استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
بازسازی و مقاوم سازی

۱۹ ایده برای طراحی دوش های مدرن

دوش خود را به عنوان بخش مهمی از حمام خود در نظر بگیرید، چرا که فضایی کوچک اما قدرتمند است که به وسیله ی آن می توانید سبک طراحی خود را اعم از کلاسیک و مدرن به نمایش بگذارید. برای تبدیل دوش خود به یک دوش مدرن و امروزی، خارج از چهارچوب همیشگی فکر کنید. الگوی کاشی های متنوع، کابین های دوش جذاب و انواع جزئیات، می توانند دوش شما را به عنصری منحصر به فرد تبدیل کنند. اگر هنوز از دوش هایی با طراحی قدیمی و تکراری استفاده می کنید، ما ۱۹ ایده برای طراحی دوش مدرن جمع آوری کرده ایم که باعث می شود فورا با عمران مدرن تماس بگیرید، یا حداقل در مورد انجام این کار خیال پردازی کنید.

نمونه طراحی دوش مدرن

۱. به اصول ابتدایی فضا نگاه کنید

تصویر زیر به خوبی این ایده را توصیف می کند. اقداماتی همچون اسفاده از تیرهای چوبی اکسپوز تا جداکننده ی شفاف، رویکردهای ساختارشکنانه ای دارند که منجر به ایجاد فضایی آزاد و ساده برای یک دوش مدرن می شوند.

طراحی حمام به سبک مینیمال

۲. یک دیوار را برجسته و ویژه کنید

با نگاه کردن به تصویر زیر، چشمان شما بلافاصله به سمت کاشی های دیوار دوش کشیده می شود. کاشی های تیره و متفاوت آن، نگاه شما را جذب خود می کند تا شما دست دراز کرده و آن ها را لمس کنید. به همین دلیل شما نیازی به کاشش کاری کل دیوارهای دوش خود با طرح های خیره کننده ندارید، به خصوص اگر بودجه ی شما محدود باشد. یک دیوار می تواند نقش جدی و موثری در طراحی دوش مدرن داشه باشد.

برجسته کردن یک دیوار در کابین دوش

۳. از طاقچه برای سازماندهی وسایل استفاده کنید.

شامپو و نرم کننده ی شما سزاوار فضایی بهتر از گوشه ی زمین کابین دوش شماست. از یک طاقچه ی اختصاصی مانند آنچه در تصویر زیر می بینید استفاده کنید تا این مشکل حل و سازماندهی لوازم بیشتر شود.

ایجاد طاقچه برای سازماندهی وسایل

۴. برای الهام گرفتن به طبیعت نگاه کنید

دوش تصویر زیر، در یکی از حمام های خانه ی Blue Mountain Resort House قرار دارد. این خانه در ۲۸ هکتار متشکل از کوه، رودخانه و زمین جنگی بکر، مستقر شده است و هدف از طراحی آن، ترکیب راحتی مدرن و زیبایی طبیعت است. در طراحی این دوش نیز تلاش شده تا با استفاده از کاشی های آبی عمودی و رنگارنگ، به این هدف نزدیک شویم.

استفاده از رنگ های موجود در طبیعت برای طراحی دوش

۵. رنگ ها و بافت های طبیعی را برجسته کنید

متعدل کردن روشنایی و گرما، به خصوص در حمام هایی بدون نور طبیعی، کار آسانی نیست. دوش زیر به خوبی با ترکیب رنگ ها و بافت های طبیعی از جمله چوب، سنگ آهک و مرمر، سبب ایجاد حس آرامش و تعادل شده است.

برجسته کردن رنگ و بافت در مصالح

۶. به سبک اسکاندیناوی متمایل شوید

شاید در نگاه اول به نظر برسد که این دوش از تخته های چوبی پوشیده شده است، اما در واقع کاشی های چینی در آن به کار رفته اند. این دوش در ظاهر شبیه به یک سونا با زیبایی طراحی های اسکاندیناوی است و استفاده از این کاشی های در طول های تخته مانند گسترده، حس لوکس تری به مخاطب منتقل می کند.

طراحی حمام به سبک اسکاندیناوی

۷. نازک کاری ها را ترکیب کنید

همانند آن چه در تصویر زیر مشاهده می کنید، می توان دو طیف نازک کاری را با هم ترکیب و برجسته کرد، یکی براقیت بسیار بالا و یکی سطح کاملا مات. ترکیب کاشی های براق با وسایل و جزئیات کهنه که قرن های گذشته را تداعی می کنند، یک دوش مدرن لوکس می سازد.

ترکیب نازک کاری های مختلف

۸. در استفاده از الگوهای کاشی ها خلاق باشید

دقت داشته باشید که همواره ملزم به استفاده از کاشی ها به صورت افقی یا عمودی نیستید، بلکه می توانید همانند تصویر زیر از طرح مورب که حس حرکت و تضاد جالبی را با کاشی های کف ایجاد می کند، استفاده کنید.

ایجاد الگوهای متفاوت توسط کاشی ها

۹. از ایده ی دو برابر کردن استفاده کنید

اینکه ستاره ی اصلی حمام تصویر زیر، وان مسی صیقلی آن می باشد، امری غیرقابل انکار است. در کنار آن یک جفت کابین دوش برنزی و شیشه ای نیز قرار گرفته که نقش بسزایی در شاخص کردن فضا دارد.

ایجاد تقارن در طراحی دوش

۱۰. یک بستر برای حمام ایجاد کنید

در تصویر زیر، طراح تلاش کرده است تا با ایجاد یک سکو و ایجاد ایک کابین شیشه ای، فضا دوش و وان را از سایر بخش های حمام جدا کند. همچنین به گفته ی طراح، کاشی های سبز دیوار دوش، در بخش جدا کننده ی فضا (سکوی جداکننده) نیز به کار گرفته شده اند تا به جذابیت بصری فضا بیفزایند.

جداسازی فضای دوش توسط سکو

۱۱. از کاربرد کاشی های سیاه غافل نشوید

چه چیزی مدرن تر از یک دوش با کاشی سیاه است؟ طراح در تصویر زیر با استفاده از کاشی های مشکی نازک که به صورت عمودی از کف تا سقف قرار گرفته اند، طراحی شیک و پیچیده ای ایجاد کرده و جایی مناسب برای سرحال شدن خلق شده است.

کاربرد کاشی ها سیاه در کابین دوش

۱۲. با کاشی کاری، گرافیک جدید خلق کنید

برای استفاده از طرح های منحصر به فرد و جدید گرافیکی، جسور باشید. کاشی های سیاه و سفید کوچک، چه به صورت راه راه، چه چهارخانه و یا ترکیب هر دو، به ویژه در یک دوش کوچک، اقدامی جدی و جذاب است. همچنین استفاده از وسایل و تجهیزات برنجی، تا حد زیادی به برجسته شدن الگوهای کاشی کمک می کند.

ایجاد گرافیک جذاب با استفاده از کاشی کاری دیوار

۱۳. از شیشه استفاده کنید

اگر سبک طراحی شما به روشنایی و احساس سبکی بیشتر، گرایش دارد، می توانید از طراحی زیر ایده بگیرید. استفاده از درهای شیشه ای برای کابین دوش، ظاهری یکپارچه ایجاد می کند که سبب بزرگ تر به نظر رسیدن حمام خواهد شد. همچنین به دلیل بازتاب بیشتر نور در آینه، شیشه و کاشی های براق، فضای روشن تری به دست می آید.

استفاده از کابین شیشه ای

۱۴. در نمایش رنگ ها جسور باشید

اگر به استفاده ی بیشتر از رنگ در خانه ی خود تمایل دارید، می توانید از فضای کوچکی مانند دوش حمام شروع کنید. استفاده از کاشی های ساده ی مستطیلی شکل به صورت عمودی، با رنگ های متنوع تر می تواند طراحی دوش را به سمت مدرن بودن هدایت کند.

بکارگیری رنگ های شاخص در دیوار

۱۵. به طرح خود قوس اضافه کنید

برای نرم کردن خطوط حمام، از انحناهایی همراه با قوس استفاده کنید. این انحناها می تواند بدون خودنمایی، فضایی جذاب و متفاوت خلق کنند که به مدرن بودن دوش کمک شایانی خواهد کرد. همچنین می توانید قوس ها را با سایر بخش ها همچون انحناهای آینه نیز ترکیب کنید.

نقش قوس در طراحی فضای دوش

۱۶. یک کابین دوش بسازید

آیا می خواهید فضای حمام خود را بدون تقسیم بندی رها کنید؟ در تصویر زیر، راه حلی برای طراحی دوش مدرن ارائه شده است: دوش خود را با استفاده از کابین شیشه ای پنجره مانند، از سایر فضاهای حمام جدا کنید. این راهکار، ارتباط با محیط کناری را حفظ می کند و امکان عبور نور طبیعی به داخل دوش را نیز ممکن می سازد.

ایجاد کابین دوش

۱۷. یک نیمکت اضافه کنید

اضافه کردن یک نیمکت به حمام خود، مانند آنچه در تصویر زیر می بینید، مکانی آرامش بخش در راستای ایجاد دوش مدرن خلق می کند. وجود این نیمکت در صورت استفاده از دوش بخار، ضروری می باشد.

ایجاد سکوی نشستن در کابین دوش

۱۸. کاشی های موزاییک از کف تا سقف را اضافه کنید

استفاده از کاشی هایی که تمام فضای دوش را اعم از کف، دیوار و سقف پوشش داده باشند، در راستای ایجاد دوش مدرن نقش بسزایی دارد. همانند تصویر زیر، می توانید با استفاده از تجهیزات برنجی و طلایی، رنگ های متنوع از یک طیف رنگی همچون خاکستری و همچنین تعبیه ی طاقچه ای طراحی شده، به جذابیت فضا بیفزایید.

امتداد کاشی های کف تا روی سقف کابین دوش

۱۹. از درب به نفع یک جداکننده و آبگیر بگذرید

اگر حمام شما متراژ محدودی دارد، به جای یک درب و دیوار کامل، از پانل شیشه ای استفاده کنید. این پانل شیشه ای به عنوان یک محافظ و جداکننده عمل می کند تا آب داخل دوش به بیرون نپاشد. این یک حرکت مدرن است که به دوش روزانه ی شما کیفیتی شبیه اسپا می دهد.

استفاده از جداکننده به جای درب

برای دریافت نمونه کار و استعلام قیمت، با همکاران ما در عمران مدرن تماس بگیرید.

برای مطالعه بیشتر:

بازسازی سرویس بهداشتی ایرانی

۱۷ ایده برای طراحی سقف حمام

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی

۴ تا از بهترین پوشش ها برای دیوار حمام

۱۵ ایده برای طراحی آشپزخانه سفید که هیچوقت قدیمی نمی شوند

۱۷ ایده مقرون به صرفه برای تغییر دکوراسیون حمام

۱۱ نکته برای انتخاب کابینت آشپزخانه

۵ ترند کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۴

مشاهده نظرات

آخرین عناوین

آموزش هیدرولیک و پنوماتیک pdf

جزوه هیدرولیک و پنوماتیک به عنوان یک منبع آموزشی جامع، به بررسی اصول و کاربردهای…

1 روز پیش

دستورالعمل اجرای ملات مسلح شده با مش الیاف شیشه برای مهار دیوار (والمش)

برای دانلود دستورالعمل طراحی و اجرای ملات مسلح شده با مش الیاف شیشه برای مهار دیوارهای…

2 روز پیش

بلوک گلدانی

بلوک گلدانی که از آن با نام های دیگری چون فلاورباکس یا بلوک شیب بندی…

2 روز پیش

کانیو بتنی چیست

کانیو بتنی چیست؟ این پرسشی است که به احتمال زیاد در هنگام آشنایی با فرآورده…

2 روز پیش

بهترین بلوک سبک در ساختمان سازی چیست؟

امروزه بلوک های سبک یکی از پرکاربردترین و بهترین بلوک ها در صنعت ساختمان سازی…

3 روز پیش

بررسی بلوک های عایق در ساختمان سازی، مقایسه چند بلوک پرطرفدار

امروزه در صنعت ساخت و ساز، پیشرفت های چشمگیری در تولید مصالح نوین صورت گرفته…

3 روز پیش