استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵

پله پیما پیچشی راهکاری مدرن برای جابجایی بین طبقات ساختمان می باشد و می تواند نقش آسانسور را در ساختمان هایی که امکان نصب آسانسور را ندارند، ایفا کند. این تجهیز برای پله های دارای پاگرد و پله های منحنی شکل و مارپیچ قابل نصب است. پله رو پیچشی بر روی یکی از دیواره های داخلی یا خارجی پله های ساختمان نصب شده و سبب سهولت در رفت و آمد از پله ها می شود. برای نصب این تجهیز، یکی از دیوارهای پله با استفاده از آلومینیوم یا فولاد، با توجه به انحنای پلکان، ریل کشی شده و پله پیما بر روی آن نصب می گردد.

نفربر پله پیچشی

قیمت پله پیما پیچشی

قیمت پله پیما پیچشی به عوامل متعددی ازجمله جنس ریل، نوع موتور، تعداد طبقات و محل نصب آن وابسته است. برای ریل کشی پله پیما از فولاد و یا آلومینیوم استفاده می شود و هزینه ریل کشی با فولاد کمتر از آلومینیوم می باشد. بنابراین استفاده از ریل های فولادی سبب کاهش قیمت پله رو پیچشی می شود. همچنین یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت پله رو پیچشی ، نوع موتور استفاده شده می باشد. بطور معمول استفاده از موتورهای AC به جای DC سبب کاهش قیمت پله پیما می شود.

افزایش تعداد طبقات رابطه مستقیمی با قیمت پله رو پیچشی دارد و بخش عمده این هزینه ناشی از افزایش هزینه مربوط به ریل کشی می باشد. همانطور که پیش تر بیان شد، پله پیما پیچشی روی دیوار داخلی یا بیرونی پله نصب می شود. از آنجایی که شعاع انحنای دیوار بیرونی پله ها بیشتر از دیوار داخلی آن می باشد، فلز استفاده شده برای ریل کشی آن نیز بیشتر بوده که سبب افزایش قیمت آن خواهد شد.

از دیگر موارد تاثیرگذار بر قیمت پله پیما پیچشی می توان به وجود یا عدم وجود باتری UPS، گواهی مقاومتی آی پی و داخلی یا خارجی بودن آن اشاره کرد. همچنین ظرفیت وزنی پله پیماها نیز تعیین کننده قیمت آن می باشد. قیمت پله پیماهای پیچشی با ظرفیت بالاتر، بیشتر است. لازم به ذکر است که با جستجوی بالابر پله رو دیجی کالا مواردی همچون ویلچر پله رو مشاهده می شود و پله پیما ارائه نمی شود.

خرید پله پیما پیچشی

خرید پله پیما پیچشی برای ساختمان و یا خانه های دوبلکس باعث سهولت در جابجایی بین طبقات، بخصوص برای سالمندان و افراد کم توان می شود. این تجهیز جایگزین اسانسور و بالابر بوده و برای ساختمان ها و خانه هایی که فاقد آسانسور بوده و امکان نصب اسانسور را ندارند، مناسب می باشند.

توجه داشته باشید که این تجهیز سرعت پایینی داشته و بطور معمول برای ساختمان های کمتر از چهار طبقه کاربرد دارد. در حقیقت خرید بالابر پله پیچشی برای ساختمان های بیش از چهار طبقه، بهینه نمی باشد.

در هنگام خرید پله پیما پیچشی حتما به راحتی صندلی آن توجه کنید. سرعت پله پیما پایین بوده و نامناسب بودن کیفیت صندلی و راحت نبودن آن باعث اذیت شدن بدن می شود. بنابراین حتما در زمان خرید پله پیما توجه کنید که صندلی آن متناسب با ارگونومی بدن طراحی شده باشد.

بهتر است پله پیمایی خریداری نمایید که دارای حرکت دو سرعته باشد. حرکت دو سرعته در پله پیما پیچشی این امکان را فراهم می سازد تا صندلی بالابر پله در طول مسیر مستقیم با بیشینه سرعت نامی حرکت کرده و در زمان رسیدن به انحناها، سرعت آن کاهش یابد. درنتیجه سرنشین در تمامی طول مسیر، احساس راحتی خواهد کرد.

پله پیما تاشو

انواع پله پیما پیچشی

پله پیما پیچشی بسته به محل نصب آن به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می شود. نوع داخلی این تجهیز برای محیط داخل خانه طراحی شده و بخشی از دکوراسیون خانه را تشکیل می دهد. بنابراین بطور معمول این نوع از پله پیماها دارای ظرافت بیشتری می باشند. در مقابل، پله پیماهای خارجی در مشاع ساختمان نصب شده و تحت عوامل خورنده و فرساینده بیشتری قرار دارند.

پله پیما پیچشی خارجی باید در برابر عوامل خورنده مانند گرد و خاک و نفوذ آب و مایعات، مقاومت بیشتری از انواع داخلی داشته باشد. این درحالیست که فاکتورهایی چون ظرافت در طراحی و صدای پایین در پله پیما داخلی مطرح است.

شرکت عمران مدرن علاوه بر پله پیما مجری انواع بالابر خانگی و آسانسور نیز می باشد. به منظور استعلام قیمت بالابر خانگی شیشه ای می توانید با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

مزایای پله پیما پیچشی

پله پیما پیچشی برای عبور و مرور سالمندان، افراد دچار معلولیت، مصدومیت و کم توان بسیار مناسب بوده و باعث سهولت در آمد و شد این افراد می شود. پله پیماها صدای بسیار پایینی تولید می کنند، بنابراین می توان با آرامش خاطر کامل از آن ها داخل ساختمان و خانه استفاده نمود.

مصرف برق پله پیما بسیار پایین بوده و امکان قرارگیری باتری UPS در آن ها سبب شده تا در صورت قطعی برق نیز بتوان از این تجهیز به راحتی استفاده کرد. همچنین امنیت این وسیله بسیار بالا بوده و می توان با آرامش خاطر کامل از آن برای پیمودن طبقات استفاده نمود.

بالابر پله پیچشی

معایب پله پیما پیچشی

پله پیما پیچشی در کنار مزایای فراوان خود، معایبی نیز دارد که از مهم ترین آن ها می توان به سرعت پایین و محدود بودن ظرفیت آن اشاره کرد. سرعت پله پیماهای پیچشی پایین بوده و این عامل در مسافت های طولانی می تواند آزار دهنده باشد. همچنین پله پیماها ظرفیت تک نفری دارند و این محدودیت در ظرفیت از جذابیت این تجهیز کاسته است. بطور کل بالابرهای عمودی سرعت بیشتری از پله پیما داشته و فاقد محدودیت در ظرفیت هستند. بنابراین در اغلب موارد، نصب آسانسور و بالابر نسبت به پله پیما بخصوص در ساختمان های بیشتر از دو طبقه، ارجحیت دارد. با این حال پله رو پیچشی در خانه ها و ساختمان هایی که امکان نصب آسانسور در آن ها میسر نیست، بهترین گزینه است.

برای مطالعه بیشتر:

پله نورد

پله رو ایستاده

بالابر پله برای سالمندان

آسانبر پله

بالابر ویلچر از پله

نفربر پله

پله پیما گردشی

آسانسور صندلی پله

قیمت بالابر نفربر دیجی کالا

آخرین عناوین

آموزش هیدرولیک و پنوماتیک pdf

جزوه هیدرولیک و پنوماتیک به عنوان یک منبع آموزشی جامع، به بررسی اصول و کاربردهای…

22 ساعت پیش

دستورالعمل اجرای ملات مسلح شده با مش الیاف شیشه برای مهار دیوار (والمش)

برای دانلود دستورالعمل طراحی و اجرای ملات مسلح شده با مش الیاف شیشه برای مهار دیوارهای…

2 روز پیش

بلوک گلدانی

بلوک گلدانی که از آن با نام های دیگری چون فلاورباکس یا بلوک شیب بندی…

2 روز پیش

کانیو بتنی چیست

کانیو بتنی چیست؟ این پرسشی است که به احتمال زیاد در هنگام آشنایی با فرآورده…

2 روز پیش

بهترین بلوک سبک در ساختمان سازی چیست؟

امروزه بلوک های سبک یکی از پرکاربردترین و بهترین بلوک ها در صنعت ساختمان سازی…

2 روز پیش

بررسی بلوک های عایق در ساختمان سازی، مقایسه چند بلوک پرطرفدار

امروزه در صنعت ساخت و ساز، پیشرفت های چشمگیری در تولید مصالح نوین صورت گرفته…

2 روز پیش