میلگرد ساده 18 در سمنان

میلگرد ساده 18 در سمنان

دسته بندی

میلگرد ساده

تعداد ارائه دهنده ها

۰ ارائه دهنده

بازه قیمت

از ۲۲۹۳۶ تومان تا ۲۷۰۶۴ تومان

توضیحات قیمت

قیمت میلگرد ساده ۱۸ به قیمت مواد خام اولیه، قیمت جهانی فولاد، نوسانات نرخ ارز و میزان عرضه و تقاضا وابسته می باشد. علاوه بر این قیمت میلگرد ۱۸ ساده برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. قیمت میلگرد ساده 18 در سمنان غالبا به صورت کیلویی ارائه می گردد.
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

سمنان x

برند

برند را مشخص کنید

معرفی کالا

نظرات کاربران

قیمت میلگرد ساده ۱۸ در سمنان

میلگرد ساده ۱۸ (S۲۴۰) میلگردی صاف، بدون آج و توپر است. در واقع به میلگردهایی که آج نداشته باشند، میلگرد ساده گفته می شود. میلگردها به دو دسته کلی ساده و آج دار تقسیم بندی می شوند. در تولید میلگرد آجدار باید از فولاد کاملا نرم استفاده کرد. اما برای تولید میلگرد ساده ۱۸ و سایر میلگردهای ساده به شرط تطبیق کلیه ویژگی های میلگرد با ضوابط استاندارد ملی شماره ۳۱۳۲، می توان از فولاد نیمه آرام نیز استفاده کرد. 

از تفاوت های میلگرد ساده و میلگرد آجدار می توان به تفاوت در شکل ظاهری، استحکام و کاربرد آنها اشاره کرد. تولید میلگردهای ساده از مقاطع فولادی مانند تیرآهن، ریل راه آهن، ورق و ضایعات آنها مجاز نمی باشد. همچنین تولید میلگرد از هر نوع ماده اولیه که سوابق متالوژیکی مشخصی نداشته باشد مجاز نیست.

 

میلگرد ساده 18
میلگرد ساده ۱۸

 

تولید میلگرد ساده ۱۸ در سمنان

برای تولید میلگرد ساده ۱۸ و سایر میلگردهای ساده ، ابتدا شمش ها را در ردیف های مشخص قرار داده و وارد کوره ای با حرارت بالا می نمایند. دمای این کوره ها حدود ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد است. این شمش ها با دمای بالا و به کمک جریان های گردابی برای نورد آماده می شوند. شمش ها پس از رسیدن به دمای مورد نظر، روی رول ها قرار گرفته و به طرف مرحله رافینگ هدایت می شوند.

مرحله رافینگ در تولید میلگرد ساده 18 در سه گام از قطر شمش ها کاسته و به طول آن می افزاید. پس از آن میلگردها را در طول های مورد نظر برش می زنند. میلگردها بر اساس استاندارد مشخص شده، برش داده می شوند.

 

ویژگی های میلگرد ۱۸ ساده در سمنان

میلگردهای ساده با استاندارد A1 تولید می شوند. قابلیت جوش پذیری این میلگردها بالا است. میلگرد ساده ۱۸ ، دارای قطر اسمی ۱۸ میلی متر و سطح مقطع اسمی ۲۵۴ میلی متر مربع می باشد. وزن میلگرد ساده ۱۸ در واحد طول، ۲ کیلوگرم بر متر مربع با رواداری ۵± درصد می باشد. وزن شاخه ۱۲ متری آن، حدود ۲۴ کیلوگرم است. لازم به ذکر است که وزن میلگرد ساده ۱۸ برندهای مختلف تا حدودی با یکدیگر متفاوت است.

میزان کربن مصرفی در ساخت میلگرد ساده ۱۸ و سایر میلگردهای ساده ، کمتر از میلگرد آجدار است. به همین دلیل استحکام آن کمتر از میلگرد آجدار می باشد. سایر مشخصات میلگردهای ساده به شرح زیر می باشد:

 

جدول ۱- رواداری قطر اسمی میلگردهای ساده

قطر اسمی (mm)

رواداری (mm)

تغییرات قطری (mm)

کمتر از ۲۲

۰/۳+

۰/۵-

بیضی بودن باید در محدوده ۷۰ درصد دامنه رواداری باشد.

 

جدول ۲- رواداری وزن بسته میلگرد ساده 18

قطر اسمی (mm)

رواداری وزن (%)

۱۶ و بالاتر از ۱۶

۳/۵ ±

 

جدول ۳- ترکیب شیمیایی مذاب ریخته گری میلگرد ساده (حداکثر مقادیر بر حسب درصد جرمی)

طبقه بندی

علامت مشخصه

کربن

سیلیسیوم

منگنز

فسفر

گوگرد

نیتروژن

حداکثر کربن معادل

ساده

س ۲۴۰

۰/۲۲

۰/۵۵

۰/۷۵

۰/۰۵۰

۰/۰۵۰

 

مشخصات مکانیکی میلگرد ۱۸ ساده در سمنان

علامت مشخصه میلگرد ساده ، س ۲۴۰ است. حداقل استحکام تسلیم بالایی این میلگردها باید برابر با ۲۴۰ نیوتن بر میلی متر مربع باشد. حداقل استحکام کششی نیز باید برابر با ۳۶۰ نیوتن بر میلی متر مربع باشد. مقاومت کششی عبارت است از بیشترین نیروی کششی که میلگرد می تواند قبل از شکستن تحمل کند. تنش تسلیم نیز عبارت است از حداکثر نیرویی که به میلگرد وارد می شود بدون اینکه میلگرد دچار تغییر شکل دائمی شود.

 

قیمت میلگرد ساده 18
بسته میلگرد ۱۸ ساده

 

کاربرد میلگرد ساده ۱۸ در سمنان

نقش میلگرد ساده در بتن، جبران مقاومت کششی پایین بتن است. اتصال میلگردهای ساده با بتن کمتر از میلگردهای آجدار است. مطابق با مبحث نهم مقررات ملی ساختمان ، میلگردهای با رویه صاف یا میلگرد ساده ۱۸ فقط می تواند به عنوان میلگرد دورپیچ در اعضای سازه ای بتن آرمه یا در ساختمان های بتن آرمه به کار رود. استفاده از آنها به عنوان میلگرد سازه ای غیر از مورد فوق، در تمامی انواع ساختمان ها ممنوع است.

عمده کاربرد میلگرد ساده ۱۸ در صنعت بوده و از آن برای ساخت میخ، پیچ و مهره، اتصالات و ماشین آلات استفاده می شود. این میلگردها در ساخت مفتول نیز قابل استفاده می باشند. به طور کلی استفاده از میلگردهای ساده به عنوان میلگرد سازه ای فقط در دورپیچ ها مجاز است.

 

قیمت میلگرد ساده 18 در سمنان

قیمت میلگرد ساده ۱۸ وابسته به عوامل متعددی است. یکی از این عوامل قیمت مواد خام اولیه مورد نیاز برای ساخت آن می باشد. نوسانات ارز نیز بر قیمت روز میلگرد ساده ۱۸ موثر است. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت روز میلگرد ساده ۱۸ می توان به قیمت جهانی فولاد، قیمت مواد اولیه مصرفی در ساخت و نیز متناسب نبودن میزان عرضه و تقاضا اشاره کرد. در صورتی که تقاضا بیشتر از میزان عرضه میلگرد باشد، قیمت میلگرد ساده ۱۸ افزایش می یابد.

قیمت برندهای مختلف میلگرد ساده 18 با یکدیگر فرق دارد. به طور مثال قیمت میلگرد ساده ۱۸ کویر کاشان در خرداد ماه ۱۴۰۲ ، از حدود ۲۱۵۰۰ تومان تا ۲۱۷۵۰ تومان متغیر بوده است. در همین بازه، قیمت میلگرد ساده ۱۸ نوین حدود ۱۹۸۰۰ تومان بوده است. قیمت میلگرد آیین صنعت نیز حدود ۲۰۹۵۰ تومان بوده است. به طور کلی قیمت میلگرد ساده کمتر از نوع آجدار آن است. چون کربن کمتری در ساخت آن مصرف شده و استحکام کمتری دارد.

 

خرید میلگرد ساده 18
میلگرد بدون آج سایز ۱۸

 

خرید میلگرد ساده ۱۸ در سمنان

میلگردهای ساده مشمول استاندارد ۳۱۳۲ ، الزامی جهت نشانه گذاری ندارند. در صورت توافق میان تولید کننده و خریدار امکان نشانه گذاری وجود خواهد داشت. در هنگام خرید میلگرد ساده ، باید توجه داشت که بسته دارای حداقل یک پلاک مشخصات فلزی (یا هر پلاک مقاوم دیگر) باشند و اطلاعات زیر بر روی آن درج شده باشد:

  • نام و علامت تجاری شرکت تولید کننده میلگرد
  • علامت مشخصه میلگرد
  • قطر اسمی بر حسب میلی متر
  • شماره ذوب یا شماره ردیابی مرتبط با گزارش آزمون بسته
  • طول میلگرد
  • نام کشور تولید کننده
  • وزن بسته بر حسب کیلوگرم

کلیه میلگردهای ساده تا قطر ۱۴ میلی متر به صورت شاخه با طول های مساوی یا کلاف و بالاتر از ۱۴ میلی متر فقط به صورت شاخه با طول های مساوی دسته بندی می شود. به عبارت دیگر میلگرد ساده ۱۸ صورت شاخه با طول های مساوی بسته بندی می شود.

برای خرید میلگرد ساده ۱۸ در احجام بالا بهتر است که از کارخانه اقدام به تهیه آن نمود. زیرا خرید مستقیم از کارخانه مقرون به صرفه تر است. اما باید توجه نمود که خرید از کارخانه دارای محدودیت ها و مشکلاتی همچون امکان عدم عرضه روزانه، محدودیت در حداقل میزان خرید، مسافت بیشتر ارسال و ... می باشد. در حجم های کم، خرید از بنگاه های فروش میلگرد ساده ۱۸ ، گزینه مناسب تری است. زیرا محدودیتی در حداقل میزان خرید وجود نداشته و مسافت و به تبع آن هزینه ارسال بار کمتر است.

میلگرد ساده 18 در سمنان در سمنان، میلگرد ساده 18 در سمنان در سرخه، میلگرد ساده 18 در سمنان در دامغان، میلگرد ساده 18 در سمنان در امیرآباد، میلگرد ساده 18 در سمنان در شاهرود، میلگرد ساده 18 در سمنان در بسطام، میلگرد ساده 18 در سمنان در بیارجمند، میلگرد ساده 18 در سمنان در میامی، میلگرد ساده 18 در سمنان در گرمسار، میلگرد ساده 18 در سمنان در آرادان، میلگرد ساده 18 در سمنان در ایوانکی، میلگرد ساده 18 در سمنان در مهدی شهر، میلگرد ساده 18 در سمنان در شهمیرزاد.

قیمت میلگرد

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما