استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵

چسب بتن مایع یکی از انواع چسب بتن است. تولید چسب بتن مایع راه حلی نوین و جدید برای اتصال و ترمیم قطعات بتنی می باشد. داشتن اتصالات محکم در انواع سازه ها از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل امروزه این چسب کاربرد زیادی در صنعت ساختمان پیدا کرده است و علاوه بر ترمیم ترک های بتن و اتصال قطعات بتنی به یکدیگر، برای تقویت خواص بتن نیز استفاده می شود. در ادامه به بررسی ویژگی ها، کاربرد و قیمت چسب بتن مایع می پردازیم.

قیمت چسب بتن مایع

چسب بتن مایع معمولا در بسته بندی های ۴ تا ۲۰ لیتری تولید می شود، اما بسته بندی های کم حجم تر آن نیز در بازار یافت می شود. انواع چسب بتن معمولا در یک رنج قیمتی قرار دارند و در مقایسه با سایر چسب های ساختمانی، از قیمت متوسطی برخوردارند. قیمت چسب بتن مایع برای برند های مختلف در نیمه اول سال ۱۴۰۳ بین ۵۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان می باشد. توجه داشته باشید قیمت چسب بتن مایع ارائه شده برای این محصول ثابت نیست و ممکن است در ماه های آتی با افزایش قیمت مواجه شود.

انواع چسب بتن مایع

دسته بندی چسب بتن به دو صورت انجام می شود. چسب بتن از لحاظ شکل ظاهری به دو دسته چسب بتن پودری و مایع تقسیم بندی می شود. روش دیگر دسته بندی این چسب، بر اساس ترکیبات تشکیل دهنده آن است. بر اساس ترکیبات شیمیایی، چسب بتن مایع را می توان به سه دسته چسب اپوکسی، پلی استر و سیمان اصلاح شده با پلیمر تقسیم بندی کرد.

چسب بتن مایع اپوکسی مقاوم ترین نوع این چسب است و از چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است. همچنین در برابر ترکیبات شیمیایی نیز مقاوم می باشد. به دلیل ویژگی های منحصر به فرد این چسب، قیمت چسب بتن مایع اپوکسی از دیگر انواع چسب بتن مایع بالاتر است.

درزگیری بتن با چسب

یکی دیگر از انواع چسب بتن مایع، چسب پلی استری است. ممکن است چسبندگی و مقاومت این چسب به اندازه چسب اپوکسی نباشد اما برای مصارف عادی مناسب است. همچنین به نسبت ویژگی های خود مقرون به صرفه محسوب می شود. این چسب روش کار بسیار راحتی دارد و برای استفاده از آن به مهارت خاصی نیاز نیست.

دسته دیگر چسب بتن مایع ، چسب های بر پایه سیمان هستند که با پلیمر تقویت شده اند. این چسب ها نیز از مقاومت مناسبی در برابر فشار و عوامل محیطی برخوردارند و با انواع بتن نیز سازگار هستند.

افزودن چسب بتن به ملات سیمانی

ویژگی های چسب بتن مایع

چسب بتن به منظور بهبود خاصیت های بتن طراحی و تولید شده است. مهم ترین ویژگی که چسب بتن مایع باید داشته باشد، افزایش قدرت چسبندگی و اتصال بتن است. این محصول کمک می کند تا پیوندهای قوی تری بین سطوح مختلف بتنی صورت بگیرد و اتصال قطعات بتنی جدید به سطوح قدیمی بهتر انجام شود.

یکی دیگر از ویژگی های این محصول، افزایش مقاومت بتن در برابر فشار و ضربه است. با افزودن چسب بتن مایع به ملات بتنی، احتمال ترک خوردن بتن در اثر تنش ها و نیرو های کششی و خمشی کمتر می شود و به طول عمر بیشتر بتن کمک می کند.

همان طور که پیش تر گفته شد، چسب بتن مایع دوام سازه و طول عمر آن را بیش تر می کند. به همین دلیل نیاز به تعمیرات و اصلاح در طول زمان کمتر خواهد بود و این موضوع در دراز مدت موجب صرفه جویی اقتصادی نیز می شود.

یکی دیگر از ویژگی های خوب چسب بتن مایع ، کاربری راحت آن است. آماده سازی و اجرای این چسب بسیار ساده است. به همین دلیل با استفاده از این محصول در زمان و هزینه نیروی انسانی نیز صرفه جویی خواهد شد.

استفاده از چسب بتن برای درزگیری

کاربرد چسب بتن مایع

  • ترمیم ترک های بتنی: ترک های سطحی و عمقی ایجاد شده در سطح بتن را می توان با چسب بتن مایع اصلاح کرد و مانع از پیشروی آن ها شد.
  • اتصال بتن جدید به بتن قدیمی: چسب بتن مایع ، پیوندی قوی بین سطوح بتنی ایجاد می کند و موجب استحکام بیشتر آن می شود.
  • تقویت سازه های بتنی: استفاده از این چسب در ساختار بتن موجب افزایش ظرفیت تحمل بار سازه می شود.
  • نصب کاشی و سرامیک روی سطوح بتنی: چسب بتن مایع علاوه بر افزایش خاصیت های بتن، برای مصارف دیگر مانند نصب کاشی و سرامیک روی سطوح بتنی نیز قابل استفاده است و جایگزین ملات سیمانی شده است.
  • آب بندی مخازن بتنی: این محصول می تواند یک پوشش نفوذناپذیر در برابر رطوبت برای سازه های آبی ایجاد کند.
ترکیب چسب با مواد تشکیل دهنده بتن

نحوه استفاده از چسب بتن مایع

نحوه استفاده از چسب بتن مایع از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورت استفاده نادرست از آن ممکن است نتیجه مطلوبی دریافت نشود.

مرحله اول در استفاده از این چسب، آماده سازی سطح کار است. سطح بتن باید عاری از هرگونه گرد و غبار و چربی باشد. بنابراین بهتر است قبل از استفاده از این محصول به پاک کردن سطح کار بپردازیم.

سپس نوبت به استفاده از چسب بتن مایع می رسد. این چسب به هیچ گونه مراحل آماده سازی نیاز ندارد. فقط کافی است در صورت نیاز به رقیق کردن، آن را با مقداری آب مخلوط کرد. مرحله بعدی در فرآیند استفاده از این چسب، به کارگیری آن است. چسب بتن مایع به دو صورت مورد استفاده قرار می گیرد. برای ترمیم ترک های بتن، باید این محصول را روی ترک ها ریخت و تا خشک شدن آن صبر کرد. همچنین برای اتصال سطح بتن جدید به سطوح قدیمی، پس از اضافه کردن چسب باید قطعات جدید را روی قبلی ها قرار داد. مورد دیگر، استفاده از این چسب برای بهبود خاصیت های بتن است. به این منظور در هنگام تهیه بتن باید چسب را به مواد سازنده آن اضافه کرد.

برای مطالعه بیشتر:

چسب کاشی دو جزئی

کاشت میلگرد با چسب هیلتی

مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد

چسب بلوک سرزمین

چسب اپوکسی سرامیک

تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی

چسب کاشی آژند

قیمت چسب کورین

چسب سرامیک ضد آب

قیمت چسب کاشی خمیری

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری

چسب بلوک شیشه ای

قیمت چسب کاشی ۲۵ کیلویی

چسب کاشی آریا شیمی

آخرین عناوین

ساندویچ پانل سوله

ساندوچ پانل سوله به ورق های سه لایه ی ساندويچ پانل گفته می شود. جنس…

21 ساعت پیش

برق اضطراری آسانسور

برق اضطراری آسانسور که با نام USP (منبع تغذیه بدون وقفه آسانسور) نیز شناخته می…

22 ساعت پیش

آسانسور پانوراما

آسانسور پانوراما یا شیشه ای به آسانسورهایی اطلاق می شود که حداقل یکی از وجوه…

23 ساعت پیش

کاتالوگ آسانسور

کاتالوگ آسانسور ، به منزله شناسنامه هر آسانسور است که اطلاعات کاملی را در مورد…

23 ساعت پیش

چراغ وال واشر نما

چراغ وال واشر نما ، یکی از رایج ترین تجهیزات مورد استفاده برای نورپردازی نمای…

2 روز پیش

ابعاد آسانسور

ابعاد آسانسور بسته به ظرفیت کابین متغیر بوده و هرچه ظرفیت یک آسانسور بیشتر باشد،…

2 روز پیش