استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام
بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

سرویس بهداشتی از جمله فضاهای با اهمیت خانه و یا اماکن عمومی است که طیف وسیعی از کاربران از آن استفاده می کنند؛ بنابراین بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی از مهم ترین بخش های بازسازی بنا است. علاوه بر این، به دلیل وجود رطوبت همیشگی در فضای سرویس بهداشتی عمر مصالح و تجهیزات آن در مقایسه با سایر فضاها کمتر است و زودتر از سایر فضاها نیاز به بازسازی خواهد داشت. 

بازسازی حمام و دستشویی
بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

بازسازی سرویس بهداشتی با کمترین هزینه در منازل و یا اماکن عمومی به دلایل مختلفی می تواند انجام شود. هزینه بازسازی سرویس بهداشتی می تواند با توجه به هزینه تعویض کف و شیرآلات و تجهیزات و … تعیین شود. منظور از بازسازی سرویس بهداشتی می تواند بازسازی حمام ، بازسازی توالت یا بازسازی دستشویی باشد. تعویض روشویی یا سینک، دوش حمام، وان و … در دسته بندی بازسازی سرویس بهداشتی و حمام قرار می گیرد. بازسازی سرویس بهداشتی ایرانی با فرنگی تفاوت هایی دارد که به تعویض شیرآلات و تجهیزات حمام و والت بازمی گردد. برای آشنایی با انواع روش های بازسازی حمام و بازسازی توالت و محاسبه هزینه تعمیر سرویس بهداشتی در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی بسته به نوع مصالح و تجهیزات انتخابی دارد. شیرآلات، دیوارپوش و تجهیزات تولید خارج از کشور هزینه بیشتری را به طرح متحمل خواهد کرد. علاوه بر این برخی تجهیزات مانند وان، کابین دوش، حوله خشک کن و توالت فرنگی جز موارد اختیاری می باشد که به انتخاب کارفرما بستگی دارد. بنابراین بازسازی سرویس بهداشتی با کمترین هزینه به کمک مصالح در دسترس و ارزان قیمت و در عین حال با کیفیت صورت می گیرد. برای بررسی هزینه تعمیر سرویس بهداشتی می توانید از کمک متخصصین و مشاورانی که در این زمینه فعالیت می کنند، کمک بگیرید.

بازسازی سرویس بهداشتی
بازسازی سرویس بهداشتی

اگر در رویاهایتان همواره به تصاویر بازسازی های حمام و دستشویی در مجلات و سایت های دکوراسیون منزل اندیشیده اید، شاید وقت آن رسیده باشد که رویا را به واقعیت تبدیل کنید. لازم است بدانید که اکثر سرویس بهداشتی های بازسازی شده لوکس ، در ابتدا وضع نامناسبی داشته اند. اگر از سرویس بهداشتی تاریک و کوچکتان خسته شده اید، می توانید با افزودن نور و رنگ ، یا تغییرات کوچکی در فضاسازی، به یک محیط آرامش بخش دست پیدا کنید. در ادامه نمونه هایی از “قبل” و “بعد” بازسازی سرویس بهداشتی را مشاهده می کنید و به نکات مربوط به هرکدام اشاره خواهیم نمود. شاید یکی از آنها مناسب فضای شما باشد. برآورد هزینه تعمیر سرویس بهداشتی به هزینه های کاشی کاری، تاسیسات و … بررسی دارد.

بازسازی سرویس بهداشتی ایرانی
بازسازی سرویس بهداشتی ایرانی

مورد دیگر تاثیر گذار در هزینه بازسازی سرویس بهداشتی و حمام با توجه به حجم کار و مدت زمان هر پروژه قابل تعیین است. برای بازسازی هر بخش از این فضا ، نیاز به افراد متخصص در همان زمینه می باشد. به طور قطع عملکرد و تخصص یک لوله کش را کاشی کار ندارد و بالعکس؛ پس هر فرد باید در حوزه کار خود بازسازی دستشویی را انجام دهد تا تحمیل هزینه های اضافی در سال های بعد جلوگیری به عمل آید.

در بازسازی دستشویی و حمام باید ابتدا نوع بازسازی را مشخص نمود که کدام بخش نیاز به تغییر و تعمیر دارد. مثلا وقتی نیاز به تعویض تمامی شیرآلات و لوله کشی های توالت باشد، هزینه ها نسبت به بازسازی لوله کشی افزایش خواهد یافت. همچنین نوع متریال و کیفیت آن نیز بر روی هزینه تعمیر سرویس بهداشتی و حمام منزل بسیار تاثیر گذار است.

بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی
بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی

دلایل بازسازی سرویس بهداشتی منزل

بازسازی سرویس بهداشتی منزل به دلایل مختلفی صورت می گیرد که این دلایل در تعیین هزینه بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی نیز موثر هستند. به عنوان مثال تنها بازسازی حمام هزینه های کمتری نسبت به بازسازی توالت و حمام با هم در بر خواهد داشت. در ادامه به دلایل مختلف بازسازی حمام و دستشویی پرداخته شده است.

  • بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی به دلیل فرسوده شدن تجهیزات
  • بازسازی حمام و دستشویی به دلیل فرسودگی متریال داخلی مثل کاشی، توالت، دوش و …
  • بازسازی دستشویی قدیمی به دلیل نفوذ رطوبت به دلیل فرسوده شدن عایق کاری و یا تاسیسات مکانیکی
  • بازسازی سرویس بهداشتی به دلیل فرسوده شدن کفپوش و دیوار پوش
بازسازی حمام و دستشویی
بازسازی حمام و دستشویی
  • بازسازی توالت قدیمی به دلیل نیازمندی به افزایش ابعاد فضا
  • بازسازی سرویس بهداشتی منزل به منظور زیباسازی و تغییر دکوراسیون و سبک طراحی
  • بازسازی کف سرویس بهداشتی به دلیل از بین رفتن یا تخریب کاشی و سرامیک ها

هزینه تعمیر سرویس بهداشتی به جهت اصلاح هر کدام از موارد بالا قیمت های مختلفی را شامل می شود.

بازسازی کف سرویس بهداشتی
بازسازی کف سرویس بهداشتی

یکی از عوامل تعیین کننده در بازسازی حمام و دستشویی ، ابعاد فضا و جدا یا پیوسته بودن حمام، دستشویی و توالت است. در ادامه به مواردی که در بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی باید مدنظر داشت، اشاره شده است. این دلایل گاهی چنان پراهمیت هستند که نباید نادیده گرفته شوند. در بازسازی دستشویی و حمام باید به مواردی همچون ایرانی یا فرنگی بودن آن توجه نمود. از دیگر موارد قابل توجه بزرگ یا کوچک بودن سرویس بهداشتی و حمام می باشد. به طور قطع اصول بازسازی سرویس بهداشتی کوچک با بازسازی دستشویی بزرگ متفاوت خواهد بود. همچنین نحوه بازسازی دستشویی ایرانی نیز با سرویس بهداشتی فرنگی متفاوت است.

بازسازی سرویس بهداشتی کوچک
 نورپردازی در قبل و بعد بازسازی سرویس بهداشتی

انواع سبک های بازسازی سرویس بهداشتی

در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام می توان از سبک های مختلف طراحی بهره جست. سبک هایی از بازسازی دستشویی قدیمی یا بازسازی حمام که در ایران مورد اقبال عمومی قرار گرفته است، شامل سبک مدرن، کلاسیک، ترزیشنال یا انتقال، مونوکالر، ساحلی و سبک روستیک می باشد.

بازسازی سرویس بهداشتی مستر
انواع سبک طراحی داخلی سرویس بهداشتی، از راست: سرویس بهداشتی سبک کلاسیک، نئوکلاسیک، اسکاندیناویایی
بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی
انواع سبک های طراحی داخلی سرویس بهداشتی، از راست: مدرن، انتقال
بازسازی دستشویی قدیمی
انواع سبک طراحی داخلی سرویس بهداشتی، از راست: سبک روستیک، مونوکالر، ساحلی

انواع روش های بازسازی سرویس بهداشتی ایرانی

علاوه بر انواع سبک ها در بازسازی سرویس بهداشتی منزل ، روش های گوناگونی نیز برای بازسازی حمام و دستشویی وجود دارد. این روش ها به تفکیک در ادامه بررسی شده و توضیح داده شده اند. 

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام توأم

امروزه سرویس بهداشتی توأم در اکثر آپارتمان های مسکونی متراژ پایین رونق گرفته است. دلیل طراحی این نوع سرویس ها محدودیت فضای واحدهای مسکونی است. در این نوع بازسازی سرویس بهداشتی منزل ، فضای حمام جدا از فضای دستشویی طراحی می شود. مگر در برخی سوییت های مسکونی با مساحت پایین که امکان جداسازی حمام از دستشویی وجود ندارد. این نوع سرویس های بهداشتی اغلب در هتل ها و اقامتگاه های موقت رایج است. به این روش بازسازی سرویس بهداشتی کوچک نیز گفته می شود. 

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی و حمام
سرویس بهداشتی توأم

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام مجزا

در مواردی که مساحت کافی برای طراحی جداگانه فضاهای سرویس بهداشتی وجود داشته باشد، طراحی این نوع پلان پیشنهاد می شود. در این روش، بازسازی توالت به صورت جدا و در فضایی جداگانه و بازسازی حمام نیز در فضای مخصوص به خود صورت می گیرد. برخی مواقع فضای مستقلی برای رختکن نیز در نظر گرفته می شود.

بازسازی سرویس بهداشتی مستر

بازسازی سرویس بهداشتی مستر در واحدهای مسکونی با مساحت بالا امکان پذیر است. این نوع سرویس بهداشتی به عنوان سرویس بهداشتی اصلی خانه استفاده نمی شود و دسترسی به آن از اتاق خواب والدین در نظر گرفته می شود. به دلیل خصوصی بودن این سرویس ها نیازی به جداسازی کامل فضای حمام، دستشویی و روشویی وجود ندارد. در بازسازی دستشویی قدیمی مستر ، هم حمام و هم دستشویی به عنوان فضاهای سرویس بهداشتی در نظر گرفته می شوند.

بازسازی سرویس بهداشتی لوکس
 سرویس بهداشتی مستر

در بازسازی سرویس بهداشتی ایرانی از عوامل مختلفی بدین منظور می توان استفاده کرد. بسته به هزینه و درخواست کارفرما می توان از آنها بهره گرفت. بازسازی سرویس بهداشتی ایرانی با کمک برند های معروف ایرانی انجام می شود. هرکدام از این برنده ها با توجه به کیفیت و مرغوبیت کالاهایی که ارائه می دهند، قیمت های متفاوتی دارند. برای بازسازی سرویس بهداشتی با کمترین هزینه می توانید از کمک مشاورین . متخصصانی که در این زمینه فعالیت دارند، کمک بگیرید.

خدمات بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام ، خدمات گوناگونی وجود دارد که بسته به نیاز کارفرما هر کدام از آن ها قابل انجام است. در ادامه با انواع خدمات بازسازی سرویس بهداشتی منزل آشنا خواهید شد.

بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی
 بازسازی کلی سرویس بهداشتی

بازسازی کف سرویس بهداشتی

در بازسازی کف سرویس بهداشتی می توان بر روی کفسازی قدیمی مجددا اقدام به کفسازی کرد، مگر در فضای توالت که به دلیل وجود کاسه توالت باید کفسازی قبلی تخریب شده و کفسازی جدید اجرا شود. زیرا اجرای کفپوش روی کفپوش قدیمی باعث اختلاف ارتفاع در قسمت کاسه توالت و کفسازی خواهد شد. در مواردی که شیب بندی نامناسب کف سرویس بهداشتی، باعث جمع شدن یا هدایت آب شود، نیاز به عایق کاری مجدد و یا تعمیر و تعویض لوله کشی سرویس بهداشتی باشد، کفپوش سرویس بهداشتی باید تخریب و مجددا نصب شود.

تعویض دیوارپوش در بازسازی حمام و دستشویی

در تعویض دیوارپوش در بازسازی حمام و دستشویی ، بهتر است دیوارپوش قبلی تخریب شده و مجددا اقدام به نصب دیوارپوش جدید کنیم. زیرا به دلیل وجود رطوبت در فضای سرویس بهداشتی احتمال سقوط دیوارپوش ها به دلیل عدم چسبندگی مناسب سیمان به لعاب دیوارپوش قبلی وجود دارد. در مواردی که نیاز به عایق کاری مجدد سرویس بهداشتی وجود دارد، ناچار به تخریب و نصب مجدد دیوارپوش می باشد.

پوشش سقف در بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی

به دلیل عبور تاسیسات مکانیکی و بهداشتی از سقف سرویس بهداشتی عموما در پوشش سقف از سقف کاذب شیشه ای و یا آلومینیومی استفاده می شود و در مواردی که سقف کاذب نصب نشود، سیمان سفید اجرا می شود. در صورت تخریب یا کهنگی سقف سرویس، بهتر است هر چه سریع تر اقدام به بازسازی دستشویی قدیمی شود، زیرا تخریب سقف ممکن است به لایه های عایق کاری نیز آسیب وارد کند.

بازسازی دستشویی قدیمی
 بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی

طراحی و تعویض قفسه و تجهیزات در بازسازی سرویس بهداشتی منزل

قبل از شروع بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی باید کلیه تجهیزات موجود جمع آوری شده و در صورت تمایل به استفاده مجدد از آنها، پس از اتمام تعمیر و بازسازی کفپوش و دیوارپوش، مجددا نصب نمود. در صورتی که کارفرما بسته به هزینه و سلیقه، تمایل به تعویض تجهیزات داشته باشد، با طراحی داخلی سرویس بهداشتی ، می توان تجهیزات مناسب فضا را جایگزین کرد.

 بازسازی سرویس بهداشتی ایرانی
 بازسازی سرویس بهداشتی ایرانی

تجهیزات مورد استفاده در بازسازی حمام و دستشویی می تواند شامل قفسه ها و کمد، آینه، جایگاه قرار گرفتن سنگ روشویی، کابین دوش، جکوزی، حوله خشک کن و دکور باشد. نیاز به قرار دادن همه تجهیزات در سرویس بهداشتی نیست و بسته به مساحت فضا می توان از آنها استفاده کرد. در بازسازی دستشویی قدیمی توأم می توان از کابین دوش استفاده کرد.

تعمیر تاسیسات و تهویه در بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی

در صورتی که تاسیسات سرویس بهداشتی قدیمی باشد و یا ترکیدگی لوله ها موجب نفوذ آب به مصالح شود، در بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی باید مصالحی که رطوبت در آنها نفوذ کرده و تاسیسات فرسوده نیز تعویض شود. برخی مواقع به دلیل تهویه نامناسب سرویس بهداشتی و یا نقص در اجرای شترگلو یا لوله ونت سیستم فاضلاب نیاز به تعمیر و اجرای مجدد سیستم تهویه می باشد. در این صورت به بازسازی کف سرویس بهداشتی نیاز خواهد بود. در بخش تعمیرات تاسیسات و تعویض آن ها دیگر امکان بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب وجود ندارد و مرحله تخریب نیز به بازسازی اضافه می شود.

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی
تصویری از دستشویی و حمام پیش و پس از بازسازی

 تعویض شیرآلات و چینی آلات در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

در صورت خراب شدن شیرآلات و بروز ترک و یا رسوب گذاری آب در چینی آلات به راحتی می توان آنها را تعویض کرد. اگر فضای کافی برای وان و توالت فرنگی در بازسازی حمام وجود داشته باشد، نصب آن ها نیز توصیه می شود. در بازسازی سرویس بهداشتی با تعویض کلیه مصالح و تجهیزات ذکر شده در بالا می توان به نوسازی کامل سرویس بهداشتی با انتخاب سبک های مختلف پرداخت. در بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب تنها شیرآلات تعویض شده و نیازی به اقدامات دیگر نیست.

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی
 تعویض شیرآلات در بازسازی سرویس بهداشتی

عایق کاری در بازسازی سرویس بهداشتی منزل

اگر نقص فنی یا ترکیدگی در سیستم تاسیساتی سرویس بهداشتی وجود نداشته باشد و نفوذ رطوبت در مصالح به دلیل نقص در اجرای عایق کاری کف و دیوارها باشد، باید کفسازی و دیوارپوش تخریب شده و مجددا اقدام به عایق کاری دیوارها و کف نمود. سایر تجهیزات و شیرآلات سرویس بهداشتی به راحتی قابل جدا شدن و نصب مجدد است. بنابراین عایق کاری یکی از مهم ترین مراحل در اجرای بازسازی توالت و حمام است. همچنین هزینه های عایق کاری تاثیر به سزایی در تعیین هزینه بازسازی سرویس بهداشتی خواهد داشت.

بازسازی حمام
 تعویض کفپوش در بازسازی سرویس بهداشتی

انتخاب رنگ متناسب در بازسازی دستشویی قدیمی

انتخاب رنگ یکی از تاثیرگذارترین موارد در فضا است. اگر هدف، بازسازی سرویس بهداشتی کوچک باشد، باید از رنگ هایی روشن، ملایم و حدالمقدور سرد استفاده کرد. رنگ های تیره و گرم باعث کوچک به نظر رسیدن فضاها می شود. هم چنین بازسازی کف سرویس بهداشتی کوچک باید به گونه ای باشد که از رنگ های تند و غلیظ در طراحی آن استفاده نشده و بیشتر از رنگ های خنثی و رقیق استفاده شود.

بازسازی دستشویی قدیمی
 تغییر رنگ در بازسازی سرویس بهداشتی


در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام بزرگ که به اندازه کافی فضا برای تجهیزات و فعالیت های گوناگون در نظر گرفته شده است، استفاده از رنگ محدودیتی ندارد و بسته به سلیقه می توان به سراغ رنگ های تیره و گرم رفت. مرحله از بازسازی حمام و دستشویی بهتر است به طراح معماری داخلی سپرده شود تا طرحی متناسب با فضا و امکانات ارائه گردد. گاهی فقط با اعمال تغییرات ساده در رنگ و ترکیب نیز می توان یک بازسازی عالی و زیبا داشت. انتخاب رنگ صحیح از موارد ضروری در بازسازی سرویس بهداشتی منزل و حمام می باشد. رنگ انتخابی باید به گونه ای باشد که به مرور زمان موجب دلزدگی نشود. همچنین چیدمان تجهیزات جدید در فضای بازسازی شده هم اهمیت زیادی دارد تا از فضا به صورت مفید و کاربردی استفاده شود.

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی ایرانی
ترکیب رنگ در طراحی سرویس بهداشتی

نورپردازی در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام با نورپردازی مناسب سقف کاذب و تجهیزات و آینه می توان باعث زیبایی و جلوه فضا بزرگتر به نظر رسیدن آن شد. علاوه بر نورپردازی عمومی می توان از نورپردازی نقطه ای و یا خطی نیز در بازسازی سرویس بهداشتی کوچک استفاده کرد.

بازسازی کف سرویس بهداشتی
 طراحی سرویس بهداشتی

مراحل بازسازی دستشویی و حمام

اولین گام در بازسازی دستشویی و حمام ، قطع کردن آب و برق آن است. زیرا هنگام کار در این فضاها احتمال آسیب به سیستم لوله کشی و برق وجود دارد. از این رو در عمل بازسازی سرویس بهداشتی باید به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ناگواری همچون برق گرفتگی، نهایت احتیاط و اصول ایمنی را رعایت نمود. از مراحل مهم و روتین دیگر در بازسازی سرویس بهداشتی منزل ، تخلیه لوازم شکستنی است. وقتی قرار است به صورت کامل کاشی کاری در کف‌ یا دیوار صورت گیرد، قاعدتا احتمال آسیب به لوازم وجود دارد. پس باید تمامی لوازم از جمله آینه، کاسه توالت، دوش حمام یا سینک را هم برداشت. اکثر لوازم این فضا به صورت پیچی هستند که کار را آسان تر می کند.

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی منزل
بازسازی کامل حمام و سرویس بهداشتی

تعمیر لوله های فاضلاب در بازسازی دستشویی قدیمی

اگر هدف از بازسازی سرویس بهداشتی و حمام ، تعمیر لوله های آب و فاضلاب قدیمی باشد، باید پس از خارج کردن آن ها اقدام به نصب لوله های آب و فاضلاب جدید نمود. برای به صرفه بودن و عدم تکرار بازسازی بهتر است تمامی لوله ها نو باشد. همیشه باید توجه داشت که انتخاب لوله ها اهمیت زیادی دارد. استفاده از جنس مرغوب و باکیفیت ضمن ایجاد آسودگی خاطر موجب عدم نیاز به صرف هزینه بازسازی سرویس بهداشتی در سال های آتی می گردد. لوله کشی های سرویس بهداشتی و حمام بعد از مدت ها استفاده یا به دلیل عدم کیفیت، دچار فرسودگی می‌شوند که گاهی به صورت ظاهری بر روی دیوار قابل رویت است. اما گاهی این فرسودگی در لوله های موجود در داخل دیوار رخ می دهد. در این صورت عیب یابی توسط کارشناس متخصص انجام شده و پس از آن تعمیر لوله ها و بازسازی سرویس بهداشتی انجام می شود.

بازسازی سرویس بهداشتی کوچک
تعمیر و تعویض لوله های سرویس بهداشتی

عایق بندی دیوار و کف ها در بازسازی سرویس بهداشتی ایرانی

عایق کاری دیوار و کف در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام ، امری واجب و ضروری است. چرا که مانعی برای نشت رطوبت و تخریب دیوارها می باشد. بدین منظور از قیرگونی ، ایزوگام و … در بازسازی حمام و دستشویی استفاده می گردد. در حین عایق بندی باید لوله کشی های آب سرد و گرم را با گچ پر کرد تا آسیبی به آن ها وارد نشود. عایق کاری باید تا داخل مجرای فاضلاب ادامه یابد تا نتیجه خوبی را شاهد بود.

بازسازی سرویس بهداشتی ایرانی
بازسازی سرویس بهداشتی

کاشی کاری در بازسازی سرویس بهداشتی 

کاشی کاری مرحله ای جذاب و زیباساز در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام است که بعد از تعمیر لوله کشی ها و عایق کاری صورت می گیرد. مراحلی همچون بندکشی، نصب سنگ توالت و شیرآلات بعد از آن انجام می شود. در بازسازی دستشویی و حمام به منظور نصب کاشی از سیمان و یا چسب استفاده می گردد. انتخاب هر یک از این شیوه ها است با توجه به شرایط، صورت می پذیرد. از مواردی که در زیرسازی و کاشی کاری باید مد نظر قرار داد، درصد شیب برای حرکت آب است. به طور کلی مقدار شیب استاندارد برای دفع فضولات ۵ درصد و برای آب های هرز بین ۱ تا ۳ درصد می باشد.

بازسازی کف سرویس بهداشتی
بازسازی کف سرویس بهداشتی

نحوه نصب کاشی ها از لحاظ افقی و عمودی در بزرگ جلوه دادن فضا اهمیت دارد. این امر به ویژه در بازسازی سرویس بهداشتی کوچک حائز اهمیت است. نصب کاشی های دیوار به صورت افقی موجب بزرگتر به نظر رسیدن فضا می گردد. علاوه بر این، طرح و رنگ هم تاثیرگذار خواهد بود. برای بازسازی کف سرویس بهداشتی و حمام می توان با توجه به بودجه در نظر گرفته شده از انواع مصالح گران قیمت همچون مرمر و یا مصالح ارزان تر همچون سرامیک استفاده نمود. برای دیوارها نیز می توان از کاشی های آینه ای و یا سرامیکی استفاده کرد. گاهی از پنل‌های چوبی هم بهره می برند که انتخاب هریک از آنها وابسته به سلیقه و بودجه افراد می باشد.

بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب
تعویض کاشی ها در بازسازی دستشویی

تعویض شیرآلات در بازسازی توالت

شیرآلات سرویس بهداشتی و حمام مورد دیگری در زیباسازی است. جنس داخلی شیرآلات معمولا از آلیاژ برنج یا سرب خشک است و جنس خارجی و ظاهری شیرآلات از برنج، برنز، مس و پرکاربردترین آن یعنی استیل است. کیفیت این محصولات در دوام و صرفه جویی در هزینه بازسازی سرویس بهداشتی بسیار اهمیت دارد. در انتخاب شیرآلات باید به نوع، جنس و کاربرد آن توجه کرد. شیرآلات چشمی و هوشمند از لحاظ صرفه جویی در مصرف آب مناسب هستند اما به دلیل قیمت بالا برای بازسازی دستشویی و حمام مناسب نیستند. در نصب دوش‌ و حتی شیرآلات سرویس ، گاهی نصب به صورت توکار انجام می شود که باید قبل از کاشی کاری به آن توجه داشت.

بازسازی حمام
شیرآلات زیبای استفاده شده در بازسازی سرویس بهداشتی

بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب

برای بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب باید به نکاتی همچون تخریب تاسیسات مکانیکی و لوله کشی های آب و فاضلاب توجه نمود. در صورتی امکان بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب وجود دارد که لایه های عایق بندی و تاسیسات و لوله کشی ها آسیبی ندیده باشند و تنها با تعویض تجهیزات، بازسازی توالت انجام شود.

قبل و بعد بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

در ادامه تصاویر و توضیحاتی از بازسازی حمام و دستشویی ارائه شده است. در هر بخش درباره معایب و اشکالات فضای حمام و دستشویی و در ادامه آن به تغییرات لازم برای بازسازی سرویس بهداشتی و حمام پرداخته شده است.

قبل از بازسازی حمام و سرویس بهداشتی: فضای تاریک و دلگیر

سرویس بهداشتی که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، با آنکه فضای بزرگ و مربع شکلی دارد، بیشتر شبیه یک انباری دلگیر است. این سرویس بهداشتی های قدیمی را هرچقدر هم که تمیز کنید همیشه کثیف بنظر می رسند. فضاهای این چنینی را با افزودن رنگ و نور می توان تبدیل به یک سرویس بهداشتی ایده آل کرد.

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی
فضای تاریک و دلگیر سرویس بهداشتی

بعد از بازسازی حمام و سرویس بهداشتی: فضای روشن و دلباز

در عکس زیر طرح سه بعدی بازسازی حمام و سرویس بهداشتی آورده شده است. برای بازسازی دستشویی به طور کامل، روشویی از سنگ سفید کوارتز استفاده شده است. دیوار پشت روشویی با کاغذ دیواری طرحدار فیروزه‌ای پوشانده‌ شده و کلیه تاسیسات لوله کشی آن تعویض شده است. کاشی لانه زنبوری سفید رنگ در کف و گرمای رنگ چوب زیر سینک زیبایی فضا را تکمیل کرده است. با افزودن چراغ های مدرن هیچکس نمیتواند تشخیص دهد که این سرویس بهداشتی همان سرویس عکس قبل است.

بازسازی سرویس بهداشتی کوچک
بازسازی سرویس بهداشتی کوچک

قبل از بازسازی سرویس بهداشتی و حمام : فضای ساده و قدیمی

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، فضایی که تمام اجزا و عناصر آن از کف گرفته تا حوله خشک کن و روشویی و آینه و … قدمت و کهنگی را فریاد می زند. پنجره کوچک و آهنی هم هیچ کمکی به نور یا تهویه فضا نمی کند و بیشتر یک جزء اضافه بنظر می رسد.

بازسازی سرویس بهداشتی منزل
بازسازی سرویس بهداشتی منزل

بعد از بازسازی سرویس بهداشتی و حمام : باز هم ساده اما مدرن

در این نوع بازسازی حمام تمامی اجزای اضافه، حذف شده و فضا آرامش بصری بیشتری به بیننده منتقل می کند. جای کاشی های قدیمی دیوار، نقاشی رنگ سبز روشن، راه عیب جویی از این ترکیب را بسته است. کف کاملا بازسازی شده و با کاشی های مربع مخصوص کف پوشانده شده است. رنگ آبی چوب روشویی با پرده ای که احتمالا فضای وان و حمام را جدا می کند، ست شده است. جای پنجره بی استفاده هم یک تابلوی زیبا نشسته است.

بازسازی سرویس بهداشتی منزل
بازسازی دستشویی

قبل از بازسازی حمام و سرویس بهداشتی: فضای سالم اما دمُده

سبک این بازسازی سرویس بهداشتی از طرح های قدیمی آمریکایی است، ظاهر این حمام و دستشویی آنقدر بد نیست که مجبور به تغییر دادن آن باشید، مگر اینکه مشکل اساسی با لوله کشی داشته باشید یا اینکه واقعا دلتان را زده باشد.

هزینه بازسازی حمام
بازسازی حمام 

بعد از بازسازی حمام و سرویس بهداشتی: فضای مدرن و امروزی

حمام قبلی به صورت کامل بازسازی شده و تنها چیزی که از حالت قبلی حفظ شده جانمایی اجزا می باشد. یک حمام پر از نور و آینه و حذف نیمچه دیوارهای اضافه فضا را خیلی بزرگ تر از قبل نشان می دهد. ترکیب کاشی‌ های سفید و سیاه، یک وان و دوش ساده و شیک و ست کردن سنگ سیاه روشویی و کاشی های وان یک ترکیب خارق العاده در بازسازی سرویس بهداشتی ایجاد کرده است. معمولا بازسازی حمام و دستشویی اتفاقی نیست که حتی هر ده سال یکبار اتفاق بیافتد، پس هرچه از رنگ های کمتر و خنثی تر در اجزای آن استفاده شود عمر ماندگاری سبک را بیشتر خواهد کرد.

بازسازی حمام و دستشویی
ایجاد فضای مدرن و امروزی پس از بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

قبل از بازسازی حمام : حمام کوچک

این حمام در نگاه اول نیاز به بازسازی ندارد و فضایی مناسب و شیک بنظر می رسد. تنها مشکل آن کوچک بودن حمام است. یکی از حقه هایی که برای بزرگ نشان دادن سرویس بهداشتی های کوچک می توان استفاده کرد، استفاده از جداکننده های شیشه ای است. البته در خانه های کم جمعیت یا خانه هایی که بیش از یک دستشویی دارند.

بازسازی حمام و دستشویی
بازسازی حمام 

بعد از بازسازی حمام: حمام روشن و دلباز

بعد از بازسازی حمام دیوارهای اطراف فضای دوش برداشته شده این دوش شیشه‌ای، هم باعث ورود نور به فضا است و هم یک امتیاز مثبت در بازسازی سرویس بهداشتی کوچک ، که بزرگتر و دلبازتر نشان داده شود.

هزینه بازسازی حمام
بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

قبل از بازسازی سرویس بهداشتی : کاشی های گلدار قدیمی

معایب اصلی این سرویس بهداشتی را می توان کاشی های شلوغ و گلدار و ترکیب ناهماهنگ آن با دیواری که با کاشی های سفید دانست. این دیوار فضای دوش را از فضای توالت جدا می کند و درب چوبی بزرگی که هیچ همخوانی با سایر عناصر فضا ندارد، دانست.

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی
 حمام  با کاشی های قدیمی

بعد از بازسازی سرویس بهداشتی : استفاده از عناصر هماهنگ در کل فضا

با نصب کاشی های سفید و دوش شیشه ای بدون قاب، این حمام از کف تا سقف بازسازی شده است. یکی از قسمت‌های خیلی مهم و زیبا در این بازسازی سرویس بهداشتی ، وجود پنجره با شیشه های رنگی و خطوط مشکی و قاب چوبی به فضای بیرون است که نور و رنگ را توامان به فضا بخشیده است. استفاده از سنگ طرحدار برای روشویی نیز فضا را از سفیدی محض نجات داده است.

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی
هماهنگی عناصر در بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

قبل از بازسازی حمام : فضای بی روح و خسته کننده

سرویس بهداشتی با فضایی سفید و یکدست، کاشی های کوچک مربعی، نوارهای طلایی و پنجره های آهنی کوچک، مصالحی که در دهه حدود ۴۰ سال پیش مد بود.

بازسازی حمام
بازسازی حمام 

بعد از بازسازی حمام : افزایش تنالیته رنگ‌ و حس طراوت

با اضافه کردن رنگ در کف و دیوارها به فضای حمام روح تازه ای دمیده شده است. افزودن اکسسوری ها و روشویی با رنگ جذاب و مدرن نیز فضا را از نزدیک شدن به سبک های قدیمی نجات داده است. از همه مهتر تغییر شکل ظاهری پنجره می باشد، از آن پنجره های آهنی قدیمی، یک پنجره یکدست و شیک خلق شده است که علاوه بر ورود نور، خود عنصری برای افزایش جذابیت این سرویس بهداشتی می باشد.

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی
بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

قبل از بازسازی حمام : ترکیب رنگ نامناسب کاشی ها

ترکیب رنگ آبی و آجری و سفید در این حمام اصلا جالب بنظر نمی رسد. این حمام دلگیر به کلی بازسازی شده و اصلا شبیه عکس بعد از بازسازی نمی باشد.

بازسازی حمام
رنگ نامناسب کاشی های حمام

بعد از بازسازی حمام : سنگ دکوراتیو و سبک روستیک

کاشی های سرخ حمام جمع شده است و حمامی با قاب شیشه ای در آن قرار گرفته است. یکی از دیوارهای حمام با سنگ طبیعی کار شده که با سایر اجزای خانه هماهنگ به نظر می رسد.

بازسازی سرویس بهداشتی
استفاده از سنگ دکوراتیو در بازسازی حمام

قبل از بازسازی حمام : حمام قدیمی با ترکیب رنگ نامناسب

کاشی های سفید مربعی، پنجره های آلومینومی بدشکل، شیرآلات قدیمی و وان آبی که به طور حیرت انگیزی بدترکیب بودن فضا را تکمیل کرده است.

بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی
بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی

بعد از بازسازی حمام : فضای کوچک و مینیمال

رنگ غالب این حمام کوچک به رنگ سفید است تا بیشترین انعکاس نور را داشته باشد و فضا بزرگتر دیده شود. استفاده از وان جمع و جور با پایه های نقره ای و کف تیره رنگ از یکدستی فضا کاسته است. دوش و اکسسوری ها تعویض شده اند. به نظر می رسد که هزینه بازسازی سرویس بهداشتی و حمام چندان بالا نبوده است.

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی و حمام
بازسازی سرویس بهداشتی و حمام با کمترین هزینه
بازسازی حمام
شیرآلات زیبای استفاده شده در بازسازی سرویس بهداشتی

جمع بندی

بازسازی دستشویی و حمام نکات بسیار زیادی را همراه دارد. باید توجه داشت که هرگز بازسازی به معنی تخریب کامل نیست. بلکه بازسازی به معنی تعمیر، مرمت و نوسازی است. فضایی مانند سرویس بهداشتی و حمام ، با رعایت اصول بهداشتی و خلاقیت در طراحی می تواند بسیار زیبا و کاربردی بازسازی و چیدمان شود. فقط کافی است شناخت مناسب به مباحث و متریال ها داشت تا عملیات بازسازی به بهترین شکل انجام شود.

برای مطالعه بیشتر:

بازسازی خانه در تهران با هزینه کم

بازسازی آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: اولین نفر باشید!

یک نظر

  1. شما بازسازی سرویس بهداشتی هم انجام میدید؟