آسانسور روملس در کرمان

آسانسور روملس در کرمان

دسته بندی

نصب آسانسور

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

از عوامل موثر بر قیمت آسانسور روملس در کرمان می توان به تعداد طبقات، جنس و وزن کابین اشاره کرد که بر روی قدرت و به تبع قیمت موتور انتخابی موثر است. قیمت آسانسور بدون موتورخانه MRL به سبب عدم نیاز به ساخت موتورخانه و صرفه جویی در مصرف برق، در بلند مدت مقرون به صرفه می باشد.
intro
comment
bookmark
share

شهر

کرمان x
lift_banner

نصب آسانسور روم لس

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

کرمان

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

آسانسور روملس در کرمان

آسانسور روم لس اولین بار در سال ۱۹۹۰ پا به عرصه صنعت آسانسور نهاد. این آسانسور ها نیازی به فضای موتورخانه بر روی پشت بام ندارند. در واقع آسانسورهای روملس فضای کمتری را اشغال می نمایند. لذا عموما در ساختمان هایی که امکان استقرار موتورخانه آسانسور در بالای چاه آسانسور وجود نداشته باشد و یا وجود موتورخانه موجب اختلال در زیبایی ساختمان گردد، از آسانسور بدون موتورخانه (Machine Room Less) یا اصطلاحا روم لس استفاده می شود. به عبارتی در آسانسور MRL تمامی سیستم کنترل و موتور آن در over head چاهک آسانسور نصب می گردد.

 

قیمت آسانسور روملس در کرمان

از عوامل موثر بر قیمت آسانسور روملس می توان به تعداد طبقات و جنس و وزن کابین اشاره کرد که می تواند بر روی قدرت و به تبع قیمت موتور انتخابی موثر باشد. البته قیمت آسانسور بدون موتورخانه MRL به سبب عدم نیاز به ساخت موتورخانه و صرفه جویی در مصرف برق، در بلند مدت می تواند مقرون به صرفه باشد.

 

قیمت آسانسور روملس و موتور آن در کرمان

یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت آسانسور روملس ، قیمت موتور آن می باشد که بر اساس برند، کیفیت، توان و … قیمت متفاوتی دارد. موتورهای موجود در بازار ایران شامل انواع آلمانی، ایتالیایی، چین، ایرانی و … می باشد که از این میان موتورهای آلمانی از قیمت و کیفیت بالاتری برخوردار هستند و از این رو قیمت آسانسور روملس افزایش می یابد.

 

قیمت آسانسور روملس و طول پیمایش در کرمان

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت آسانسور روملس ، طول پیمایش آن می باشد. به طور کلی هر چه طول پیمایش آسانسور بیشتر باشد، به تجهیزات بیشتر و قوی تری برای اجرا نیاز است و از این رو قیمت آسانسور روملس افزایش می یابد.

 

قیمت آسانسور روملس و کابین آن در کرمان

ابعاد و جنس کابین تعیین کننده قیمت آسانسور روملس می باشد. هر چه ابعاد و ظرفیت کابین بیشتر باشد، قیمت آسانسور روملس نیز بیشتر خواهد شد. همچنین اجرای کابین شیشه ای نیز باعث افزایش قیمت آسانسور روملس می گردد.

 

نصب آسانسور روملس در کرمان

نصب آسانسور روم لس طی مراحل مختلفی از قبیل تهیه نقشه، اجرای کف چاله آسانسور، آهن کشی، ریل کشی و غیره انجام می شود.

نقشه آسانسور روم لس

اولین گام برای اجرای آسانسور روم لس ، تهیه نقشه طراحی و مشخص کردن تعداد، نوع و ظرفیت آسانسور های ساختمان است. در جانمایی نقشه آسانسور روملس لازم است به نحوی باشد که در مرکز حرکتی و ترافیکی ساختمان قرار گیرد و بتوان با کم ترین حرکت و جابجایی از نقاط مختلف ساختمان به آن دسترسی پیدا کرد.

 

نصب آسانسور روم لس
نصب آسانسور روم لس

 

چاله آسانسور روملس

در گام بعدی کف چاله آسانسور روملس به منظور اجرای سکوهای ضربه گیر و محل جانپناه آماده می شود. این ضربه گیرها یا ستون های نشیمن گاه، لازم است به گونه ‌ای در کف چاهک نصب شوند که پس از برخورد کابین آسانسور روم لس یا وزنه تعادل به آن ها و فشرده شدن کامل، فضای خالی جان پناه به نحوی باقی بماند که بتوان حداقل مکعبی به ابعاد ۶۰×۵۰×۱۰۰ سانتی متر را در آن جای داد تا هنگامی که سرویس کار آسانسور جهت سرویس های دوره ای نگهداری و یا تعمیرات ، وارد چاهک می شود، اگر به طور اتفاقی آسانسور روملس حرکت کند، بتواند از فضای جان پناه جهت نجات جان خود استفاده نماید.

 

آهن کشی آسانسور روم لس

گام بعدی نصب آسانسور MRL آهن کشی سازه فلزی چاهک آسانسور روملس برای استقرار براکت‌ های مورد نیاز ریل ‌های کابین می باشد. سپس جهت هدایت حرکت کابین و وزنه تعادل در راستای حرکت عمودی، ممانعت از نوسانات افقی کابین به دلیل نیروهای وارده خارج از مرکز و تحمل وزن کابین در هنگام عملکرد ترمز ایمنی (پاراشوت آسانسور)، ریل های آسانسور روم لس نصب می شوند. این ریل ها توسط صفحاتی به نام پشت بند، به یکدیگر متصل می گردند. همچنین توسط براکت بین دیوار و آهن کشی محکم می شوند. البته از آن جایی که در آسانسور روم لس ، موتور در داخل چاهک آسانسور نصب می شود و بر روی ریل های آسانسور قرار می گیرد. بنابراین به ریل های قوی تری برای نصب آسانسور های روم لس نیاز می باشد.

 

آسانسور گیرلس در کرمان

در آسانسور روم لس برخلاف آسانسور های قدیمی که در آن موتور گیربکس با یک شاسی فولادی سنگین در موتورخانه بر روی دال بتنی سقف چاهک قرار می گیرد، از موتور های گیرلس (فاقد گیربکس) استفاده می شود. به همین سبب این نوع از آسانسور ، آسانسور گیرلس نیز نامیده می شود. موتور گیرلس دارای ابعاد کوچک تر، وزن کم تر، و بازده و راندمان بالاتر است که بر روی یک شاسی کوچک در بالاترین نقطه چاه و بر روی ریل های آسانسور نصب شده و حداقل فضای ممکن را اشغال می کند.

 

موتور گیرلس آسانسور
موتور گیرلس آسانسور

 

آسانسور بدون موتورخانه و سیستم تعلیق در کرمان

سیستم تعلیق آسانسور روم لس نیز عمدتا بر اساس سیستم دو به یک (سرعت چرخش موتور دو برابر سرعت حرکت کابین) می باشد. دلیل استفاده از سیستم تعلیق دو به یک در نصب آسانسور روم لس این است که بتوان از قدرت و سرعت بالای موتور های گیرلس ، حداکثر استفاده را نمود و کنترل آسانسور را نیز افزایش یابد. در آسانسور های روملس بدون موتورخانه محل قرار گرفتن وزنه تعادل، به دو حالت وزنه پشت و وزنه بغل قابل اجرا می باشد. اما عمدتا به جای سیستم وزنه پشت از روش وزنه بغل در نصب آسانسور استفاده می گردد تا از پیچیدگی سیم بکسل ها کاسته شده و عمر سیم بکسل ها افزایش یابد. چراکه در سیستم وزنه بغل، سیم بکسل ها صرفا در جهت وزنه، 90 درجه پیچش دارند. اما در صورت استفاده از سیستم وزنه پشت، سیم بکسل های مربوطه هم باید در جهت وزنه و هم در جهت کابین 90 درجه پیچش داشته باشند که این امر به مرور زمان باعث فرسودگی سیم بکسل ها می گردد. 

در سیستم تعلیق دو به یک بر روی کادر وزنه یک فلکه هرزگرد نصب می شود و سیم بکسل ها به جای این که مستقیما به کادر وزنه متصل شوند، پس از عبور از فلکه هرزگرد به سقف اتصال می یابند. به عبارتی در این سیستم معمولا یک فلکه هرزگرد در زیر کابین آسانسور روم لس و یک فلکه هرزگرد بر روی قاب وزنه تعادل آسانسور قرار می گیرد تا سیم بکسل ها پس از عبور از این دو فلکه به طرف دیگر سقف متصل شوند.

 

آسانسور روملس و تابلو فرمان در کرمان

تابلو فرمان آسانسور های بدون موتورخانه MRL نیز در مجاورت بالاترین درب (درب توقف آخر)، نصب می گردد که معمولا در یک جعبه قفل شده قرار می گیرد و در زمان تعمیرات و سرویس نگهداری، قفل آن توسط سرویس کار باز می شود. همچنین محل نصب تابلو فرمان آسانسور لازم است به گونه ای باشد که دسترسی و دید مناسب به موتور و چاله آسانسور کاملا فراهم باشد. البته تابلو فرمان آسانسور های روم لس دارای پنل کنترلی جهت به حرکت در آوردن موتور در مواقع اضطراری و یک سیستم اعلام موقعیت کابین به جهت آگاهی از حرکت موتور نیز می باشد.

 

آسانسور MRL
MRL آسانسور

 

استاندارد آسانسور بدون موتورخانه در کرمان

حالت اضطراری در استاندارد آسانسور بدون موتور خانه MRL جهت خارج کردن مسافرین به دو صورت برقی و دستی قابل انجام است. در حالت دستی اهرم ترمز موتور که در فضای تابلو فرمان نصب می شود و از طریق یک سیم بکسل به پشت موتور متصل می گردد، امکان باز کردن فک ترمز و حرکت آرام کابین به سمت نزدیک ترین طبقه را فراهم می کند. در حالت برقی نیز باز شدن فک ترمز موتور و همچنین حرکت موتور از طریق پنل تابلو فرمان آسانسور روملس صورت می پذیرد. در نهایت پس از دیوار کشی اطراف چاهک لازم است قالب گذاری، آرماتور بندی و بتن ریزی سقف چاهک آسانسور بدون موتورخانه در دستور کار قرار گیرد. همچنین پس اتمام فرآیند اجرای آسانسور روم لس ، لازم است صحت عملکرد آن توسط تکنسین های مربوطه تایید گردد.

 

مزایای آسانسور روم لس در کرمان

  • یکپارچگی و کپسوله شدن تمامی تجهیزات آسانسور
  • کاهش هزینه های بنایی به دلیل حذف موتورخانه آسانسور
  • صرفه جویی در مصرف انرژی ساختمان
  • ابعاد بسیار کوچک موتور و جا به جایی آسان آن
  • حذف سیستم ترمز لنتی و کاهش هزینه های تعویض ترمز
  • سرویس و نگهداری آسان آسانسور بدون موتورخانه

آسانسور روملس در کرمان در کرمان، آسانسور روملس در کرمان در چترود، آسانسور روملس در کرمان در راین، آسانسور روملس در کرمان در شهداد، آسانسور روملس در کرمان در گلباف، آسانسور روملس در کرمان در ماهان، آسانسور روملس در کرمان در انار، آسانسور روملس در کرمان در بافت، آسانسور روملس در کرمان در ارزوئیه، آسانسور روملس در کرمان در بردسیر، آسانسور روملس در کرمان در گلزار، آسانسور روملس در کرمان در لاله زار، آسانسور روملس در کرمان در نگار، آسانسور روملس در کرمان در بم، آسانسور روملس در کرمان در روداب، آسانسور روملس در کرمان در نرماشیر، آسانسور روملس در کرمان در جیرفت، آسانسور روملس در کرمان در جبالبارز، آسانسور روملس در کرمان در ساردوئیه، آسانسور روملس در کرمان در رابر، آسانسور روملس در کرمان در هنزا، آسانسور روملس در کرمان در راور، آسانسور روملس در کرمان در کوهساران، آسانسور روملس در کرمان در رفسنجان، آسانسور روملس در کرمان در فردوس، آسانسور روملس در کرمان در کشکوئیه، آسانسور روملس در کرمان در نوق، آسانسور روملس در کرمان در رودبار جنوب، آسانسور روملس در کرمان در جازموریان، آسانسور روملس در کرمان در ریگان، آسانسور روملس در کرمان در گنبکی، آسانسور روملس در کرمان در زرند، آسانسور روملس در کرمان در یزدان آباد، آسانسور روملس در کرمان در سیرجان، آسانسور روملس در کرمان در پاریز، آسانسور روملس در کرمان در زیدآباد، آسانسور روملس در کرمان در گلستان، آسانسور روملس در کرمان در شهر بابک، آسانسور روملس در کرمان در دهج، آسانسور روملس در کرمان در عنبرآباد، آسانسور روملس در کرمان در اسماعیلی، آسانسور روملس در کرمان در جبالبارز جنوبی، آسانسور روملس در کرمان در فهرج، آسانسور روملس در کرمان در نگین کویر، آسانسور روملس در کرمان در قلعه گنج، آسانسور روملس در کرمان در چاه خداداد، آسانسور روملس در کرمان در کوهبنان، آسانسور روملس در کرمان در طغرالجرد، آسانسور روملس در کرمان در کهنوج، آسانسور روملس در کرمان در فاریاب، آسانسور روملس در کرمان در منوجان، آسانسور روملس در کرمان در آسمینون.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نوید زینتی

سلام وزن کابین و حداکثر ظرفیتی که آسانسور روم لس میتونه داشته باشه و حداکثر وزنی که تحمل میکنه چقدره؟!

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما