استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

طراحی داخلی هتل

طراحی داخلی هتل
طراحی داخلی هتل

طراحی داخلی هتل یکی از مهم ترین اصول درامد زایی از هتل ها و مراکز اقامتی می باشد. در طراحی داخلی هتل ، برداشت اول وارد شوندگان به هتل بسیار مهم است. در نتیجه، در اکثر هتل ها تمرکز خاصی بر روی لابی هتل وجود دارد.  لابی هتل باید یک فضای چند منظوره باشد. زیرا ممکن است در آن برخی از قرار های رسمی صورت گیرد و یا فردی وقت خود را در حال کار کردن با لپ تاپ در لابی هتل سپری کند. 

مهم‌ترین موضوع در طراحی داخلی هتل ، سلیقه مخاطب شما است. به این معنا که توجه به سلیقه خودتان به تنهایی پاسخگوی نیاز مشتریان نخواهد بود. زمانی که بحث رقابت میان هتل‌های ۵، ۴ و ۳ ستاره پیش می‌آید ، دیگر تعداد ستاره‌های آن‌ها مهم نیست. بلکه این طراحی داخلی هتل است که مشخص می‌کند، آن هتل جزء بهترین‌ها است یا مکان مناسبی برای یک یا چند شب اقامت نیست. 

طراحی داخلی هتل باید طبق نظر طراحان داخلی متخصص با تجربه انجام شود تا رضایت مشتریان را به دنبال داشته باشد و کار شما را رونق ببخشد. طراحان، با سلیقه مردم آشنایی بیشتری دارند و با توجه به سلیقه اکثر آن‌ها دکوراسیون داخلی را طراحی می‌کنند. استفاده از میز تحریر و مکانی برای پذیرایی و همچنین تلویزیون هایی با ابعاد مناسب در طراحی داخلی هتل یکی از ضروری ترین امکانات در هتل های مدرن می باشد.

طراحی داخلی هتل
ایده طراحی داخلی اتاق هتل

طراحی لابی هتل

طراحی لابی هتل از مهم ترین بخش های هتل است و تاثیر بسزایی در جذب مشتری هتل دارد. میهمانان انتطار یک لابی شیک و ارامش بخش را از هتل شما دارند و طراحی لابی سبک هتل و پیشرفتگی هتل شما را نشان دهد. طراحی داخلی هتل تحت تاثیر طراحی لابی آن است. در بخش لابی از یک تلویزیون بزرگ ، گل و گیاهان طبیعی ، اکواریوم های بزرگ و تزئینی و ابنما ها و تابلو های هنری و… میتوانید استفاده کنید که هر یک میتواند جذابیتی خاصی را در لابی شما ایجاد کند.  همچنین یک موسیقی ملایم و رایحه ای معطر را در فضا پخش کنید تا ارامش بیشتری به میهمانان شما بدهد.طرح و رنگ مبل‌ها ، جزئیات معماری ، نورپردازی و ترکیب رنگ محیط همگی در زیبایی و آرامش‌بخش بودن محیط هتل تأثیرگذار هستند.

طراحی ساختمان دوبلکس
طراحی داخلی  لابی هتل
طراحی لابی هتل

ضوابط طراحی داخلی لابی هتل

امروزه یکی از چالشهای اصلی اکثرصاحبان هتل ها طراحی داخلی هتل هایشان است.  آنها در فکر این موضوع هستند ، که چطور میتوانند با طراحی یک دکوراسیون زیبا و جذاب ، بیشتر مسافران را به سوی هتلهای خودجذب و درآمد بیشتری کسب نمایند. لابی از مهم ترین بخش های هتل است و تاثیر بسزایی در جذب مشتری هتل دارد. به همین دلیل در طراحی داخلی هتل باید به لابی اهمیت ویژه ای داد.

طراحی لابی هتل یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌بایست توسط افراد متخصص و حرفه‌ای صورت گیرد چرا که برگ برنده هتل محسوب می‌شود.  لابی مرکز توجه مخاطبان است و درصد ماندگاری و تداوم حضور مخاطب بستگی به چشم‌اندازی دارد که در لابی و دیگر بخش‌ها به معرض نمایش گذاشته می‌شود. از آنجا که لابی اولین مکانی است که توجه مخاطب را به خودش جلب می‌کند و به نوعی او را تحت تأثیر قرار می‌دهد طراحی آن اهمیت زیادی دارد.

ضوابط طراحی داخلی  لابی هتل
طراحی داخلی لابی هتل مدرن

اصول طراحی داخلی اتاق هتل

طراحی داخلی هتل است که میتواند باعث شود مشتری شما احساس رضایت کرده و شما را به دیگران توصیه کند. دقت داشته باشید که افراد ، برای استراحت به هتل ها مراجعه میکنند و مکان استراحت آنان، اتاق های هتل است. پس به صورتی آنها را طراحی کنید که در بهترین حالت ممکن بتواند باعث ایجاد حس آرامش و رضایت در آنان شود. استفاده از رنگ های آرامش یکی از اصول طراحی داخلی هتل واتاق های هتل است. امروزه تلفن های همراه ، لپ تاپ ها و تبلت ها ، اجزای جدا ناشدنی از زندگی مردم هستند. همینطور رسانه قسمت دیگر آن است. 

طراحی ساختمان دوبلکس

پریز های برق و کابل های شارژ باید در دسترس ترین مکان ممکن قرار گیرند به عنوان مثال در کنار کاناپه ها ، مبل و صندلی و در نهایت تخت خواب ها مکان هایی است که می توان به آن اشاره کرد.  همینطور در طراحی داخلی هتل ، فضایی را فراهم کنید تا مخاطب هتل شما بتواند در حالت استراحت ، به راحتی تلویزیون مشاهده کند و برای تماشای آن مجبور نباشد مکان یا حالت خود را عوض کند.  اگر اتاق های هتل شما پنجره دارد ، در طراحی داخلی هتل حتما یک میز یا مبل در کنار آن تعبیه کنید تا مشتریان مجبور نشوند برای لذت بردن از فضای کنار پنجره، دکوراسیون داخلی اتاق را بهم بریزند.

طراحی داخلی هتل
طراحی داخلی اتاق هتل

اصول انتخاب ترکیب رنگ در طراحی داخلی هتل

اگر هدف شما این است که نمره قابل قبولی را از مشتریان خود دریافت کنید ، نوع رنگ ، فاکتور تعیین کننده‌ای به شمار می‌رود ؛ رنگ سرد و گرم هر کدام روانشناسی خاص خود را دارند و در شرایط مختلف بر مخاطب تأثیر می‌گذارند.  بهتر است در این زمینه با افراد متخصص و آشنا با روانشناسی رنگ مذاکره داشته باشید چرا که مخاطبان هتل‌ها طیف وسیعی از افراد را با شخصیت‌های متفاوت در بر می‌گیرند. توجه به اصول انتخاب ترکیب رنگ در طراحی هتل ، موضوعی است که باعث می‌شود پاسخگوی همه نوع سلیقه‌ای باشید.

طراحی داخلی هتل اصول و ضوابط
طراحی داخلی لابی هتل

سبک طراحی داخلی هتل

طراحی داخلی هتل می‌تواند یک پروسه جذاب و خلاقانه باشد که در نهایت به ایجاد فضایی مدرن یا سنتی منجر شود. فرقی نمی‌کند شما صاحب یک هتل سنتی باشید یا مدرن ، اگر نتوانید در نگاه اول فضایی جذاب پیش چشم مهمان قرار دهید ، آینده خوبی نخواهید داشت. در نتیجه طراحی داخلی هتل موضوع مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای کرد. استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های مناسب برای دیوارها ، کف‌پوش‌های جذاب ، مبلمان راحت و زیبا در لابی ، اکسسوری‌ها و عناصر تزئینی مناسب و … می‌تواند فضای لابی و اتاق‌های هتل را در نظر مهمانان به فضایی گرم ، جذاب و راحت تبدیل سازد.

هتل‌ها امروزه انتخاب مسافرانی هستند که دوست دارند در طول سفر خود اقامتی کاملاً آسوده داشته باشند.  از این رو و با توجه به رقابت زیادی که میان هتل‌های متعدد برقرار است ، طراحی داخلی هتل و به طور کلی دکوراسیون داخلی محیط‌های اقامتی ، مسئله‌ای است که به هیچ عنوان نباید سرسری گرفته شود.

طراحی داخلی هتل
چیدمان مبل ها در طراحی داخلی لابی هتل

شرایط و قوانین کلی در طراحی داخلی هتل

امکانات هتل و خدمات آن به تعداد ستاره های آن بستگی دارد. به همین دلیل در طراحی داخلی هتل باید حداقل استاندارها با توجه به خدماتی که قصد ارائه داریم را رعایت کنیم. به طور مثال وجود حداقل ۸ اتاق خواب از شرایط اولیه در طراحی داخلی هتل است. سیستم تهویه مطلوب هوا ، سیستم گرمایشی و سیستم سرمایشی با امکان تنظیم دما توسط مسافر ، وجود امکانات سرویس بهداشتی به صورت مجزا در هر اتاق و طراحی رستوران در هتل از موارد پایه در طراحی دکوراسیون هتل است. برای طراحی داخلی هتل در هر یک از این قسمت ها باید حداقل سطح کیفیت و استاندارد آن ها در طراحی و اجرا ، رعایت شود.

برای مطالعه بیشتر:

ضوابط طراحی هتل

طراحی لابی

وان های لاکچری

وان کوچک مدرن

جکوزی اماده

وان سه گوش

وان مستطیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.26 ( 6 نظر)