استعلام قیمت
ثبت درخواست
معرفی کسب و کار ها

عایق کردن پمپ های آب از نظر صدا برای آرامش ساکنین

عایق پمپ آب یکی از دغدغه های رایج در استفاده از پمپ در منزل و یا محل کار است. احتمالا شما هم با سر و صدای این دستگاه ها در بعضی مواقع مواجه شده اید. این سر و صداها امکان دارد گاها ناخواسته بوده و یا گاهی اوقات هم به برای وجود مشکلی، این سرو صدا ایجاد می شود که در هر دوصورت این سرو صداها می تواند آزار دهنده باشد.

شاید در نگاه اول این مشکل قابل حل نباشد ولی می توان با انجام راه حل هایی تا حد زیادی این سر وصدا ها را کنترل کرد. که البته استفاده از این راه حل ها نیاز به کمی تلاش دارد.

گاهی اوقات با یک نصب درست و مناسب و نگهداری صحیح می توان از ایجاد مشکل و سر وصدا برای پمپ آب جلوگیری کرد. به هرحال ما در این مقاله چند راه حل برای کاهش سر و صدای پمپ آب را ارائه می دهیم :

روش های کم کردن صدا پمپ آب

در این مقاله ما قصد داریم راه هایی برای کم کردن صدا پمپ آب را به شما ارائه کنیم که بعضی از آن ها روش های پیشگیری می باشند و بعضی دیگر روش هایی برای رفع مشکل این اتفاق می باشند.

مشخص کردن نوع سر و صدا

مشخص نمایید صدایی که می شنوید چه نوع صدایی می باشد. بعضا امکان دارد این سرو صدا ها حاصل از لرزش های پمپ آب باشد. بسته به نوع سرو صدا ها راه حل های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد.

به عنوان مثال در بعضی موارد شما می توانید صدای لرزش را بشنوید که صدایی کاملا مزاحم و آزار دهنده و معمولا پمپ هایی که برروی کف یا دیوار نصب شده اند این صدا را ایجاد می کنند که حاصل از ارتعاشات آن برروی دیوار یا کف است. در این مورد اولین اقدامی که باید انجام دهید، ثابت کردن پمپ برروی محل نصبی خود است.

قرار دادن پمپ آب در جای مناسب

توجه به این مورد که پمپ آب باید در محل مناسبی قرار گیرد، یکی از نکات مهم در نصب آن است.بسیاری از سر و صدا ها ناشی از لزرش هایی بوده که با نصب نادرست در محل نامناسب بوجود آمده اند.

همینطور نصب پمپ بر روی یک سطح بتنی می تواند از این سر و صدا ها بکاهد. اطمینان حاصل کنید که پمپ آب کاملا به دیوار یا کف چسبیده باشد. رعایت این مورد می تواند تا حد زیادی سروصدا ها را کاهش دهد.

ساخت یک باکس بزرگ برای کم کردن صدا پمپ آب

ساخت یک جعبه مقوایی می تواند یک راه حل بزرگ برای کم کردن صدا پمپ آب باشد. ساخت این جعبه امکان دارد نیاز به دقت و یا زمان زیادی داشته باشد اما این ساخت فقط یک بار انجام می شود که می تواند این صداها را تا حد زیادی کم کند.

صدا از طریق امواج حرکت می کند که به دام انداختن آن ها کاری بسیار دشوار می باشد. شما با ایجاد این جعبه مقوایی می توانید از حرکت این صداها جلوگیری کنید.

قبل از ساخت این جعبه، شما نیاز به اندازه گیری دقیق از پمپ آب خود دارید.این جعبه باید یک مقدار بزرگتر از پمپ شما باشد. این جعبه ها را می توان به راحتی با تخته های چند لایه و یا تعدادی پنل های مستطیلی از جنس فوم های لاستیکی، بسازید. این مواد عایق پمپ آب برای کنترل صدا هستند. اگر شما این جعبه را با این مواد برای پمپ آب خود بسازید می توانید سر و صدای پمپ تان را با توجه به میزان سرو صدا در هر پمپ، بین ۵۰ تا ۹۰ درصد کاهش دهید.

انتخاب پمپ آب مناسب

اگر شما از هر روشی استفاده می کنید که سرو صدا را کاهش دهید ولی موثر نمی افتد، وقت آن رسیده که پمپ خود را تعویض کنید، انتخاب یک پمپ آب مناسب با سر وصدای پایین تر، هرچند از قیمت بالاتری برخوردار است، اما به مراتب بهتر از خرید یک پمپ نامناسب و پرسر وصدا ست که بعد از آن مجبور به استفاده از روش های از بین بردن سرو صدا شوید که طبیعی است این راه از هزینه های بالاتری هم برخوردار می باشد.

معمولا در توضیحات هر پمپ، میزان صدای ایجاد شده توسط آن ها قید می شود که با توجه به آن می توانید یک خرید مناسب تری را داشته باشید.

عایق پمپ آب به وسیله هوا

شما می توانید با عایق پمپ آب از سرو صدا ها تا حد زیادی بکاهید. برای این کار شما باید یک مانع برای جلوگیری از انتقال صدا ایجاد کنید برای ایجاد این موانع شما می توانید از پانل های صوتی و یا پتوهای عایق صوت کمک بگیرید.

استفاده از مواد آکوستیک برای کم کردن صدا پمپ آب

استفاده از مواد آکوستیک و عایق صدا پمپ آب می تواند به شما در کم کردن صدا پمپ آب کمک کند. شما می توانید برای افزایش بهره وری و کاهش نویز از این مواد در نصب پمپ آب کمک بگیرید چون همه این مواد قادر به جذب ارتعاشات و در نتیجه کاهش سر و صدای پمپ آب هستند.

در ادامه شما می توانید با ترکیب چندین روش نویز و صدای پمپ را به صفر برسانید. مثلا استفاده جعبه مقوایی، تعمیر و نگهداری، روغن کاری کردن پمپ و جایگزین کردن قطعات جدید با قطعات قدیم می تواند بسیار راحت، شما را به هدفتان برساند.

البته اگر به هر علت این متد ها موثر واقع نشد، شما می توانید استفاده از یک پمپ جدید را در نظر داشته باشید که باید در حین خرید به مشخصات پمپ و نحوه نصب توجه داشته باشید، همینطور می توانید از پمپ هایی کمک بگیرید که از نگهداری راحت تری برخوردارند.

تعمیر و نگهداری مناسب پمپ آب

شما به چند علت مجبور به تعمیر و نگهداری متوالی از هر پمپ هستید. کم کردن صدا پمپ آب خانگی یکی از این موارد می باشد.

شما باید از روغن کاری قطعات دارای خوردگی، اطمینان حاصل کنید و همینطور در صورت خراب بودن، قطعات جدید را جایگزین قطعات مستعمل کنید و همینطور قطعاتی که به اصطلاح شل شده اند سفت کنید. رعایت همه این موارد می تواند به افزایش بهره وری در تولید آب و همینطور کم کردن صدا مزاحم پمپ، کمک کند. همینطور قطعات و اجزای پوسیده می تواند سر و صدای پمپ ها را تاحد زیادی افزایش دهند.

آسیب دیدن پروانه های پمپ آب

اگر در ورودی پمپ از فیلتر های مناسب استفاده نشود امکان دارد مواردی مانند خاک، برگ، شن، ماسه و یا سنگ وارد پمپ شود که در نتیجه باعث آسیب دیدن پروانه ها و سروصدای آن ها شود.

استفاده از الیاف طبیعی

الیاف طبیعی به طور عمده می تواند تا حد زیادی صدا را کاهش دهد. این فیبر ها جایگزین فیبرهای مصنوعی نسبتا گران می باشند. بنابراین الیاف طبیعی از جمله پوست کنف، چوب و پوسته نارگیل به طور فزاینده ای برای ساخت صفحات جاذب آکوستیک به کار می روند. علت استفاده از الیاف طبیعی، فراوانی آن ها نسبت به الیاف مصنوعی و همینطور قیمت پایین و ساختارآنهبوده که دارای سلول های طبیعی هستند.

در این مطلب به روش های عایق پمپ آب پرداختیم و امیدواریم بتوانید با این روش ها سروصدای پمپ آب را کاهش دهید. 

آخرین عناوین

آموزش هیدرولیک و پنوماتیک pdf

جزوه هیدرولیک و پنوماتیک به عنوان یک منبع آموزشی جامع، به بررسی اصول و کاربردهای…

15 ساعت پیش

دستورالعمل اجرای ملات مسلح شده با مش الیاف شیشه برای مهار دیوار (والمش)

برای دانلود دستورالعمل طراحی و اجرای ملات مسلح شده با مش الیاف شیشه برای مهار دیوارهای…

1 روز پیش

بلوک گلدانی

بلوک گلدانی که از آن با نام های دیگری چون فلاورباکس یا بلوک شیب بندی…

1 روز پیش

کانیو بتنی چیست

کانیو بتنی چیست؟ این پرسشی است که به احتمال زیاد در هنگام آشنایی با فرآورده…

2 روز پیش

بهترین بلوک سبک در ساختمان سازی چیست؟

امروزه بلوک های سبک یکی از پرکاربردترین و بهترین بلوک ها در صنعت ساختمان سازی…

2 روز پیش

بررسی بلوک های عایق در ساختمان سازی، مقایسه چند بلوک پرطرفدار

امروزه در صنعت ساخت و ساز، پیشرفت های چشمگیری در تولید مصالح نوین صورت گرفته…

2 روز پیش