مقاوم سازی سازه های بنایی در قم

مقاوم سازی سازه های بنایی در قم

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

قم x

مقاوم سازی سازه های بنایی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

قم

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

مقاوم سازی سازه های بنایی در قم

مقاوم سازی سازه های بنایی از جمله خدمات شرکت عمران مدرن می باشد. استفاده از نیروهای متخصص برای مقاوم سازی سازه بنایی ، از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت عمران مدرن ، حرفه ای ترین پیمانکاران فعال در زمینه مقاوم سازی سازه های بنایی را به شما کاربران گرامی معرفی می نماید. شما عزیزان می توانید به طور مستقیم با پیمانکاران مقاوم سازی ساختمان های بنایی تماس گرفته و یا اینکه معرفی آنها را به عمران مدرن بسپارید.

شرکت عمران مدرن با توجه به محل و شرایط پروژه، نزدیک ترین و در عین حال حرفه ای ترین پیمانکار را به شما معرفی می نماید تا به بهترین نحو ممکن و در اسرع وقت، پروژه شما اجرا گردد. با توجه به فضای رقابتی بین پیمانکاران، کمترین هزینه مقاوم سازی سازه های بنایی با بهترین کیفیت، به شما پیشنهاد می شود.

 

مقاوم سازی سازه های بنایی
مقاوم سازی سازه های بنایی

 

روش مقاوم سازی سازه بنایی در قم

اگر چه در حال حاضر ساخت و ساز ساختمان های بنایی بسیار کاهش یافته است، با این حال بیش از ۳۰ درصد ساختمان های جهان را، سازه های بنایی تشکیل می دهند. کشور ما ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از مدارس، مراکز بهداشت، واحدهای مسکونی یک طبقه و ... در شهرهای کوچک، به صورت بنایی ساخته می شوند. به ساختمان هایی سازه بنایی گفته می شود که با مصالحی همچون آجر، بلوک سیمانی، سنگ و یا خشت ساخته می شوند و تمام یا قسمتی از بارهای قائم وارد بر سازه توسط دیوارهای ساخته شده با مصالح بنایی تحمل می گردد. این سازه ها مقاومت پایینی در برابر زلزله و بارهای جانبی دارند. در نتیجه مقاوم سازی سازه های بنایی از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به معرفی پرکاربردترین روش های مقاوم سازی سازه بنایی پرداخته شده است.

 

مقاوم سازی سازه های بنایی
استفاده از FRP برای مقاوم سازی سازه های بنایی

 

مقاوم سازی سازه بنایی به روش شاتکریت

یکی از روش های مقاوم سازی ساختمان های بنایی ، استفاده از شاتکریت است. برای این کار ابتدا تاسیسات و نازک کاری دیوار تا رسیدن به سطح آجری جمع آوری و یا تخریب می گردد. پس از آن شبکه ای از میلگردهای افقی و قائم و یا مورب روی دیوار نصب شده و سپس اقدام به شاتکریت کردن دیوار می نمایند. برای مقاوم سازی سازه های بنایی هم می توان از شاتکریت تر و هم از شاتکریت خشک استفاده کرد. در روش شاتکریت تر، بتن آماده شده توسط دستگاه شاتکریت بر روی دیوار پاشیده می شود.

اما در روش خشک، بتن پس از رسیدن به سر نازل با آب مخلوط شده و به دیوار پاشیده می شود. لازم به ذکر است که پیش از مش بندی و شاتکریت کردن، ترک های دیوار باید با ملات ماسه سیمان و یا با دوغاب ریزی بسته شوند. برای حصول چسبندگی بیشتر بین آجر و شاتکریت، باید آجر را اشباع کرده تا آب موجود در شاتکریت را جذب نکند. همچنین لازم است که شیارهای قائم در دیوار ایجاد کرد تا پس از شاتکریت، این شیارها همانند کلاف قائم عمل نمایند.

 

مقاوم سازی ساختمان بنایی
مقاوم سازی سازه بنایی به روش شاتکریت

 

مقاوم سازی سازه های بنایی با ملات، گروت و اپوکسی

برای پر کردن ترک ها و مقاوم سازی سازه بنایی می توان از مصالح پر کننده مثل ملات، گروت و اپوکسی استفاده کرد. برای ترک های تا عرض ۳ میلی متر از رزین های اپوکسی استفاده می گردد. برای ترک های با عرض ۵ تال ۱۰ میلی متر از گروت سیمانی همراه با ماسه استفاده می شود. برای ترک های با عرض بیش از ۱۰ میلی متر نیاز به تعویض مصالح ترک خورده می باشد. برای ترک های عمیق نیز می توان با تزریق دوغاب دارای ترکیب های ضد انقباض، به مقاوم سازی سازه های بنایی پرداخت.

مقاوم سازی ساختمان بنایی با پشت بند

روش دیگر مقاوم سازی سازه های بنایی ، استفاده از پشت بند بتنی است. در محل تقاطع دیوارهای طولی و عرضی و همین طور محل شناژهای قائم، یک پشت بند بتن آرمه که غالبا ضخامت آن بین ۳۵ تا ۵۰ سانتی متر است، تعبیه می گردد.

 

مقاوم سازی سازه بنایی
مقاوم سازی ساختمان بنایی با پشت بند

 

مقاوم سازی سازه های بنایی با FRP

برای مقاوم سازی سازه بنایی می توان از الیاف FRP استفاده کرد. در این روش نیز همانند روش شاتکریت نیاز به برداشته شدن نازک کاری دیوار است، اما سهولت و سرعت اجرای آن بیشتر از روش شاتکریت می باشد. وزن کم و عدم ایجاد محدودیت معماری از دیگر مزایای مقاوم سازی ساختمان های بنایی با الیاف FRP‌ است. از الیاف FRP هم می توان به منظور تقویت برشی دیوار و هم برای تقویت خمشی استفاده کرد. دیوارها با نسبت طول به طول کمی دارند، در برش ضعیف عمل کرده و دچار ترک های قطری می شوند. برای مقاوم سازی چنین دیوارهایی، الیاف FRP را به صورت افقی در دو وجه دیوار نصب می کنند. برای تقویت خمشی دیوارهای بنایی نیز، الیاف FRP را به صورت قائم و در دو طرف دیوار نصب می نمایند.

 

مقاوم سازی ساختمان های بنایی
مقاوم سازی سازه های بنایی با FRP

 

مقاوم سازی سازه های بنایی با افزودن هسته مرکزی

با افزودن هسته مرکزی تثبیت شده به وسیله گروت نیز می توان به مقاوم سازی سازه های بنایی پرداخت. این هسته به یک دیوار غیرمسلح متصل شده و رفتار و عملکرد آن را تبدیل به دیوار مسلح می نماید. برای اینکه نیروی زلزله به درستی منتقل گردد، گروت باید پیوستگی کامل میان عناصر تقویتی و مصالح بنایی ایجاد نماید.

 

هزینه مقاوم سازی سازه بنایی در قم

هزینه مقاوم سازی سازه های بنایی به روش مقاوم سازی و شدت خرابی ساختمان وابسته است. در ابتدا باید از ساختمان بنایی بازدید به عمل آمده و از جوانب مختلف مورد بررسی قرار گیرد. سپس با توجه به ویژگی های ساختمان، بهترین روش مقاوم سازی سازه بنایی انتخاب و اجرا گردد. بنابراین هزینه مقاوم سازی سازه های بنایی ، با توجه به روش مقاوم سازی آن متفاوت است.

مقاوم سازی سازه های بنایی در قم در قم، مقاوم سازی سازه های بنایی در قم در جعفر آباد، مقاوم سازی سازه های بنایی در قم در خلجستان، مقاوم سازی سازه های بنایی در قم در سلفچگان، مقاوم سازی سازه های بنایی در قم در نوفل لوشاتو.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما