تابلو برق اضطراری (چنج اور) در بیرجند

تابلو برق اضطراری (چنج اور) در بیرجند

دسته بندی

تابلو برق

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

بازه قیمت

از ۴۰۰۰۰۰۰ تومان تا ۲۰۰۰۰۰۰۰ تومان

توضیحات قیمت

قیمت تابلو برق اضطراری و چنج اور تحت تأثیر برند کلیدهای مورد استفاده و همچنین ظرفیت دیزل ژنراتور و سیستم UPS متغیر است. بنابراین پس از تعیین مقدار دقیق ظرفیت سیستم و کاربرد آن در مکان های مختلف برق اضطراری تابلو برق چنج آور مربوط در قیمت های مختلف تهیه می شود.
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

بیرجند x

lift_banner

تابلو برق اضطراری (چنج اور)

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

بیرجند

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

تابلو برق اضطراری (چنج اور) در بیرجند

تابلو برق اضطراری (چنج اور) دیزل ژنراتور و یا UPS از تجهیزات بسیار کاربردی در ساختمان هایی چون بیمارستان ها و دیتاسنترها است که تداوم برقرسانی در آن ها اهمیت زیادی دارد. تابلو برق چنج اور به صورت اتوماتیک بین دو ورودی برق جابه جا می شود. در واقع در زمان قطع برق شهری و یا نوسان برق شبکه، جریان ساختمان از طریق تابلو برق اضطراری چنج اور توسط دیزل ژنراتورها و یا سیستم های UPS تأمین می شود. طراحی و ساخت تابلو برق اضطراری (چنج اور) متناسب با نوع سیستم مورد استفاده و همچنین تجهیزات مورد تغذیه انجام می گیرد. بنابراین در ادامه انواع تابلو برق های مورد بررسی قرار می گیرد.

تابلو برق اضطراری
تابلو برق اضطراری

قیمت تابلو چنج آور در بیرجند

قیمت تابلو برق اضطراری و چنج آور تحت تأثیر برند کلیدهای مورد استفاده و همچنین ظرفیت دیزل ژنراتور و سیستم UPS متغیر است. بنابراین پس از تعیین مقدار دقیق ظرفیت سیستم برق اضطراری تابلو برق چنج اور اتوماتیک مربوط در قیمت های مختلف تهیه می شود.

انواع تابلو برق اضطراری در بیرجند

به طور کلی تابلو برق چنج آور دیزل ژنراتور در سه مدل دستی، اتوماتیک و موازی برای حفظ تداوم برقرسانی در انواع ساختمان های تجاری، مسکونی و صنعتی قابل تهیه است. با خرید تابلو چنج اور اتوماتیک ، در زمان برق رفتگی سیستم برق اضطراری پشتیبان به صورت اتوماتیک وصل می شود. مدت زمان تاخیر متناسب با برند و نوع کلیدهای موجود در تابلو برق اضطراری چنج اور متغیر است.

تابلو برق چنج اور اتوماتیک در بیرجند

تغییر منبع تغذیه سرخط های مختلف ساختمان به صورت اتوماتیک با استفاده از تابلو برق چنج اور امکان پذیر است. در این حالت با قطع برق شهری، تابلو برق اضطراری چنج آور به صورت اتوماتیک منبع تغذیه را از برق شهری به دیزل ژنراتور و یا سیستم UPS تغییر می دهد. در این حالت سیستم های حساس که بایستی به صورت دائم فعالیت کنند، به تابلو برق چنج اور متصل هستند تا در صورت بروز قطعی، سریعا بازیابی شوند. 

تابلو چنج اور دیزل ژنراتور
تابلو چنج اور دیزل ژنراتور

 

تابلو برق اضطراری دستی  در بیرجند

تابلو برق اضطراری دستی، از ساده ترین و در عین حال قدیمی ترین نمونه ها است که برای کنترل منبع تغذیه برق مکان های مختلف کاربرد دارد. روشن و خاموش کردن دیزل ژنراتورها و یا سیستم های UPS در این حالت با استفاده از کلیدهای استارت و استاپ روی تابلو برق اضطراری انجام می شود. در چنین حالتی راه اندازی مجدد سیستم به دلیل عدم وجود تابلو برق چنج اور اتوماتیک همواره با تاخیر مواجه است. قیمت تابلو برق اضطراری دستی در مقایسه با چنج آور اتوماتیک مناسب تر است با این حال کارایی کمتری دارد.

تابلو چنج اور دیزل ژنراتور برق اضطراری در بیرجند

مهمترین اجزای تابلو برق اضطراری چنج اور عبارتند از برد کنترلی، کنتاکتور، برکر، رله، باتری شارژ و ترانس جریان که برند و نوع آن ها در تعیین قیمت تابلو چنج آور تأثیر دارد. در ادامه اجزای تابلو برق اضطراری چنج اور مورد بررسی قرار می گیرند.

تابلو برق ATS دیزل ژنراتور
تابلو برق ATS دیزل ژنراتور

طراحی تابلو چنج اور و برد کنترلی

برد کنترلی مهم ترین جزء تابلو برق اضطراری چنج اور است که کنترل عملکرد اتوماتیک آن را برعهده دارد. به عبارتی می گفت که راه اندازی، کنترل و مانیتورینگ اتوماتیک دیزل ژنراتور  ها و سیستم های UPS توسط تابلو برق اضطراری چنج اور  انجام می شود. به صورت خلاصه وظایف این برد عبارتند از:

  • انتقال اتوماتیک بار بین منبع برق شهری و سیستم برق اضطراری
  • کنترل صحت عملکرد پارامترهای ژنراتور
  • کنترل تعداد سیستم های UPS و تعداد ژنراتورهای موازی موجود در مدار

کلیدهای تابلو برق اضطراری در بیرجند

در تابلو برق اضطراری (چنج اور) دیزل ژنراتور و سیستم های برق اضطراری کلیدهای مختلف برای کنترل و حفاظت مورد استفاده قرار می گیرند.

تابلو برق UPS
تابلو برق UPS

 

  • کلید Emergency / Stop

این کلید معمولا بر روی بدنه تابلو چنج اور نصب می شود تا خاموش و یا روشن کردن دستی برق اضطراری در سریع ترین زمان و ساده ترین شکل ممکن انجام شود.

  • کنتاکتور و برکر

کنتاکتور کلید اصلی قطع و وصل اتوماتیک جریان برق در داخل تابلو برق است. به طوری که در این تابلو برق دو عدد کنتاکتور، یک عدد برای برق شهری و دیگری برای سیستم اضطراری استفاده می شود. همچنین به منظور محافظت از این کنتاکتورها به دو عدد برکر متناسب با جریان و ولتاژ تغذیه نیاز است. در واقع قسمت بالای کنتاکتورها باید توسط سیم به یکدیگر پل شده و در نهایت خروجی آن ها به بریکر بار یا محافظ بار وصل شود. در نتیجه در زمان قطع برق شهری، کنتاکتور برق شهری خاموش شده و کنتاکتور دیزل ژنراتور و یا سیستم UPS روشن می شود. لازم به ذکر است برای اطلاع از زمان وصل شدن برق شهری لازم است تا ورودی برق منبع قبل از کنتاکتور تابلو برق اضطراری (چنج اور) قرار بگیرد. 

طراحی تابلو برق چنج اور
طراحی انواع تابلو برق چنج اور

 

تابلو چنج اور دیزل ژنراتور و رله 

رله تجهیزی است که برای خاموش و یا روشن کردن دیزل ژنراتور مورد استفاده قرار می گیرد. به طور معمول دو عدد رله 12 ولت در طراحی تابلو برق اضطراری (چنج اور) دیزل ژنراتور استفاده می شود.

تابلو برق اضطراری و ترانس جریان 

به منظور نمونه گیری از جریان دیزل ژنراتور و سیستم های UPS از ترانس جریان استفاده می شود. محل قرارگیری ترانس جریان در ورودی کنتاکتور دیزل ژنراتور بوده تا رله بتواند میزان جریان را کنترل کند.

باتری شارژ تابلو

وجود یک عدد باتری برای شارژ باتری تابلو چنج اور دیزل ژنراتور ضرورت دارد. در این صورت باتری تابلو چنج اور ژنراتور همواره در حال شارژ بوده و مشکلی در این زمینه به وجود نمی آید.

طراحی تابلو برق چنج اور
طراحی انواع تابلو برق چنج اور

نقشه تابلو چنج اور دیزل ژنراتور در بیرجند

یکی از نکات بسیار مهم در طراحی و سیم کشی تابلو چنج اور اتوماتیک برق اضطراری دیزل ژنراتور اتصال سیم ارت به سیم نول است. چرا که در صورت بروز هرگونه جریان نشتی، امکان برقدار شدن نول و در نتیجه آسیب دیدن برد کنترلی و دیگر تجهیزات تابلو برق وجود دارد. در نقشه تابلو برق اضطراری دیزل ژنراتور (چنج اور) ، سیم های افشان با سطح مقطع مناسب برای اتصال اجزای مختلف در نظر گرفته می شود. (در ازای هر 4 آمپر یک میلی متر به سطح مقطع سیم ها اضافه می شود.)

 توجه به نکات زیر در طراحی نقشه تابلو برق اضطراری (چنج اور) دیزل ژنراتور بسیار اهمیت دارد:

  • جانمایی دقیق تجهیزات از روی نقشه تابلو برق اضطراری دیزل ژنراتور
  • نام گذاری تجهیزات داخل تابلو با استفاده از پلاک های مخصوص
  • رعایت دقیق اندازه ها در زمان تهیه نقشه و مونتاژ تابلو برق اضطراری دیزل ژنراتور (چنج اور).

تابلو برق اضطراری (چنج اور) در بیرجند در بیرجند، تابلو برق اضطراری (چنج اور) در بیرجند در خوسف، تابلو برق اضطراری (چنج اور) در بیرجند در آیسک، تابلو برق اضطراری (چنج اور) در بیرجند در سه قلعه، تابلو برق اضطراری (چنج اور) در بیرجند در بشرویه، تابلو برق اضطراری (چنج اور) در بیرجند در ارسک، تابلو برق اضطراری (چنج اور) در بیرجند در درمیان، تابلو برق اضطراری (چنج اور) در بیرجند در قهستان، تابلو برق اضطراری (چنج اور) در بیرجند در گزیک، تابلو برق اضطراری (چنج اور) در بیرجند در سربیشه، تابلو برق اضطراری (چنج اور) در بیرجند در مود، تابلو برق اضطراری (چنج اور) در بیرجند در فردوس، تابلو برق اضطراری (چنج اور) در بیرجند در قائنات، تابلو برق اضطراری (چنج اور) در بیرجند در زهان، تابلو برق اضطراری (چنج اور) در بیرجند در زیرکوه، تابلو برق اضطراری (چنج اور) در بیرجند در سده، تابلو برق اضطراری (چنج اور) در بیرجند در نیمبلوک، تابلو برق اضطراری (چنج اور) در بیرجند در نهبندان، تابلو برق اضطراری (چنج اور) در بیرجند در شوسف.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۳ از ۵ - از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما