بلوک سیمانی

بلوک سیمانی

دسته بندی

بلوک دیواری

تعداد ارائه دهنده ها

۴ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

از عوامل موثر بر برآورد لیست قیمت بلوک سیمانی ۱۴۰۲ می توان به تعداد جداره بلوک، ابعاد بلوک سیمانی ، درجه کیفیت مواد و ... اشاره نمود. انواع بلوك سيماني در طرح ها و مدل های مختلفی تولید می شود که برخی از انواع آن شامل بلوک پوکه معدنی ، بلوک سیمانی سبک و بلوک فوق سبک است. عمران مدرن ارائه دهنده خدمات خرید و فروش انواع بلوک سیمانی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد.
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

نوع

نوع را مشخص کنید

تعداد جداره

تعداد جداره را مشخص کنید

روش تولید

روش تولید را مشخص کنید
heblex_banner
https://omranmodern.com/files/products/HTw9oI1E01A1WF8aPyOFRmJ7wyhSuE49.jpg

بلوک سیمانی سبک چهار جداره

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

ابعاد:

روش تولید:

تمام اتومات

ظرفیت خاور (عدد):

ظرفیت تک محور ۱۰ تن (عدد):

ظرفیت تریلی ۲۲ تن (عدد):

توضیحات:

قیمت بلوک سیمانی درب کارخانه می باشد، جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

بلوک سیمانی سبک دو جداره

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

ابعاد:

روش تولید:

ظرفیت خاور (عدد):

ظرفیت تک محور ۱۰ تن (عدد):

ظرفیت تریلی ۲۲ تن (عدد):

توضیحات:

قیمت بلوک سیمانی درب کارخانه می باشد، جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.
https://omranmodern.com/files/products/EnQiB2dpmKwq5fH9PywS356JazM6Svgh.jpg

بلوک سیمانی سبک سه جداره

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

ابعاد:

روش تولید:

تمام اتومات

ظرفیت خاور (عدد):

ظرفیت تک محور ۱۰ تن (عدد):

ظرفیت تریلی ۲۲ تن (عدد):

توضیحات:

قیمت بلوک سیمانی درب کارخانه می باشد، جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.
https://omranmodern.com/files/products/3kJ9yqHr8d3zwOqpdEhfNS5eiRfINDyd.jpg

بلوک سیمانی سنگین دو جداره

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

ابعاد:

روش تولید:

ظرفیت خاور (عدد):

ظرفیت تک محور ۱۰ تن (عدد):

ظرفیت تریلی ۲۲ تن (عدد):

توضیحات:

قیمت بلوک سیمانی درب کارخانه می باشد، جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

بلوک سیمانی

بلوک سیمانی از جمله قطعات پیش ساخته پر مصرف در صنعت ساختمان سازی به شمار می رود. بلوک سیمانی دیواری در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شود. قیمت بلوک سیمانی نیز بر اساس نوع  و ابعاد آن متغیر است. یک بلوک سیمانی دیواری با کیفیت بافت یکنواختی داشته و بدون ترک و لب پریدگی می باشد. استحکام بالا، مقاومت سایشی و فشاری از جمله ویژگی هایی است که تعیین قیمت بلوک سیمانی دیواری موثر است. بلوک پوکه معدنی نیز نوعی بلوک سیمانی ساختمانی است. برای اطلاع از لیست قیمت بلوک سیمانی ۱۴۰۲ می توانید با همکاران ما در عمران مدرن تماس بگیرید.

 

بلوک سیمانی
بلوک های سیمانی دیواری

 

بلوک فوق سبک

بلوک فوق سبک انواع مختلفی دارد که استفاده از آن ها در سبک سازی ساختمان و کاهش آسیب های وارده به سازه ناشی از زلزله، بسیار موثر است. بلوکهای فوق سبک ساختمانی به صورت کارخانه ای تولید می شوند و در بازار عرضه می گردند. بلوک فوق سبک ساختمانی از پر مصرف ترین انواع آجر و بلوک مورد استفاده در ساختمان سازی است که برای کاهش هزینه های حمل و نقل و بار مرده ساختمان بهترین گزینه است. بلوک فوق سبک در عین آن که سبک و کم وزن است، خاصیت عایق حرارتی و صوتی بسیار بالایی دارد. قیمت بلوک فوق سبک نیز نسبت به دیگر انواع بلوک ها بسیار مناسب بوده و خرید آن به صرفه می باشد. 

 

بلوکهای فوق سبک ساختمانی
بلوکهای فوق سبک ساختمانی

 

بلوک سیمانی سبک

بلوک سیمانی سبک به بلوک هایی گفته می شود که در ساخت آن از پوکه های طبیعی، معدنی، الیاف و ... استفاده می گردد. برخی از بلوک های سبک نیز از تزریق هوا به بتن آنها تولید می شوند. امروزه سبک سازی ساختمان برای افزایش استحکام سازه در برابر نیروی زلزله مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از بلوک سبک سیمانی ، یکی از روش های دستیابی به این هدف می باشد. بر اساس مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان، جرم مخصوص خشک ظاهری بلوک فوق سبک باید کمتر از ۱۷۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب باشد. به بلوک های سیمانی که جرم مخصوص خشک ظاهری آنها بین ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب باشد، بلوک سیمانی نیمه سبک گفته می شود.

 

بلوک پوکه معدنی

بلوک پوکه معدنی از بهترین انواع بلوک سبک است که امروزه کاربرد زیادی در صنعت ساختمان سازی دارد. مواد اولیه بلوک پوکه معدنی به نسبت دیگر انواع بلوک سبک متفاوت بوده و روش تولید به خصوصی دارد. بلوک پوکه معدنی مقاومت و ماندگاری بسیار بالایی دارد و استفاده از آن بار مرده ساختمان را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. بلوک سیمانی پوکه معدنی از مواد معدنی حاصل از گدازه های آتشفشانی ساخته می شود. چگالی پوکه معدنی بسیار پایین بوده و به همین دلیل روی آب شناور می مانند. از آن جایی که این محصول از خاکستر مناطق آتشفشانی به دست می آید، به وفور در شمال کشور یافت می شود.

 

قیمت بلوک سیمانی ۱۴۰۲ 

مواد اولیه مورد نیاز برای تولید بلوک سیمانی ، سیمان پرتلند مناسب، آب بدون افزودنی و سنگدانه های سبک است. هر چه کیفیت این مواد اولیه بیشتر باشد، قیمت بلوک سیمانی ۱۴۰۲ نیز بیشتر خواهد بود. از دیگر عوامل موثر بر قیمت بلوک سیمانی می توان به ابعاد و نوع کابرد بلوک های سیمانی اشاره کرد. از دیگر عوامل موثر بر برآورد لیست قیمت بلوک سیمانی ۱۴۰۲ می توان به تعداد جداره بلوک، ابعاد بلوک سیمانی ، درجه کیفیت مواد و ... اشاره نمود. مسافت محل تحویل بلوک، هزینه ارسال آن نیز بر تعیین قیمت بلوک سیمانی دیواری موثر هستند.

 

انواع بلوک سیمانی
انواع بلوک های سیمانی

 

قیمت بلوک پوکه معدنی

قیمت بلوک پوکه معدنی پیش از هر چیز به مرغوبیت و کیفیت پوکه های معدنی بستگی دارد. برای ساخت یک بلوک سیمانی پوکه معدنی مقاوم و با کیفیت باید به سراغ بهترین انواع پوکه های معدنی رفت. برای تشخیص کیفیت پوکه معدنی باید دقت داشت که رنگ بسیار تیره ای دارد و سبک است. اگر در پوکه های معدنی ناخالصی وجود داشته باشد، قیمت بلوک پوکه معدنی کاهش می یابد و کیفیت آن نیز کمتر می شود.

 

قیمت بلوک فوق سبک

برای تهیه و ساخت بلوک فوق سبک از الیاف به خصوصی استفاده می کنند تا بلوک ها مسلح شده و مقاومت آن ها در برابر ضربه و فشار افزایش یابد. قیمت بلوک فوق سبک نیز تا حد زیادی به جنس این الیاف و مقدار به کار رفته در ساخت آن ها می باشد. 

 

قیمت بلوک سیمانی سبک

قیمت بلوک سیمانی سبک در درجه اول وابسته به نوع آن می باشد. این بلوک ها در انواع دوجداره و سه جداره تولید و عرضه می شوند که بر این اساس قیمت آنها با یکدیگر متفاوت است. به طور معمول، قیمت بلوک سبک سیمانی سه جداره بیشتر از نوع دو جداره آن می باشد. عامل دیگر تاثیرگذار بر قیمت بلوک سیمانی سبک ، ابعاد آن است. همچنین قیمت سیمان و پوکه های مورد استفاده در ساخت آن، نیز بر قیمت بلوک سبک سیمانی موثر است. از دیگر عوامل موثر بر قیمت این بلوک می توان به برند تولیدی و درجه کیفی آن اشاره کرد. هر چه درجه کیفیت مصالح مصرفی در تولید بلوک سیمانی سبک بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

 

بلوک سیمانی سبک
بلوک سبک سیمانی

 

در یک دسته بندی کلی قیمت بلوک سیمانی سبک به مراحل تولید و ساخت بلوک سیمانی سبک و کیفیت متریال اولیه آن، وزن بلوك سيماني سبك و انواع آن از لحاظ ابعاد و تعداد جداره ها بستگی دارد. از دیگر عوامل موثر بر قیمت بلوک سیمانی سبک می توان به هزینه های جابجایی و حمل آن تا محل اشاره نمود. پیش از خرید بلوک سبک سیمانی باید با مراحل تولید آن و نوع مواد اولیه مورد استفاده در ساخت بلوک سیمانی سبک آشنا شده و سپس بر اساس نیاز خود تصمیم به خرید هر کدام از انواع بلوک سیمانی سبک بگیرید.

 

خرید بلوک فوق سبک

بلوک فوق سبک معمولا در ابعاد و مدل های مختلفی تولید می شود. بلوک فوق سبک تو خالی، توپر و ... از انواع بلوکهای فوق سبک ساختمانی هستند. معمولا ساختمان ساز ها و افرادی که به دنبال ساخت دیوار با بلوک هستند به سراغ بلوک فوق سبک نیستند. مهم ترین ویژگی این محصول، تخلخل آن و در نتیجه داشتن خاصیت عایق مناسب صوت و حرارت است. بیشترین استفاده از انواع بلوک فوق سبک در ساخت دیوار ها یا تیغه های داخلی است که به دنبال حذف صداهای مزاحم و آلودگی های صوتی یا حفظ انرژی می باشند. بلوکهای فوق سبک ساختمانی در کاهش هدررفت انرژی بسیار موثر هستند و هزینه ها را بسیار کاهش می دهند. قیمت بلوک فوق سبک بسیار مناسب بوده و استفاده از آن در کاهش هزینه های بعدی مانند انرژی و ... در ساختمان ها بسیار موثر است.

 

بلوکهای فوق سبک ساختمانی
بلوکهای فوق سبک

 

انواع بلوک سیمانی دیواری

انواع بلوک سیمانی در طرح ها و مدل های مختلفی تولید می شود. به عنوان مثال سطح بلوک سیمانی می تواند صاف و یا نقش دار باشد. بلوک های سیمانی هم می توانند اتصالات ساده داشته باشند و هم به صورت کام و زبانه باشند تا اتصالات راحت تر و حرفه ای تری داشته باشند.

 

بلوک سیمانی
بلوک نر و ماده سیمانی

 

بیشترین تفاوت بلوک سیمانی دیوار با انواع دیگر بلوک ها، در خاصیت عایق کاری بیشتر و ضخامت جداره ها است. از انواع بلوک سیمانی دیواری برای ساخت دیوار های غیر باربر و باربر استفاده می شود. تاب فشاری بلوک سیمانی باربر نباید از ۶۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع کمتر باشد. این عدد برای بلوک های سیمانی غیرباربر ۴۰ کیلوگرم بر سانتی مربع است. اگر بخواهیم از لحاظ ظاهری بلوک های سیمانی دیوار را دسته بندی کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • بلوک سیمانی توخالی باربر
  • بلوک سیمانی توخالی غیر باربر
  • بلوک های سیمانی توپر

 

بلوک سیمانی دیواری
 بلوک سیمانی ته پر

 

انواع بلوک سیمانی بنا به درخواست مشتری و نوع استفاده از این محصول در دو نوع معدنی و صنعتی تولید می شود. بلوک های سیمانی بنا بر وزن مخصوص ظاهری که دارند در دسته بندی های مختلفی جای می گیرند که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته شده است.

 

نوع بلوک سیمانی

وزن مخصوص ظاهری بعد از خشک شدن

کیلوگرم بر متر مکعب

بلوک سیمانی رده یک

۵۰۰-۷۰۰

بلوک سیمانی رده دو

۷۰۰-۱۰۰۰

بلوک سیمانی رده سه

۱۰۰۰-۱۷۰۰

بلوک سیمانی رده چهار

۱۷۰۰-۲۰۰۰

 

از دیگر انواع دسته بندی ها برای بلوک سیمانی دیواری می توان به وزن آن ها اشاره کرد. انواع بلوک سیمانی در وزن های سنگین، نیمه سبک و سبک تولید می شود. بلوک های سیمانی سنگین بیشترین چگالی را داشته و ضخامت جداره های آن ها نیز بالاتر است. بلوک سیمانی سبک دارای جرم مخصوص خشک ظاهری کمتر از ۱۷۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب و بلوک های نیمه سبک دارای جرم مخصوص خشک ظاهری ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب می باشد. به بلوك سيماني با جرم مخصوص خشک ظاهری بالای ۲۰۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب نیز، بلوک سیمانی سنگین گفته می شود. 

 

بلوک سیمانی
 استفاده از بلوک سیمانی سنگین در فونداسیون

 

انواع بلوک پوکه معدنی

بلوک پوکه معدنی در انواع دو جداره و سه جداره، ته باز یا ته بسته تولید می شود. هم چنین این محصول ابعاد متفاوتی داشته و برای کاربری های مختلف در ابعاد گوناگونی به فروش می رسد. مثلا بلوک سیمانی پوکه معدنی دیواری ابعاد یکسانی با بلوک پوکه معدنی تیغه ای ندارد. معمولا طول بلوک پوکه معدنی بین ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر، عرض بلوک پوکه معدنی بین ۱۰ تا ۲۵ سانتی متر و ارتفاع آن نیز ۲۰ سانتی متر است. ضخامت دیواره های بلوک پوکه معدنی تو خالی از بلوک های معمول بیشتر است. 

انواع بلوک پوکه معدنی تحت فشار بالا و با دستگاه های تمام اتوماتیک ساخته می شود و به همین دلیل مقاومت فشاری بالایی دارد و در برابر ضربه و سایش نیز بسیار مقاوت است. قیمت بلوک پوکه معدنی سه جداره و دو جداره به دلیل تفاوت ابعاد با یکدیگر متفاوت است. تنها نکته ای که در هنگام خرید بلوک پوکه معدنی باید در نظر داشته باشید، عدم امکان استفاده از آن ها در دیوارهای باربر است.

 

انواع بلوک فوق سبک 

در بررسی مشخصات فنی بلوک فوق سبک می توان گفت بلوکهای فوق سبک ساختمانی در کل به بلوک هایی می گویند که حداکثر چگالی آن ها 1700 کیلوگرم بر متر مکعب باشد. انواع بلوک فوق سبک از سیمان، ماسه، آب و سبک دانه های طبیعی یا صنعتی تهیه می شود.

 

انواع بلوک سیمانی سبک

بلوک سبک سیمانی دارای انواع فوم دار، الیافی، اسفنجی، هبلکس، لیکا و ... می باشد. وزن بلوک سیمانی سبک با توجه به نوع آن متفاوت است. در ساخت بلوک های سیمانی سبک از نوع لیکا از سنگدانه های لیکا که وزن بسیار کمی دارند استفاده می شود. این بلوک ساختمانی سبک علاوه بر سبک بودن دارای ویژگی هایی همچون مقاومت در برابر آتش و مواد شیمیایی، ضریب انتقال حرارتی پایین و مقاومت در برابر انبساط و انقباض می باشد.

بلوک هبلکس یکی از انواع بلوک سیمانی سبک است که به وسیله حباب های هوا متخلخل شده است. این بلوک ها قابلیت برش خوردن داشته و موجب تسهیل عملیات لوله گذاری و سیم کشی می شوند. بر اساس نوع کاربرد نیز می توان این بلوک سبک سیمانی را به انواع دیواری و تیغه تقسیم بندی کرد. بلوک های سیمانی سبک معمولا در عرض های مختلفی همچون، ۷، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۵ و ۲۰ سانتی و در طول های ۴۰ و ۵۰ سانتی تولید می شوند.

 

انواع بلوک سیمانی فوم دار

انواع بلوک سیمانی سبک فوم دار از جداره های سبک سیمانی در طرفین و لایه فوم (پلی استایرن) کندسوز در وسط جداره ها ساخته می شوند. از مزایای تولید بلوک سیمانی سبک فوم دار می توان به کاهش آلودگی های صوتی، سبک بودن، مقاومت در برابر رطوبت، عایق حرارتی بودن و صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره کرد. بلوک سبک سیمانی برای ساخت دیوارهای غیرباربر مورد استفاده قرار می گیرد. بلوك سيماني سبك فوم دار را می توان به راحتی برش داد و در صورت نیاز به ابعاد کوچک تر، از آن استفاده کرد. در ساخت این نوع بلوک سیمانی سبک قیمت فوم ها نیز می تواند بر برآورد قیمت بلوک سیمانی سبک تاثیر گذار باشد.

 

بلوک سبک سیمانی
 بلوک سیمانی فوم دار

 

انواع بلوک سیمانی سبک اسفنجی

دلیل نام گذاری این بلوک ها، شکل ظاهری آنها است. بلوک اسفنجی یا CLC (Cellular Lightweight Concrete Block) میزان جذب آب پایین تری نسبت به سایر انواع دارد. بلوک سیمانی سبک اسفنجی که به بلوک سلولی نیز شناخته می شوند، نوعی بتن سبک متخلخل است. تخلخل بلوک CLC با استفاده از یک ماده افزودنی کف ساز و یا در اثر یک فرآیند شیمیایی که منجر به تشکیل گاز در بتن بدون فرآیند اتوکلاو می گردد، ایجاد می شود. این عمل حجیم شدن بلوک و کاهش وزن آن را در پی دارد.

بلوک فوق سبک اسفنجی از نظر رده مقاومت به چهار دسته با مقاومت های ۲، ۲/۵، ۳/۵ و ۶/۵ مگاپاسکال تقسیم می شود. جرم حجمی بلوک سیمانی سبک اسفنجی بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب می باشد. وزن بلوک سیمانی سبک اسفنجی در مقایسه با دیگر انواع بلوک ها بسیار کمتر می باشد. بلوک ساختمانی سبک اسفنجی خاصیت عایق بندی بالایی دارد. از دیگر ویژگی های این بلوک ساختمانی سبک می توان به ضد حریق بودن، مقاومت در برابر رطوبت، سازگاری با محیط زیست و سرعت بالای اجرا اشاره کرد. بلوك سيماني سبك اسفنجی قابلیت استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف را دارند.

 

بلوک سیمانی سبک
 بلوک اسفنجی

 

انواع بلوك سيماني سبك الیافی

این نوع بلوک ساختمانی سبک با استفاده از الیاف مخصوص همچون پلی پروپیلن، مسلح می شوند. الیاف مورد استفاده در ساخت بلوک سیمانی سبک هم باعث سبک شدن و هم موجب افزایش استحکام بلوک می گردد. علاوه بر این، استفاده از الیاف، افزایش مقاومت برشی بلوک را در پی دارد.

 

تولید بلوک سیمانی سبک
بلوک ساختمانی سبک سه جداره

 

بلوک ساختمانی سبک نر و ماده

بلوک های سیمانی سبک نر و ماده فاق و زبانه هایی دارند که در هم چفت و بست می شوند و مراحل اجرا را ساده تر می کنند. قیمت بلوک سیمانی سبک نر و ماده به دلیل قابلیت خاصی که دارد ممکن است کمی بیشتر از انواع ساده آن باشد.

 

بلوک سیمانی سبک
بلوک دوجداره زبانه دار

 

کاربرد بلوک سیمانی دیوار 

از انواع بلوک سیمانی در موارد مختلفی استفاده می شود که بنا بر نوع استفاده و روش ها تولید آن ها، قیمت بلوک سیمان نیز متغیر خواهد بود. به عنوان مثال از بلوک های سیمانی در ساخت دیوار های خارجی یا دیوار زیرزمین می توان استفاده نمود، همچنین استفاده از این محصول برای دیوار چینی های داخلی و ساخت تیغه ها نیز گزینه مناسبی می باشد. سقف های تیرچه بتنی از دیگر موارد استفاده از انواع بلوک سیمانی است.

 

بلوک سیمانی معمولی
 دیوارچینی با بلوک سیمانی سنگین

 

نکات استفاده از بلوک سیمانی دیواری

هنگام دیوارچینی با بلوک سیمانی دیوار باید به حفظ رطوبت این محصول حتی بعد از اتمام کار توجه ویژه داشت. دقت داشته باشید برای حفظ چسبندگی بین بلوک های سیمانی باید، دیوار رطوبت دهی شود و این فرآیند تا مستحکم شدن دیوار ها ادامه داشته باشد. هم چنین برای مقاومت و استحکام بهتر و بیشتر بلوک سیمانی دیوار می توان میلگرد های فلزی را از داخل بلوک ها عبور داد. از همین رو قیمت بلوک سیمانی معمولی با بلوک هایی که با میلگرد مقاوم سازی شده اند، متفاوت است.

 

بلوک سیمانی
عبور میلگرد های فلزی داخل بلوک ها

 

در کل عمل آوری بلوک سیمانی با روش های مختلفی صورت می گیرد. روش های عمل آوری مختلف بلوک سیمانی قیمت اجرای آن را نیز تغییر می دهد. 

  • عمل آوری با آب: آبپاشی منظم و کافی یکی از روش های معمول عمل آوری بلوک سیمانی دیوار است که در درست انجام دادن آن در تعیین قیمت بلوک سیمانی ۱۴۰۲ دیوار نیز موثر است. این روش حدود یک هفته زمان می برد.
  • عمل آوری با گرما: حفظ رطوبت موجود در بلوک ها در این روش از مهم ترین نکات است. استفاده از بادبزن های بزرگ برقی و عدم قرار دادن بلوک ها در جریان هوای آزاد از مهم ترین نکاتی است که باید در این روش به آن ها دقت داشت.
  • عمل آوری با بخار آب: سریع ترین روش عمل آوری بلوک های سیمانی ، استفاده از بخار آب است. این روش نیازمند تجهیزات خاصی است که بر تعیین قیمت بلوک سیمان تاثیر گذار است.

 

انواع بلوک سیمانی
بلوک های توخالی سیمانی

 

کاربرد بلوک فوق سبک

از بلوک فوق سبک می توان در ساخت سازه های مرتفع، ساخت کف اضافی در بالای سازه قدیمی، ساخت پل یا عرشه، تیرچه و اسلکه، سازه‌ پیش ساخته با کمک بلوک فوق سبک ، ساختمان بلند مرتبه با تراکم کاهش یافته و ... استفاده کرد. این بلوکهای فوق سبک ساختمانی اگر چه متخلخل هستند اما به علت مسلح بودن آن ها، مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه دارند.

 

بلوک فوق سبک
بلوک ساختمانی فوق سبک

 

تولید بلوک پوکه معدنی

در ساخت و تولید بلوک پوکه معدنی از آب، سیمان و پوکه های معدنی استفاده می کنند. پوکه معدنی نوعی سنگ آتشفشانی است که به صورت مذاب از آتشفشان خارج شده و بعد از سرد شدن قابل استفاده برای تولید بلوک پوکه معدنی می باشد. بلوک سیمانی پوکه ای داری دو نوع توپر و توخالی است.

 

بلوک پوکه معدنی
بلوک پوکه معدنی نر و ماده

 

  • نسبت درست مواد در تولید بلوک پوکه معدنی : یکی از مهم ترین نکات در ساخت بلوک پوکه معدنی ، رعایت نسبت مواد اولیه است که تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت نهایی محصول و تعیین قیمت بلوک پوکه معدنی دارد.
  • ترکیب کامل مواد: دستگاه میکسر باید به طور کامل مواد را با یکدیگر ترکیب کند و نباید هیچگونه ناخالصی در این مرحله به مواد اضافه شود تا کیفیت آن ها حفظ شود.
  • ویبره کامل و صحیح: از مهم ترین نکات ویبره صحیح مواد و ملات داخل قالب است. ویبره اصولی و دقیق مقاومت محصول در آینده را تضمین می کند.
  • خروج بلوک پوکه معدنی از قالب: بعد از آن که بلوک های پوکه معدنی از قالب بیرون آورده شدند، لازم است تا زمان خشک شدن کامل آن ها صبر شود و از آن ها استفاده نشود.
  • مرطوب نگه داشتن بلوک ها: می توان تا ۲ الی ۳ روز هر چند ساعت یک بار بلوکسیمانی دیواری پوکه ای را با آبپاش مرطوب نگه داشت تا مقاومت آن افزایش یابد.

 

بلوک پوکه معدنی
بلوک پوکه معدنی دو جداره

 

تشخیص بلوک پوکه معدنی مرغوب

برای تشخیص بلوک پوکه معدنی مرغوب از نامرغوب لازم است به یک سری نکات توجه داشته باشید. لبه های یک بلوک پوکه معدنی مرغوب باید کاملا محکم و مقاوم باشد. به عبارتی لب پر شدن یا خرد شدن گوشه های بلوک ها قابل پذیرش نیست و نشان از عدم مرغوبیت محصول دارد. رنگ یکدست و تیره بودن بلوک های سیمانی پوکه ای از دیگر ویژگی های مثبت این محصول است. دانه بندی درشت و زمخت نشانه کیفیت بالای بلوک است.

 

استاندارد تولید بلوک سیمانی

برای تولید هر محصولی نیاز به رعایت و در نظر داشتن موارد و نکاتی است و بلوک سیمانی نیز از این قائده مستثنی نیست. برای تولید و تعیین قیمت بلوک سیمانی در مرحله اول باید به ابعاد و اندازه ها توجه ویژه داشت. بلوک های توخالی ابعاد استاندارد ۲۰*۳۰*۴۰ و ۲۰*۲۰*۴۰ و ۲۰*۱۰*۴۰ سانتی متر داشته و بنا بر درخواست مشتری می توانند ابعاد بزرگ تر و یا کوچک تری نیز داشته باشند. دقت داشته باشید، جمع سطوح توپر در جهت عمود بر بار وارده به بلوک باید بیش از ۵۰ درصد سطح بلوک سیمانی باشد. در صورت رعایت نکردن این استاندارد کیفیت پایین آمده و قيمت بلوك سيماني نیز کاهش می یابد. 

 

بلوک های سیمانی
 دستگاه بلوک زنی

 

تولید بلوکهای فوق سبک ساختمانی

برای تولید بلوک فوق سبک از الیاف به خصوصی استفاده می کنند تا چگالی این محصول تا حد امکان پایین بیاید. این الیاف می توانند از نوع نسوز، شیشه ای، فلزی و یا پلیمری باشند. با توجه به کاربرد و نوع استفاده از این نوع بلوک ها، از طرح اختلاط های مختلفی برای تولیدشان استفاده می کنند. نکته ای که در تولید بلوک فوق سبک مورد توجه قرار می گیرد، عدم استفاده از الیاف آزبست می باشد. الیاف آزبست خطرات زیادی برای محیط زیست و انسان ها ایجاد می کنند، به همین دلیل الیاف نسوز جایگزین آن ها در ساخت بلوکهای فوق سبک ساختمانی است. 

 

بلوک فوق سبک
بلوک متخلخل فوق سبک

 

کاربرد بلوک پوکه معدنی

استفاده از بلوک پوکه معدنی در ساختمان سازی بسیار رایج است زیرا وزن بسیار کمی داشته و در کاهش وزن ساختمان نیز بسیار موثر است. بیشترین استفاده از بلوک سیمانی پوکه ای در ساخت دیوار های حاشیه و تیغه های داخلی است. درست است که این بلوک ها وزن کمی داشته و استفاده از آن ها بسیار به صرفه است اما هم چنان برای اجرای دیوار های باربر بهتر است از بلوک های سنگین استفاده نمود. 

 

بلوک پوکه معدنی
بلوک پوکه ای سبک

 

از بلوک سیمانی پوکه ای برای ساخت دیوار ها برای ساختمان هایی با کاربردی ها تجاری، مسکونی، صنعتی و کشاورزی می توان استفاده کرد و از این لحاظ هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. کار کردن با این بلوک ها و اجرای آن ها، نیاز به دانش یا مهارت خاصی نداشته و در کوتاه ترین زمان ممکن قابل اجرا است.

برای ساخت دیوار های حیاط یا باغ ها با کمک بلوک سیمانی دیواری لازم نیست خیلی برای مرغوبیت آن ها حساسیت به خرج داد. خرید کیفیت پایین تر با قیمت بلوک پوکه معدنی کمتر برای ساخت دیوار های باغ یا حیاط مشکلی به وجود نمی آورد و به صرفه تر است.

یکی دیگر از کاربردهای بلوک پوکه معدنی در ساختمان سازی کف سازی و شیب بندی طبقات ساختمان می باشد. علاوه بر این خواص پوکه معدنی یک عایق صوتی بسیار خوب می باشد که باعث کاهش ورود نویز به ساختمان می شود. از دیگر کاربرد های خوب بلوک پوکه معدنی استفاده از آن در تونل سازی می باشد. که باعث افزایش چشمگیر مقاومت و همچنین افزایش طول عمر تونل می گردد.

 

بلوک پوکه معدنی
بلوک پوکه معدنی دانه درشت

 

ابعاد بلوک پوکه معدنی

بلوک پوکه معدنی در ابعاد و سایزهای مختلف تولید می شود و همچنین به دو صورت دو جداره و سه جداره و دارای حفره های مختلف ساخته می شود شکل بلوک های تولید شده ، ابعاد و اندازه آنها و ضخامت جداره های بلوک ها به نوع قالب استفاده شده در دستگاه های بلوک زنی در کارخانه بستگی دارد. ضخامت جداره های بلوک های سبک پوکه ای از ۲/۲ سانتی متر تا ۳ سانتی متر متغیر می باشد. ارتفاع بلوک های نیز معمولاً در تمام آن ها ثابت می باشد و تماماً ۲۰ سانتی متر ارتفاع دارند. طول بلوک پوکه معدنی در دو اندازه ۴۰ سانتی متری و ۵۰ سانتی متری تولید می شود. 

 

مزایای بلوک های سیمانی

استفاده از بلوک های سیمانی در ساخت تیغه ها یا دیوار های پیرامونی، مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می شود.

  • افزایش سرعت انجام پروژه
  • سهولت جابجایی و حمل و نقل مصالح
  • مناسب بودن قيمت بلوك سيماني
  • عایق نسبی حرارت و صوت
  • سازگاری بالای بلوک سیمانی دیوار با محیط زیست

 

بلوک سیمانی
 بلوک سیمانی

 

مزایای بلوک پوکه معدنی

  • قیمت بلوک پوکه معدنی نسبت به نوع صنعتی آن (لیکا) مناسب تر بوده و استفاده از آن در ساخت ساختمان بسیار به صرفه خواهد بود.
  • از مهم ترین مزایای بلوک سیمانی پوکه ای خاصیت عایق حرارتی آن است. این بلوک ها عدم رسانایی گرمایی داشته و برای فضاهایی که به عایق کاری حرارتی نیاز دارند، بهترین گزینه می باشند. 
  • مقاومت در برابر حریق از دیگر ویژگی های بلوک سیمانی پوکه ای است که این ویژگی نیز به عدم رسانایی آن بر می گردد.
  • بلوک پوکه معدنی در ابعاد مختلفی تولید می شود. این تنوع ابعاد دست مشتری را در انتخاب باز گذاشته و استفاده از این محصول را برای اجرای هر متراژ دیواری ساده می کند.

 

بلوک پوکه معدنی
پوکه معدنی

 

  • برای مناطق شرجی یا مرطوب بهتر است از بلوک سیمانی پوکه ای در ساختمان های خود استفاده کنید زیرا این محصول قابلیت جذب رطوبت بالایی داشته و حتی جذب آب پیوند های ملکولی آن را قوی تر می کند.
  • تسریع روند ساخت دیوار ها و تیغه ها و کاهش هزینه های حمل و نقل و هزینه های اجرا از مهم ترین مزایای بلوک پوکه معدنی می باشد.
  • بلوک پوکه معدنی کارپذیری بالایی دارد، به این معنا که می توان به راحتی حتی بعد از ساخت دیوار نیز سیم کشی یا لوله کشی را به روی آن ها اجرا نمود.

 

مزایای بلوک فوق سبک

  • مقاومت بالا به دلیل وجود الیاف مقاوم در برابر کشش و ضربه
  • مقاومت بالا در برابر حرارت و آتش سوزی
  • جذب رطوبت و آب بسیار پایین
  • مقاومت بسیار بالا در برابر سایش و پوسیده شدن
  • یکپارچگی بالای بلوک فوق سبک 
  • ایجاد کمترین آسیب به ساکنین در هنگام زلزله
  • بالا بودن مقاومت کششی و خمشی بلوکهای فوق سبک ساختمانی
  • عدم تغییر تحمل باربری بلوک فوق سبک بعد از ترک های احتمالی
  • مناسب بودن قیمت بلوک فوق سبک در برابر دیگر انواع بلوک دیواری
  • کاهش هزینه های اجرا به دلیل حمل آسان تر و اجرای سریع تر
  • دوستدار محیط زیست بودن به علت عدم تولید دی اکسید کربن در مراحل تولید بلوک فوق سبک ساختمانی

 

معایب بلوک سیمانی دیواری

استفاده از بلوک های سیمانی علاوه بر مزایا و ویژگی های مثبتی که دارد، ملاحظاتی نیز وجود دارند که در هنگام استفاده از آن ها باید به آن ها توجه نمود. ناپایداری در برابر رطوبت از ویژگی های بلوک سیمانی دیواری است که باید در مناطقی که رطوبت آب و هوا در آنجا بالا است، به این مورد توجه نمود. هم چنین توصیه می شود در ارتفاعات بالای ۳ متر از این مصالح استفاده نشود، زیرا مقاومت آن کاهش می یابد.

اگر هنوز در مورد هبلکس چیست سوالی دارید، این متن را مطالعه نمایید.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۳ از ۵ - از مجموع ۷ رای

نظرات کاربران

شریفی

تعداد جداره ها در تعیین قیمت بلوکسیمانی تاثیر داره؟

مظفر شهدوست

قیمت بلوک خواستیم مقاله ارائه دادید

مریم جعفری

قیمت بلوک 20در40چنداست

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما