میلگرد ساده 10 در یاسوج

میلگرد ساده 10 در یاسوج

دسته بندی

میلگرد ساده

تعداد ارائه دهنده ها

۴ ارائه دهنده

بازه قیمت

از ۱۷۴۰۰ تومان تا ۲۵۷۱۰ تومان
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

یاسوج x

برند

برند را مشخص کنید

میلگرد ۱۰ ساده کوثر اهواز

فروشندهشماره تماستحویلواحد قیمت(تومان)بروزرسانی
عمران مدرن

عمران مدرن

phone۰۹۱۰۱۹۱۰۵۳۲

location

کیلوگرم

۱۶,۴۰۰

امروز

آهنگر

آهنگر

phone

******۰۹۹۸۱

location

کارخانه

کیلوگرم

۱۶,۵۱۵

۸ مرداد ۱۴۰۱

آهنگر

آهنگر

phone

******۰۹۹۸۱

location

کارخانه

کیلوگرم

تماس بگیرید

-

آهن پخش

آهن پخش

phone

******۰۳۱۳۶

location

کارخانه

کیلوگرم

تماس بگیرید

-

شهر آهن

شهر آهن

phone

******۰۲۱۶۶

location

کارخانه

کیلوگرم

تماس بگیرید

-

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

قیمت میلگرد ساده ۱۰ در یاسوج

میلگرد ۱۰ ساده (S۲۴۰) میلگردی صاف، بدون آج و توپر است. در واقع به میلگردهایی که آج نداشته باشند، میلگرد ساده گفته می شود. میلگردها به دو دسته کلی ساده و آج دار تقسیم بندی می شوند. در تولید میلگرد آجدار باید از فولاد کاملا نرم استفاده کرد. اما برای تولید میلگرد 10 ساده و سایر میلگردهای ساده به شرط تطبیق کلیه ویژگی های میلگرد با ضوابط استاندارد ملی شماره ۳۱۳۲، می توان از فولاد نیمه آرام نیز استفاده کرد. 

از تفاوت های میلگرد ساده و میلگرد آجدار می توان به تفاوت در شکل ظاهری، استحکام و کاربرد آنها اشاره کرد. تولید میلگردهای ساده از مقاطع فولادی مانند تیرآهن، ریل راه آهن، ورق و ضایعات آنها مجاز نمی باشد. همچنین تولید میلگرد از هر نوع ماده اولیه که سوابق متالوژیکی مشخصی نداشته باشد مجاز نیست.

 

قیمت میلگرد ساده 10
بسته میلگرد ده ساده

 

تولید میلگرد ۱۰ ساده در یاسوج

برای تولید میلگرد ۱۰ ساده و سایر میلگردهای ساده ، ابتدا شمش ها را در ردیف های مشخص قرار داده و وارد کوره ای با حرارت بالا می نمایند. دمای این کوره ها حدود ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد است. این شمش ها با دمای بالا و به کمک جریان های گردابی برای نورد آماده می شوند. شمش ها پس از رسیدن به دمای مورد نظر، روی رول ها قرار گرفته و به طرف مرحله رافینگ هدایت می شوند.

مرحله رافینگ در تولید میلگرد ۱۰ ساده در سه گام از قطر شمش ها کاسته و به طول آن می افزاید. پس از آن میلگردها را در طول های مورد نظر برش می زنند. میلگردها بر اساس استاندارد مشخص شده، برش داده می شوند.

 

ویژگی های میلگرد 10 ساده در یاسوج

میلگردهای ساده با استاندارد A1 تولید می شوند. قابلیت جوش پذیری این میلگردها بالا است. میلگرد ۱۰ ساده ، دارای قطر اسمی ۱۰ میلی متر و سطح مقطع اسمی ۷۸/۵ میلی متر مربع می باشد. وزن میلگرد ۱۰ ساده در واحد طول، ۰/۶۱۶ کیلوگرم بر متر مربع با رواداری ۵± درصد می باشد. وزن میلگرد 10 ساده شاخه ۱۲ متری ، حدود ۸ کیلوگرم است. لازم به ذکر است که وزن میلگرد ۱۰ ساده برندهای مختلف تا حدودی با یکدیگر متفاوت است.

میزان کربن مصرفی در ساخت میلگرد 10 ساده و سایر میلگردهای ساده ، کمتر از میلگرد آجدار است. به همین دلیل استحکام آن کمتر از میلگرد آجدار می باشد. سایر مشخصات میلگردهای ساده به شرح زیر می باشد:

 

جدول ۱- رواداری قطر اسمی میلگردهای ساده

قطر اسمی (mm)

رواداری (mm)

تغییرات قطری (mm)

کمتر از ۲۲

۰/۳+

۰/۵-

بیضی بودن باید در محدوده ۷۰ درصد دامنه رواداری باشد.

 

جدول ۲- رواداری وزن بسته میلگرد ۱۰ ساده

قطر اسمی (mm)

رواداری وزن (%)

۱۰ تا ۱۶

۴/۵ ±

 

جدول ۳- ترکیب شیمیایی مذاب ریخته گری میلگرد ساده (حداکثر مقادیر بر حسب درصد جرمی)

طبقه بندی

علامت مشخصه

کربن

سیلیسیوم

منگنز

فسفر

گوگرد

نیتروژن

حداکثر کربن معادل

ساده

س ۲۴۰

۰/۲۲

۰/۵۵

۰/۷۵

۰/۰۵۰

۰/۰۵۰

 

مشخصات مکانیکی میلگرد ۱۰ ساده در یاسوج

علامت مشخصه میلگرد ساده ، س ۲۴۰ است. حداقل استحکام تسلیم بالایی این میلگردها باید برابر با ۲۴۰ نیوتن بر میلی متر مربع باشد. حداقل استحکام کششی نیز باید برابر با ۳۶۰ نیوتن بر میلی متر مربع باشد. مقاومت کششی عبارت است از بیشترین نیروی کششی که میلگرد می تواند قبل از شکستن تحمل کند. تنش تسلیم نیز عبارت است از حداکثر نیرویی که به میلگرد وارد می شود بدون اینکه میلگرد دچار تغییر شکل دائمی شود.

 

وزن میلگرد 10 ساده
میلگرد 10 ساده

 

کاربرد میلگرد 10 ساده در یاسوج

نقش میلگرد ساده در بتن، جبران مقاومت کششی پایین بتن است. اتصال میلگردهای ساده با بتن کمتر از میلگردهای آجدار است. مطابق با مبحث نهم مقررات ملی ساختمان ، میلگردهای با رویه صاف یا میلگرد ۱۰ ساده فقط می تواند به عنوان میلگرد دورپیچ در اعضای سازه ای بتن آرمه یا در ساختمان های بتن آرمه به کار رود. استفاده از آنها به عنوان میلگرد سازه ای غیر از مورد فوق، در تمامی انواع ساختمان ها ممنوع است.

عمده کاربرد میلگرد ۱۰ ساده در صنعت بوده و از آن برای ساخت میخ، پیچ و مهره، اتصالات و ماشین آلات استفاده می شود. این میلگردها در ساخت مفتول نیز قابل استفاده می باشند. به طور کلی استفاده از میلگردهای ساده به عنوان میلگرد سازه ای فقط در دورپیچ ها مجاز است.

 

قیمت میلگرد ۱۰ ساده در یاسوج

قیمت میلگرد 10 ساده وابسته به عوامل متعددی است. یکی از این عوامل قیمت مواد خام اولیه مورد نیاز برای ساخت آن می باشد. نوسانات ارز نیز بر قیمت روز میلگرد 10 ساده موثر است. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت روز میلگرد 10 ساده می توان به قیمت جهانی فولاد اشاره کرد. همچنین متناسب نبودن میزان عرضه و تقاضا نیز بر قیمت میلگرد 10 ساده تاثیرگذار است. در صورتی که تقاضا بیشتر از میزان عرضه میلگرد باشد، قیمت میلگرد ۱۰ ساده افزایش می یابد.

قیمت میلگرد ۱۰ ساده برندهای مختلف با یکدیگر فرق دارد. به طور مثال قیمت میلگرد ده ساده نوین در خرداد ماه ۱۴۰۲ ، حدود ۱۹۸۰۰ تومان بوده است. در همین بازه، قیمت میلگرد ساده ۱۰ متین از ۱۸۱۶۵ تومان تا ۱۸۱۷۵ تومان متغیر بوده است. به طور کلی قیمت میلگرد ده ساده کمتر از نوع آجدار آن است. چون کربن کمتری در ساخت آن مصرف شده و استحکام کمتری دارد.

 

قیمت میلگرد 10 ساده
خرید میلگرد 10 ساده

 

خرید میلگرد ۱۰ ساده در یاسوج

میلگردهای ساده مشمول استاندارد ۳۱۳۲ ، الزامی جهت نشانه گذاری ندارند. در صورت توافق میان تولید کننده و خریدار امکان نشانه گذاری وجود خواهد داشت. در هنگام خرید میلگرد ساده ، باید توجه داشت که بسته دارای حداقل یک پلاک مشخصات فلزی (یا هر پلاک مقاوم دیگر) باشند و اطلاعات زیر بر روی آن درج شده باشد:

  • نام و علامت تجاری شرکت تولید کننده میلگرد
  • علامت مشخصه میلگرد
  • قطر اسمی بر حسب میلی متر
  • شماره ذوب یا شماره ردیابی مرتبط با گزارش آزمون بسته
  • طول میلگرد
  • نام کشور تولید کننده
  • وزن بسته بر حسب کیلوگرم

کلیه میلگردهای ساده تا قطر ۱۴ میلی متر به صورت شاخه با طول های مساوی یا کلاف و بالاتر از ۱۴ میلی متر فقط به صورت شاخه با طول های مساوی دسته بندی می شود. به عبارت دیگر میلگرد ۱۰ ساده به صورت کلاف و یا به صورت شاخه مستقیم با طول های مساوی بسته بندی می شود. قطر کلاف باید حداقل ۲۰۰ برابر قطر میلگردهای کلاف باشد. در هنگام خرید میلگرد شاخه ای، باید وزن میلگرد ساده ۱۰ را مدنظر قرار داد.

برای خرید میلگرد ۱۰ ساده در احجام بالا بهتر است که از کارخانه اقدام به تهیه آن نمود. زیرا خرید مستقیم از کارخانه مقرون به صرفه تر است. اما باید توجه نمود که خرید از کارخانه دارای محدودیت ها و مشکلاتی همچون امکان عدم عرضه روزانه، محدودیت در حداقل میزان خرید، مسافت بیشتر ارسال و ... می باشد. در حجم های کم، خرید از بنگاه های فروش میلگرد ۱۰ ساده ، گزینه مناسب تری است. زیرا محدودیتی در حداقل میزان خرید وجود نداشته و مسافت و به تبع آن هزینه ارسال بار کمتر است.

میلگرد ساده 10 در یاسوج در یاسوج، میلگرد ساده 10 در یاسوج در لوداب، میلگرد ساده 10 در یاسوج در مارگون، میلگرد ساده 10 در یاسوج در باشت، میلگرد ساده 10 در یاسوج در بوستان، میلگرد ساده 10 در یاسوج در بهمئی، میلگرد ساده 10 در یاسوج در بهمئی گرمسیری، میلگرد ساده 10 در یاسوج در چرام، میلگرد ساده 10 در یاسوج در سرفاریاب، میلگرد ساده 10 در یاسوج در دنا، میلگرد ساده 10 در یاسوج در پاتاوه، میلگرد ساده 10 در یاسوج در کبگیان، میلگرد ساده 10 در یاسوج در کهگیلویه، میلگرد ساده 10 در یاسوج در چاروسا، میلگرد ساده 10 در یاسوج در دیشموک، میلگرد ساده 10 در یاسوج در لنده، میلگرد ساده 10 در یاسوج در گچساران.

قیمت میلگرد

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما