استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

طراحی داخلی سینما

طراحی داخلی سینما
طراحی داخلی سینما

طراحی داخلی سینما امروزه برای هنرمندان اهمیت ویژه ای دارد. در طراحی مکان های فرهنگی همچون سینما ، فضاهایی موفق هستند که افراد متنوع جامعه با ویژگی های مختلف از لحاظ سن ، جنسیت ، سطح علایق و سلایق ، تحصیلات ، فرهنگ و درآمد بتوانند با حضور در این مکان ها نیازهای خود از یک فضای فرهنگی را دریافت نمایند.

اصول و ضوابط طراحی داخلی سینما
طراحی داخلی سینما

امروزه سینما به عنوان یکی از مکان های سرگرم کننده در نوع خود می باشد. این مکان با ارائه ای از فیلم های سرگرم کننده با سلایق مختلف را به سوی خود جذب نموده است. بنابراین طرز و طراحی دکوراسیون ارائه شده در این محیط افراد متنوع  با سلیقه های گوناگون را به این مکان سوق داده است. ایجاد فضایی مدرن و گاه گیرا با ارائه ای از سبک های متنوع و چشم نواز با امکان دسترسی به قسمت های متنوع ،  سالن کافی شاپ ، رستوران ، و فضاهای سرویس بهداشتی از قسمت هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد تا دسترسی آسانتر به این مکان ها را فراهم سازد.

طراحی داخلی سینما
طراحی داخلی سینما

توجه به  المان هایی از قبیل خطوط و اشکال هندسی در فضا توجه  به المان هایی که بر جذابیت هر چه بیشتر فضای سینما  کمک می نماید. در طراحی داخلی سینما نحوه ی اجرای نورپردازی های گوناگون و متنوع با ارائه ای از اشکال ی که بتواند صحنه ی نمادین و توام با جنب و جوش وافری را برای ببیننده به اجرا بگذارند مهم می باشند. استفاده و کاربرد متریال مناسب  در قسمت های مختلف و همچنین هماهنگی توام با تضاد را در دسترس قرار داده است.  فضاهای تشکیل دهنده سینما را میتوان ، سالن سینما ، سالن انتظار ، اتاق پروژکتور و ملحقات آن ،   ورودی سینما ، گیشه بلیط فروشی ، سرویس­های بهداشتی ، فضاهای اداری ، انبار و اتاق تأسیسات ،  فضاهای ارتباطی ، پارکیینگ بیان کرد.

طراحی ساختمان دوبلکس
اصول و ضوابط طراحی داخلی سینما
اصول و ضوابط طراحی داخلی سینما

استفاده از ظرفیت حداکثری سینما با ارائه ای از ورودی های جذاب و همچنین گیشه ی مخصوص در زاویه دید مناسب و در ورودی سالن از دیگر خصوصیات پرداخته شده در باب طراحی داخلی سینما می باشد. در طراحی داخلی سینما راهرویی را بر حسب تعداد جمعیت حاضران و همچنین استفاده و به کار گیری از مصالح استاندارد در این باب را با دیگر فاکتور های قابل توجه از قبیل توجه به ورودی ها و خروجی های سالن سینما باید به گونه ای باشد تا از ورود و خروج سرو صدا جلوگیری و همچنین  امکان دسترسی آسان به دیگر فضاها و نحوه ی مناسب و راحت بودن  صندلی های سینما قطعا فضایی آرامبخش و راحتی را برای مخاطبان فراهم نموده است.

اصول و ضوابط طراحی داخلی سینما
طراحی داخلی سینما

اصول و ضوابط طراحی داخلی سینما

در طراحی داخلی سینما ، باید پایین صندلی ها تا شود ، باید توانایی جذب صدا را داشته باشد. در تئاترهای سینما ، هر صندلی باید فقط برای یک نفر مشخص شود. استفاده از چندین صندلی یا نیمکت و غیره در تئاتر ممنوع است. استفاده از صندلی های بدون عقب یا بدون دسته در سالن های سینما ممنوع است. صندلی ها را می توان از صندلی های تاشو یا از صندلی های ثابت انتخاب کرد. تمام صندلی های سالن های طراحی داخلی سینما باید محکم به زمین متصل باشند ،   در غیر این صورت ،   هر ۸ صندلی باید به هم متصل شوند و اتصالات صندلی ها باید به گونه ای باشد که لرزش صندلی به صندلی های دیگر منتقل نشود. اگر شیب تئاتر به گونه ای باشد که در پشت صندلی ها یک دیوار کوتاه ایجاد کند ، اتصال آنها به این دیوار مجاز است.

هزبنه طراحی داخلی سینما
طراحی سالن انتظار سینما

فضاهای لازم برای طراحی داخلی سینما

  • سالن انتظار سینما
  • ورودی سینما
  • گیشه بلیط ‌فروشی
  • راهروهای سالن نمایش
  • صندلی تماشاگران
  • ورودی‌ها و خروجی‌های سالن نمایش سینما
  • سرویسهای بهداشتی سینما
  • اتاق پروژکتور و ملحقات آن
اصول و ضوابط طراحی داخلی سینما
طراحی سالن انتظار سینما

نقش نما در طراحی سینما

معمولاً نمای سینما هماهنگ با محیط اطراف خود و به گونه­ای طراحی می­شود که سینما به صورت محیطی آشنا ، امن ، راحت و مفرح جلوه نماید. نمای سینما به گونه ای طرح می­شود که از دور توجه را به خود جلب نماید و ساختمان سینما را معرفی نماید. همچنین در مجتمع­های چند منظوره ، بخش سینمایی به نحوی از انحاء (در نما یا حجم مجموعه) شاخص است.

طراحی ساختمان دوبلکس
طراحی داخلی سینما
طراحی نمای بیرونی سینما ملت

 به طور کلی نمای سینما جذاب ، زیبا و چشمگیر است و کل و جزء آن با دقت طراحی می شود ، جلوه آن در هنگام شب در طراحی مد نظر قرار می گیرد ، تا حد امکان از نمای ساختمان های اطراف و تابلو های فعالیت های دیگر اطراف آن متمایز و قابل  تشخیص است و سطح یا سطوح نصب پوستر های بزرگ فیلم در نمای سینما به گونه ای است که امکان نصب و تعویض آسان و بی خطر پوستر ها میسر باشد.

هزینه طراحی داخلی سینما
چیدمان صندلی ها در طراحی داخلی سینما

برای نصب یا تعویض پوسترها  نباید به هیچ صورت از پیاده روی مقابل سینما استفاده شود. در سینما هایی که دارای چند سالن نمایش می باشند غالباً چند محل برای نصب پوستر فیلم های مختلف در نمای سینما در نظر گرفته می شود.

برای مطالعه بیشتر:

طراحی داخلی باشگاه ورزشی

طراحی پارتیشن اداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.47 ( 5 نظر)