استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

طراحی اتاق خواب

طراحی اتاق خواب
طراحی اتاق خواب

طراحی اتاق خواب های مدرن امروزی نیازمند رعایت نکاتی است که شاید کمتر کسی از آن ها مطلع باشد،  برای اینکه یک اتاق مدرن و بی عیب و نقص طراحی و دکوراسیون کنید باید نورپردازی ، تزیینات، نحوه چیدمان و مدل سرویس خواب را به بهترین شکل انتخاب کنید.

هنگام طراحی اتاق خواب باید به این توجه کنید که چگونه حس آرامش و امنیت را ایجاد کنید، تاثیرگذارترین نکته انتخاب رنگ دیوار ها و وسایل اتاق خواب است زیرا این رنگ ها هستند که حس آرامش را ایجاد میکنند. استفاده از وسایل ساده برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل از ویژگی های سبک دکوراسیون مدرن می باشد.  با وسایل ساده می توان یک طراحی داخلی فوق العاده زیبا برای بخش های مختلف منزل نظیر پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه داشت. در واقع با استفاده از وسایل و تزئینات ساده می توانید یک دکوراسیون لاکچری برای اتاق خواب داشته باشید.

طراحی اتاق خواب مدرن
نورپردازی اتاق خواب

طراحی اتاق خواب کوچک

طراحی اتاق خواب کوچک کار نسبتا دشواری است و بهتر است برای داشتن چیدمانی منظم و بی نظیر در فضای اتاق خواب ها با متراژ کوچک حساسیت لازم را به خرج دهید تا بتوانید دکوراسیونی آرامش بخش و ایده آل را در فضای اتاق خواب خود ایجاد کنید. بهتر است برای طراحی اتاق خواب های کوچک از رنگ های تیره استفاده نکنید زیرا این رنگ ها باعث می شوند تا فضای اتاق خواب دلگیر و کوچک تر به نظر برسد. در فضای اتاق خواب ها با متراژ کوچک بهتر است از تخت خواب های کوچک و سبک استفاده کنید زیرا تخت خواب های بزرگ و جاگیر باعث می شوند فضای اتاق خواب شما کوچک تر از حد معمول به نظر برسد.

طراحی اتاق خواب
طراحی داخلی اتاق خواب مدرن

طراحی اتاق خواب دخترانه

مدل طراحی اتاق خواب دخترانه و یا طراحی اتاق خواب پسرانه نیز دارای نکات مهمی است که می بایست در چیدمان کلی به آنها دقت کرد.  استفاده از رنگ های مناسب هر سن  و یا طراحی داخلی مناسب با نیاز های کودک یا نوجوان می تواند در ایجاد احساس آرامش فرد در زمان استراحت موثر باشد. روحیه دختر بچه ها معمولا لطیف، زیبا و آرام است، بنابراین طراحی اتاق خواب آنها باید نشان دهنده این حس و حال باشد. برای طراحی اتاق خواب دخترها می توانید برای دیوارها و سقف از رنگ های پاستلی استفاده کنید.

اتاق خواب دخترانه طراحی
فضا سازی در طراحی اتاق خواب دخترانه

حتی اگر چند طیف را همزمان استفاده کنید، فضا دلباز و جذاب خواهد بود. دختر بچه ها در هر سنی که باشند کلی وسایل ریز و درشت دارند، انواع گل سرها، لباس ها، لوازم التحریر و … . در طراحی اتاق خواب دخترانه ، اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای نگهداری همه این وسایل وجود داشته باشد.  بنابراین . در طراحی اتاق خواب دخترانه تعداد زیادی کتابخانه ، قفسه ، کشو و سبد و جعبه های نظم دهی نیاز است. این موضوع خصوصا برای اتاق های مشترک بین بچه ها مثل اتاق مشترک بین دو خواهر ضرورت بیشتری پیدا می کند.

اتاق خواب دخترانه قیمت طراحی
ایده طراحی اتاق خواب دخترانه

اصول طراحی اتاق خواب در معماری

برای داشتن دکوراسیون داخلی اتاق خواب ساده و ایده آل رعایت چند اصل در طراحی اتاق خواب در رابطه با رنگ، نور، سرویس خواب و دکور اتاق اهمیت قابل توجهی دارد.

در ذیل نکات مهم طراحی اتاق خواب آورده شده است.

  • انتخاب ترکیب رنگ های ملایم اتاق خواب بر اساس سلیقه شخصی
  • استفاده از مبلمان زیبا با توجه به سایز اتاق خواب
  • استفاده حداکثری از فضای پشت پنجره به منظور ایجاد مناظر طبیعی
  • استفاده از گیاهان در فضای اتاق خواب
  • انتخاب لوازم روشنایی مناسب برای اتاق خواب
  • انتخاب یک قالیچه زیبا و راحت در کنار تخت
  • انتخاب پرده ی مناسب برای اتاق خواب
  • استفاده از تابلو های زیبا
طراحی اتاق خواب کوچک
طراحی اتاق خواب کوچک

اهمیت نورپردازی در طراحی اتاق خواب

توجه به نورپردازی اتاق خواب نیز یکی دیگر از موارد مهم در اصول طراحی اتاق خواب می باشد. استفاده از نورپردازی مخفی که به شکل لامپ های توکار در سقف رواج دارد نیز می تواند در ایجاد احساس آرامش و گرم تر و زیباتر نشان دادن فضای داخل اتاق موثر باشد. اگر نورپردازی اتاق هماهنگ با رنگ های به کار رفته در وسایل اتاق باشد، تاثیر بیشتری را بر روی حفظ آرامش و زیبایی فضای داخلی خواهد داشت. از دیگر اصول طراحی اتاق خواب که بسیار مورد توجه سلیقه های افراد مختلف قرار می گیرد می توان به انتخاب پرده های مناسب با این فضا اشاره کرد. استفاده از پرده هایی از جنس حریر و با رنگ های گرم و ملایم که با سایر وسایل موجود در اتاق هم خوانی داشته باشد نیز می تواند در زیبایی طراحی اتاق خواب بسیار موثر واقع شود.

نقش لوستر در طراحی اتاق خواب
طراحی اتاق خواب

طراحی اتاق خواب پسرانه

ایده برای طراحی اتاق خواب پسران ممکن است کمی مشکل تر از اتاق های دخترانه به نظر برسد اما با به کارگیری رنگ ها و تم های متناسب با روحیات پسرانه می توان فضا را بسیار زیبا و در عین حال کاربردی طراحی نمود. در مورد طراحی اتاق خواب یک پسر نوجوان هیچ قانونی وجود ندارد. 

طراحی ساختمان دوبلکس
هزینه طراحی اتاق خواب پسرانه
طراحی اتاق خواب پسرانه 

اما مواردی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال ، طراحی اتاق خواب و دکوراسیون باید روی کارایی متمرکز شود.  این بدان معناست که باید سعی کنید راه حل های هوشمندانه و صرفه جویی در ذخیره سازی را پیدا کنید یا به آنها برسید،  که باید سعی کنید قطعات مبلمان چند منظوره را انتخاب کنید ، که باید رنگ های دکوراسیون را به دقت انتخاب کرده و هر شخصی را نیز در نظر بگیرید. 

طراحی اتاق خواب پسرانه
اتاق خواب پسرانه

طراحی اتاق خواب کودکان

طراحی اتاق خواب کودکان اهمیت خیلی زیادی برای والدین آن ها دارد زیرا فرزندان آن ها وقت زیادی از روز خود را در آن می گذرانند که تاثیر خیلی زیادی در روحیه آنها و خلقیات آنها خواهد داشت، پس بهتر است که طراحی اتاق فرزندان شما طوری باشد که  اتاق فرزندتان با سن و روحیات آنها تناسب داشته باشد تا از قرار گرفتن در آن اتاق احساس امنیت و آرامش و شادابی داشته باشند. پیشنهاد می کنیم که با قوانین دکوراسیون داخلی اتاق کودک آشنا باشید و برای فرزند خود این وقت و انرژی را بگذارید تا نتیجه آن را در شخصیت او مشاهده کنید زیرا بچه هایی که در محیط های آرام و سالم و با انرژی مثبت بزرگ می‌شوند معمولا بچه های آرام تر و خلاق تر و باهوش تری هستند.

برای مطالعه بیشتر:

طراحی کابینت آشپزخانه

کابین دوش اتاق خواب

جکوزی خانگی قیمت

قیمت جکوزی ۲ نفره

قیمت وان حمام

ابعاد وان کنجی

وان ساده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.48 ( 6 نظر)