استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

قیمت پارتیشن

پارتیشن
پارتیشن اداری

پارتیشن ها در واقع دیوارهای جدا کننده ای هستند که در ادارات، منازل و … به منظور جداسازی فضا مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت پارتیشن علاوه بر جنس آن ها به نوع کاربریشان نیز بستگی دارد. علاوه بر این، از انواع پارتیشن برای طراحی دکوراسیون نیز استفاده می گردد. بیشترین استفاده آن در ادارات می باشد که اصطلاحا بدان پارتیشن اداری می گویند. قیمت پارتیشن اداری متناسب با بودجه مشتری و برطرف کردن نیاز ایشان از خرید پارتیشن ، تعیین می شود.

قیمت انواع پارتیشن با توجه ملاک ها و معیارهای خاصی تعیین می شود. یکی از مهم ترین آن ها متراژ می باشد. بعد از متراژ برای تعیین قیمت پارتیشن باید به سراغ کاربری پارتیشن رفت. انواع پارتیشن های اداری ، خانگی و … قیمت های گوناگونی دارند.

پارتیشن اداری
پارتیشن چوبی اداری ثابت

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت انواع پارتیشن ، جنس آن است. انواع پارتیشن ها می توانند از جنس چوب، شیشه، پلاستیک یا حتی فلز باشند. باید توجه داشت قیمت پارتیشن اداری یا قیمت پارتیشن خانگی نیز با تغیر جنس پارتیشن تغییر می کند. در ادامه با روش های محاسبه قیمت پارتیشن آشنا خواهید شد.

قیمت پارتیشن اداری

پارتیشن های اداری به دو صورت تک جداره و دو جداره و در انواع پارتیشن شیشه ای ، پارتیشن چوبی ، پارتیشن آلومینیومی ، پارتیشن HPL، بلوک شیشه ای و نصب پارتیشن آکاردئونی مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع استفاده از پارتیشن در محیط های اداری موجب ایجاد یک فضای خصوصی و یا نیمه خصوصی برای کارمندان شده و در نتیجه می تواند بر میزان بازدهی آنها و همچنین زیبایی و دکوراسیون فضا تاثیرگذار باشد.

انواع پارتیشن اداری

 

انواع مدل های پارتیشن اداری چوبی

قیمت انواع پارتیشن اداری به عواملی مانند کیفیت مواد به کار رفته در تولید آن و هزینه های نصب انواع پارتیشن تعیین می شود. قیمت پارتیشن اداری با توجه به متحرک یا ثابت بودن پارتیشن و تک جداره یا دوجداره بودن آن تعیین می گردد. قیمت پارتیشن اداری به جنس نیز وابسته است. قیمت پارتیشن اداری چوبی شاید به علت جنس مرغوب تر چوب کمی بالاتر باشد.

پارتیشن های اداری را می توان به صورت تک جداره یا دوجداره اجرا کرد. پارتیشن دوجداره گزینه مناسب تری برای اداره ها است. زیرا عایق مناسب تری در برابر صوت و حرارت می باشد. طراحی پارتیشن اداری باید با توجه به دکوراسیون فضا انجام شود.

انواع پارتیشن اداری

 

پارتیشن اداری شیشه ای

قیمت پارتیشن خانگی

پارتیشن خانگی مانند اداری به منظور دستیابی به اهدافی همچون جداسازی و ایجاد فضای خصوصی و همچنین ایجاد ظاهری زیبا در منزل مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت پارتیشن خانگی بر اساس مکانیزم عملکردی که به پنج نوع ثابت، چرخشی، کرکره ای، کشویی و آکاردئونی دسته بندی می شوند، متغیر است. قیمت پارتیشن خانگی هم چنین بر اساس جنس پارتیشن مشخص می شود. می توان برای بررسی قیمت انواع پارتیشن خنگی به متریال آن ها مانند انواع چوبی، شیشه ای، فلزی، پرده ای، طبیعی یا گیاهی، دکوراتیو و … توجه نمود.

پارتیشن خانگی

 

پارتیشن خانگی

سه نوع چوبی، فلزی و شیشه ای همانند اداری می باشند. پارتیشن های پرده ای غالبا از جنس نخ و یا پلاستیک بوده و علاوه بر قابلیت شست و شو ارزان نیز می باشند. در اجرای دیوار سبز از گیاهان به منظور جداسازی فضا استفاده می گردد، که این امر علاوه بر زیبایی بصری فوق العاده، موجب تصفیه هوا نیز می گردد.

شایان ذکر است قیمت پارتیشن خانگی بر اساس نوع بازشو ها، متحرک یا ثابت بودن آن ها، تک جداره یا دوجداره بودن پارتیشن و … تعیین می شود.

پارتیشن طبیعی

 

پارتیشن طبیعی

در جدا سازی فضای خانه می توان از صفحات دکوراتیو، قفسه ها، طاقچه ها، کتابخانه ها، آکواریوم و … بهره جست که اصطلاحا به این نوع از پارتیشن خانگی ، پارتیشن دکوراتیو می گویند. در این نوع از پارتیشن ها می توان از وسایل دکوراتیوی همچون مجسمه، شمع، قاب عکس و … به منظور افزایش زیبایی فضای خانه استفاده نمود. در واقع این نوع از جدا کننده ها به عنوان یک عنصر تزئینی خاص در فضای خانه استفاده شده و موجب افزایش زیبایی بصری آن می شوند.

استفاده از پرده به عنوان پارتیشن خانگی

 

استفاده از پرده به عنوان پارتیشن خانگی

قیمت انواع پارتیشن بر اساس جنس

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارتیشن ، جنس پارتیشن است. انواع پارتیشن ها در نوع چوبی، شیشه ای، اچ پی ال، آلومینیومی و … تولید می شود. در ادامه به بررسی قیمت انواع پارتیشن پرداخته می شود.

پارتیشن شیشه ای

 

پارتیشن شیشه ای خانگی

قیمت پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای مورد استفاده در ادارات علاوه بر حفظ نور و زیبایی موجب جدایی فضا در حین در هم آمیزی آن می گردد. این جداسازی سبب افزایش بهره وری و راحتی کارمندان می گردد. از جمله مزایای استفاده از نوع شیشه ای اشغال فضای کمتر و همچنین نیاز به سطح کمتر برای پیاده سازی می باشد. قیمت پارتیشن شیشه ای متناسب با بودجه کارفرما در هر رنج قیمتی قابل سفارش است. علاوه بر این غالبا پیاده سازی پارتیشن های شیشه ای نسبت به جدا کننده چوبی سریع تر می باشد. قیمت پارتیشن شیشه ای به نوع فریم ها و جداره ها نیز بستگی دارد. به دسته بندی های زیر دقت کنید.

انواع پاراتیشن

 

پارتیشن چوبی شیشه ای اداری
  • شیشه ای فریم لس و فریم دار : قیمت پارتیشن شیشه ای فریم لس به دلیل کاربرد کمتر متریال در ساخت آن از قیمت های پایین تری برخوردار است.
  • شیشه ای تک جداره و دو جداره : قیمت پارتیشن شیشه ای دوجداره طبعا بالا تر بوده و ویژگی های خاصی مانند عایق صوت و حرارت را نیز تامین می کند.
  • شیشه ای ثابت و متحرک : قیمت پارتیشن شیشه ای ثابت و متحرک بر اساس جزئیات اجرایی و نصب آن ها، تعیین قیمت می شوند.

شایان ذکر است که شیشه مورد استفاده غالبا از جنس شیشه سکوریت می باشد.

پارتیشن شیشه ای

 

پارتیشن شیشه ای

فریم لس و فریم دار

تفاوت نوع فریم لس و فریم دار در فریم به کار رفته شده در آنها می باشد. به طوری که در پارتیشن های شیشه ای فریم دار، دور تمام درب های بازشو و حتی گاهی دور تمامی شیشه ها از فریم استفاده می گردد، اما در نوع فریم لس، از فریم تنها در محل اتصال به کف، سقف و دیوار استفاده می شود. از آنجایی که در اجرای پارتیشن های شیشه ای فریم لس از شیشه های یک تکه در ارتفاع کف تا سقف استفاده می شود، این امر موجب کاهش صدای محیط می گردد. به علاوه، این موضوع موجب عایق شدن محیط از نظر گرما و سرما و در نتیجه صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می گردد.

 

پارتیشن شیشه ای فریم لس

دو جداره و تک جداره

از شیشه دوجداره غالبا در مکان های با سر و صدای زیاد استفاده می گردد. که غالبا از دو لایه شیشه سکوریت ساخته شده و عایق صوتی می باشند. علاوه بر این در صرفه جویی مصرف انرژی نیز نقش بسزایی ایفا می کنند. موارد بیان شده از جمله مزیت های پارتیشن های دو جداره نسبت به تک جداره می باشد.

ثابت و متحرک

پارتیشن متحرک نیز غالبا به منظور جداسازی فضا به صورت موقت مورد استفاده قرار گرفته و قابلیت اجرا به دو صورت آکاردئونی و یا پانلی را دارا می باشند. این پارتیشن ها در طول محور ریل سقفی و یا کفی جا به جا می شوند، در نتیجه از بزرگترین مزیت های آن قابلیت جابه جایی می باشد. شایان ذکر است که غالبا قیمت پارتیشن شیشه ای متحرک بیشتر از نوع ثابت آن می باشد.

پارتیشن شیشه ای متحرک

 

پارتیشن شیشه ای متحرک

نحوه اجرای پارتیشن شیشه ای

مرحله اول اجرا، پروفیل کشی است. بدین منظور محل دقیق نصب پروفیل ها به کمک ترازهای لیزری مشخص می شود. از جمله نکات قابل توجه در این مرحله اطمینان حاصل نمودن از عدم وجود لوله آب یا برق در محل پیچ شدن پروفیل فریم به دیواره ها می باشد. قیمت انواع پارتیشن شیشه ای به دقت اجرای آن نیز بستگی دارد. در مرحله بعد و پس از آماده شدن شیشه ها و حمل آنها به محل مورد نظر، بر اساس نقشه های از پیش تعیین شده، شیشه ها یکی یکی نصب شده و در بین آنها از قطعاتی به منظور درز بندی و اتصال بهتر شیشه ها استفاده می گردد. پس از نصب شیشه ها نیز در و یراق آلات مربوطه نصب می شوند.

قیمت انواع پارتیشن

 

پارتیشن چوبی متحرک

پارتیشن چوبی

قیمت پارتیشن چوبی مورد استفاده در ادارات بسته به جنس MDF آن و یا متریال های دیگر متغیر است. از پارتیشن چوبی غالبا در مکان های با تعداد رفت و آمد بالا استفاده می شود. پارتیشن های اداری MDF علاوه بر داشتن ظاهر زیبا و تنوع طرح و رنگ، مقرون به صرفه نیز می باشند که به دو صورت تک جداره و دو جداره و تمام MDF و یا در ترکیب با شیشه قابل اجرا می باشند. از این رو آن ها را می توان به صورت زیر دسته بندی نمود:

  • تک جداره MDF : قیمت پارتیشن چوبی تک جداره از جنس ام دی اف نسبت به نوع دوجداره آن قیمت مناسب تری دارد. هم چنین کیفیت و مرغوبیت ام دی اف در تعیین قیمت پارتیشن چوبی خانگی موثر است.
  • تک جداره MDF و شیشه : به علت استفاده از شیشه در طراحی این نوع پارتیشن، قیمت انواع پارتیشن چوبی شیشه ای بالاتر بوده و خرید آن برای اداره ها و فضای کاری توصیه می شود.
  • دو جداره MDF و شیشه : قیمت پارتیشن چوبی اداری دو جداره به علت خاصیت عایق صوتی که دارد، گزینه بسیار مناسبی است.
  • دو جداره تمام MDF : دوجداره تمام ام دی اف برای مصارف خانگی و اداری توصیه می شود.
پارتیشن اداری چوبی

 

پارتیشن اداری چوبی

پارتیشن آلومینیومی

غالبا در ترکیب با سایر متریال همچون شیشه و MDF مورد استفاده قرار می گیرند. بدین منظور می توان از شیشه های سندبلاست، سکوریت و یا معمولی استفاده نمود. در واقع پارتیشن های آلومینیومی به انواعی گفته می شود که فریم آن از جنس آلومینیوم باشد. این نوع از جداکننده ها را می توان به دو دسته آلومینیوم تک جداره و دو جداره تقسیم بندی نمود.

قیمت انواع پارتیشن

 

پارتیشن آلومینیومی اداری

یکی از مزیت های پارتیشن های اداری آلومینیومی، قابلیت نقل و انتقال آسان آن می باشد. علاوه بر این دارای مزایایی همچون نصب سریع، استحکام بالا، سهولت در تعویض اجزا و امکان نصب کرکره برقی نیز می باشند.

پارتیشن اداری آلومینیومی

 

پارتیشن اداری آلومینیومی

مزایا

از آنجایی که پارتیشن ها به صورت پیش ساخته می باشند، نصب و اجرای آن از سرعت بالایی بر خوردار می باشد. همچنین می توان از آنها به صورت عایق صوتی و نیز حرارتی بهره جست. پارتیشن ها قابلیت تغییر، تعمیر و حتی جا به جایی را داشته و در ساخت آن می توان از متریال های مختلفی همچون چوب، شیشه و آلومینیوم بهره جست.

پارتیشن دکوراتیو

 

پارتیشن دکوراتیو

جمع بندی قیمت پارتیشن

همان طور که پیشتر نیز در برخی از انواع پارتیشن ها ذکر گردید، عوامل مختلفی همچون نوع متریال مصرفی، کیفیت آنها، کیفیت اجرا، نوع شیشه مورد استفاده، تک جداره و یا دو جداره بودن، هزینه پرسنل و … بر روی قیمت پارتیشن تاثیرگذار می باشند. بدیهی است که با افزایش کیفیت، چه از نظر اجرا و چه از نظر متریال مورد استفاده، قیمت انواع پارتیشن نیز افزایش می یابد.

عوامل مختلفی همچون ابعاد، رنگ و ضخامت شیشه مورد استفاده در اجرای پارتیشن های شیشه ای، بر روی قیمت پارتیشن شیشه ای تاثیرگذار است. از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت ، یراق آلات مورد استفاده در اجرای آن می باشد. همچنین فریم دار بودن و یا بدون فریم بودن نیز در تعیین قیمت پارتیشن چوبی خانگی یا اداری تاثیر گذار است. علاوه بر این در صورت استفاده از سندبلاست، با توجه به میزان و نوع سند بلاست مورد استفاده، قیمت افزایش می یابد.

برای مطالعه بیشتر:

نصب پارتیشن

اجرای پارتیشن شیشه ای

نصب پارتیشن ام دی اف

پارتیشن آلومینیومی

بلوک شیشه ای (آجر شیشه ای)

پوستر دیواری طرح آجر

قیمت دیوارپوش

پوستر دیواری

برق کشی ساختمان مسکونی

سازنده تابلو کنتور برق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.88 ( 5 نظر)

۲۰ نظر

  1. انواع پارتیشن اداری رو از کجا میتونم استعلام قیمت بگیرم؟

  2. طراحی و نصب و اجرای پارتیشن شیشه ای مشبک با طرحی که خومون بدیم چقدر طول میکشه؟

  3. استفاده از پارتیشن طبیعی چه معایبی رو به همراه داره ایا امکان پژمرده شدن گل های استفاده شده تو این نوع کار هست

  4. برای پذیرایی بزرگ میشه از پارتیشن استفاده کرد که در هزینه گاز هم صرفه جویی بشه و در فصل گرما هم آن را جم کرد؟

  5. سلام امکان اجرای پارتیشن ریلی و متحرک در ابعاد کوچک هم وجود داره؟

  6. من مدیر مدرسه هستم و قصد دارم فضای کتابخانه رو به چند بخش مجزا تقسیم کنم . استفاده از پارتیشن مناسبه؟ برای طراحی و اجرا به کجا باید مراجعه کنم ؟

  7. سلام ، در بین انواع پارتیشنی که قرار دادید من چشمم به پارتیشن قابل حمل نخورد میشه در مورد پارتیشن قابل حمل و تولیدی های اون هم مطلب قرار بدید مخصوصا پارتیشن های تاشو که خیلی به کار میان واقعا!!

  8. پارتنیش شیشه ای مات هزینه بیشتری نسبت به شفاف داره؟

  9. سلام اگر عکس طرح پارتیشن مورد نظر رو داشته باشم امکان اجرا دقیقا همون مدلی هست؟!

  10. طراحی و نصب و اجرای پارتیشن شیشه ای چقدر طول میکشه؟
    اگر امکان اجرا کمتر از یک ماه وجود داره لطفا شماره تلفن برای سفارش یا مشاوره رو برام در پاسخ دیدگاه بزارید.تشکر.

  11. پارتیشن آکاردئونی رو برای دفتر کار خیلی مناسب میدونم

  12. پارتیشن شیشه ای مات هم دارید؟

  13. سلام. هزینه اجرای پارتیشن اداری شیشه ای چقدر هست؟

  14. سلام ببخشید امکان معرفی مجری پارتیشن طبیعی هست؟

  15. چقدر جالب، من اصلا از این تنوع پارتیشن خبر نداشتم، خیلی مطلب جالبی بود برام، انگیزه شد بقیه مطلباتونم بخونم