استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فنگ شویی

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فنگ شویی
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فنگ شویی

فنگ شویی به صورت تحت الفظی به معنای باد و آب است، دو عنصر همیشه در ستیز در طبیعت که توازنشان به هماهنگی بین یین و یانگ، دو نیرویی که در فرهنگ شرق گفته می شود بر جهان حکمرانی می کنند، بر می گردد. به عبارت دیگر، طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فنگ شویی به دنبال ایجاد هماهنگی در محیط های داخلی از طریق فاکتورهای مختلفی از قبیل مبلمان، نور، حضور گیاهان است که بخشی از ترکیب خانه و یا محل کار به حساب می آید. 

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فنگ شویی
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فنگ شویی

برای مثال در چین (که زادگاه فنگ شویی به حساب می آید) برخی از معیارهای تعیین کننده در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فنگ شویی عبارتند از: ورودی اصلی رو به جنوب، مجاورت آبگذرها، که نشانه ی ثروت است و برخی نکات در فضای داخلی خانه، مثلا خانه نباید دارای گوشه های بیش از حد تیز باشد، زیرا جریان انرژی را مسدود می کنند. 

دکوراسیون داخلی به سبک فنگ شویی
طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب به سبک فنگ شویی

اگر بخواهیم یک نتیجه‌ی کلی بگیریم و فنگ‌شویی را تعریف کنیم، باید بگوییم که فنگ‌شویی رابطه‌ی میان علم و هنر است. شما با استفاده از طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فنگ شویی در خانه، می‌توانید انرژی مثبت و آزاد موجود در طبیعت را جذب کنید و مسیر خود را با مسیر طبیعی جهان یکی کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن به سبک فنگ شویی

سبک فنگ شویی در معماری داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فنگ شویی از مهم ترین فاکتورها در فراهم کردن شرایط ایده آل برای جریان داشتن انرژی مثبت در زندگی می باشد. فنگ شویی که علم باد و آب می باشد، بر این باور است که هر چیزی در محیط اطراف می تواند تاثیر مثبت و یا منفی بر «چی» یا همان انرژی بگذارد. به همین خاطر است که فنگ شویی در دکوراسیون داخلی باید با دقت در نظر گرفته شده و نوع چیدمان منزل را بر اساس قوانین آن انجام داد. 

طراحی دکوراسیون داخلی خانه به سبک فنگ شویی
دکوراسیون قسمت ورودی به سبک فنگ شویی

دومین مبنای طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فنگ شویی عناصر پنج‌گانه است. اصولاً چینی‌های باستان اعتقادی به عناصر چهارگانه ندارند و معتقدند که عناصر تشکیل‌دهنده‌ی زمین، آب، خاک، آتش، هوا و فلز هستند. آن‌ها معتقدند در هر کجایی که تعادل وجود دارد، ترکیبی از این پنج عنصر نیز باید به یک نسبت وجود داشته باشند تا انرژی در آنجا به‌راحتی برقرار شود. در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فنگ شویی رنگهای تیره و روشن را به تناوب استفاده می شود. به عنوان مثال، اگر دیوارها دارای رنگ سفید هستند، بهتر است با یک دکور تیره رنگ کنتراست ایجاد شود. در دکور فنگ شویی توصیه می شود که محیط را با نور طبیعی روشن کنید، که بر منابع نور مصنوعی غالب باشند. گیاهان، اشیای چوبی و سنگ ها باید در محیط قرار داده شوند تا جریان انرژی را جذب کنند. طبق روش شرقی، استفاده از عناصر طبیعی و عطرهای ویژه به عنوان عناصر تسکین دهنده و المان های دارای انرژی مثبت مفید است.

طراحی دکوراسیون به سبک فنگ شویی
دکوراسیون داخلی به سبک فنگ شویی

طراحی فنگ شویی

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فنگ شویی آینه را به عنوان یک عنصر مفید برای دور کردن انرژی های منفی در نظر می گیرد. آینه باید در محل رفت و آمد یا محیط هایی مانند اتاق نشیمن قرار گیرد، اما نه در اتاق خواب، زیرا با استراحت در منافات است. طراحی فنگ شویی خوب به جریان انرژی کمک می کند. اصول مشابه طراحی در برابر دکوراسیون، برای فنگ شویی نیز کاربرد دارد. یک طراحی فنگ شویی خوب به این معنی است که خانه ای با هدف جاری کردن انرژی خوب ساخته شده است، که این جریان تغذیه کننده و هوشمند است. 

سبک فنگ شویی
چیدمان به سبک فنگ شویی

با برخی اثرات طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فنگ شویی بد راحت تر از بقیه می توان کنار آمد. مثلا در حالی که می توانید گیاهان تصفیه کننده ی هوا داشته باشید و بر روی نورپردازی هوشمندانه سرمایه گذاری کنید، به این راحتی نمی توانید تاثیر حمام بالای اتاق خواب را تغییر دهید. اما اگر قصد دارید فضای زندگی تان را بازسازی کنید، می توانید در حین آن بر روی فنگ شویی نیز تاثیر بگذارید.

چیدمان به سبک فنگ شویی
طراحی چیدمان به سبک فنگ شویی

طراحی فنگ شویی پذیرایی

پذیرایی در خانه مکانی است که در طول شبانه‌روز بیشترین میزان استفاده را به خود اختصاص داده است. به‌ طور قطع می‌توان گفت که پذیرایی خانه فقط موقع خواب خالی و بلا استفاده می‌ماند و در تمام طول روز اشغال است. به همین دلیل است که نحوه‌ی چیدمان اتاق پذیرایی خانه بسیار اهمیت دارد و باید به‌گونه‌ای چیده شود که هم احساس راحتی در آن القا شود و هم زیبایی آن تأثیرگذار باشد. طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فنگ شویی در اتاق خواب از دیگر موارد بسیار مهمی می باشد که به شدت بر آرامش و حال خوش افراد اثر می گذارد. بر اساس قوانین فنگ شویی، انسان نباید به گونه ای بخوابد که پاهایش رو به درب ورودی باشد. در نتیجه بهتر است تخت خواب را به گونه ای قرار دهید که تکیه گاه آن به دیوار باشد و قسمت انتهایی در مقابل در نباشد. از آنجا که تابش نور مستقیم خورشید بر صورت احساس ناخوشایندی را در انسان بوجود می آورد، در نتیجه بهتر است تخت خواب را رو به پنجره قرار ندهید.

طراحی فنگ شویی
استفاده از آینه در فنگ شویی

سبک فنگ شویی در طراحی داخلی

از اصول بسیار مهم طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فنگ شویی در اتاق خواب می توان به فراهم کردن شرایط ایده آل برای افرادی که اتاق کار و خوابشان مشترک است، اشاره کرد. سعی کنید میز کار را از تخت خواب فاصله دهید و نظم را در محیط به گونه ای فراهم کنید که شنگ چی در آن افزایش پیدا کند. با این کار انرژی و انگیزه بیشتری برای کار و فعالیت خواهید داشت. از دیگر موارد مهم در فنگ شویی اتاق خواب می توان به مواردی از جمله انتخاب رنگ روشن برای سقف اتاق خواب، جلوگیری از قرار دادن تخت خواب در زیر شیب سقف، عدم باز شدن درب اتاق خواب رو به در ورودی، آشپزخانه و اتاق نشمین و نصب آینه برای دیدن ورودی اتاق به منظور بالا بردن احساس امنیت، اشاره کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فنگ شویی
سبک فنگ شویی در دکوراسیون

آشپزخانه با غذا و نعمت های الهی ارتباط مستقیم دارد به همین خاطر باید چیدمان وسایل و طراحی داخلی آن به گونه ای باشد که باعث افزایش ثروت گردد. اجاق که منبع گرما می باشد از نظر طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فنگ شویی نباید در مقابل آب قرار گیرد. با این قانون باید حتی الامکان بین اجاق گاز و سینگ ظرفشویی موانعی مانند قفسه و گنجه قرار دهید. علاوه براین، بهتر است برای آشپزخانه از اجرای کفپوش پرهیز شود. از نظر فنگ شویی باید در تمام بخش ها و میان عناصر آب، آتش، خاک و چوب و فلز تعادل برقرار کرد. زمین بدون فرش عنصر خاک است و می تواند میان آتش، فلز، آب و چوب (غذا) تعادل ایجاد کند.

برای مطالعه بیشتر:

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

وان کوچک خانگی

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

طراحی ساختمان دوبلکس

قیمت جکوزی آماده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز کاربران: 4.65 ( 3 نظر)