استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

اجرای کفپوش بیمارستانی

اجرای کفپوش بیمارستانی
اجرای کفپوش بیمارستانی

بیمارستان ها از جمله مکان های پرتردد محسوب می شوند. از این رو اجرای کفپوشی که قابلیت تحمل ترددهای پی در پی در طول شبانه روز را داشته باشد، از اولویت های اجرای کفپوش بیمارستانی محسوب می گردد. از دیگر ویژگی هایی که در اجرای کفپوش بیمارستانی باید به آن توجه ویژه ای داشت، خاصیت آنتی باکتریال بودن آن می باشد. زیرا این مکان پر از انواع میکروب ها و بیماری ها بوده و باید از انتقال و رشد آنها در کف ، جلوگیری نمود.

کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی

به طور کلی در اجرای کفپوش بیمارستانی باید به مواردی همچون خاصیت آنتی باکتریال بودن ، آنتی استاتیک بودن ، قابلیت شست و شوی آسان، مقاومت در برابر حریق و تردد پی در پی توجه نمود. کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی به صورت یکپارچه بوده و در برابر جذب موادی همچون بتادین مقاوم می باشند. همچنین این کفپوش ها باید مقاومت بالایی در برابر حلال ها و مواد ضدعفونی کننده داشته باشند. جلوگیری از سرخوردگی و عدم سایش و خش از دیگر ویژگی هایی است که در اجرای کفپوش بیمارستانی باید بدان توجه نمود. بدین منظور می توان از کفپوش هایی همچون کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال استفاده کرد که با نام کفپوش اپوکسی بیمارستانی شناخته می شوند.

اجرای کفپوش بیمارستانی ، را بر اساس کاربرد می توان به دو نوع کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی اتاق عمل و ریکاوری و موارد مشابه آن و کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی سایر بخش ها دسته بندی نمود. کفپوش اجرایی در اتاق عمل لازم است که ضمن آنتی باکتریال بودن ، آنتی استاتیک نیز باشد. اما در کفپوش سایر بخش های بیمارستان ، تنها خاصیت آنتی باکتریال بودن کافی است.

 کفپوش اپوکسی بیمارستانی
کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال

کفپوش اپوکسی بیمارستانی

کف پوش اپوکسی بیمارستانی ، از اختلاط رزین اپوکسی و هاردنر پلی آمینی ایجاد می شوند. این کفپوش ها بدون درز بوده و شست و شوی آنها بسیار راحت و آسان است. عدم جذب گرد و غبار و نیز تنوع رنگ از دیگر مزایای اجرای کفپوش اپوکسی در بیمارستان می باشد. اجرای کفپوش بیمارستانی اپوکسی هزینه های نگهداری را نسبت به سایر کفپوش ها کاهش می دهد. 

در برخی از اتاق های بیمارستان همچون اتاق عمل ، اتاق MRI و… عدم حضور بار الکتریسیته ساکن از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو در چنین فضاهایی اقدام به اجرای کفپوش بیمارستانی آنتی استاتیک می نمایند. کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک بیمارستانی ، جریان الکتریسیته ساکن را از خود عبور داده و مانع ایجاد جرقه می شود.

کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی به دلیل فرمولاسیون خاصی که دارند از رشد باکتری ها ، قارچ ها و سایر عوامل بیماری زا جلوگیری می نمایند. از این رو، گزینه مناسبی برای اجرا در محیط بیمارستان می باشند. این کفپوش ها مانع از نفوذ هر گونه مایعات به عمق خود می شوند.

اجرای کفپوش بیمارستانی
کف پوش بیمارستانی آنتی استاتیک

نحوه اجرای کفپوش بیمارستانی

به طور کلی اجرای کف پوش بیمارستانی اپوکسی شامل مراحلی همچون آماده سازی سطح ، اجرای لایه اولیه یا پرایمر ، اجرای لایه میانی و در نهایت نیز اجرای لایه رویه می باشد. در ابتدا سطح مورد نظر به کمک دستگاه های مخصوص ساب زده می شود. سپس سطح را از هر گونه آلودگی و غبار تمیز کرده و اقدام به اجرای پرایمر می نمایند. برای اجرای پرایمر ، با توجه به سطح پروژه می توان از ابزار مختلفی همچون غلتک ، لیسه ، قلمو و یا روش پاشش به کمک پمپ استفاده نمود.

برای اجرای کفپوش بیمارستانی ، پس از مرحله پرایمر ، شبکه بندی مسی کف انجام می شود. بدین منظور با کمک نوارهای مسی مخصوص اقدام به شبکه بندی کف نموده و آنها را به چاه ارت متصل می نمایند. شایان ذکر است که در نواحی نزدیک به دیوار ، این نوارها باید با دیوار فاصله ای در حدود ۶ اینچ داشته باشند.

پس از آن، پرایمر مخصوص اپوکسی کانداکتیو بر روی سطح اجرا می گردد. در نهایت نیز روکش نهایی کف پوش بیمارستانی اجرا می شود. بدین منظور می توان از طیف وسیعی از رنگ ها استفاده نمود. پیش از اجرای لایه نهایی باید از عاری بودن کف پوش بیمارستانی از هر گونه آلودگی اطمینان حاصل کرد.

اجرای کفپوش بیمارستانی
اجرای کفپوش بیمارستانی

قیمت کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی اپوکسی

همان طور که پیشتر نیز ذکر گردید، اجرای کفپوش بیمارستانی اپوکسی به دو دسته تقسیم بندی می شوند. قیمت کفپوش بیمارستانی آنتی استاتیک علاوه بر ضخامت کفپوش ، سطح پروژه ، کیفیت اجرا و مواد مصرفی که در قیمت کفپوش بیمارستانی معمولی هم تاثیر گذار است، وابسته به عواملی همچون میزان سیم کشی ها و استفاده از صفحات مسی در بستر کار می باشد.

برای استعلام قیمت کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی ، با کارشناسان شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

برای مطالعه بیشتر:

کفپوش پی وی سی

کفپوش اپوکسی

طراحی نمای بیمارستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: اولین نفر باشید!