استعلام قیمت
ثبت درخواست
معرفی کسب و کار ها

معرفی انواع رادیاتور پکیج با بهترین قیمت بازار

از پکیج در منازل مسکونی، محیط های اداری و تجاری، محیط های صنعتی و … به عنوان سیستم گرمایشی پرطرفدار استفاده می شود و با توجه به کارایی مناسبی که از خود ارائه می دهند، نسبت به دستگاه های مشابه متقاضیان بیشتری دارند. از انواع رادیاتور که جزو ملزومات نصب پکیج محسوب می شود، می توان به مدل پره ای و پنلی اشاره کرد که ویژگی های خاص خود را دارند. با انتخاب و نصب پکیج و رادیاتور مناسب محیط خود، چنانچه هر کدام از بخش های آن دچار مشکل شد می توانید برای تعمیرات پکیج در مشهد، تهران یا شهر خود با نمایندگی های مجاز و رسمی برند مورد نظر مانند ایران رادیاتور، بوتان و… تماس بگیرید.

عملکرد رادیاتور پکیج چگونه است؟

در یک رادیاتور شوفاژ، عملکرد آن بر اساس انتقال حرارت از آب گرم به محیط اطراف است. ابتدا، آب گرم از منبع گرمایشی مانند پکیج گرمایشی یا موتورخانه تأمین می‌ شود. این آب گرم درون لوله های رادیاتور جریان پیدا می‌ کند. در داخل رادیاتور، لوله‌ های فلزی مانند لوله‌ های مسی یا فولادی وجود دارد که آب گرم از طریق آن ها عبور داده می شود. بهتر است علاوه بر مدل رادیاتور، در انتخاب پکیج نیز دقت کنید. برندهای شناخته شده ای مانند ایران رادیاتور، خیال شما را از ارائه خدمات پس از فروش راحت می کند و می توانید برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور مشهد، تهران یا سراسر کشور، با سرویسکاران متخصص تماس بگیرید.

لوله‌ ها به طور معمول به شکل شبکه ای در نظر گرفته شده‌ اند تا بتوانند سطح بیشتری برای تماس با هوا فراهم نمایند. زمانی که آب گرم از طریق لوله‌ ها عبور پیدا می کند، حرارت خود را به اطراف منتقل خواهد کرد. در واقع این انتقال حرارت به دو روش رایج  تشعشعی و جابه‌جایی صورت می‌‌ پذیرد. به این ترتیب، با جریان آب گرم درون رادیاتور و انتقال حرارت از آن به پره‌ ها و هوای اطراف، حرارت به فضای داخلی اتاق منتقل می‌ شود و محیط را گرم می کند.

آشنایی با ۵ مدل رادیاتور پکیج

انواع رادیاتور پکیج موارد مختلفی را شامل می شود که هرکدام به نوع خود کاربردها و مزایای ویژه ای را به همراه دارند. برخی از مدل های محبوب و موردپسند شامل رادیاتور پره ای، رادیاتور پنلی، رادیاتور قرنیزی، رادیاتور لوله ای و رادیاتور شیشه ای هستند. در ادامه مطلب به بررسی دقیق انواع رادیاتور پکیج مذکور می پردازیم:

رادیاتور پره ای

رادیاتورهای پره‌ ای نوعی رادیاتور هستند که با قرار دادن چند پره در کنار هم ساخته می‌ شوند. این نوع رادیاتور با جنس و تعداد پره‌ های استفاده شده متفاوت است. میزان گرمادهی این رادیاتور ها به پره‌ ها و جنس آن ها بستگی دارد. رادیاتورهای پره‌ ای در دو جنس آلومینیومی و فولادی تولید و به بازار ها عرضه می‌ شوند. در این مدل از رادیاتور در صورت خرابی یا آسیب دیدگی به یکی از پره‌ ها، می‌ توان آن را جدا کرده و پره جدیدی را جایگزین کرد. علاوه بر این، رادیاتورهای پره‌ ای با طراحی خاص خود، دارای ضریب حرارتی بالا هستند. لذا، قادرند حرارت را به خوبی منتقل کرده و فضا را به طور موثر گرم کنند. همچنین، به دلیل ساختار محکم و استفاده از جنس‌ های مقاوم، این رادیاتورها دارای عمر طولانی و دوام بالایی هستند. جالب اینجاست که رادیاتورهای پره‌ ای به خریداران امکان می‌ دهد تا تعداد پره‌ ها را بر اساس نیاز خود انتخاب و آن ها را کم یا زیاد کنند.

رادیاتور پنلی

رادیاتورهای پنلی، یک نوع محبوب رادیاتور هستند که به خاطر ویژگی‌ های خاص خود در بازار ایران مورد توجه قرار دارند. این رادیاتورها از جنس فولاد مقاوم ساخته شده‌ اند و به عنوان یک مبدل حرارتی عمل می‌ کنند. در واقع رادیاتور پنلی با استفاده از آب گرم، حرارت مناسبی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌ دهد. یکی از ویژگی‌ های مهم رادیاتور های پنلی، توزیع یکنواخت گرما است. به این معنی که حرارت به طور یکنواخت در سطح رادیاتور پخش می گردد و در نتیجه، سطح آن بسیار داغ نخواهد شد. این موضوع منجر می شود که خطر سوختگی برای افرادی که در محیط رادیاتور حضور دارند، کاهش یابد و امنیت آن ها فراهم شود. این مسئله به ویژه برای خانواده‌ هایی که کودکان خردسال دارند، بسیار مهم است.

همچنین، رادیاتور های پنلی ابعاد کوچکی دارند که باعث می‌ شود در فضاهای محدود مانند آپارتمان‌ ها و منازل امروزی، به راحتی قابل استفاده باشند. این ابعاد کوچک، نصب و تعویض آسان رادیاتور را فراهم می‌ کند و از اشغال فضای زیاد در اتاق‌ ها جلوگیری خواهد شد. رادیاتور پنلی دارای انواع مختلفی است که عبارت اند از:

انواع مختلف رادیاتور پنلی

رادیاتورهای پنلی دارای شکل ظاهری صاف و مسطح هستند که استفاده از آن ها به زیبایی و قشنگی در دکوراسیون داخلی منزل منجر می شود. این رادیاتورها در بازار با انواع مختلفی پیدا می شود و قیمت های متنوعی دارند، که به میزان کیفیت، اعتبار برند، ظرفیت و مرغوبیت جنس آن ها بستگی دارد. دو نوع رایج رادیاتور پنلی عبارت اند از:

  • رادیاتور پنلی تک کنوکتور تیپ ۲۱
  • رادیاتور پنلی دوکنوکتور تیپ ۲۲

 لازم به ذکر است که برندهای مختلفی مانند ایران رادیاتور، بوتان و …، رادیاتورهای پنلی را در این دو نوع طراحی و تولید می‌ کنند.

رادیاتور لوله ای

رادیاتور لوله ‌ای نوعی رادیاتور است که از لوله‌ های فولادی ساخته می‌ شود. این رادیاتورها به صورت عمودی و افقی تولید می گردند و ابعاد مختلفی دارند. طراحی زیبایی که در رادیاتور لوله ای استفاده می‌ شود، به فضای اتاق شما زیبایی بیشتری می‌ بخشد. این لوله‌ ها به یکدیگر به شکل عمودی یا افقی اتصال داده می‌ شوند تا سطح گرمادهی بیشتری را فراهم کنند.

رادیاتور شیشه ای

رادیاتور شیشه‌ ای مدلی دیگر از رادیاتور است که علاوه بر انتقال گرما، به عنوان یکی از شیک ترین ابزارهای مناسب برای دکوراسیون در داخل منزل استفاده می‌ شود. این نوع رادیاتور دارای تنوع بالایی در طرح، رنگ و مدل است و زیبایی بسیاری دارد. با توجه به این تنوع، می‌ توانید رادیاتوری را انتخاب کنید که با نمای داخلی منزل شما سازگاری داشته باشد. این رادیاتورها با استفاده از مواد شیشه ای ضخیم و مقاوم ساخته می‌ شوند.

این شیشه‌ ها معمولاً شفاف یا مات هستند و در طرح‌ ها و الگوهای مختلف عرضه می شوند. همچنین، رنگ‌ های متنوعی برای رادیاتور های شیشه‌ ای وجود دارد که به شما امکان می ‌دهد رنگی را انتخاب کنید که با سبک و ذوق شما هماهنگ باشد. رادیاتور های شیشه ای قابلیت نصب در هر جایی از منزل را دارند و به راحتی با نمای داخلی و دکوراسیون منزل هماهنگ می شوند. این رادیاتور ها معمولا به صورت پنجره‌ ای، عمودی یا افقی طراحی می‌ شوند و به صورت تک قطعه یا مجموعه‌ ای امکان راه اندازی را برای شما فراهم می کنند. با توجه به این تنوع در طرح های این رادیاتور بسیار جذاب، می‌ توانید رادیاتوری را انتخاب کنید که به طرح و سبک داخلی منزل شما جلوه ای خاص و منحصر به فرد ببخشد.

رادیاتور قرنیزی

رادیاتور قرنیزی از دیگر انواع رادیاتور پکیج است که همانند رادیاتورهای دیگر، قابلیت انتقال حرارت را دارد. با این حال، این نوع رادیاتورها ویژگی های خاصی دارند که آن ها را از سایر رادیاتورها متمایز می‌ کند. یکی از ویژگی‌ های رادیاتورهای قرنیزی افزایش سرعت انتقال گرما است. چرا که به دلیل طراحی و ساختار خاص خود، توانایی بالایی در انتقال گرما دارند و فضا را با سرعت بیشتری گرم می کنند.

این رادیاتورها همچنین قادرند دما را به طور یکنواخت در سطح رادیاتور توزیع کنند، که باعث می‌شود فضا به طور یکنواختی گرم شود. طراحی و ساختار خاص این رادیاتورها در بازدهی و انتقال حرارت به نحوی است که منجر به کاهش مصرف انرژی می‌ شود. همچنین، از دیگر ویژگی‌ های رادیاتورهای قرنیزی می‌ توان به اشغال فضای کمتر آن‌ ها اشاره کرد. این رادیاتورها با طراحی جمع و جور، فضایی را در اتاق اشغال نمی کنند و به عنوان قرنیز به حساب می آیند.

سخن پایانی

انواع رادیاتور پکیج عبارتند از رادیاتور پره ای، رادیاتور پنلی، رادیاتور قرنیزی، رادیاتور لوله ای و رادیاتور شیشه ای؛ که هر کدام از این مدل ها مزایا و ویژگی‌ های خاص خود را داشته و انتخاب آن به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. رادیاتورهای پره ای در دو نوع فلزی و آلومینیومی در بازار موجود است و با خراب شدن هر کدام از پره ها، می توان آن را جدا و با پره سالم تعویض نمود. رادیاتور پنلی، ظاهر مدرن تری دارد که با برندهای معتبری مانند ایران رادیاتور و بوتان در بازار عرضه می شوند. ارائه خدمات پس از فروش، یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب رادیاتور و پکیج است که تاسیسات خدمات ایران از بهترین نماینده های رسمی ایران رادیاتور می باشد.

آخرین عناوین

مزایا و معایب تری دی پنل

مزایای تری دی پنل به قدری گسترده است که کاربرد آن در مهندسی عمران و…

18 ساعت پیش

چراغ نما رومی

برای روشنایی نمای رومی از کدام چراغ ها استفاده می شود ؟ پیش از خرید…

1 روز پیش

پروژکتور ریلی

پروژکتور ریلی امروزه یکی از بهترین و پرطرفدارترین منابع روشنایی است. این پروژکتورها در فضاهای…

1 روز پیش

چراغ دکوراتیو نما

چراغ دکوراتیو نما ، ابزاری نوین و موثر برای افزایش زیبایی و جذابیت نمای ساختمان…

4 روز پیش

تری دی پانل چیست

تری دی پانل که با نام پانل سه بعدی نیز شناخته می شود یکی از…

4 روز پیش

اگر در آسانسور گیر کردیم چیکار کنیم

گیر افتادن در آسانسور یکی از ترس های شایع می باشد و بسیاری از افراد…

5 روز پیش