اجرای اسکلت بتنی

اجرای اسکلت بتنی

دسته بندی

اسکلت بتنی

تعداد ارائه دهنده ها

۵۷ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

هزینه اجرای اسکلت بتنی به متراژ، قیمت میلگرد و بتن، دستمزد اجرای اسکلت بتنی و ... وابسته می باشد. اگر چه ممکن است مدت زمان ساخت ساختمان بتنی بیشتر از سازه فولادی باشد، اما هزینه ساخت اسکلت بتنی مقرون بصرفه تر است. عمران مدرن بهترین مجری اسکلت بتنی را متناسب با پروژه و با بهینه ترین قیمت اجرای اسکلت بتنی معرفی می نماید.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

اجرای اسکلت بتنی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
آبراک طرح

آبراک طرح

۳

location

تهران

phone

******۰۹۰۱۳

نوسان

نوسان

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

طرح پیمان کاسپین

طرح پیمان کاسپین

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

تکین دژ

تکین دژ

۵

location

تهران

phone

******۰۹۰۱۳

مه میل سازه

مه میل سازه

۵

location

قم

phone

******۰۹۱۲۱

دال فرم سازه

دال فرم سازه

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

یوبوتکس

یوبوتکس

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

عمران گستر تمدن

عمران گستر تمدن

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

آرک سازه اطلس

آرک سازه اطلس

۵

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۴

مهندسین طرح و ساخت الامیس

مهندسین طرح و ساخت الامیس

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۶

آب راه بنا

آب راه بنا

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۷

عمران تجارت تیوا

عمران تجارت تیوا

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

سازه نوین آرمه دک

سازه نوین آرمه دک

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

بارمان

بارمان

۵

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۶

ابتدا
۱
۲
۳
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای اسکلت بتنی

اجرای اسکلت بتنی (سازه های بتن آرمه یا بتن مسلح) از جمله خدمات شرکت عمران مدرن می باشد. استفاده از نیروهای متخصص برای پیمانکاری اسکلت بتنی ، از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت عمران مدرن ، حرفه ای ترین مجری اسکلت بتنی را به شما کاربران گرامی معرفی می نماید. شما عزیزان می توانید به طور مستقیم با پیمانکاران اجرای سازه بتنی تماس گرفته و یا اینکه معرفی آنها را به عمران مدرن بسپارید.

شرکت عمران مدرن با توجه به محل و شرایط پروژه، نزدیک ترین و در عین حال حرفه ای ترین پیمانکار را به شما معرفی می نماید تا به بهترین نحو ممکن و در اسرع وقت، پروژه شما اجرا گردد. با توجه به فضای رقابتی بین پیمانکاران، کمترین هزینه اجرای اسکلت بتنی با بهترین کیفیت، به شما پیشنهاد می شود.

 

اجرای اسکلت بتنی
اجرای اسکلت بتنی

 

هزینه اجرای سازه بتنی

هزینه ساخت اسکلت بتنی وابسته به عوامل متعددی همچون حجم پروژه، مدت زمان اجرا، دستمزد اجرای اسکلت بتنی ، مقدار بتن و میلگرد مصرفی و ... می باشد. اگرچه به دلیل بیشتر بودن زمان اجرای سازه بتنی نسبت به سازه فولادی ، ساخت آن مشمول هزینه های بالاسری می گردد، اما به طور کلی در اغلب موارد هزینه اجرای اسکلت بتنی کمتر از سازه های فلزی است.

 

مجری اسکلت بتنی

مجری اسکلت بتنی سازنده انواع سازه های بتنی علی الخصوص ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، بلند مرتبه بتنی و ... می باشد. مجری اسکلت بتنی بخش قالب بندی ،آرماتوربندی و کیورینگ بتن و … را برعهده دارد. ساختمان های با اسکلت بتنی به دلیل داشتن مزایایی همچون سهولت در اجرا بخش اعظم سازه های جهان را تشکیل می دهند. مجری اسکلت بتنی در چند مرحله شامل اجرای فونداسیون ، ستون ها، سقف یا دال بتنی ، نصب تیرچه و بلوک ها و ... در ساختمان مشغول می شود. بین کارفرما و مجری اسکلت بتنی قراردادی نوشته می شود که هر دو طرف موظف به انجام مفاد قرارداد می باشند. در این قرارداد باید به طور واضح و شفاف به وظایف مجری اسکلت بتنی و کارفرما و همین طور مبلغ توافق شده و شیوه پرداخت اشاره گردد. در سایت عمران مدرن لیست مجری اسکلت بتنی در شهرهای مختلف ارائه شده است.

 

اجزای تشکیل دهنده ساختمان بتنی

سازه های با اسکلت بتنی رایج ترین و متداول ترین انواع ساختمان می باشند. در اجرای اسکلت بتنی از بتن مسلح و یا بتن آرمه که ترکیبی از شن، ماسه، سیمان و میلگرد است، استفاده می گردد. ساختمان های با اسکلت بتنی به دلیل داشتن مزایایی همچون سهولت در اجرا بخش اعظم سازه های جهان را تشکیل می دهند. همچنین در اغلب موارد هزینه ساخت اسکلت بتنی کمتر از اسکلت فلزی می باشد. فونداسیون ، دال ، تیر بتنی ، اعضای فشاری (ستون) ، دیوار برشی و راه پله از جمله اجزای تشکیل دهنده یک ساختمان با اسکلت بتنی می باشند. فونداسیون بار سازه را به خاک زیر آن منتقل می نماید. دال به مجموعه ای از قطعات صفحه ای با یا بدون تیر گفته می شود که تحت اثر بارهای عمود بر صفحه خود قرار می گیرند. تیرهای بتنی که به دو گروه عمده مستطیلی و بالدار دسته بندی می شوند به منظور انتقال بارهای مرده و زنده سقف و طبقات به ستون اجرا می گردند.

 

ساخت ساختمان بتنی
ساخت ساختمان بتنی


ستون عضو قائم فشاری سازه های بتنی است که معمولا بارهای قائم را از بام و یا کف ساختمان گرفته و به فونداسیون منتقل می نماید. دیوار برشی در اجرای اسکلت بتنی به منظور افزایش مقاومت سازه اجرا می شوند. به طوری که این عضو از سازه بخش اعظم نیروی برشی ناشی از نیروهای جانبی وارده را تحمل کرده و آن را به زمین منتقل می نماید. پله ها که به منظور ایجاد ارتباط بین طبقات مختلف یک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند، در اجرای ساختمان بتنی به دو صورت درجا و پیش ساخته اجرا می شوند.

فونداسیون سازه بتنی

فونداسیون و یا شالوده به قسمتی از سازه بتن مسلح اطلاق می گردد که که غالبا پایین تر از سطح زمین قرار گرفته و نیروهای ناشی از سازه را به خاک زیر آن انتقال می دهد. از آنجایی که بتن یکی از مقاوم ترین و مستحکم ترین متریال مصرفی به شمار می آید، از این رو فونداسیون های بتنی بهترین فونداسیون در کارهای ساختمانی محسوب می گردند. فونداسیون ساختمان بتنی خود به انواع مختلفی همچون منفرد ، نواری ، گسترده و ... دسته بندی می شوند که انتخاب آنها در اجرای سازه بتنی وابسته به عواملی همچون باربری خاک محل پروژه و بارهای وارد بر آن می باشد.

دال بتنی سازه

بر اساس بند (۹-۱۸-۲-۱) مبحث نهم مقررات ملی ساختمان ، در ساخت ساختمان بتنی دال به مجموعه ای از قطعات صفحه ای با یا بدون تیر گفته می شود که تحت اثر بارهای عمود بر صفحه خود قرار می گیرند. سیستم های معمول دال ها عبارتند از تیر دال ، دال تخت ، دال قارچی و دال مشبک. دال ها بر حسب نوع عملکرد سازه ای داخلی به دو دسته یک طرفه و دو طرفه تقسیم بندی می شوند. عملکرد یک طرفه و یا دو طرفه دال بتن ارمه به وضعیت تکیه گاه و نسبت ابعاد دال در دو طرف بستگی دارد. در اسکلت بتنی ، به دال هایی یک طرفه گفته می شود که بار تنها در یک راستا به تکیه گاه منتقل گردد. دال های دو طرفه در دو جهت متعامد عمل کرده و لنگرهای خمشی در دو جهت تشکیل می شوند و بارهای عمود بر دال به تکیه گاه منتقل می گردند.

تیرهای سازه بتنی

در اسکلت ساختمان بتنی ، تیرها به منظور انتقال بارهای مرده و زنده سقف و طبقات به ستون اجرا می شوند. تیرهای بتنی به دو دسته کلی تیر مستطیلی و تیر بالدار تقسیم بندی می شوند. می توان گفت تیرهای مستطیلی به عنوان ساده ترین و رایج ترین شکل مقطع تیر در سازه های بتنی محسوب می شوند. اما در بسیاری از موارد نیز به دلایلی همچون معماری و زیبایی ، مشکلات فضا ، وزن تیر و مسائل اقتصادی ممکن است از شکل های دیگر تیر استفاده گردد که یکی از متداول ترین نوع آن، تیرهای بالدار می باشد. این تیرها به صورت T، L، I و حتی قوطی به کار می روند.

استفاده از تیرهای بالدار در سازه بتنی ، موجب حذف قسمت هایی از بتن تیر که در کشش قرار می گیرند، می شود. از این رو موجب کاهش مصرف بتن و وزن تیر شده که در نهایت کاهش هزینه اجرای سازه های بتنی را در پی دارد.

 

اجرای سازه بتنی
اجرای تیر بتنی

 

اعضای فشاری (ستون) سازه های بتن آرمه

ستون عضو قائم فشاری سازه های بتنی است که معمولا بارهای قائم را از بام و یا کف ساختمان گرفته و به فونداسیون منتقل می نماید. در اجرای سازه بتنی در صورتی که نسبت ارتفاع به کوچکترین بعد مقطع فشاری قائم کوچکتر از ۳ باشد به آن پداستال و در صورت بزرگتر بودن این نسبت از ۳، به آن ستون گفته می شود.

از آنجایی که ستون بتنی ظرفیت فشاری متوسط و ظرفیت خمشی ناچیزی دارد، به محض ایجاد کشش در مقطع، دچار ترک خوردگی می شود. از این رو در اجرای ساختمان بتنی ، ستون ها به صورت مسلح ساخته می شوند، یعنی در ساخت آن از میلگرد استفاده می نمایند. به این ستون ها، ستون بتن آرمه گفته می شود که به سه دسته کلی ستون بتن آرمه با تنگ بسته ، ستون بتن آرمه با دورپیچ حلقوی و ستون مرکب تقسیم بندی می شوند.

دیوار برشی در سازه بتنی

یکی از اجزای ساختمان بتنی ، دیوار برشی می باشد. این دیوار به منظور مقاومت در برابر نیروهای جانبی وارد بر سازه بتنی اجرا می شوند. به عبارتی ، دیوار برشی بخش اعظم نیروی برشی ناشی از نیروهای جانبی وارد بر سازه بتن مسلح را تحمل کرده و آن را به زمین منتقل می نماید. از این رو موجب مقاومت بیشتر سازه بتنی می گردد.

 

بتن مسلح
دیوار برشی سازه بتن مسلح

 

پله بتنی

پله های بتنی به دو صورت درجا و یا پیش ساخته اجرا می شوند. پله های درجا ساز ، همزمان با اجرای ساختمان بتنی ساخته می شود. این نوع پله به انواع مختلفی همچون مستقیم، دو طرفه، سه طرفه و چهار طرفه دسته بندی می شود که برای ساخت آن از دو روش کلی استفاده می گردد. در روش اول که رایج ترین روش اجرای پله درجا در ایران می باشد، شمشیری پله به صورت یک دال بتنی ساده اجرا می شود و پس از اتمام اجرای اسکلت ساختمان بتنی ، اقدام به اجرای کف و ارتفاع پله می شود. در روش دوم کف و ارتفاع پله با استفاده از قالب مشخص شده و بتن ریزی آن پس از عملیات قالب بندی و همزمان با بتن ریزی سقف انجام می گردد.

 

هزینه ساخت اسکلت بتنی
اجرای پله بتنی

 

مراحل اجرای اسکلت بتنی

مراحل اجرای اسکلت بتنی پس از گودبرداری و اجرای فونداسیون شامل اجرای ستون ها ، قالب بندی سقف ، آرماتوربندی تیرها ، نصب تیرچه ها و بلوک ها یا اجرای دال سقف و آرماتورگذاری و بتن ریزی سقف می باشد.

گودبرداری و اجرای فونداسیون

در اولین مرحله از اجرای اسکلت بتنی گودبرداری تا عمقی که خاک قابلیت باربری مناسبی داشته باشد ادامه می یابد. پس از آن بتن مگر که به آن بتن نظافت نیز گفته می شود در سطحی بزرگتر از سطح فونداسیون (حدود ۵ تا ۱۰ سانتی متر بیشتر از ابعاد فونداسیون از هر طرف) اجرا می گردد. پس از آن اقدام به اجرای فونداسیون می نمایند.

فونداسیون ها به دو دسته کلی سطحی و عمیق دسته بندی می شوند. فونداسیون های سطحی دارای انواع مختلفی همچون نواری ، گسترده و منفرد می باشند. فونداسیون های عمیق در خاک هایی که در عمق کم قابلیت باربری مناسبی نداشته باشند و یا در پروژه هایی که سطح آب زیر زمینی در آن بالا است اجرا می شود. برای احداث این نوع از فونداسیون از شمع استفاده می گردد.

 

اجرای فونداسیون بتنی
اجرای فونداسیون بتنی

 

برای اجرای فونداسیون های عمیق از شمع های با جنس هایی همچون بتنی و فلزی استفاده می گردد. شمع های بتنی خود به دو صورت درجا و یا پیش ساخته قابل اجرا می باشند. در شمع های درجا پس از حفاری تا عمق مورد نظر قفسه های آرماتور بافته شده در درون چاه قرار داده می شود. پس از آن اقدام به بتن ریزی می نمایند. در شمع های پیش ساخته نیز پس از انتقال آن به محل پروژه با استفاده از ماشین آلات شمع کوب ، شمع ها را به درون زمین می کوبند. برای اجرای فونداسیون های سطحی در اجرای اسکلت بتنی قالب بندی و آرماتوربندی فونداسیون انجام شده و پس از اطمینان از اجرای درست آن، عملیات بتن ریزی فونداسیون انجام می شود. 

 

ستون در اجرای اسکلت بتنی

برای ساخت ستون در اجرای اسکلت بتنی ابتدا میلگردهای آن اجرا شده و سپس قالب بندی ستون انجام می شود. برای قالب بندی از قالب هایی با جنس چوبی و یا فلزی استفاده می نمایند. در مرحله آخر نیز بتن ریزی انجام می شود. ستون های بتنی ساختمان بتن مسلح را می توان در اشکال و طرح های هندسی مختلفی همچون مربعی، مستطیلی، دایره ای و چند ضلعی اجرا نمود.

 

مراحل ساخت ساختمان اسکلت بتنی
اجرای ستون

 

اجرای سقف

در تیرهای بتنی ، میلگردهای بالایی برای تحمل نیروی فشاری و میلگردهای پایینی برای تحمل نیروهای کششی اجرا می شوند. همچنین به منظور مقابله با نیروهای برشی از خاموت استفاده می شود. این خاموت ها در هر دو طرف تیر فشرده می شوند. سقف های قابل اجرا در سازه های با اسکلت بتنی انواع مختلفی دارند. یکی از پرکاربردترین انواع آن سقف تیرچه و بلوک می باشد. برای اجرای این سقف ابتدا شمع گذاری انجام شده و سطح زیرین قالب تیرها بر روی آن قرار می گیرد. پس از آن آرماتوربندی و سپس قالب بندی پیرامونی تیرها انجام می شود. در مرحله بعد تیرچه ها نصب شده و بلوک ها در فضای بین دو تیرچه نصب می شود. سپس آرماتورهای حرارتی و میلگردهای ممان منفی تیرچه ها اجرا می گردد. در نهایت نیز اقدام به بتن ریزی سقف می نمایند. در سازه بتنی ، به منظور تامین پوشش بتني تیر ، پیش از عملیات بتن ریزی بین آرماتورها و بدنه داخلی قالب ، اسپیسر یا فاصله نگهدار قرار داده می شود. پس از انجام موارد ذکر شده و تکمیل قالب بندی ، در ادامه مراحل ساخت ساختمان بتنی ، بتن ریزی سقف و تیر انجام می گردد. شایان ذکر است که آرماتوربندی راه پله نیز همزمان با هر سقف در تراز طبقه انجام می شود.

 

سازه های بتن آرمه
اجرای سقف سازه بتن آرمه

 

نکات اجرایی ساختمان بتنی

نکات اجرایی ساختمان بتنی به شرح زیر است:

  • تمامی قالب های مورد استفاده در اجرای سازه بتنی باید آب بند باشند تا از خروج شیره سیمان از درز قالب جلوگیری به عمل آید.
  • در اجرای ستون سازه بتنی ، باید توجه نمود که میلگردهای طولی باید در امتداد وجوه ستون و میلگردهای عرضی در محیط و سطح میانی مقطع توزیع شوند. برای محصور کردن بتن و آرماتورهای طولی نباید فقط به خاموت های محیطی اکتفا نمود، بلکه باید سنجاق ها و خاموت های میانی نیز به طور همزمان در آنها به کار برده شود.
  • در اجرای تیرهای سازه بتنی ، میلگردهای طولی باید در عرض تیر توزیع و میلگردهای عرضی نیز علاوه بر خاموت خارجی در بخش میانی مقطع تعبیه شوند.

 

اسکلت ساختمان بتنی
اسکلت ساختمان بتنی

 

  • در هر عضو خمشی سازه بتنی حداقل یک پنجم آرماتور موجود در مقاطع بر تکیه گاه ها، هر انتها که آرماتور بیشتری دارد باید در سراسر طول تیر در بالا و پایین ادامه داده شوند.
  • قطر خاموت ها نباید کمتر از ۸ میلی متر باشد. همچنین فاصله آنها از یکدیگر نباید بیشتر از مقادیر یک چهارم ارتفاع موثر مقطع ، ۸ برابر قطر کوچکترین آرماتور طولی ، ۲۴ برابر قطر خاموت ها و ۳۰۰ میلی متر اختیار شود.
  • در تمامی قطعات بتن آرمه سازه بتنی ، نیروهای کششی یا فشاری موجود در میلگردها در هر مقطع باید به وسیله مهار میلگردها در دو سمت آن مقطع به بتن منتقل شود. مهار میلگردها از طریق پیوستگی موجود بین بتن و آرماتور در سطح جانبی آرماتور ، ایجاد قلاب استاندارد در انتهای میلگرد ، به کار گیری وسایل مکانیکی در طول میلگرد و یا ترکیبی از آنها امکان پذیر می باشد.
  • در ستون های طبقه آخر سازه بتنی ، میلگردهای طولی باید با زاویه ۹۰ درجه خم شوند تا به طور کامل مهار گردند. مقدار طول مهاری خم وابسته به قطر میلگرد طولی می باشد. آرماتورهای تیر در ستون های انتهایی نیز باید به صورت ۹۰ درجه خم شوند. برای خم میلگردهای تیر بتن مسلح ، میلگردهای بالایی باید به سمت پایین و میلگرد پایینی به سمت بالا خم می شوند.

 

مزایا و معایب اسکلت بتنی

اجرای اسکلت بتنی از مزایای متعددی برخوردار است. از مهم ترین مزایای سازه های بتن ارمه ، سهولت اجرا و هزینه اجرا و تعمیر و نگهداری کمتر نسبت به سازه های فلزی می باشد. غالبا اجرای ساختمان بتنی نسبت به سازه فولادی به تخصص، مهارت، نظارت و کنترل کمتری نیاز دارد. همچنین در مقایسه با سازه های فولادی ، قیمت اجرای اسکلت بتنی کمتر بوده و از مقاومت بیشتری نیز در برابر آتش سوزی برخوردار است. علاوه بر این هزینه تعمیر و نگهداری سازه های بتنی کمتر از سازه فولادی می باشد. اجرای ساختمان بتنی از انعطاف پذیری بالایی برخوردار می باشد. بدین معنی که به دلیل قابلیت شکل پذیری بالای بتن می توان آن را به هر شکلی در آورد. در دسترس بودن مصالح مورد استفاده در ساخت سازه بتنی ، یکی از بارز ترین مزایای مراحل ساخت ساختمان اسکلت بتنی است.

از جمله معایب اجرای اسکلت بتنی می توان به وزن بالا و مقاومت کششی پایین آن اشاره کرد. معمولا زمان اجرای سازه بتنی بیشتر از سازه فولادی می باشد. میزان هدر رفت مصالح در سازه های بتن آرمه بیشتر است.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۲ از ۵ - از مجموع ۵ رای

نظرات کاربران

احمد رستمی

سلام برای اجرای اسکلت بتنی و ساخت سازه با اسکلت بتنی نیاز به قرارداد پیمانکاری با مجری کار هستش میشه در مورد این مورد هم توضیحاتی رو بدید ، تشکر!

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما