سیم کشی آسانسور در کرمان

سیم کشی آسانسور در کرمان

دسته بندی

نصب آسانسور

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت سیم کشی آسانسور در کرمان به عوامل مختلفی از قبیل ظرفیت ، تعداد طبقات ، محل موتورخانه و نوع آسانسور بستگی دارد. بنابراین هزینه برق کشی آسانسور ، علاوه بر هزینه راه اندازی، شامل هزینه بهره برداری آسانسور متناسب با ظرفیت و توان موتور، کابل و تجهیزات تابلو فرمان آسانسور است.
intro
comment
bookmark
share

شهر

کرمان x
lift_banner

سیم کشی آسانسور

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

کرمان

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

سیم کشی آسانسور در کرمان

سیم کشی آسانسور شامل مراحل مختلف انتخاب و نصب تابلو آسانسور ، اجرای سیستم زمین و کابل کشی مناسب است. عدم توجه به استانداردهای سیم کشی برق آسانسور می تواند هزینه زیادی را در عملیات تعمیر و نگه داری به همراه داشته باشد. طراحی و انتخاب آسانسور ، متناسب با ظرفیت مورد نظر، محل قرارگیری و تأمین برق مورد نیاز انجام می شود. 

سیم کشی موتور آسانسور
موتورخانه آسانسور

هزینه سیم کشی آسانسور در کرمان

سیم کشی موتور آسانسور مجزا از طراحی سایر اتصالات نبوده و انجام این کار معمولاً توسط شرکت فروشنده و نصاب های مخصوص آن انجام می شود. با این حال، تعمیر، نگه داری و حتی انجام سیم کشی آسانسور ، توسط برقکار نیز قابل اجرا است. بنابراین هزینه سیم کشی آسانسور ، علاوه بر هزینه راه اندازی، شامل هزینه بهره برداری آسانسور متناسب با ظرفیت و توان موتور، کابل و تجهیزات تابلو فرمان آسانسور است. 

مراحل سیم کشی آسانسور در کرمان

سیم کشی آسانسور طی مراحل مختلفی  از قیبیل سیم کشی ارت، سیم کشی موتورخانه و روشنایی صورت می گیرد که توجه به جزئیات و رعایت استانداردها در هر یک از این مراحل ضرورت دارد. در ادامه مراحل مربوط به سیم کشی آسانسور بررسی می شود.

سیم کشی آسانسور و ارت

چاه ارت آسانسور می تواند به صورت جداگانه در محل مناسب و نزدیک آسانسور با  عمق بین ۳ تا ۸ متر و یا از چاه ارت اصلی ساختمان در نظر گرفته شود. پس از رسیدن زمین به رطوبت استاندارد ، سیستم ارت مورد نظر متشکل از ۳۳ درصد نمک، ۳۳ درصد زغال، ۳۳ درصد پتاسیم، سیم مسی با متراژ مناسب، میله و صفحه مسی در درون چاه ارت قرار می گیرد.

سیم کشی موتورخانه آسانسور

موتورخانه آسانسور محل قرارگیری موتور آسانسور و تجهیزات کنترلی آن می باشد که اغلب در بالاترین نقطه چاه آسانسور قرار می گیرد. علاوه بر موتور آسانسور (الکتروموتور) ، قطعات دیگری مانند وسایل و ابزار تعمیرات آسانسور ، تابلو فرمان آسانسور ، تجهیزات خنک کننده ، وسایل اعلام یا اطفاء حریق نیز در موتورخانه آسانسور قرار می گیرند. 

سیم کشی آسانسور
کابل آسانسور

 

ساختمان موتورخانه آسانسور باید دارای حداقل مقاومت لازم در برابر نیرو و بار وارد شده به آن باشد. درب ورودی موتورخانه باید داری حداقل ارتفاع ۱۸۰ و عرض ۷۰ سانتی متر باشد و در فضای داخلی موتورخانه به تهویه و سیستم خنک سازی مناسب مجهز باشد. علاوه بر آن، برای ایجاد ایمنی کافی برای تردد، تحت هر شرایطی بایستی در ورودی موتورخانه دارای روشنایی دائمی و مناسب باشد.

سیم کشی آسانسور و روشنایی

برای تأمین حداقل شدت روشنایی ۲۰۰ لوکس در موتورخانه آسانسور ، لازم است تا متناسب با مساحت آن ، یک و یا حداکثر دو چراغ دیواری و یا سقفی نصب شود. چراغ ها بایستی دارای درجه حفاظت IP44 باشند. لازم به ذکر است سرخط روشنایی موتورخانه باید از سایر تجهیزات برقی در سیم کشی موتور آسانسور جدا باشد تا با قطع کلید سه فاز اصلی داخل موتورخانه ، برق روشنایی و پریزها قطع نشود. برای استفاده از تجهیزات ، وجود یک پریز مجهز به فیوز ۱۶ آمپر در داخل تابلو برق موجود در فضای موتورخانه ضروری است.

 

سیم کشیی آسانسور و شستی

برای هر آسانسور به ازای هر طبقه ، یک شستی وجود دارد که از سوییچ و نمایشگر نوری تشکیل شده است. در واقع مجموعه كلیدهای كنترل حركت كابین ، بررسی وضعیت آسانسور ، زنگ توقف اضطراری و غیره روی پنل خاص درون كابین آسانسور ، شستی درون كابین نام دارد. سیم کشی شستی آسانسور به دو روش متداول موازی تک سیم و روش سریال ، به وسیله برد الکترونیکی انجام می شود. پس از برقراری خطوط تغذیه با رنگ بندی مناسب در چاه آسانسور ، ایجاد انشعاب های لازم برای اتصال به شستی انجام می شود. برای اتصال خط سیگنال مورد نظر به شستی مربوط، متناسب با نقشه سیم کشی آسانسور ، با استفاده از خطوط رنگی و علامت گذاری شده بصورت نقطه به نقطه بین هر شاسی و ترمینال مربوط بر روی سیستم کنترل،  انجام گیرد.

سیم کشی شستی آسانسور
سیم کشی شستی آسانسور

 

کابل کشی آسانسور در کرمان

سیم کشی آسانسور با کابل کشی از کنتور عمومی سه فاز در تابلو کنتور (اصلی) تأمین می شود. برق کل سیستم آسانسور شامل سیم ‌کشی موتور آسانسور، چاله و روشنایی آن توسط یک کابل ۵ رشته انجام می شود. توان و راندمان موتور، ظرفیت آسانسور و سایر پارامترها در تعیین نمره کابل ۵ رشته ای تأثیرگذار هستند. 

به طور معمول برای آسانسور در یک ساختمان ۶ طبقه با ظرفیت ۴ تا ۶ نفر، از کابل ۶*۵ و برای آسانسوری با ظرفیت ۱۰ نفر، از کابل ۱۰*۵ استفاده می شود. کابل برق منشعب از تابلو کنتور ، توسط لوله برق فولادی یا لوله نسوز به سمت چاله آسانسور هدایت و پس از آن به اتاقک موتور متصل می شود. طول کابل بایستی به گونه ای انتخاب شود که در محل موتورخانه ، اتصال مناسب را به تابلو برق آسانسور فراهم کند.

سیم کشی تابلو آسانسور در کرمان

تابلو آسانسور شامل دو بخش تابلو برق و تابلو فرمان است. این دو تابلو یا به صورت جدا و یا به صورت یک جا در سیم کشی آسانسور در نظر گرفته می شوند. تابلو برق سه فاز مجزا، توسط کابل اصلی منشعب از تابلو کنتور تغذیه می شود. این تابلو دارای یک کلید گردان صفر و یک است که برای قطع برق سیستم آسانسور به جز روشنایی، استفاده می شود. تابلو فرمان آسانسور توسط تابلو برق سه فاز به منظور کنترل موقعیت آسانسور در طبقات مختلف، کنترل جهت و سرعت موتور و حفاظت الکتریکی، تغذیه می شود. اتصالات درون هر یک از تابلوها براساس نقشه سیم کشی آسانسور انجام می شود.

 

سیم کشی آسانسور در کرمان در کرمان، سیم کشی آسانسور در کرمان در چترود، سیم کشی آسانسور در کرمان در راین، سیم کشی آسانسور در کرمان در شهداد، سیم کشی آسانسور در کرمان در گلباف، سیم کشی آسانسور در کرمان در ماهان، سیم کشی آسانسور در کرمان در انار، سیم کشی آسانسور در کرمان در بافت، سیم کشی آسانسور در کرمان در ارزوئیه، سیم کشی آسانسور در کرمان در بردسیر، سیم کشی آسانسور در کرمان در گلزار، سیم کشی آسانسور در کرمان در لاله زار، سیم کشی آسانسور در کرمان در نگار، سیم کشی آسانسور در کرمان در بم، سیم کشی آسانسور در کرمان در روداب، سیم کشی آسانسور در کرمان در نرماشیر، سیم کشی آسانسور در کرمان در جیرفت، سیم کشی آسانسور در کرمان در جبالبارز، سیم کشی آسانسور در کرمان در ساردوئیه، سیم کشی آسانسور در کرمان در رابر، سیم کشی آسانسور در کرمان در هنزا، سیم کشی آسانسور در کرمان در راور، سیم کشی آسانسور در کرمان در کوهساران، سیم کشی آسانسور در کرمان در رفسنجان، سیم کشی آسانسور در کرمان در فردوس، سیم کشی آسانسور در کرمان در کشکوئیه، سیم کشی آسانسور در کرمان در نوق، سیم کشی آسانسور در کرمان در رودبار جنوب، سیم کشی آسانسور در کرمان در جازموریان، سیم کشی آسانسور در کرمان در ریگان، سیم کشی آسانسور در کرمان در گنبکی، سیم کشی آسانسور در کرمان در زرند، سیم کشی آسانسور در کرمان در یزدان آباد، سیم کشی آسانسور در کرمان در سیرجان، سیم کشی آسانسور در کرمان در پاریز، سیم کشی آسانسور در کرمان در زیدآباد، سیم کشی آسانسور در کرمان در گلستان، سیم کشی آسانسور در کرمان در شهر بابک، سیم کشی آسانسور در کرمان در دهج، سیم کشی آسانسور در کرمان در عنبرآباد، سیم کشی آسانسور در کرمان در اسماعیلی، سیم کشی آسانسور در کرمان در جبالبارز جنوبی، سیم کشی آسانسور در کرمان در فهرج، سیم کشی آسانسور در کرمان در نگین کویر، سیم کشی آسانسور در کرمان در قلعه گنج، سیم کشی آسانسور در کرمان در چاه خداداد، سیم کشی آسانسور در کرمان در کوهبنان، سیم کشی آسانسور در کرمان در طغرالجرد، سیم کشی آسانسور در کرمان در کهنوج، سیم کشی آسانسور در کرمان در فاریاب، سیم کشی آسانسور در کرمان در منوجان، سیم کشی آسانسور در کرمان در آسمینون.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما