استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک یکی از سبک های محبوب طراحی دکوراسیون داخلی است. روستیک، کلمه ای لاتین است و در لغت به معنی روستا ترجمه می شود. طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک به معنی طراحی دکوراسیون به سبک روستایی است. اما روستیک در معنی معماری دو تعریف جداگانه دارد. در معنی اول، روستیک یک روش سنگ تراشی بوده است که عمدتاً در معماری رنسانس مورد استفاده قرار  گرفته است. در معنی دوم، رستیک یک سبک معماری غیر رسمی در ایالات متحده و کانادا بوده که تغییرات گسترده ای را به خود دیده است.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

تاریخچه طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک از کشورهای غربی به خصوص آمریکا معروف شده و قدمتی دویست ساله دارد. این نوع دکوراسیون داخلی بر ایجاد بافت روستایی و حس سادگی، کهنگی و فرسودگی، طبیعی و دست ساز بودن عناصر و دکوراسیون داخلی تأکید دارد. برای معماری کف، سقف، دیوار پوش از المانهای طبیعت همچون چوب و سنگ، اجزا و قطعات ساده و بی آلایش، به دور از هر گونه تزیینات اضافی بهره گرفته می شود.

تاریخچه طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک
تاریخچه طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

هدف طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

هدف از طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک نزدیک کردن انسان به حال و هوای طبیعت و روستا است. فضای روستیک در واقع طبیعت را به داخل خانه دعوت می کند تا با استفاده از مواد و المان های طبیعی، دوری انسان امروز را از طبیعت به نوعی جبران کند. زندگی هر روز بیشتر به سمت کلان شهری پیش می رود و فضاهای اسکان انسانی هر روز بیش از دیروز حالت از پیش ساخته و غیر طبیعی به خود می گیرند. از این رو استفاده از مواد و المان های طبیعی در خانه می  تواند تا حدی فضا را تلطیف و به طبیعت نزدیک نماید و الهامی از طبیعت را در فرد زنده کند. معمولا علاقه مندان به این سبک دکوراسیون داخلی بیشتر در پی آرامش و به وجود آوردن محیطی شبه روستایی برای فضای خانه و یا محل استراحت خود مانند هتل ها و استراحتگاه ها هستند.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستایی
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستایی

از طرفی هم می توان به این موضوع اشاره کرد که تنها دلیل ایجاد طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک یا روستایی در اولین دوره، الهام گرفتن و به کارگیری کامل از مواد و متریال طبیعت، این بوده که بهترین و ساده ترین و بدیهی ترین شیوه برای ساخت و ساز و آراستن خانه و فضای خود در آن زمان فقط این راه بوده است. به هر حال ایجاد و شکل گیری طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک هر آنچه که بوده، هنوز هم این سبک به دلیل قرار داشتن نشانه هایی از طبیعت در فضا، نه تنها در زمان خود مورد توجه بوده است بلکه مورد توجه نسل های بعد از آن دوره نیز قرار گرفته است. تا کنون با وجود پیشرفت های فراوان بشر در زمینه تکنولوژی و ساختمان سازی، همچنان این سبک پیروان فراوانی در سراسر جهان دارد.

طراحی اتاق دکوراسیون داخلی به سبک روستیک
طراحی اتاق خواب دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

عناصر طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

استفاده از مؤلفه های طبیعی خام و دست نخورده یکی از مهمترین عواملی است که بازسازی آپارتمان را به طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک نزدیک تر می کند. برای این منظور کافی است از جزییاتی مانند درختان، تنه درختان، چوبهای برش خورده یا حتی پشم گوسفند در خانه استفاده کنید. گاهی چیدن میز و صندلی چوبی بیرون منزل، در دکوراسیون تراس یا بالکن حال و هوای خانه روستایی را در ذهن تداعی می کند. از الوار های پهن و قطور می توانید برای کفپوش استفاده کنید و نمایی کاملاً روستیک به خانه بدهید. چوب های اصلاح شده گزینه ایده آلی برای استفاده در سبک روستیک هستند. همچنین اغلب در این سبک دکوراسیون از چوب کاج، گیلاس، توسکا و گردو نیز استفاده می کنند.

عناصر طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک
عناصر طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک طراحی سبکی تعریف شده براساس زیبایی های طبیعی و طبیعتی زیبا است که با الهام گرفتن از مواردی ساده از دل طبیعت خود را در دل طراحان و علاقه مندان به چنین سبک هایی جای داده است. در تمامی این سازه ها، بیشترین توجه به حفظ حالت طبیعی اشیا می باشد. مثلا خبری از چوب های صاف و صیقلی و یا سنگ های کارخانه ایی نیست. هیچ آیتمی به صورت آنکارد شده مورد استفاده قرار نمی گیرد. تاریخچه ی دکوراسیون روستیک، در واقع به خیلی قبل باز می گردد. به زمانی که روستاها شکل گرفت. استفاده از المان طبیعت در منازل به شکل ابتدایی و به دور از هرگونه طراحی و ایده بوده و هیچ ظرافت و خلاقیتی در فضا وجود نداشته است.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک
استفاده از عناصر روستیک در طراحی دکوراسیون داخلی

سقف و دیوارها در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

مهمترین فاکتور در دکوراسیون روستیک مدرن استفاده از چوب و سنگ می باشد. اگر شما خانه بسیار قدیمی دارید که می خواهید طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک را در آن پیاده نمائید فقط لازم است که سعی کنید عواملی که در دکوراسیون داخلی شما نشان می دهد منزل شما گذر زمان را به خود دیده است را به خوبی حفظ کنید. برای مثال دیواری که از سنگ های بسیار قدیمی ساخته شده است نشان دهنده گذر زمان است بنابراین آن را برای جلوه دکوراسیون منزل خود نگه دارید. اگر شما خانه ای را به تازگی ساخته اید لازم است که از تیرک های چوبی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک استفاده نمایید یا یک شومینه ی سنگی در خانه تعبیه نمائید. دکوراسیون روستیک مدرن هیچگاه «پنجمین دیوار، سقف» را فراموش نمی کند. سقف خانه یا باید به صورت شیب دار باشد (مدل کلیسائی) یا باید توسط تیرکهای چوبی مزین شده باشد تا احساس دکوراسیون روستیک مدرن را برای ما بیافریند.

سقف و دیوارها در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک
سقف و دیوارها در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

استفاده از سازه طبیعی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

برای طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک نباید سازه های طبیعی را خیلی دست کاری کرد. به طور مثال میزهای چوبی با همان سبک و مدل طبیعی در داخل منزل قرار می گیرند. آیتم ها با همان رنگ طبیعی و فقط با پروسه ، پرداخت، ضد آب و ضد باکتری می شوند. رنگ چوب خام بسیار چشم نواز و زیبا خواهد بود. چشم را اذیت نمی کند و اغراقی در آن نیست. نوشیدن یک فنجان چای بر روی میز چوب گردوی طبیعی قطعا لذت چای را دو برابر می کند. بوی چوب طبیعی بسیار مطبوع می باشد. تمامی این سازه های چوب از اسلب های چوب طبیعی در کارگاه مجموعه زد دیزاین، ساخته و پرداخته می شود.

استفاده از سازه طبیعی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک
استفاده از سازه طبیعی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

مبلمان در دکوراسیون روستیک

مبلمان سبک روستایی به طور معمول از چوب، چوب های بازیافتی و سنگ ساخته می شود. همچنین از مصالحی مانند بامبو، چوب خیزران، سیسل (الیاف محکم طبیعی)، پنبه، کتان، پشم، کاغذ، شیشه، خاک رس و انواع مختلف فلز نیز می توان استفاده کرد که همه آنها به زیبایی ظاهری فضا کمک شایانی می کنند. از متریال های استفاده شده در پارچه مبلمان، می توان به چرم و پوست حیواناتی مثل خرس و یا گاو اشاره کرد.

مبلمان در دکوراسیون روستیک
میز چوبی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

شاید در وهله ی اول وقتی طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک را شنیده اید، به یاد خانه های قدیمی و کهنه روستایی افتاده باشید. جایی کم نور و به دور از تمیزی و شاید المان های چوبی و روستیک آن جا برایتان جذاب نبوده باشد ولی امروزه با پیشرفت سبک معماری و مدرن شدن طراحی ها، معنی و مفهوم سبک روستیک کاملا متفاوت شده است. وجود اکسسوری های طبیعی در هر محیطی، در دراز مدت از زیبایی آن وسیله نمی کاهد. مهم نیست خانه ی شما در چه ابعادی است، همین مقدار که یک یا دو المان از طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک را وارد فضای خود کنید، حال و هوا و انرژی محیط را صد چندان می کنید. به عنوان مثال، وجود روشویی سنگی رودخانه ای که از اولین سازه های این مجموعه است، پس از نصب و جریان آب در آن حس خوب رودخانه و برکه را تداعی می کند.

مبلمان نشمین در دکوراسیون روستیک
مبلمان نشمین در دکوراسیون روستیک

رنگ ها در سبک روستیک

رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک معمولا خنثی، آرام و الهام گرفته از طبیعت هستند. ترکیب رنگ های کرم و طیف های روشن آن (ترکیب با سفید)، انواع زردهای ترکیب شده با سفید یا خاکستری یا انواع رنگهای خاکی (آجری، قهوه ای، زیتونی) در کنار رنگ های قوی مانند شکلاتی یا خاکستری تیره. برای ایجاد تنوع نیز می توان از سبز تیره مایل به آبی و قرمزهای سرد (شاتوتی، آلبالویی) یا قرمزهای گرم (خرمالویی یا قرمز قهوه ای) استفاده کرد؛ فیروزه ای نیز رنگ مناسب دکوراسیون روستیک ایرانی است که زیبایی کار را تکمیل می کند.

برای مطالعه بیشتر:

طراحی ساختمان دوبلکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.44 ( 6 نظر)