استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

سنگ کاری ساختمان

سنگ کاری ساختمان
سنگ کاری ساختمان

سنگ کاری ساختمان به مجموعه مراحل اجرایی اطلاق می شود که با هدف نصب سنگ ها در ابعاد، ضخامت و جنس های مختلف، انجام می شود. سنگ های ساختمانی یکی از رایج ترین مصالح مورد استفاده در کشور است که در قسمت های مختلف ساختمان اعم از بخش های داخلی ساختمان و یا در بخش خارجی ساختمان مانند نمای ساختمان، مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب به سنگ کاری داخل ساختمان پرداخته شده است.

سنگ کاری کف لابی
نمونه سنگ کاری داخل ساختمان

سنگ کاری داخل ساختمان

سنگ کاری ساختمان شامل موارد نسبتا گسترده ای از بخش های ساختمانی می شود. از سنگ های رایج در سنگ کاری داخل ساختمان می توان به گرانیت، مرمر، تراورتن و سنگ مصنوعی ماربل شیت اشاره کرد. انواع سنگ کاری ساختمان که در این مطلب بدان پرداخته شده است به شرح زیر است.

  • سنگ کاری راه پله
  • سنگ کاری کف پارکینگ
  • کفسازی واحدهای مسکونی و لابی
  • سنگ کاری ستون های داخلی
  • سنگ کاری اپن آشپزخانه
سنگ اسلب سرویس بهداشتی
سنگ کاری سرویس بهداشتی

سنگ کاری راه پله ساختمان

اجرای سنگ کاری راه پله ساختمان یکی از مواردی است که به ظاهر ساده به نظر می آید، ولی دقت عمل سنگ کار در ظرافت و زیبایی پله نقش به سزایی دارد. مخصوصا اگر پله ها حالت منحنی یا گرد داشته باشند. بسته به نظر طراح می توان طرح های مختلفی در محل پاگرد پله ها، با ترکیب سنگ ها ایجاد کرد. آنچه در سنگ کاری راه پله از اهمیت بالایی برخوردار است، برش صحیح سنگ ها مطابق نقشه است. حتی کوچکترین خطا در برش سنگ می تواند باعث بی نظمی در قسمت پاگرد شود و راه پله از حالت استاندارد خود که باید مورد تایید مراجع ذیصلاح قرار گیرد، خارج شود.

قیمت سنگ کاری
سنگ کاری راه پله 

سنگ کاری دیوار راه پله

در سنگ کاری ساختمان سنگ کاری دیوارهای کناری راه پله در بسیاری از کاربری ها مانند ساختمان های عمومی، معمولا تا ارتفاعی حدود ۸۰ سانتیمتر انجام می شود. دلیل این کار حفاظت دیوار در قسمت پاخور از کثیفی و جلوگیری از نفوذ رطوبت در دیوار در مواقع شست و شو است.

سنگ کاری دکوراتیو
سنگ کاری دیوار راه پله

سنگ کاری کف ساختمان

اجرای سنگ کاری کف ساختمان در قسمت های مختلف ساختمان شامل کف پارکینگ و کفسازی داخل ساختمان صورت می گیرد. سنگ کاری کف پارکینگ باید از سنگ هایی تزئینی که مقاومت مکانیکی بالایی دارند، انتخاب شود. می توان در سنگ کاری کف پارکینگ از ترکیب رنگ های مختلف سنگ استفاده نموده و طرح هایی مناسب ایجاد کرد. انتخاب جنس مناسب سنگ برای سنگ کاری کف پارکینگ بسیار مهم است تا در صورت ریختن روغن ماشین ها یا هر موادی باعث سرخوردگی افراد نشود.

اجرای سنگ کف ساختمان
سنگ کاری کف ساختمان

در سنگ کاری داخل ساختمان در کف داخل واحدهای مسکونی از قطعات سنگ کف که در ضخامت و ابعاد مشخص تولید می شوند، استفاده می شود. فضاهایی که سطح آن قناس است و یا زوایای داخلی فضا قائمه نیست بهتر است سنگ کاری کف ساختمان به صورت مورب انجام شود. در مواردی که فضا ابعاد دقیق تری دارد سنگ همراستا با دیوارها اجرا می شود.

سنگ کاری داخلی
سنگ کاری کف پذیرایی

سنگ کاری ستون

در سنگ کاری ستون ها از جمله مواردی است که نیاز به دقت بالای اجرای آن است. زیرا عموما در فضاهای بزرگ مانند نشیمن، سالن های داخل واحدها و یا پارکینگ، ستون هایی در وسط فضا وجود دارد. می توان سنگ کاری ستون ها را به صورت ساده صرفا با سنگ پلاک انجام داد و در صورت علاقه به سبک رومی می توان از سرستون های کلاسیک سنگی بر روی آنها اجرا کرد. 

قیمت سنگ کاری ستون
سنگ کاری ستون

سنگ کاری آشپزخانه

اپن آشپزخانه از جمله مواردی است که در قسمت کانتر آن و برخی اوقات بر دیواره های اپن از سنگ های تزئینی استفاده می شود. این سنگ ها عموما از سنگ های گرانیت یا مرمر و یاسنگ مصنوعی ماربل است. ضخامت سنگ کانتر آشپزخانه معمولا حدود ۵ سانتیمتر است، بنابراین قیمت بالایی دارد. سنگ های رایج در کانتر آشپزخانه، سنگ مرمریت، مرمر، گرانیت، کوارتز و صابون می باشد. دیوارهای بین کابینت یکی دیگر از مواردی است که می توان با سنگ کاری ظاهر زیبایی به آشپزخانه بخشید.

سنگ کاری آشپزخانه
سنگ کاری اپن آشپزخانه

سنگ کاری سرویس بهداشتی

امروزه استفاده از سنگ مصنوعی در اغلب سرویس های بهداشتی رونق گرفته است. استفاده از سنگ هایی با رنگ های سفید و رگه های خاکستری یکی از رایج ترین انواع آن است. سنگ ها مقاومت مناسبی در برابر شوینده ها و رشد قارچ دارند. بنابراین گزینه مناسبی برای سرویس بهداشتی و محل های مرطوب است.

قیمت سنگ کاری دیوار
سنگ کاری کف و دیوار سرویس بهداشتی

مراحل اجرای سنگ کاری ساختمان

سنگ کاری ساختمان شامل مراحلی است دقت در هر کدام از این مراحل ضروری است و هر گونه خطا در مراحل باعث ایجاد مشکلات فنی خواهد شد. در ادامه به این مراحل پرداخته شده است.

نصب سنگ دیوار
اجرای سنگ کاری ساختمان

زیرسازی: قبل از شروع سنگ کاری ساختمان بستر مناسبی جهت این کار باید فراهم شود. در سنگ کاری کف ساختمان ، زیرسازی اهمیت فوق العاده ای دارد. زیرا هر گونه عدم تراز در کف، باعث لق شدن و در نتیجه شکسته شدن سنگ کاری کف ساختمان به مرور زمان می شود.

برش کاری: در سنگ کاری ساختمان قبل از اقدام به نصب سنگ ها، ابتدا باید سنگ در ابعاد مناسب طبق نقشه های معماری برش کاری شود. اندازه گذاری و برش سنگ ها به مهارت سنگ کار ارتباط دارد که در صورت دقت کار، در نهایت کار تمیز و یکدست می شود.

هزینه سنگ کاری ساختمان
برش کاری سنگ قبل از نصب

نصب سنگ: در سنگ کاری ساختمان پس از برش کاری سنگ ها با دوغاب ماسه سیمان بر روی سطوح نصب می شود، در دوغاب باید از سیمان شسته استفاده شود. در نصب سنگ ها تراز مورد نظر کف طبق نقشه باید رعایت شود. در سنگ های اسلب با قطعات بزرگ از چسب سنگ جهت چسباندن سنگ ها استفاده می شود.

هزینه نصب سنگ
نصب سنگ با دوغاب

دوغاب ریزی: در سنگ کاری ساختمان پس از نصب سنگ ها، مرحله دوغاب ریزی است که در محل درزها ریخته می شود تا به صورت کامل درزها پر شود. در نهایت پس از اتمام کار دوغاب های اضافی از روی کف پاک می شود.

هزینه اجرای سنگ راه پله
نصب سنگ راه پله

قیمت سنگ کاری ساختمان

قیمت سنگ کاری ساختمان بسته به مهارت سنگ کار و طرح خواسته شده متفاوت است. به طور مثال اگر از طرح خاصی در کف سازی استفاده شود و یا سنگ کاری برجسته مانند سرستون های رومی انجام شود، هزینه آن متفاوت خواهد بود.

از دیگر محصولاتی که توسط شرکت عمران مدرن ارائه می شود، انواع دیوارهای پیش ساخته بتنی است. به منظور استعلام قیمت دیوار پیش ساخته بتنی ارزان و با کیفیت نیز می توانید با عمران مدرن تماس بگیرید.

برای مطالعه بیشتر:

سنگ کاری راه پله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.61 ( 1 نظر)