نمای سنگی رومی در بندرعباس

نمای سنگی رومی در بندرعباس

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

بازه قیمت

از ۴۰۰٬۰۰۰ تومان تا ۷۰۰٬۰۰۰ تومان

توضیحات قیمت

قیمت نمای رومی سنگی بستگی به پیچیدگی طرح آن دارد. هزینه های مازاد بر دستمزد شامل حکاکی ، ابزار زنی ، داربست و سیمان و ماسه می باشد. نمای رومی سنگی از بهترین گزینه ها برای طراحی نماهای ویلایی و مسکونی می باشد. عمران مدرن اراپه دهنده خدمات اجرای نمای رومی با سنگ به بهترین قیمت ها می باشد.
intro
comment
bookmark
share

شهر

بندرعباس x

خدمات مرتبط در عمران مدرن

renov_banner

اجرای نمای سنگی رومی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

بندرعباس

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نمای سنگی رومی در بندرعباس

اجرای نمای سنگی رومی از جمله خدمات پیچیده نما به شمار می آید. به این معنی که به دلیل فرم ها و برجستگی های موجود در طرح نما اجرای آن زمان بر خواهد بود و به دقت و مهارت زیادی نسبت به نما های ساده نیاز دارد. سنگ نما رومی معمولا از جنس تراورتن، گرانیت یا مرمر است تا بهترین ظاهر را به نمای ویلا و ساختمان بدهد. طراحی نما رومی کلاسیک امروزه بسیار رایج است و بیشتر برای کاربری های مسکونی و تجاری از نمای سنگی رومی استفاده می شود. نمای کلاسیک رومی علاوه بر سنگ نما رومی با کمک متریال های دیگر مانند سیمان و یا نمونه های پیش ساخته پلی استایرن نیز طراحی می شود. بیشترین کاربرد نما رومی کلاسیک ، طراحی نما سنگ رومی ویلایی است؛ زیرا زیباسازی نمای ویلا از مهم ترین فاکتور های طراحی و ساخت ویلا می باشد.

 

نمای رومی سنگی
نورپردازی نمای رومی

 

قیمت نمای رومی سنگی در بندرعباس

بدیهی است، هزینه اجرای نمای سنگی رومی با توجه به پیچیدگی زیرسازی و سنگ کاری، بالاتر خواهد رفت. به عنوان مثال در صورت اجرای چندین قوس، بر حسب تعداد و پیچیدگی قوس های اجرا شده، هزینه اجرا تعیین خواهد شد. قیمت نمای رومی سنگی ، در مقایسه با سایر روش های نماکاری سنگی بالاتر خواهد بود. همان طور که ذکر شد؛ بخش هزینه بر نمای سنگی رومی سرستون ها، قوس ها و برآمدگی هاست. برای کم کردن هزینه ها در قسمت سرستون، می توان از سرستون سنگی صنعتی استفاده کرد. نمای رومی سنگی ساختمان یا نمای کلاسیک رومی یکی از متداول ترین و پر طرفدارترین نماها در ایران است. امروزه طراحی نما ، بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است و تمایل مردم به داشتن خانه ای با نمایی متفاوت بیشتر شده است به همین دلیل قیمت نمای رومی با سنگ طیف گسترده ای داشته و با انواع بودجه ها همخوانی دارد.

 

نمای کلاسیک رومی
نمای کلاسیک رومی

 

از نشانه های نمای سنگی رومی جزئیات و پر کار بودن المان های آن است که با نورپردازی مناسب باعث چشم گیر شدن نما می شود. همچنین مهم ترین نکته در طراحی نما سنگ رومی ویلایی ، توجه به ساختمان های هم جوار و منطقه است و طراحی نما نیاز به بررسی نماهای اطراف ساختمان مورد نظر دارد. اجرای نمای سنگی رومی معمولا با تراورتن، مرمر و گرانیت انجام می شود. بالا بودن قیمت نمای رومی سنگی ، باعث شده است که این نما با سیمان نیز اجرا شود که دارای قیمت کم تری نسبت به سنگ است و به صرفه تر می باشد.

 

نما رومی سنگی
نما رومی سنگی

 

مراحل اجرای نمای رومی با سنگ در بندرعباس

اجرای نمای رومی سنگی باید طبق شش مرحله انجام شود. نمای کلاسیک رومی که اشاره به همان نمای سنگی رومی دارد، با استفاده از سنگ های ساختمانی به صورت پیش ساخته اجرا می شود که با طراحی دقیق و ابزارزنی ساخته می شوند و در نمای ساختمان نصب می شوند. مهم‌ترین بخش در اجرای نما سنگ رومی ویلایی ، انتخاب نصاب ماهر است. در اجرای نمای سنگی رومی ، نوع سنگ، ابعاد و رنگ سنگ بسیار مهم می باشد.این نما بهتر است در ساختمان هایی با سازه فلزی اجرا شود. مراحل اجرای نمای ساختمان سنگ رومی در ادامه معرفی شده اند.

 

نمای سنگی رومی
نمای سنگی رومی

 

تهیه نقشه نمای سنگی رومی

در اجرای نمای سنگی رومی ، قبل از شاسی کشی باید نقشه نمای ساختمان تهیه شود و طبق نقشه و بسته به نوع نمای رومی سنگی ، شاسی کشی صورت گیرد. در نقشه نما ضخامت سنگ های به کار برده شده، مقدار برجستگی های نما و و فرم، قوس و زاویه های قسمت های مختلف طرح مشخص می شود.

 

شاسی کشی نمای سنگی رومی

شاسی کشی نما وزن نمای ساختمان را تحمل کرده و به ساختمان انتقال خواهد داد. علاوه بر بحث زیبایی، شاسی کشی مناسب باعث خواهد شد نمای سنگی رومی در زمان زلزله انعطاف خود را تا حدی حفظ کند. در اجرای نمای رومی با سنگ ، شاسی کشی از پروفیل آهنی نبشی، میلگرد و از اجزای پیچ و مهره استفاده می شود. عموما پروفیل هایی که برای نما استفاده می شود در ابعاد ۴۰*۴۰، ۶۰*۴۰ یا ۴۰*۸۰ است. 

 

نمای کلاسیک رومی
اجرای نمای سنگی رومی

 

از مراحل اصلی شاسی کشی در اجرای نمای سنگی رومی ، پیاده سازی دقیق ترازها است که با ریسمان کشی انجام می شود. ریسمان کشی شاسی نما، از اصلی ترین و حساس ترین مراحل نماکاری در نمای ساختمان سنگ رومی است و در صورت انجام نامناسب آن، شاسی کشی و در نتیجه نما کیفیت لازم را نخواهد داشت. اگر ساختمان بتنی باشد، دستک های فلزی در این مرحله نصب خواهد شد و اگر ساختمان فلزی باشد، نیازی به اجرای دستک نخواهد بود. در اجرای نمای سنگی رومی تمام پروفیل های به کار برده شده در شاسی کشی باید توسط پوشش ضد زنگ و یا آلیاژ های مقاوم روکش شوند تا پروفیل های سنگ نما رومی را از عوامل محیطی مانند باران و رطوبت هوا حفظ کنند.

 

زیرسازی نما رومی

 

رابیتس کاری نمای سنگی رومی

در اجرای نمای سنگی رومی که برجستگی دارد و منحنی شکل است، شاسی کشی پیچیده تری نیاز است. علاوه بر نبشی و میلگرد در بخش های برجسته و منحنی، به رابیتس نیاز خواهد بود. تمام نقشه ها و ضخامت های مورد نظر که در نقشه آمده ابتدا با شاسی کشی سپس با رابیتس کاری بر روی نما اجرا می شود. در واقع یک فرم کلی از حجم مورد نظر مانند طاق یا پیش آمدگی های سنگ با رابیتس و میلگرد بر روی شاسی نما اجرا می شود. 

 

رابیتس کاری نمای سنگی رومی
رابیتس کاری نمای سنگی رومی

 

در اجرای نمای رومی سنگی ساختمان ، ضخامت سنگ ها و حجم کار در شاسی کشی تاثیر خواهد گذاشت. زیرا هر چه وزن نما بالا برود، باید شاسی کشی و زیرسازی مقاوم تری متناسب با مصالح روی کار انتخاب شود. در رابیتس کاری زیرکاری نما ، دو یا چندلایه رابیتس نما استفاده می شود.

 

نصب سرستون سنگی نمای رومی

سرستون ها در اجرای نمای سنگی رومی جز هزینه بر ترین عناصر نما خواهند بود. می توان به چند روش این کار را انجام داد. 

  • اجرای سرستون در محل که توسط استادکارها و تراش کار سنگ انجام می شود و زمانبر و هزینه بر است.
  • اجرای سرستون بر روی سنگ نما رومی و شکل دهی با سی ان سی که در مقایسه با روش اول زمان کمتری خواهد برد.
  • روش دیگر، سرستون سنگی صنعتی است که در کارخانه قالب گیری می شوند. این سرستون ها در مقایسه با سنگ طبیعی روش سبک تر، سریع تر و کم هزینه تری خواهد بود. علاوه بر این سرستون سنگی صنعتی به راحتی روی زیرسازی نما اسکوپ می شوند ولی در نمونه های سنگ طبیعی احتمال جدا شدن از نمای سنگی رومی وجود دارد.

 

اجرای نمای سنگی رومی
سرستون سنگی نما

 

نصب نمای رومی سنگی با دوغاب و قطعات فلزی اسکوپ

اجرای نمای سنگی رومی به روش دوغاب و اسکوپ انجام می شود. در این روش، برای اسکوپ کردن سنگ نما، از انواع اسکوپ سنگ نما استفاده می شود. ماهیت سنگ به گونه ای است که در برابر تغییرات دمایی و فشار، منبسط و منقبض می شوند. و امکان جدا شدن سنگ از نما وجود دارد. به همین دلیل نصب صحیح سنگ در نمای سنگی رومی بسیار مهم است و قبل از اجرا لازم است تمامی سنگ ها اسکوپ کاری شوند تا قدرت چسبندگی آن ها افزایش پیدا کرده و احتمال سقوط کاهش پیدا کند. در زمان فرزکاری و برش سنگ ها، خاک از برش سنگ تولید می شود که باید آن ها را شسته و پاک کرد که هنگام نصب، سنگ بهتر به ملات بچسبد.

 

اسکوپ کردن سنگ نما
اسکوپ فلزی Z

 

اسکوپ نمای سنگی رومی به چند روش زیر انجام می شود:

  • اسکوپ با قطعات فلزی گالوانیزه یا استیل
  • اسکوپ با سیم فلزی ضربدری
  • اسکوپ با روش لقمه گذاری
  • اسکوپ با رول پلاک

از روش هایی که ذکر شد در حال حاضر اسکوپ با قطعات فلزی گالوانیزه در کشور رواج دارد و روش لقمه گذاری و سیم فلزی کاربرد ندارد. اسکوپ با رول پلاک هم بیشتر روشی برای ترمیم نمای سنگی رومی است. اسکوپ سنگ نما با ورق گالوانیزه در انواع سه پایه، پروانه ای و Z و یا اسکوپ دوپایه از جنس استیل در بازار موجود است. در اسکوپ های پروانه ای و Z، شیاری مایل با زاویه حدود ۴۵ درجه بر سطح پشت سنگ نما رومی پلاک ایجاد شده و اسکوپ ها داخل شیار قرار داده می شوند. 

 

اسکوپ کردن نمای سنگی رومی
اسکوپ فلزی پروانه ای نمای سنگی

 

برای اجرای نمای سنگی رومی ، اسکوپ دیگری از جنس استیل به صورت دوپایه، در بازار موجود است. این اسکوپ در فواصلی معین پشت سنگ با چسب اسکوپ متصل می شود و نیازی به ایجاد شیار در سنگ نیست. پس از خشک شدن کامل چسب، سنگ نما اسکوپ می شود.

 

اجرای نمای سنگی رومی
اسکوپ استیل دوپایه نمای سنگی

 

در اسکوپ های سه پایه ، شیاری عمودی بر پشت سنگ ایجاد می شود و یکی از پایه ها داخل آن قرار می گیرد. اسکوپ باعث درگیری دوغاب با قطعات اسکوپ شده و بر استحکام اتصالات نما می افزاید. در حال حاضر شیارها در کارخانه پشت سنگ ایجاد شده و نیازی به شیارزنی پشت سنگ هنگام نصب نیست.

 

اجرای نمای رومی

در مرحله چهارم یا مرحله آخر اجرای نمای سنگی رومی با استفاده از نقشه طراحی شده، ستون ها اجرا می شوند و دیوارهای پشت نیز همزمان اجرا و دوغاب ریزی می شوند. قطعات نمای کلاسیک رومی که از قبل محاسبه و ساخته شده اند توسط نصاب ماهر در محل مورد نظر نصب می شوند. در صورتی که فاصله قطعه سنگی مورد نظر تا دیوار زیاد باشد، ابتدا محل اتصال رابیتس کشی شده و سپس داخل آن دوغاب ریزی می شود. دوغاب ریزی مهم ترین اصل برای حفظ مقاومت سنگ در اجرای نما رومی است. برای درست کردن دوغاب از ترکیب ماسه شسته و آب استفاده می شود.

 

اجراي نماي رومي
اجراي نماي رومي

 

همان طور که گفته شد قبل از نصب سنگ به نمای سنگی رومی لازم است سنگ مورد نظر عاری از هرگونه خاک باشد تا به درستی به نما متصل شود. دوغاب ماسه و سیمانی که برای پشت سنگ استفاده می شود حتما باید بین ۲ تا ۳ روز در تماس با آب باشد. می توان از گونی های خیس نیز برای رساندن آب لازم به سیمان استفاده کرد. سنگ های نما عموما به صورت پیش ساخته هستند ولی در بعضی قطعات نیاز به ابزار و سنگ زنی است، به همین دلیل لازم است نصاب دارای مهارت ابزارزنی باشد و به اجرای کار، محاسبات و اجرای نقشه و جوشکاری مسلط باشد.

 

مصالح نمای کلاسیک رومی در بندرعباس

بیشترین اجرای نمای ساختمان سنگ رومی با سنگ تراورتن است که به علت فراوانی معادن تراورتن در ایران قیمت مناسب تری نسب به سنگ های دیگر نیز دارد. همچنین از سیمان سفید نیز در اجرای نمای رومی سنگی ساختمان استفاده می شود که نیازمند مهارت بیشتری نسبت به اجرای نمای رومی سیمانی است، اما به دلیل هزینه کمتر نسبت به سنگ سازندگان این متریال را ترجیح می دهند.

 

نمای رومی سنگی
نمای سنگی رومی

 

مزایای نمای رومی سنگی در بندرعباس

از مهم ترین مزایای نمای رومی این است که جلوه چشم گیری به نمای ساختمان می دهد. امکان کثیف شدن و جذب آلودگی توسط سنگ کمتر از مصالح دیگر است و به این ترتیب نمای سنگ رومی ساختمان ویلایی کمتر نیاز به نماشویی خواهد داشت. ماندگاری و طول عمر نمای سنگی رومی بالا است و نیاز به ترمیم و تعویض نخواهد داشت. 

 

معایب نمای رومی سنگی در بندرعباس

  • نیاز به نیروی متبحر برای اجرای نمای سنگی رومی
  • گران بودن مصالح نمای رومی کلاسیک 
  • عدم همخوانی با فرهنگ و معماری ایرانی

نمای سنگی رومی در بندرعباس در بندرعباس، نمای سنگی رومی در بندرعباس در تخت، نمای سنگی رومی در بندرعباس در فین، نمای سنگی رومی در بندرعباس در قلعه قاضی، نمای سنگی رومی در بندرعباس در ابوموسی، نمای سنگی رومی در بندرعباس در تنب، نمای سنگی رومی در بندرعباس در بستک، نمای سنگی رومی در بندرعباس در جناح، نمای سنگی رومی در بندرعباس در کوخرد، نمای سنگی رومی در بندرعباس در بشاگرد، نمای سنگی رومی در بندرعباس در گافروپارمون، نمای سنگی رومی در بندرعباس در گوهران، نمای سنگی رومی در بندرعباس در بندرلنگه، نمای سنگی رومی در بندرعباس در شیبکوه، نمای سنگی رومی در بندرعباس در کیش، نمای سنگی رومی در بندرعباس در پارسیان، نمای سنگی رومی در بندرعباس در کوشکنار، نمای سنگی رومی در بندرعباس در جاسک، نمای سنگی رومی در بندرعباس در لیردف، نمای سنگی رومی در بندرعباس در حاجی آباد، نمای سنگی رومی در بندرعباس در احمدی، نمای سنگی رومی در بندرعباس در فارغان، نمای سنگی رومی در بندرعباس در خمیر، نمای سنگی رومی در بندرعباس در رویدر، نمای سنگی رومی در بندرعباس در رودان، نمای سنگی رومی در بندرعباس در بیکاه، نمای سنگی رومی در بندرعباس در جغین، نمای سنگی رومی در بندرعباس در رودخانه، نمای سنگی رومی در بندرعباس در سیریک، نمای سنگی رومی در بندرعباس در بمانی، نمای سنگی رومی در بندرعباس در قشم، نمای سنگی رومی در بندرعباس در شهاب، نمای سنگی رومی در بندرعباس در هرمز، نمای سنگی رومی در بندرعباس در میناب، نمای سنگی رومی در بندرعباس در بندزرک، نمای سنگی رومی در بندرعباس در توکهور، نمای سنگی رومی در بندرعباس در سندرک.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما