استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال یکی از سبک های پرطرفدار است. مینیمال در لغت به معنی حداقل است. اصطلاح مینیمالیست نیز با توجه به محل کاربرد آن به معنی حداقلی و استفاده بردن از حداقل‌ها است. به همین منظور مینیمالیست‌ها به ساده بودن و ساده گرایی شهرت دارند. در هنر نیز مینیمالیسم یک سبک بوده و هنرمند طرح یا اثر خود را با ساده‌ترین و حداقلی‌ترین ویژگی‌ها و جزییات خلق می‌کند. پس می‌توان گفت ساده گرایی همان مینیمالیسم بوده و در صنعت دکوراسیون نیز به ساده‌تر کردن فضا و محیط و استفاده حداقلی از لوازم در هر بخش سبک مینیمال گفته می‌شود.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال به قرن بیستم زمان ساده گرایی برمی گردد. این سبک یک جنبش هنری است که در همه زمینه های هنری کاربرد دارد اما در سبک زندگی مفهوم بیشتری دارد. سبک مینیمال در طراحی خیلی از محصولات و همچنین در دکوراسیون داخلی استفاده می شود. اصطلاح مینیمالیست با توجه به محل کاربرد آن به معنی حداقلی و استفاده بردن از حداقل‌ ها می باشد. به همین منظور مینیمالیست‌ها به ساده بودن و ساده گرایی نیز معروف هستند. در هنر نیز مینیمالیسم به معنی یک سبک هنری می باشد که هنرمند، طرح یا اثر خود را با ساده ‌ترین و کمترین ویژگی ‌ها و جزییات به صحنه ظهور می رساند. پس می‌ توان گفت ساده گرایی همان مینیمالیسم بوده و طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال نیز به معنی ساده‌ تر کردن فضا و محیط و جهت استفاده حداقلی از لوازم در هر بخش سبک مینیمال می باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال
طراحی دکوراسیون داخلی اتاق به سبک مینیمال

تاریخچه طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

برای اولین بار در دنیا طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال در دهه ۱۹۲۰ میلادی در معماری خانه ها و منازل آغاز گردید و پس از آن، در  مدت زمانی کوتاهی به دکوراسیون داخلی منازل نیز راه یافت. در واقع پیشگامان این سبک با استفاده از اصل کمترین و بیشترین است و با تاکید بر شکل و ظاهر ساده مبلمان، دکوراسیون، ضرورت و کارایی آن ها را در چیدمان منزل، فضایی ساده، آرامش بخش، محیطی منظم و بدون هیچ گونه در هم ریختگی به وجود می آوردند که مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت است.  به طور کلی تاریخچه اصلی مینیمالیست به قرن بیستم برمی گردد. 

تاریخچه طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال
تاریخچه طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

مینیمالیست تنها در معماری کاربرد ندارد، بلکه می توان از مینیمالیسم به عنوان یک جنبش هنری یاد کرد که در تمام زمینه های هنری و طراحی می ‌تواند کاربرد داشته باشد. طراحانی که طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال کار میکنند به فضاهای باز و پاکیزه علاقه  دارند در واقع پیرو ساده گرایی و حداقل گرایی هستند. یعنی مخالف با تجملات و اصراف هستند و برایشان مهم ترین مسئله چیدمان عناصر اصلی و ضروری است تا بتوان حداکثر استفاده را از فضا کرد.

تاریخچه طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال
سادگی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

 زیبایی و سادگی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

یکی از المان های طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال سادگی آن است. می توان گفت طراحان سعی بر آن دارند که از تمام فضا بهترین استفاده کنند و به هیچ وجه آن را هدر ندهند. تمام آن وسایلی که در دکوراسیون  مینیمالیست استفاده میشود بر اساس نیاز ساکنین منزل انتخاب و استفاده شده است. می توان گفت هرچیزی که درطراحی به سبک مینیمالیست، از درب و پنجره ،دیوارها و غیره، همه با یک دلیل کارآمد و به صورت ساده طراحی و استفاده می شود. بسیاری از طراحان برای طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال دارای یک طرح ساده، بی آلایش و کارآمد هستند و فضای موجود را بیهوده هدر نمی‌دهند و آن را شلوغ نمی‌کنند.

 زیبایی و سادگی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال
 زیبایی و سادگی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

در چنین خانه‌ای، همه چیز بر اساس نیاز ساکنان آن انتخاب می‌شود. این سادگی یا بهتر است بگوییم این ساده گرایی باعث ایجاد وضوح و آرامش در معماری بیرونی و در دکوراسیون داخلی خانه می‌شود. اشکال ساده، فضای کاربردی باز، دیوارهای داخلی کم، مکان‌های ذخیره سازی منحصر به فرد و مخفی و هرچیزی که باعث ساده شدن فضا شود، از ویژگی‌های برجسته طرح‌های مینیمالیستی هستند. درب‌ها و پنجره‌های ساده به ساختمان‌ نمایی ساده می‌دهند. به طور کلی، در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال از زواید و ساخت‌های بی کاربردی که فضا را کوچک کند، استفاده نمی‌شود. کاربردی بودن و کارایی خانه بیش از هر چیزی در این سبک اهمیت دارد. در تمامی عکس‌های یک خانه مینیمال سادگی و کارآیی برجسته‌ترین جنبه‌ای است که به چشم می‌خورد.

 زیبایی و سادگی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال
 زیبایی المان ها در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال از رنگ های خنثی استفاده کنید. طراحی های داخلی مینیمال تماما برای ایجاد فضایی جالب و زیبا و تمیز است و رنگ هایی که شما انتخاب می کنید نسبت به هدف شما انتخاب می شوند. بطور سنتی برای چنین فضایی شما به یک پالت هماهنگ با رنگ وسایل جانبی خانه تان نیاز دارید که باعث زیبایی خانه خواهد شد. هنگامی که شما فضایی را با رنگ های خنثی طراحی کنید، این کار سختی است که از تنوع زیاد و کافی استفاده کنید تا بتواند نیازهای شما را برآورده نماید. یک سایه را انتخاب کنید که پایه غالب باشد و یک رنگ ثابت را ایجاد نمایید.

رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال
اهمیت رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

یکی از مواردی که در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال بسیار کمک می کند استفاده از نور طبیعی خورشید است. به همین دلیل در خانه هایی با طراحی مینیمالیستی از پنجره های بزرگ و پنل های خورشیدی بزرگ زیاد استفاده می شود. در واقع می توان گفت این ایده با محافظت از محیط زیست همراه است. چون هم از نور طبیعی خورشید جهت روشنایی استفاده م یشود و هم می توان از آن برای تولید برق و گرمایش منزل استفاده کرد.

نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال
نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

نقش مبلمان و چیدمان در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال بر روی مبلمان تمرکز کنید. در فضاهای مینیمالیست، مبلمان همانند پادشاهی هستند که بر دیگر وسایل حکومت می کنند. اتاق ها بنابر کاربردهایشان طراحی و ساخته می شوند. مبلمان مخصوص طرح در اتاق قرار داده می شوند. از دقت چشمی زیاد روی مبلمان خودداری کنید. این جمله بدین معناست که می توانید از مبلمان سال استفاده نکنید. تمام وسایلی که شما انتخاب می کنید، نقش مهمی در طراحی شما دارند و ارزش بالایی دارند. از هزینه زیاد برای مبلمان نگران نباشید چرا که به همان اندازه می توانند توجه مهمانان شما را به خود جلب کند. تا آنجایی که به زیبایی مربوط است، انتخاب مبلمان بسیار مهم است.

برای مطالعه بیشتر:

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

طراحی ساختمان دوبلکس

دکوراسیون مطب دندانپزشکی لاکچری

دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک

طراحی مطب دندانپزشکی کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.18 ( 4 نظر)