استعلام قیمت
۰۲۱-۶۵۰۲۳۱۵۷

بر خلاف گذشته، در دنیای امروز از نورپردازی نه تنها برای تامین روشنایی فضا، بلکه در راستای بهبود کیفیت و ایجاد جذابیت های بصری نیز استفاده می شود. یکی از روش های ترند نورپردازی، استفاده از لاین نوری روکار است. نورپردازی خطی می تواند به روش های گوناگون اعم از روکار، توکار و آویز اجرا شود. در این مقاله قصد داریم به برخی از مهم ترین ویژگی های نور خطی سقف روکار و مزایا و معایب آن بپردازیم. توجه داشته باشید که در انتخاب و طراحی لاین نوری روکار ، در نظر گرفتن شرایط و ویژگی های فضا اعم از متراژ، ارتفاع، کاربری و موقعیت قرارگیری آن، اهمیت بسزایی دارد. همچنین طراحی نورپردازی با نور خطی روکار ، باید طبق بودجه و سلیقه ی کارفرما انجام شود. می توانید برای مشاوره و استعلام قیمت نور خطی روکار ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

نمونه نورپردازی با لاین نوری روکار

قیمت لاین نوری روکار

فاکتورهای متعددی در تعیین هزینه ی نورپردازی با لاین نوری روکار نقش دارند. برخی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت نور خطی روکار ، شامل متراژ فضا، نوع و کیفیت چراغ های به کار رفته در نور خطی روکار ، برند و … می باشند. از آن جا که تنوع لاین نوری روکار و برندها بسیار گسترده است، ضروری است انتخاب بر اساس ویژگی های فضا، خواسته و بودجه ی کارفرما صورت گیرد. لازم به ذکر است که به دلیل تفاوت نحوه ی اجرا و نصب نور خطی روکار با انواع دیگر نورپردازی های قدیمی و متداول، بهتر است از نیروی با تجربه و متخصص کمک بگیرید. در نتیجه علاوه بر قیمت خرید لاین نوری روکار ، هزینه ای نیز برای نصب و نیروی کار نیز در نظر گرفته می شود. برای مشاوره و استعلام قیمت نور خطی سقف روکار ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

معرفی لاین نوری روکار

نورپردازی با استفاده از لاین نوری روکار ، یکی از انواع روش های اجرای نورپردازی خطی است که با توجه به مزایای گسترده ی آن، محبوبیت بی نظیری بین طراحان بدست آورده است. نورپردازی در لاین نوری روکار ، با استفاده از چراغ های LED انجام می شود و در نتیجه روشنایی یکنواخت و ملایمی ایجاد خواهد کرد. نور خطی روکار ، در تمامی کاربری ها اعم از مسکونی، تجاری، درمانی، اداری و … قابل استفاده می باشد. این نوع نورپردازی، سبب ایجاد ظاهری مدرن و مینیمال خواهد شد و با انواع سبک های طراحی مطابقت دارد.

کاربرد نور خطی روکار در فضای کتابخانه

همان طور که پیش تر ذکر شد، یکی از نکات حائز اهمیت در طراحی لاین نوری روکار و آویز، توجه به شرایط و نیازهای فضا می باشد. این بدان معنا است که استفاده از نور خطی آویز در فضاهایی با ارتفاع سقف پایین مناسب نیست. بهتر است از نور خطی آویز و روکار، در نورپردازی بخش هایی از فضا با ارتفاع سقف زیاد یا قسمت هایی که فضای بالای آن ها مورد استفاده قرار نمی گیرد، استفاده شود. نور خطی سقف روکار و آویز، گزینه ای مناسب برای نورپردازی بالای میز ادارات و جلسات می باشد.

استفاده از نور خطی آویز برای بالای میز کار

استفاده از لاین نوری روکار ، به تامین روشنایی فضاهایی محدود نمی شود بلکه کاربردهای دیگری نیز همچون نورپردازی نمای ساختمان، ایجاد جذابیت بصری و … دارد. توجه داشته باشید که برای استفاده از نور خطی روکار در نمای ساختمان، در نظر گرفتن تمهیداتی جهت مقاومت در برابر شرایط جوی گوناگون همچون باران، ضروری است. برای مشاوره و دریافت نمونه کار نور خطی آویز و روکار، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

نمونه کاربرد نورپردازی خطی در نمای ساختمان

مزایای لاین نوری روکار

شاید بتوان اصلی ترین دلیل محبوبیت لاین نوری روکار را مزایای متعدد آن دانست. در زیر به تعدادی از مهم ترین ویژگی های مثبت نور خطی روکار اشاره شده است که بی شک شما را نیز به استفاده از این روش نورپردازی ترغیب خواهد کرد. فراموش نکنید که همکاران ما در شرکت عمران مدرن، در زمینه ی مشاوره و طراحی نورپردازی خطی با لاین نوری روکار ، راهنمای شما خواهند بود.

  • وزن پایین تجهیزات و چراغ لاینر روکار
  • امکان اتصال نور خطی روکار به سیستم های هوشمند
  • قابلیت تنظیم شدت و رنگ نور در لاین نوری روکار
  • سازگاری نور خطی روکار با سبک های طراحی مختلف
  • امکان ترکیب لاین نوری روکار با معماری و سایر عناصر فضا
  • قابلیت اجرای نور خطی آویز به عنوان عنصر دکوراتیو و ایجاد جذابیت بصری
  • مصرف انرژی پایین تر لاین نوری روکار در مقایسه با سایر روش های قدیمی نورپردازی
  • امکان استفاده از نور خطی روکار در کاربری های گوناگون اعم از اداری، درمانی و …
  • ایجاد روشنایی یکنواخت و عدم ایجاد خیرگی توسط نور خطی سقف روکار
  • امکان تعویض و تغییر چراغ نور خطی روکار در هر زمان
استفاده از نور خطی آویز در فرم های غیر موازی

کاربرد نور خطی روکار

همان طور که پیش تر به آن اشاره شد، کاربرد لاین نوری روکار و آویز، به تامین روشنایی لازم محیط ختم نمی شود. بلکه می توان از نور خطی روکار برای ایجاد جذابیت های بصری نیز استفاده کرد. نکته ی مهم در طراحی نورپردازی با استفاده از نور خطی آویز و روکار به جهت تامین روشنایی کافی در فضا، توجه به میزان شدت نور، متناسب با کاربری و ابعاد فضا می باشد. روشنایی استاندارد تمامی فضاها بر اساس فاکتورهایی مانند متراژ، ارتفاع، کاربری و تعداد کاربران تعیین می گردد. ضروری است میزان شار نوری چراغ های به کار رفته در نور خطی روکار ، بر اساس میزان روشنایی لازم انتخاب شود. توجه داشته باشید که علاه بر شدت نور، رنگ آن نیز اهمیت بسزایی در طراحی نوپردازی با لاین نوری روکار دارد.

نقش نور خطی روکار در تامین روشنایی عمومی فضا

می توان از لاین نوری روکار برای تاکید بر بخشی از فضا استفاده کرد. برای این منظور، از راهکارهایی همچون تغییر فرم و هندسه ی چراغ ها و یا تغییر میزان شدت روشنایی استفاده می شود. این ایده برای طراحی فضاهایی همچون کانتر پذیرش در ساختمان های عمومی و یا پیشخوان آشپزخانه، گزینه ای مناسب است.

کاربرد نور خطی آویز برای کانتر آشپزخانه

از دیگر کاربردهای لاین نوری روکار می توان به استفاده از آن به عنوان عنصری دکوراتیو در فضا اشاره کرد. برای افزایش جذابیت بصری فضا و نورپردازی، می توان خطوط نور خطی سقف روکار را در دیوار و حتی کف نیز گسترش داد تا فرمی یکنواخت ایجاد شود. توجه داشته باشید که نور خطی سقف روکار ، صرفا به فرم خطوط ساده و موازی ختم نمی شود. می توان از فرم های منحنی و یا شکسته نیز در طراحی نور خطی سقف روکار استفاده کرد.

نمونه اجرای نور خطی آویز در فرم منحنی

نکات مهم در طراحی نورپردازی با نور خطی روکار

داشتن دانش کافی در زمینه ی طراحی و زیبایی شناختی، از الزامات طراحی نورپردازی با استفاده از لاین نوری روکار می باشد. انتخاب نور خطی روکار مناسب، باید بر اساس شرایط و ویژگی های فضا صورت گیرد. از این رو پیشنهاد می کنیم پروژه ی طراحی خود را به تیمی حرفه ای و با تجربه بسپارید تا از نتیجه ی آن پشیمان نشوید. شرکت عمران مدرن می تواند به شما در زمینه ی طراحی نورپردازی با نور خطی آویز و انواع دیگر نورپردازی خطی کمک کند. برای مشاوره و استعلام قیمت لاین نوری روکار ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید. در ادامه به تعدادی نکته در خصوص طراحی نورپردازی نور خطی آویز و روکار اشاره شده است که راهنمای شما در مسیر طراحی و سفارش نور خطی روکار خواهد بود.

کاربرد نور خطی آویز و روکار در تامین روشنایی و دیزاین فضا

طراحی لاین نوری روکار بر اساس بودجه ی کارفرما

یکی از مهم ترین مسائل در طراحی نورپردازی با لاین نوری روکار ، توجه به بودجه و سلیقه ی کارفرما است. به دلیل تنوع بالای نور خطی آویز ، انتخاب چراغ باید بر اساس خواسته و نیاز کارفرما صورت گیرد. توجه داشته باشید که هزینه ی نصب و اجرای نورپردازی با لاین نوری روکار نیز، از جمله مواردی است که باید در نظر گرفته شود. چراغ های به کار رفته در نور خطی سقف روکار ، بر خلاف سایر لامپ های متداول که برای تعویض نیاز به پیچاندن دارند، به راحتی قابل تعویض نیستند.

تعیین میزان روشنایی چراغ نور خطی روکار متناسب با معماری فضا

همان طور که پیش تر ذکر شد، شدت روشنایی لازم در هر محیط، بسته به کاربری، متراژ، تعداد افراد و … تعیین می گردد و ضروری است که نورپردازی نیز در همین راستا انجام شود. بدیهی است که روشنایی کمتر از حد استاندارد، مشکلاتی مانند کاهش دقت و عملکرد افراد و خستگی را به همراه خواهد داشت. همچنین در سمت مقابل، روشنایی زیاد و فراتر از حد معین، سبب آسیب به چشم افراد خواهد شد. از این رو، پیش از شروع پروژه ی نورپردازی لاین نوری روکار ، ضروری است که میزان دقیق روشنایی مورد نیاز در محیط تعیین گردد و با توجه به مقدار مشخص شده، تعداد صحیح لامپ ها و شار نوری آن ها انتخاب شوند. شما می توانید برای مشاوره رایگان و سفارش نورپردازی با لاین نوری روکار ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید. 

استفاده از نور خطی آویز در کاربری اداری

سفارش نور خطی روکار به شرکت های معتبر

اصلی ترین قسمت پروژه ی طراحی نورپردازی لاین نوری روکار ، انتخاب شرکتی معتبر و با تجربه است که بتوانید شما را به آن چه در ذهن دارید، برساند. اهمیت انتخاب شرکت معتبر برای پروژه ی نورپردازی نور خطی سقف روکار از آن جهت است که به طور مستقیم با کیفیت چراغ و تجهیزات آن، نحوه ی نورپردازی و طول عمر محصولات در ارتباط می باشد. از مزیت های دیگر انتخاب شرکت های معتبر و با تجربه، تنوع بالاتر محصولات و تضمین کیفیت و قیمت نور خطی روکار است. برای مشاوره و سفارش نورپردازی نور خطی روکار ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

توجه به طول عمر چراغ ها

چراغ های لاین نوری روکار ، ساده تر از انواع نورپردازی توکار قابل تعویض می باشند و در مقایسه با انواع متداول لامپ ها، همچنان سیستم پیچیده تری دارند. از این رو بهتر است از ابتدا چراغ هایی با طول عمر بالا انتخاب کنید تا نیاز کمتری به تعویض آن ها در گذر زمان داشته باشید. دیگر مسئله ی مهم در رابطه با طول عمر چراغ ها، صرفه ی اقتصادی است. استفاده از چراغ هایی با طول عمر بالا، گرچه در ابتدا گران تر می باشد ولی در طول زمان، به صرفه تر از خرید چند چراغ است. برای مشاوره و استعلام قیمت چراغ نور خطی روکار ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

برای مطالعه بیشتر:

لاین نوری توکار

نورپردازی خطی

نور خطی نما

انواع لاین نوری

لاین نوری کناف

چراغ لاین نوری

لاین نوری سقف

نور خطی دیواری

نصب لاینر خطی

اجرای نور خطی در کناف

انواع لامپ نور مخفی

نور زیر کابینتی

آخرین عناوین

چراغ دکوراتیو نما

چراغ دکوراتیو نما ، ابزاری نوین و موثر برای افزایش زیبایی و جذابیت نمای ساختمان…

3 روز پیش

تری دی پانل چیست

تری دی پانل که با نام پانل سه بعدی نیز شناخته می شود یکی از…

3 روز پیش

اگر در آسانسور گیر کردیم چیکار کنیم

گیر افتادن در آسانسور یکی از ترس های شایع می باشد و بسیاری از افراد…

3 روز پیش

چراغ ریلی مگنتی

چراغ ریلی مگنتی یکی از جدیدترین و مدرن ترین سیستم های روشنایی است که امکانات…

3 روز پیش

هالوژن نما

هالوژن نما ، یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین راه های نورپردازی…

4 روز پیش

مشخصات فنی آسانسور

اطلاع از مشخصات فنی آسانسور برای نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه از آن ضروری می باشد.…

4 روز پیش