استعلام قیمت
ثبت درخواست
معرفی کسب و کار ها

کاشی مراکشی، محبوب ترین متریال در طراحی دکوراسیون ۲۰۲۴

کاشی مراکشی از انواع مختلف دسته کاشی های سنتی و آنتیک است که امروزه با عوض شدن فرهنگ معماری، محبوبیت بسیاری پیدا کرده است و در فضاهای داخلی و خارجی رستوران ها، کافی شاپ ها، هتل ها، منازل مسکونی و … از آن استفاده می شود. این متریال با توجه به طرح ها و نحوه تولید خاصی که دارد تولیدکنندگان اندکی در کشور ما قادر به تولید کاشی مراکشی هستند.

در این مقاله ما قصد داریم درباره کاشی مراکشی، طرح ها و رنگ هایش، نحوه تولید آن، قیمت و راهنمای خرید آن برای شما صحبت کنیم.

رنگ ها و طرح های مختلف کاشی مراکشی

کاشی مراکشی یکی از زیباترین متریال های ساختمانی از نظر طرح و رنگ است. این متریال امروزه با انواع طرح های مختلف و زیبا تولید می شود. اگر بخواهیم یک ویژگی ثابت در طرح کاشی مراکشی برای شما مثال بزنیم این است که طرح های تکرارشونده ای دارند.

کاشی های مراکشی را می توان با هر رنگی در هر فضایی استفاده کرد اما اغلب رنگ هایی که در این کاشی در فضاهای مختلف دیده می شود رنگ های خنثی و گرم است و رنگ های بسیار شادو پر رنگی در آن دیده نمی شود.

نحوه تولید کاشی مراکشی

کاشی مراکشی در گذشته در کشور مغرب (مراکش) با روش معرق تولید می شدند. البته که امروزه هم همچنان در کشور مراکش اغلب از همان روش استفاده می شود اما در کشور ما، تولیدکننده های باهوش و زرنگ ایرانی روش های مختلف و مدرن تری را برای تولید کاشی مراکشی به کار می برند که باعث شده قیمت این کاشی بسیار پایین تر بیاید و ارزان قیمت تر شود.

در کشور ما این کاشی ها با روش چاپی تولید می شوند به این صورت که شابلون طرح انتخابی را می سازند و بعد با استفاده از لعاب، کاشی را رنگ آمیزی می کنند. این روش نسبت به روش اصلی (معرق) زحمتی بسیار پایین تری دارد.

قیمت کاشی مراکشی

در قیمت کاشی مراکشی موراد بسیار زیادی می تواند تاثیر بگذارد و قیمت این متریال را بالا و یا پایین ببرد. در این قسمت ۳ مورد از تاثیرگذار ترین موراد بر قیمت این کاشی را برای شما عنوان میکنیم.

ابعاد کاشی

ابعاد کاشی از مهمترین و تاثیرگذار ترین موراد در استعلام قیمت کاشی مراکشی است. بر خلاف تصور اکثریت مشتریان عزیز، ابعاد این کاشی هرچه کوچک تر شود زحمت تولید آن بیشتر می شود و در نتیجه قیمت نیز بالاتر می رود. همچنین برای کاشی هایی با ابعاد بزرگتر قیمت پایین تر است.

نوع بدنه

نوع بدنه کاشی مراکشی نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت آن داشته باشد که انتخاب نوع بدنه بستگی به فضایی دارد که می خواهید این کاشی را در آنجا استفاده کنید.

برای مثال در محیط هایی که امکان برخورد آب و رطوبت زیاد است و یا هوای آن منطقه سرد است بهتر است از بدنه های بهداشتی استفاده شود که مقاومت بالایی در برابر آب و یخزدگی دارند.

در محیط های کف که رفت و آمد روی آنها زیاد است و فشار زیادی به متریال وارد می شود بهتر است از بدنه های پرسلانی استفاده شود که قطر بالایی دارند و هیچگونه آسیبی به آنها وارد نمی شود.

روش تولید

روش تولید هم همانطور که قبل تر گفتیم تاثیر زیادی بر قیمت کاشی مراکشی دارد، اگر از روش های سنتی و باستانی مانند معرق استفاده شود قیمت این متریال بر حسب متر مربع بالای ۱۵ میلیون تومان است و اگر از روش های مدرن و به روز مانند چاپی استفاده شود قیمتی حدودا ۱ میلیون تومان خواهد داشت.

کاشی مراکشی را از کجا بخریم؟

خب تا به اینجای این مقاله سعی کردیم شما را کامل با ویژگی ها و نکات کاشی مراکشی آشنا کنیم و در این بخش قصد داریم عزیزانی که قصد خرید این متریال زیبا را دارند را راهنمایی کنیم تا بهترین متریال را با مناسب ترین قیمت ممکن خریداری کنند.

نکات مهمی در خرید این متریال وجود دارد که اگر به آنها دقت کنید مطمئنا متریالی با کیفیت را با قیمت مناسب خریداری خواهید کرد.

اولین و مهمترین مورد در خرید کاشی مراکشی این است که خرید خود را حتما از تولیدکننده آن متریال انجام دهید و از فروشنده خریداری نکنید. اینگونه شما خرید مستقیم انجام می دهید و دست واسطه ها را از خریدتان قطع می کنید.

دومین مورد این است که سعی کنید این متریال را از تولیدکنندگانی در شهرهای مشهد و یا یزد که نقطه های بزرگ تولیدات کاشی های آنتیک مثل مراکشی در کشور ما هستند خرید کنید تا متریال با کیفیتی را با قیمتی منصفانه بخرید.

بزرگترین تولیدکننده کاشی مراکشی در ایران

گروه کارخانجاتی آرچی لرن بزرگترین تولید کننده کاشی مراکشی در ایران با بیش از ۵۰ سال سابقه در حوزه تولیدات انواع کاشی سنتی در خدمت شماست. محصولات گروه آرچی لرن همگی توسط متخصصان زبده تایید شده هستند و با قیمتی بسیار مناسب در بازار عرضه می گردند.

برای ثبت سفارش و خرید از گروه آرچی لرن، کلمه کاشی مراکشی آرچی لرن را در گوگل جستجو کنید و وارد وبسایت آنها شوید.

آخرین عناوین

راهنمای جامع خرید آسانسور برای آپارتمان های در حال ساخت: از قیمت قطعات تا نصب

با رشد روزافزون ساخت سازه ‌های بلندمرتبه، آسانسور یکی از اصلی ‌ترین نیازهای هر آپارتمان…

2 ساعت پیش

گودبرداری غیر اصولی

گودبرداری غیر اصولی می‌تواند به شدت به ایمنی سازه‌ها آسیب بزند و به عواقب جدی…

5 ساعت پیش

بهترین بلوک برای ساختمان سازی در آذربایجان غربی

ساختمان سازی در آذربایجان غربی به دلیل داشتن اقلیم متنوع و زمستان ‌های سرد، نیازمند…

8 ساعت پیش

بلوک گازی چیست؟

در پاسخ به این سوال که بلوک گازی چیست باید بگوییم که بلوک گازی که…

8 ساعت پیش

بلوک هوادار چیست؟

بلوک هوادار (AAC، مخفف Autoclaved Aerated Concrete) نوعی بلوک است که دارای حباب های ریز…

8 ساعت پیش

چرا خرید هبلکس از عمران مدرن به صرفه است؟

امروزه در صنعت ساخت وساز، انتخاب مصالح با کیفیت و مقرون به صرفه اهمیت بسیاری…

13 ساعت پیش