ایزوگام دمیده (BOF)

ایزوگام دمیده (BOF)

تعداد ارائه دهنده ها

۹ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

ایزوگام دمیده (BOF)

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

ایزوگام سایوند

ایزوگام سایوند

۴

تهران

phone

******۰۹۱۹۸

ایزوگام برتر

ایزوگام برتر

۳

تهران

phone

******۰۹۲۰۱

ایزوگام کاران

ایزوگام کاران

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۵

اطمینان قیر پاسارگاد

اطمینان قیر پاسارگاد

۳

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

شرکت نفت میعاد کاسپین

شرکت نفت میعاد کاسپین

۳

تهران

phone

******۰۲۱۵۶

وریا نوین صنعت رهام

وریا نوین صنعت رهام

۳

تهران

phone

******۶۶۷۰۰

شرکت ایزوگام هیرمان دلیجان

شرکت ایزوگام هیرمان دلیجان

۳

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

پتروقیر آژن

پتروقیر آژن

۳

تهران

phone

******۰۹۱۲۱

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

ایزوگام دمیده (BOF)

ایزوگام یک عایق آماده برای جلوگیری از نم و آب باران و برف است که استفاده از آن راحت است.قیر و الیاف مصنوعی از مواد تشکیل دهنده ایزوگام ها هستند که عمر متوسط 10 سال دارند. مزایای ایزوگام ایزوگام دمیده نسبت به عایق های قدیمی عبارتند از : محافظت در مقابل رطوبت، سهولت در اجرا نسبت به عایق کاری های قدیمی، تردد آسان و جذب حرارت بالا از ویژگی های آن است. اولین معیار در تشخیص درجه یک بودن ایزوگام آن است که توسط سازمان استاندارد جهانی تایید شده و بر روی رول های آن نشان استاندارد مشاهده گردد.یکی از انواع ایزوگام ها ، ایزوگام دمیده است ، همانطور که از نام  ایزوگام دمیده مشخص است، از قیر دمیده ساخته شده است. در حقیقت روند تشکیل ایزوگام دمیده، با دمیدن هوا درون مازوت یا نفت کوره ساخته می شود. ایزوگام دمیده در مقایسه با ایزوگام  پلیمری عمر و کیفیت کمتری دارد که به عواملی بسیاری در مواد سازنده آنها از جمله قیر بسته است.قیر دمیده با دمیدن هوا، با فشار، به داخل مازوت تولید می شود. دمای این ماده حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ درجه بوده که داخل مازوت پمپاژ می شود. این عمل اتم های هیدروژن و اکسیژن را ترکیب می‌کند و طی آن فرآیند بسپارش رخ میدهد. نصب ایزوگام در انواع مختلف آن، از جمله ایزوگام دمیده با مقداری بوی گازوئیل همراه است. همچنین دوده نیز از موادی است که هنگام نصب این نوع از ایزوگام تولید میشود. ضخامت ایزوگام دمیده به دلیل چسبندگی کم قیر دمیده زیاد است.

مواد مورد نیاز در ساخت ایزوگام دمیده 

از جمله مواد مورد نیاز در ساخت ایزوگام دمیده به موارد زیر میتوان اشاره کرد :

o      قیر دمیده.

o      فویل آلومینیوم با ضخامت حدود ۱۵ تا ۱۶ میکرون .

o      پلی استر.

o      تیشو (اسپانباند).

o      پلاستیک مخصوص که به رول ایزوگام می بندند.

o      پودر تالک.

ایزوگام دمیده پشت بام

عمر مفید ایزوگام هایی که از قیر دمیده توسط مازوت تشکیل شده است ، (ایزوگام دمیده) به طور میانگین 1 تا 2سال در شرایط جوی مساعد می باشد. همچنین عمر مفید آن دسته از ایزوگام های دمیده که ضخامت کمتر از ۴ میلیمتر دارند به کمتر از ۶ ماه می رسد!

هنگام تولید ایزوگام دمیده نکاتی رعایت می‌شود تا میزان مقاومت آن را به حد قابل قبول برساند. افزایش کیفیت و خواص فیزیکی متناسب با شرایط محیط، میزان نرمی و نقش پذیری ایزوگام تولید شده در کیفیت نهایی آن حائز اهمیت است. نصب ایزوگام معمولا در محل‌های از جمله انبارها، تونل ها، گلخانه ها، دامداری ها، استخر و پشت بام رواج دارد. تولید ایزوگام دمیده (نوع BOF ) با تنوع زیاد در کارخانجات مختلف و برندهای شناخته شده، حق انتخاب را به مشتری را میدهد تا طبق نظر خود و سلیقه شان به تهیه ایزوگام دمیده مورد نظرشان بپردازند.

انواع ایزوگام دمیده 

ایزوگام کاری با دونوع ایزوگام به نام های ایزوگام دمیده و ایزوگام پلیمری انجام میگیرد.این دو نوع ایزوگام تفاوت هایی باهم دارند که در این بخش به عمده تفاوت های این دو می پردازیم.

ایزوگام دمیده با استفاده از مازوت (قیر دمیده) در صنایع سخت ایزوگام تولید می شود.نام دیگر ایزوگام دمیده BOF می باشد .

ایزوگام دمیده نسبت به ایزوگام پلیمری قیمت مناسبتری دارد وکیفیت پایینتری دارد.

قیر دمیده از دمیدن هوای داغ به قیر خالص در مرحله آخر عمل تصفیه تولید می شود. در این فرآیند ، هوای داغ با دمای 200 تا 300 درجه سانتی گراد توسط لوله های سوراخ دار وارد محفظه حاوی قیر دمیده می شود . و سبب می شود اتم های هیدروژن موجود در مولکول های هیدروکربورهای قیر ، با اکسیژن هوا ترکیب می شود و با تشکیل آب ، عمل بسپارش رخ دهد .

قیر دمیده نسبت به قیر خالص دارای درجه نفوذ کمتری است ، درجه نرمی بیشتری دارد و حساسیت کم تری نسبت به تغییرات دما دارد . این نوع قیر که بیشتر در تولید ورق های پوشش بام ، باتری اتومبیل و اندودکاری مورد استفاده قرار می گیرد با علامت اختصاری R معروف می باشد . مثلاً قیر ۸۰/۲۵ R به معنای قیر دمیده با درجه نرمی ۸۰ و درجه نفوذ ۲۵ می‌باشد.

راههای تشخیص ایزوگام پلیمری از ایزوگام دمیده 

۱- روی کاغذ با قیر ایزوگام خط بکشید ، قیر دمیده جای گازوئیل باقی مانده و قیر پلیمری رد کمرنگی از سیاهی میماند.به همین علت ایزوگامهای دمیده را وکیوم میکنند که کف مغازه بو و جای گازوئیل نماند و ایزوگام پلیمری نیازی به وکیوم ندارد.

2- رول ایزوگام پلیمری مثل تمام محصولات ایزوگام را خارج از سایه در مقابل آفتاب قرار دهید. زیرا نایلون به بدنه ایزوگام می چسبد و به سختی جدا میشود.اما در شرایط فوق ایزوگام دمیده را در آفتاب قرار دهید نایلون بخاطر وجود گازوییل از ایزوگام راحت جدا میشود.

۳- نایلون ایزوگامهای دمیده را در محیط مغازه که سایه است جداکنید و از قسمت قیر تا کنید، بخاطر فاصله مولکولی زیاد ترک میخورند.اما ایزوگام پلیمری در شرایط فوق ترک بر نمیدارند.

۴- هنگام نصب ایزوگام پلیمری بوی مطبوع قیر دارند ولی ایزوگام دمیده هنگام نصب هم دود دارند هم بوی گازوییل. این بو در حالت عادی (بدون حرارت) هم کاملا مشهود است.

۵- چسبندگی ایزوگام پلیمری بخاطر فاصله مولکولی کوچک بسیار بالا است به همین علت ضخامت کمتری دارند.چسبندگی ایزوگام دمیده بخاطر فاصله مولکولی بزرگتر بسیار پایین است برای همین ضخامت بیشتری دارند.

قیر دمیده درجه نفوذ کمتری نسبت به قیرخالص دارد، درجه نرمی ان بیشتر و حساسیت ان نسبت به تغییر دما کمتر است.

نصب ایزوگام دمیده

نصب ایزوگام دمیده یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر عملکرد ایزوگام است. حتماً می‌دانید که ایزوگام یک محصول بسیار خوب برای عایق‌بندی مکان‌های مختلف ساختمانی می‌باشد و امروزه از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. برای عملکرد درست و استفاده‌ی طولانی مدت از ایزوگام‌ها دو عامل کیفیت محصول و نصب صحیح آن اهمیت بسیار زیادی دارند. هر چقدر که این دو عامل به درستی رعایت شده باشد، ایزوگام‌ها طول عمر بیشتر و مفیدتری خواهند داشت. اما از این بین، نصب ایزوگام اهمیت فوق العاده‌ای دارد و تا زمانی که به درستی انجام نشود نباید انتظار عملکرد خوب داشت.

هر نصاب برای نصب ایزوگام با توجه به نوع پروژه به ابزار و وسایلی نیاز دارد تا بتواند کارش را به درستی انجام بدهد. اما به طور کلی، ابزار و وسایل مورد نیاز در مراحل نصب ایزوگام شامل موارد زیر است : 

– کپسول گاز مایع (برای نصب ۵۰ متر ایزوگام حدوداً یه کپسول مورد نیاز است)

– چراغ شعله پخش کن استاندارد سیار (به دو صورت تک شعله و چند شعله در بازار موجود است و از مهمترین ابزار نصب ایزوگام دمیده-پلیمری محسوب می‌شود. بنابراین، باید در خرید مشعل خوب و مرغوب دقت نمایید)

– فندک جرقه‌ای (برای روشن کردن شعله پخش کن)

– کمچه و ماله بند کشی (برای جوشکاری بندهای ایزوگام دمیده)

– تیغ موکت‌بری فلزی (کاتر) (برای برش دقیق ایزوگام دمیده)

– تیغه لاستیکی دسته‌دار

– کپسول آتش نشانی (که ضروری‌ترین وسیله است، چون تمامی کار نصب ایزوگام دمیده با آتش انجام می‌شود)

– طناب و قرقره (برای انتقال رول‌های ایزوگام)

– جارو (برای تمیز کردن کامل گرد و خاک)

– تجهیزات ایمنی شامل: لباس ضد گرما، کلاه ایمنی، عینک محافظ، دستکش نسوز برزنتی، کفش کف‌صاف، کفش چرم ساق بلند

– مواد کمک نصب ایزوگام دمیده (پرایمرها و مشتقات قیری سازگار با مشخصات عایق رطوبتی پیش ساخته)

بهترین زمان برای ایزوگام کردن پشت بام

این یکی از رایج ترین سوالاتی است که اکثر مشتریان ما می‌پرسند و پاسخی بسیار ساده و در ضمن مهم تاثیرگذار دارد .

جهت نصب ایزوگام دمیده یا پلیمری توجه به شرایط جوی، شرایط ساختمان و شرایط آب و هوایی ضروری است. اگر وضعیت موارد گفته شده در حالت مناسبی نباشد ممکن است عمر ایزوگام شما کاهش پیدا کند و یا ایزوگام ترک بردارد یا طبله کند و از کارایی و عمر آن کاسته شود.

بهترین فصل برای نصب ایزوگام دمیده فصل تابستان است . فصل تابستان به دلیل داشتن هوای گرم و خشک موجب از بین رفتن رطوبت ناشی از بارندگی ها می‌شود در نتیجه موجب چسبندگی بالا سطح ایزوگام به پشت بام می‌شود و از کندن زود هنگام آن از پشت بام جلوگیری میکند . باید توجه کرد که سطح خیس و مرطوب پشت بام باعث خوب نچسبیدن سطح ایزوگام به پشت بام می‌شود و اگر ایزوگام به خوبی به سطح پشت بام نچسبد موجب ایجاد شکاف بین لایه های ایزوگام می‌شود و باعث نفوذ رطوبت به سطح داخلی سقف و نم زدگی نمای داخلی منزل و سست شدن دیوارها می‌شود بعد از فصل تابستان در روزهای اول پاییز هم می‌توان پشت بام را ایزوگام کاری کرد ولی در بهترین حالت همان ایزوگام کردن در فصل تابستان میباشد. بهترین ماه برای نصب ایزوگام دمیده-پلیمری در ماه مرداد و شهریور و مهر است.

اجرای ایزوگام BOF

خارج از بحث فصل و ماه و دمای هوا، برای اجرای ایزوگام BOF باید به شرایط خود ساختمان نیز توجه کرد.شرایط مناسب ساختمان برای نصب ایزوگام BOF عبارتند از :

ساخت و ساز روی پشت بام باید کاملا تکمیل شده باشد.

سقف ساختمان باید کاملا خشک باشد.

پستی و بلندی هایی بر روی سطح پشت بام وجود دارد باید قبل ایزوگام کاری از بین برود.

بر روی سطح پشت بام اجسامی مثل کندانسورهای کولر گازی و یا وسیله های متفرقه وجود دارد باید تا جاییکه امکان دارد قبل از ایزوگام کردن همه این وسیله ها را از روی پشت بام برداشت.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما