان تنطیم دما را انجام می دهد. 

این قابلیت نیازمند مجهز بودن ترموستات هوشمند به تجهیزاتی از قبیل واحد پردازش مرکزی، رابط کاربری گرافیکی، بخش حافظه، سنسور دما، و مدار درایور خروجی باشد.  با نصب ترموستات هوشمند در انواع خاصی، سناریو نویسی می تواند به صورت هفتگی باشد. به طوری که سیستم، دارای یک برنامه چهار مرحله ای روزانه پیش فرض می باشد. هدف کلی این برنامه ها حداقل کردن مقدار مصرف و اتلاف آن همزمان با حداکثر کردن بازدهی در فصول سرد و گرم است. ترموستات هوشمند انواع گزارش‌ ها و نمودارها را در خصوص میزان مصرف انرژی از طریق تلفن همراه ارائه می دهد. با استفاده از این اطلاعات می توان میزان مصرف را به گونه ای مدیریت کرد که هزینه ناشی از آن حداقل گردد. 

کنترل ترموستات هوشمند

با نصب ترموستات هوشمند امکان اتصال به تلفن همراه از طریق اینترنت وجود دارد. بنابراین فرد می تواند چه در هر نقطه ای از محل و یا خارج از آن برای کنترل دما با استفاده از نرم افزارهای مختلف روی تلفن همراه خود اقدام کند. با استفاده از این برنامه، اطلاعات مربوط به مصرف انرژی به صورت چارت های روزانه و ماهیانه در حافظه ذخیره می شوند. همچنین این نوع ترموستات هوشمند قابلیت ذخیره سازی و مشاهده اطلاعات مربوط به مصرف انرژی را برای مدت ده سال دارا است. اکثر نرم افزارهای مربوط شامل تاریخچه ای از مقدار مصرف انرژی، ساعات کار سیستم های سرمایش و گرمایش هستند. این امر تا حد زیادی می تواند برای صرفه جویی در مصرف انرژی موثر باشد. 

با نصب ترموستات‌ هوشمند میزان مصرف تا ۲۵ درصد کاهش می یابد. به طوری که این کار از طریق بهینه کردن میزان مصرف و کارکرد دستگاه‌ های سرمایشی و گرمایشی در طول روز انجام می شود.

کلید هوشمند کولر
قابلیت اتصال ترموستات هوشمند به گوشی همراه

ترموستات هوشمند و آلارم سرویس

با نصب ترموستات هوشمند ، سیستم به صورت اتوماتیک افراد را از نقص موجود و نیاز به تعمیرات مطلع می سازد. به عنوان مثال سیستم با استفاده از پیامک، بوق هشدار و یا ایمیل هشدار مربوط به تعویض فیلتر تهویه هوا به صاحب خانه داده می شود.

محل نصب ترموستات هوشمند

عملکرد ترموستات هوشمند بر اساس فهم آن از دمای محیط اطرافش می باشد. بنابراین محل قرارگیری آن از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که اگر محل ترموستات به درستی انتخاب نشود، عملکرد آن مختل شده و به درستی عمل نمی کند. به طوری که محل نصب ترموستات هوشمند باید با محل نصب فن کویل یکی باشد؛ تا بتواند به درستی دما را تشخیص و آن را تنظیم کند. در ادامه نکات مهم در انتخاب محل نصب ترموستات هوشمند مورد بررسی قرار می گیرد.

ترموستات هوشمند
ترموستات هوشمند

ارتفاع نصب ترموستات هوشمند

نصب ترموستات هوشمند باید در ارتفاع بین ۱۱۰ تا ۱۴۰ سانتی متر از کف انجام شود. چرا که دما در این ارتفاع مشابه دمایی است که بدن انسان با آن مواجه است. به عبارتی می توان گفت که در ارتفاعی بالاتر هوا گرم تر و در ارتفاعی پایین تر هوا سردتر خواهد بود.

مسیر وزش باد

لازم به ذکر است که نصب ترموستات هوشمند ، نباید در مسیر باد فن‌کوئل انجام شود. چرا که با برخورد  باد مستقیم به ترموستات دمای آن سریعاً تغییر می کند. این در حالی است که سرعت تغییر دمای محیط نیست؛ در نتیجه فن‌کوئل زود تر از زمان مشخص خاموش و یا روشن می شود. در صورت اتصال دو فن کوئل به یک ترموستات هوشمند باید توجه داشت که هر دو همزمان خاموش نشوند و محل قرارگیری ترموستات با جهت وزش باد آن ها هماهنگ باشد.

برای مطالعه بیشتر:

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان BMS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)