افزایش طبقات ساختمان در تبریز

افزایش طبقات ساختمان در تبریز

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

افزایش طبقات ساختمان در تبریز به منظور گسترش فضای کاربری و سودآوری مالی انجام می شود. شرکت عمران بهترین پیمانکاران فعال در این زمینه را به شما کاربران گرامی معرفی می نماید. برای افزایش طبقات نیاز به سبک سازی طبقه در حال ساخت می باشد. بدین منظور از LSF ، بتن سبک ، پانل های گچی و بلوک های سبک استفاده می گردد. در سایت عمران مدرن امکان مقایسه هزینه افزایش طبقات ساختمان در تبریز و هزینه سبک سازی فراهم شده است. مشتریان عزیز می توانند برای افزایش طبقات ساختمان در تبریز و سبک سازی ساختمان با شماره تلفن های عمران مدرن تماس بگیرند.
intro
comment
bookmark
share

شهر

تبریز x
heblex_banner

افزایش طبقات ساختمان

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تبریز

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

افزایش طبقات ساختمان در تبریز

افزایش طبقات ساختمان از جمله خدمات شرکت عمران مدرن می باشد. استفاده از نیروهای متخصص برای افزایش طبقات ، از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت عمران مدرن ، حرفه ای ترین پیمانکاران فعال در این زمینه را به شما کاربران گرامی معرفی می نماید. شما عزیزان می توانید به طور مستقیم با پیمانکاران افزایش طبقات ساختمان تماس گرفته و یا اینکه معرفی آنها را به عمران مدرن بسپارید.

شرکت عمران مدرن با توجه به محل و شرایط پروژه، نزدیک ترین و در عین حال حرفه ای ترین پیمانکار را به شما معرفی می نماید تا به بهترین نحو ممکن و در اسرع وقت، پروژه شما اجرا گردد. با توجه به فضای رقابتی بین پیمانکاران، کمترین هزینه افزایش طبقات ساختمان با بهترین کیفیت، به شما پیشنهاد می شود.

 

افزایش طبقات ساختمان
افزایش طبقات ساختمان

قیمت بالابر ساختمانی                                                                                                                      بلوک هبلکس                                                                                        قیمت میلگرد سایز 8 اصفهان

مراحل مورد نیاز برای افزایش طبقات ساختمان در تبریز

گاهی مالکان ساختمان تصمیم می گیرند که طبقات جدیدی را بر روی ساختمان ساخته شده خود ایجاد نمایند. این کار غالبا با هدف سودآوری مالی انجام می شود و برای اجرای آن نیاز به اخذ مجوز از شهرداری می باشد. در غیر این صورت شهرداری می تواند جلوی ساخت و ساز را گرفته و اقدام به تخریب طبقات اضافی ساخته شده نماید. در واقع جواز ساخت طبقات اضافی یا اضافه اشکوب باید پیش از اقدام به ساخت دریافت شود.

اضافه کردن طبقات به ساختمان ساخته شده به راحتی امکان پذیر نبوده و نیاز به صدور مجوز و رعایت شرایط و مقررات ویژه ای دارد. بدین منظور، در ابتدا باید مالک ساختمان درخواست گرفتن مجوز افزایش طبقات ساختمان را به شهرداری بدهد. مالک باید پرونده ای در واحد تاییدیه استحکام ساختمان شهرداری  تشکیل دهد که پس از تشکیل آن، پرونده به سازمان نظام مهندسی کشور فرستاده می شود.

پس از آن، از وضعیت ملک، عرض کوچه و ... بازدید شده و قابلیت ساختمان برای افزایش طبقات جدید، از طریق بررسی مقاومت آن توسط مهندسین مجرب ارزیابی می گردد. علاوه بر این تمام نقشه های ساختمان نیز مورد بررسی کارشناسان مربوطه قرار می گیرد. به منظور طی شدن ادامه مراحل کاری، عوارض مربوطه توسط مالک پرداخت شده و حق بیمه و مبلغ پرداختی تعیین می گردد. پس از بازرسی ساختمان و تایید مقاومت سازه ای ساختمان و سایر موارد ذکر شده، درخواست افزایش طبقات ساختمان در دبیرخانه شهرداری شماره گذاری و ثبت می شود. در نهایت مجوز افزایش طبقات صادر می گردد.

 

اضافه اشکوب
اضافه اشکوب

 

مقررات و نکات مورد توجه در افزایش طبقات در تبریز

  • به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی زلزله، باید فاصله درز انقطاع با ساختمان مجاور در افزایش طبقات ساختمان رعایت گردد. علاوه بر این رعایت تراکم مجاز پهنه نیز الزامی است.
  • برای طبقات اضافه شده باید پارکینگ در نظر گرفته شود.
  • به منظور درخواست گرفتن مجوز افزایش طبقات توسط مالک، نیاز به مدارکی همچون سند مالکیت خانه، اصل و فتوکپی شناسنامه مالک می باشد.
  • تمامی نقشه ها مانند مکانیکی، معماری و الکتریکی باید کلیه ضوابط شهرداری و مقررات ملی ساختمان را رعایت نمایند. این نقشه ها توسط شهرداری بررسی و صحت سنجی می گردد.

 

مقاوم سازی ساختمان جهت افزایش طبقات ساختمان در تبریز

مقاوم سازی ساختمان در مهندسی عمران به معنی بالا بردن مقاومت یک سازه در برابر نیروهای وارده می باشد که تا پیش از آن سازه قادر به تحمل آنها نبوده است. برخلاف باور عامه، مقاوم سازی ساختمان تنها مختص سازه های قدیمی و فرسوده نمی ­باشد بلکه دلایلی همچون خطاهای طراحی، به روز نبودن آیین نامه­ ها، مشکلات اجرایی، افزایش طبقات ساختمان و تغییر کاربری آن و ... نیاز به مقاوم سازی را در یک سازه به وجود می ­آورد.

یکی از راه های مقاوم سازی ساختمان به منظور افزایش طبقات ساختمان و یا تغییر کاربری آن، استفاده از الیاف FRP می باشد. این الیاف کامپوزیتی علاوه بر مقرون به صرفه بودن از وزن سبکی نیز برخوردار می باشند. سبک بودن الیاف FRP موجب می شود که با افزایش طبقات بار مرده زیادی به ساختمان اضافه نشود. استفاده از الیاف FRP سبب اصلاح ضعف سازه به منظور اجرای افزایش طبقات، افزایش ظرفیت بارگذاری و سختی اجزای سازه می گردد. همچنین به منظور تقویت فونداسیون ساختمان نیز می توان از روش کاشت میلگرد استفاده نمود و یا برای تقویت سیستم باربر جانبی از اجرای بادبند بهره جست.

همچنین برای افزایش طبقات ساختمان می توان از سازه LSF استفاده نمود. این سازه دارای مزایایی همچون وزن بسیار کم، روش های اتصال مطمئن تر، عملکرد سازه ای کارآمد در برابر نیروهای جانبی، عملیات ساختمانی کمتر، فقدان نخاله های ساختمانی و ... می باشد. با استفاده از این روش می توان طبقات را حداقل به اندازه یک طبقه افزایش داد. همچنین اگر بنای موجود از استحکام و ظرفیت باربری کافی برخوردار باشد، امکان احداث طبقات بیشتری بر روی آن نیز وجود دارد.

 

افزایش طبقات ساختمان
افزایش طبقات ساختمان با LSF

 

هزینه افزایش طبقات ساختمان در تبریز

عوامل متعددی بر هزینه افزایش طبقات ساختمان تاثیرگذار هستند. از هزینه های اخذ مجوز گرفته تا هزینه های ساخت و ساز تعیین کننده قیمت تمام شده افزایش طبقات می باشند. باید مشخص شود که برای انجام این کار تا چه حد به مقاوم سازی نیاز بوده و با چه روشی مقاوم سازی انجام می شود. بنابراین نوع روش مقاوم سازی تعیین کننده هزینه افزایش طبقات ساختمان است. هزینه های مربوط به اخذ مجوز وابسته به عواملی همچون تراکم، تعداد طبقات، منطقه و … می باشد.

 

سبک سازی ساختمان در تبریز

برای افزایش طبقات ساختمان نیاز به استفاده از مصالح سبک می باشد. گاهی مالکان تصمیم می گیرند که طبقات جدیدی بر روی ساختمان خود احداث نمایند. غالبا این ساختمان ها از مقاومت بالایی برخوردار نمی باشند. به طور مثال ممکن است یک طبقه جدید بر روی ساختمان یک طبقه خود بسازند. از آنجایی که غالبا این ساختمان ها از مقاومت بالایی برخوردار نمی باشند از این رو برای افزایش طبقات ساختمان ، سبک سازی طبقه دوم ساختمان امری چالش برانگیز است. استفاده از مصالح سنتی در ساخت سازه های مختلف موجب افزایش وزن سازه می گردد. وزن بالای سازه یکی از معایب آن به ویژه در زمان وقوع زلزله می باشد. از این رو امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور مصالح نوین، به منظور مقاوم سازي ساختمان اقدام به سبک سازی آن می نمایند.

 

سبک سازی ساختمان
سبک سازی طبقه دوم با بلوک لیکا

 

به طور کلی سبک سازی ساختمان به معنای استفاده از مصالح و تکنولوژی نوین به منظور کاهش وزن تمام شده ساختمان و بهینه سازی روش های اجرا می باشد. علاوه بر کاهش وزن سازه از دیگر دلایل سبک سازی ساختمان می توان به کاهش هزینه ها و نیز صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره نمود.

 

روش ها و مصالح سبک سازی ساختمان در تبریز

به طور کلی سبک سازی را می توان به دو دسته سبک سازی اجزای باربر و سبك کردن سازه ساختمان تقسیم بندی نمود. بر این اساس سبک سازی به صورت سبک سازی سقف ، دیوار ، نما و کف دسته بندی می شود. همچنین با بهینه کردن سازه از نظر طراحی نیز می توان موجب سبک سازی ساختمان گردید. برخی از مصالحی که به این منظور استفاده می شوند عبارتند از بتن سبک ، LSF ، پانل های گچی و انواع بلوک های سبک.

 

افزایش طبقات ساختمان
سبک سازی با پانل گچی

 

سبک سازی سقف در تبریز

سقف های قدیمی ساخته شده به روش طاق ضربی و نیز دال بتنی وزن بالایی دارند. از این رو به منظور مقاوم سازی ساختمان اقدام به تخریب سقف های قدیمی و اجرای سقف های سبک تر می نمایند. یکی از مصالح مورد استفاده به منظور سبک سازی سقف ، بلوک های سفالی هستند که نسبت به بلوک های سیمانی از وزن کمتری برخوردار می باشند. همچنین در حین ساخت سازه های جدید نیز می توان به منظور سبک سازی ساختمان ، اقدام به اجرای سقف هایی همچون تیرچه یونولیت ، تیرچه کرومیت، وافل ، عرشه فولادی و ... نمود که از جمله سقف های سبک به شمار می آیند. از دیگر مصالح مورد استفاده در سبک کردن سقف ، بتن سبک می باشد. در ادامه این بتن معرفی شده است.

 

بتن سبک

بتن سبک عبارت است از بتنی که وزن مخصوص آن به طور محسوسی کمتر از وزن مخصوص بتنی است که با سنگدانه های طبیعی یا شکسته ساخته می شود. بتن سبک به سه نوع بتن سبک غیر سازه ای ، بتن سبک سازه ای و بتن سبک متوسط دسته بندی می شود. بتن سبک غیر سازه ای دارای وزن مخصوص کمتر از ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب و مقاومت فشاری حدود ۰/۳۵ تا ۷ مگاپاسکال می باشد. از این نوع بتن سبک غالبا به عنوان تیغه های جداساز و عایق های صوتی در کف مورد استفاده قرار می گیرد.

بتن سبک سازه ای دارای وزن مخصوص بین ۱۴ تا ۱۹ کیلونیوتن بر متر مکعب و حداقل مقاومت فشاری ۱۷ مگاپاسکال است. از این بتن می توان در اعضای سازه ای استفاده نمود. اما محدودیت هایی هم برای استفاده از آن وجود دارد. بتن سبک متوسط از نظر وزن مخصوص و مقاومت فشاری دارای محدوده ای بین بتن سبک سازه ای و غیر سازه ای می باشد. به عبارت دیگر مقاومت فشاری این نوع بتن بین ۷ تا ۱۷ مگاپاسکال و وزن مخصوص آن بین ۸ تا ۱۴ کیلونیوتن بر متر مکعب است.

 

سبک سازی سازه
بتن سبک

 

از منظری دیگر بتن سبک را می توان به انواع مختلفی همچون بتن سبک دانه ، بتن بدون ریزدانه ، بتن اسفنجی و بتن پلیمری تقسیم بندی نمود. در ساخت بتن سبک دانه به منظور سبک سازی ساختمان ، به جای دانه های شن و ماسه از دانه های سبک طبیعی همچون دیاتومه ، پوکه معدنی و شیل و یا دانه های غیر طبیعی مانند لیکا و پس مانده زغال کک استفاده می نمایند. بتن اسفنجی که به آن بتن متخلخل نیز گفته می شود، دارای حفرات هوای بیشتری نسبت به بتن معمولی می باشد. این امر موجب سبک شدن این نوع بتن شده است.

در ساخت بتن بدون ریزدانه از ماسه (ذرات ریزدانه بتون) استفاده نمی گردد. در واقع استفاده از ذرات درشت دانه و در پی آن ایجاد تخلخل ، موجب سبک شدن این نوع بتن می گردد. برای ساخت بتن پلیمری غالبا از الیاف پروپیلن استفاده می شود. این الیاف که در واقع جایگزینی برای شن و ماسه می باشند پیش از بتن ریزی به درون تراک میکسر ریخته شده و با سایر مصالح مخلوط می شوند.

 

هزینه ساخت خانه سبک سازی
بتن اسفنجی

 

سبک سازی دیوار در تبریز

به منظور سبک سازی دیوار می توان از مصالح سبک و یا دیوارهای سبک پیش ساخته استفاده نمود. برخی از این مصالح به شرح زیر می باشند:

بلوک لیکا

بلوک لیکا از سبک دانه ، سیمان و آب ساخته می شود. وزن دیوار چیده شده با بلوک لیکا غالبا ۲/۵ برابر کمتر از دیوارهای چیده شده با مصالح سنتی می باشد. وزن کم این نوع بلوک سبب شده است که از این مصالح به منظور سبک نمودن سازه استفاده گردد. بلوک لیکا علاوه بر سبک سازی ، دارای مزایایی همچون کاهش هزینه ، کاهش زمان اجرا و همین طور حمل و نقل آسان می باشد.

استفاده از بلوک هبلکس برای سبک سازی ساختمان

در ساخت بلوک هبلکس ، واکنش شیمیایی بین آهک و پودر آلومینیوم موجب آزادسازی گاز هیدروژن می گردد. این امر تخلخل و سبک شدن بلوک را در پی دارد. جرم حجمی بلوک هبلکس حدود ۴۵۰ تا ۵۵۰ کیلوگرم در متر مکعب می باشد.

 

قیمت سبک سازی ساختمان
استفاده از بلوک هبلکس در ساختمان سازی

 

پانل گچی

پانل گچی از مخلوط آب و گچ ریزدانه و در دو نوع توپر و سوراخ دار تولید می گردد. معمولا ابعاد این پانل ها ۵۰×۶۵ و ضخامت آن ۶، ۷، ۸ و ۱۰ سانتی متر می باشد. این پانل ها در دو نوع ساده و یا پانل های دارای فاق و زبانه مورد استفاده قرار می گیرند. وزن این پانل ها کم بوده و این امر به سبک سازی ساختمان کمک شایانی می نماید.

ساندویچ پنل

از دیگر مصالحی که به منظور سبک سازی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند، ساندویچ پنل ها می باشند. ساندویچ پنل ها مصالح پیش ساخته ای هستند که در ساخت دیوار و یا سقف استفاده می شوند. این مصالح از دو لایه ورق که مابین آنها فوم قرار گرفته، ساخته شده اند. از این رو وزن آنها کمتر از مصالح معمول همچون بلوک و آجر می باشد و از این لحاظ یکی از بهترین گزینه ها برای سبک سازی ساختمان می باشند.

 

افزایش طبقات ساختمان
ساندویچ پنل

 

سبک سازی با LSF

از دیگر روش های سبک سازی ساختمان استفاده از LSF می باشد. این سازه دارای مزایایی همچون وزن بسیار کم، روش های اتصال مطمئن تر، عملکرد سازه ای کارآمد در برابر نیروهای جانبی، عملیات ساختمانی کمتر، فقدان نخاله های ساختمانی و ... است. شایان ذکر است که از LSF در ساخت سقف سازه نیز استفاده می گردد.

 

افزایش طبقات ساختمان
سبک سازی با LSF

 

سبک سازی کف در تبریز

یکی از مصالح سبک وزنی که در کف سازي و شیب بندی مورد استفاده قرار می گیرد فوم بتن است. فوم بتن غالبا از ترکیب سیمان، ماسه بادی، آب و فوم کفزا ساخته می شود که در نهایت یک ماده متخلخل و سبک وزن تولید می گردد. وزن این نوع مصالح حدود ۴۰۰ تا ۱۷۰۰ کیلوگرم در متر مکعب می باشد.

همچنین استفاده از سبك دانه در شیب بندی کف و پشت بام و به عنوان پر کننده در زیر انواع کفپوش ها ، یکی دیگر از روش های سبک سازی سازه می باشد. بدین منظور می توان از ذرات سبک دانه ای همچون لیکا استفاده نمود. این دانه ها از انبساط خاک رس و در نتیجه ایجاد و محبوس شدن گاز تولید می شوند. سبکدانه مخلوط لیکا که در هموارسازی و شیب بندی به کار می رود دارای وزن مخصوصی در حدود ۲۵۰ کیلوگرم در متر مکعب می باشد.

 

سبک سازی سازه
استفاده از لیکا در کف سازی

 

سبک سازی نمای ساختمان در تبریز

به منظور ساخت نمای ساختمان از مصالح متعددی همچون سنگ ، آجر ، چوب ، شیشه ، کامپوزیت و ... استفاده می شود. از این میان، اجرای نمای شیشه ای همچون نمای اسپایدر و کرتین وال به سبک سازی ساختمان کمک شایانی می نماید. همچنین اجرای نمای کامپوزیت نیز یکی دیگر از راه های سبک نمودن نمای ساختمان محسوب می گردد. از منظری دیگر نیز می توان اجرای نما را به دو روش خشک و تر دسته بندی نمود. نمای خشک به نمایی گفته می شود که در اجرای آن به جای ملات و دوغاب از چسب ، پیچ و مهره و ... استفاده می گردد. از این رو وزن نمای خشک کمتر از نمای تر بوده و در نتیجه اجرای آن موجب کاهش وزن سازه می شود.

 

سبک سازی طبقه دوم
اجرای نمای خشک

 

بهینه سازی طراحی سازه در تبریز

مصرف زیاد مصالح ضمن افزایش هزینه های ساخت و ساز موجب افزایش وزن سازه نیز می گردد. از این رو بهینه سازی طراحی یکی از کاربردی ترین روش ها به منظور کاهش وزن سازه محسوب می شود. زیرا بهینه سازی طراحی سازه موجب کاهش ابعاد تیر و ستون و در نتیجه کاهش استفاده از میلگرد و بتن می گردد. این امر موجب کاهش وزن سازه و در نتیجه افزایش مقاومت آن در برابر زلزله می شود.

 

هزینه سبک سازی ساختمان در تبریز

قیمت سبک سازی ساختمان که غالبا بر اساس قیمت هر متر مربع سبک سازی ساختمان برآورد می گردد، متاثر از عوامل متعددی است. یکی از این عوامل انتخاب روش سبک کردن سازه می باشد. از دیگر عوامل موثر بر برآورد قیمت سبک سازی ساختمان ، هزینه اجرایی یا همان دستمزد کار می باشد. اما به طور کلی می توان گفت سبک سازی سازه موجب کاهش هزینه های مربوط به خرید مصالح ساختمانی می گردد. این امر صرفه جویی در هزینه های ساخت و ساز را در پی دارد.

افزایش طبقات ساختمان در تبریز در تبریز، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در خسروشهر، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در اسکو، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در ایلخچی، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در سهند، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در اهر، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در هوراند، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در بستان آباد، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در تیکمه داش، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در بناب، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در جلفا، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در سیه رود، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در چاراویماق، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در شادیان، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در سراب، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در مهربان، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در شبستر، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در تسوج، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در صوفیان، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در عجب شیر، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در قلعه چای، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در کلیبر، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در آبش احمد، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در خدا آفرین، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در مراغه، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در سراجو، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در مرند، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در یامچی، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در ملکان، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در لیلان، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در ممقان، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در حومه، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در گوگان، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در میانه، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در ترکمانچای، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در کاغذکنان، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در کندوان، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در ورزقان، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در خاروانا، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در هریس، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در خواجه، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در هشترود، افزایش طبقات ساختمان در تبریز در نظر کهریزی.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۵ از ۵ - از مجموع ۶ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما