استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
طراحی

طراحی داخلی کلینیک زیبایی

طراحی داخلی کلینیک زیبایی به منظور جلب رضایت مراجعه کنندگان و ایجاد محیطی کارآمد برای افزایش بهره وری کارمندان صورت می گیرد. کلینیک های زیبایی صرفا محیطی درمانی نمی باشند و بسیاری از مراجعه کنندگان به این مراکز، برای اقدامات زیبایی غیر درمانی به آن مراجعه می کنند. لذا طراحی داخلی مطب زیبایی با دکوراسیون سایر فضاهای درمانی، تا حدی متفاوت می باشد.

نمونه طراحی داخلی کلینیک زیبایی

توجه به طراحی داخلی کلینیک زیبایی به معنی رعایت اصول معماری داخلی، ایجاد فضایی زیبا و خلاقانه و رعایت نکاتی در خصوص دکوراسیون مطب زیبایی می باشد. برای ارائه ی طرحی مناسب جهت دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی ، توجه به مسائل زیبایی شناختی و دیزاین مطب زیبایی کافی نیست. بلکه باید به تاسیسات مکانیکی و الکتریکی، تهویه، سیستم گرمایش و سرمایش، روشنایی، مسیر حرکتی، عملکرد و موارد از این قبیل نیز، در دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی بها داده شود. در این مقاله قصد داریم تعدادی از مهم ترین عوامل موثر بر مسیر طراحی داخلی کلینیک زیبایی را بررسی کنیم.

نمونه طراحی داخلی مطب زیبایی

هزینه طراحی داخلی کلینیک زیبایی

یکی از اصلی ترین موارد هنگام طراحی داخلی کلینیک زیبایی ، توجه به بودجه ی کارفرما می باشد. هزینه دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی ، بر اساس عوامل متعددی همچون متراژ کلینیک، نوع و کیفیت متریال به کار برده شده در دیزاین مطب زیبایی ، سبک دکوراسیون داخلی مطب زیبایی اعم از کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن، و همچنین امکانات و تکنولوژی به کار رفته در طراحی داخلی مطب زیبایی ، تعیین می شود.

رنگ در طراحی داخلی کلینیک زیبایی

استفاده از رنگ های مناسب برای دکوراسیون داخلی مطب زیبایی ، در ایجاد حس خوب در مخاطب نقش دارد. پیشنهاد می شود از رنگ های روشن برای القای حس آرامش و تمیزی و همچنین رنگ های شاد همچون بنفش که نشاط آور می باشند، در طراحی داخلی مطب زیبایی استفاده شود. در صورتی که استفاده از رنگ هایی همچون قرمز که هیجان بالایی دارند، برای طراحی داخلی کلینیک زیبایی توصیه نمی شود.

استفاده از رنگ های شاد در دکوراسیون داخلی مطب زیبایی

 یکی از گزینه های مناسب برای طراحی داخلی کلینیک زیبایی ، رنگ صورتی است. از آنجا که درصد بیشتری از مراجعه کنندگان کلینیک های زیبایی و اصلی ترین مخاطب دکوراسیون مطب زیبایی ، خانم هستند، توجه به روحیات و سلایق این گروه از افراد اهمیت بالایی دارد. صورتی روشن از جمله رنگ هایی است که به اغلب خانم ها، حس خوبی از جنس آرامش القا می کند. ترکیب این رنگ با سفید، یکی از ایده های جذاب برای پالت رنگی طراحی داخلی داخلی کلینیک زیبایی می باشد.

رنگ سفید به دلیل خنثی بودن، امکان ترکیب با اغلب رنگ ها را دارد. نکته ی مهم برای ترکیب رنگ ها در دکوراسیون مطب پوست وزیبایی ، توجه به پالت رنگی هر سبک طراحی می باشد. بسیاری از ترکیب رنگی ها مانند آبی و سفید، یا سفید و سبز روشن، در طراحی های مدرن استفاده می شوند. لذا به کارگیری این رنگ ها در طراحی داخلی کلینیک زیبایی به سبک کلاسیک، گزینه ی مناسبی نمی باشد. استفاده از رنگ های طلایی و نقره ای در کنار سفید، ایده ی بهتری برای دکوراسیون داخلی مطب زیبایی به سبک کلاسیک و نئوکلاسیک هستند. در نتیجه در انتخاب پالت رنگی جهت دکوراسیون کلینیک پوست و زیبایی ، به مواردی از قبیل سبک طراحی نیز توجه داشته باشید.

بکارگیری بیش از اندازه از رنگ سفید

نورپردازی در طراحی داخلی کلینیک زیبایی

کلینیک های زیبایی از معدود مکان هایی هستند که علاوه بر خدمات زیبایی، کارهای درمانی نیز در آن ها انجام می شود. چنین فضاهایی نیازمند روشنایی کافی برای انجام جراحی و معاینات دقیق هستند. لذا نورپردازی در طراحی داخلی کلینیک زیبایی ، اهمیت بسیار بالایی دارد. تامین نور لازم برای طراحی داخلی مطب زیبایی ، توسط نور طبیعی روز و نور مصنوعی صورت می گیرد. بهتر است روشنایی لازم برای دکوراسیون داخلی مطب زیبایی ، تا حد ممکن توسط نور طبیعی تامین شود ولی به دلیل محدود بودن ساعات وجود نور طبیعی در طول روز، ناچار به استفاده از نور مصنوعی در طراحی داخلی مطب زیبایی خواهیم بود. به دلیل سوسو زدن نور لامپ فلورسنت و تحریک اعصاب، استفاده از نور LED اولویت بالاتری نسبت به فلورسنت در طراحی داخلی مطب زیبایی دارد.

استفاده حداکثری از نور طبیعی

اکثر خدمات مطب های زیبایی در حالی انجام می شود که مراجعه کننده بر روی تخت یا صندلی دراز کشیده است. در نتیجه توجه به سقف در طراحی داخلی کلینیک زیبایی بسیار حائز اهمیت می باشد. یکی از راهکارها برای ایجاد جذابیت بصری در سقف به منظور سرگرم کردن بیمار و جلوگیری از خستگی او، استفاده از نورپردازی متنوع و جذاب در سقف، برای دکوراسیون داخلی مطب زیبایی می باشد. نکته ی قابل توجه دیگری که در نورپردازی سقف اهمیت دارد، جلوگیری از خیرگی می باشد. به منظور عدم ایجاد خیرگی، می توان از نورهای غیرمستقیم در دیزاین مطب زیبایی استفاده کرد.

کاربرد چراغ به عنوان عنصری دکوری در دیزاین مطب زیبایی

دقت بالا در خدمات، از اولویت های طراحی دکوراسیون داخلی مطب زیبایی می باشد. وجود سایه، از دقت کار انجام شده توسط پزشک و اپراتور می کاهد. در نتیجه نورپردازی در طراحی داخلی کلینیک زیبایی به نحوی انجام می شود که بر روی صورت و بدن بیمار سایه ایجاد نشود.

متریال طراحی داخلی کلینیک زیبایی

همانند سایر فضاهای درمانی، پاکیزگی از مهم ترین ارکان طراحی داخلی کلینیک زیبایی می باشد. به طور کلی مصالح مورد استفاده در دیزاین مطب زیبایی ، باید دارای ویژگی های زیر باشند.

  • مقاومت در برابر رطوبت و شستشوی مداوم
  • سالم و بدون شکستگی و خط و خش
  • مقاومت در برابر ضربه
  • نگهداری و ترمیم آسان

استفاده از مصالح قابل شستشو به ویژه برای کفسازی فضاهای درمانی از ضروریات طراحی داخلی کلینیک زیبایی می باشد. از بهترین متریال های کفسازی برای طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی ، می توان به سنگ اشاره کرد. با توجه به گران بودن سنگ، سرامیک و اپوکسی مناسب ترین متریال های جایگزین برای دکوراسیون مطب زیبایی هستند.

متریال سنگ در کفسازی اتاق درمان

 از نکات حائز اهمیت هنگام انتخاب متریال برای طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی ، در نظر گرفتن شرایط بازسازی و ترمیم آن ها است. اپوکسی از متریال هایی است که مزایای بسیاری همچون تنوع و مقاومت بالا و نگهداری آسان را دارا می باشد اما بازسازی و ترمیم آن دشوار است. می توان از پلی یورتان به عنوان جایگزین اپوکسی در دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی استفاده کرد. برخی ویژگی های مثبت استفاده از پلی یورتان در دکوراسیون مطب زیبایی عبارتند از:

  • جلوگیری از نفوذ مایعات به کف
  • دوام بالا
  • نگهداری آسان
  • امکان ترمیم بخشی از کف به طور مجزا

انواع فضاها در طراحی داخلی کلینیک زیبایی

در دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی ، دو دسته فضا شامل فضاهای درمانی و پشتیبانی، طراحی می شوند. فضاهای عمومی در دکوراسیون داخلی مطب پوست و زیبایی شامل ورودی، پذیرش، سالن انتظار، سرویس بهداشتی، اتاق استراحت و آبدارخانه می باشند. برخی از فضاهای بخش درمانی کلینیک های زیبایی جهت دکوراسیون کلینیک زیبایی عبارتند از اتاق ویزیت، اتاق پیوند مو، الکترولیز، کوتر و کرایو، اتاق جراحی و اتاق اشعه درمانی. البته با توجه به تخصص هر کلینیک، امکان کم و زیاد شدن این فضاها در طراحی و دکوراسیون کلینیک پوست و زیبایی وجود دارد.

طراحی بخش درمانی کلینیک زیبایی

فضای انتظار و پذیرش در دیزاین کلینیک زیبایی

از آنجا که پذیرش و سالن انتظار در اولین برخورد مراجعه کننده با کلینیک، قابل مشاهده هستند، طراحی این دو بخش در دیزاین کلینیک زیبایی از اهمیت بالاتری برخوردار است. نکته ی حائز اهمیت در طراحی این فضاها، ایجاد حس اعتماد و راحتی در مخاطب است. در صورت انتقال حس خوب به مراجعه کننده توسط طراحی و دکوراسیون مطب زیبایی ، احتمال مراجعه ی دوباره ی او به کلینیک بالا می رود.

طراحی سالن انتظار در دیزاین مطب زیبایی

در طراحی پذیرش در دکوراسیون کلینیک زیبایی ، به خصوص پیشخوان آن، توجه به مسائل ارگونومی و عملکردی در کنار زیبایی بصری اهمیت دارد. از نکات قابل توجه هنگام طراحی دکور مطب زیبایی و انتخاب میز پذیرش، فراهم کردن امکان نظارت منشی بر افراد داخل سالن انتظار، بدون نیاز به بلند شدن از جای خود می باشد. همچنین توجه داشته باشید که قابل تشخیص بودن قسمت پذیرش، برای شخصی که برای اولین بار به کلینیک مراجعه می کند، از ضروریات دکوراسیون کلینیک پوست و زیبایی است. از راهکارهای موثر در این راستا، تغییر متریال دیوار پشت پیشخوان و استفاده از نورپردازی خاص برای این بخش در هنگام دکوراسیون مطب زیبایی می باشد. موقعیت قرارگیری پیشخوان نیز از موارد حائز اهمیت در طراحی داخلی کلینیک زیبایی می باشد.

طراحی پیشخوان پذیرش

نمایش نمونه کارهای کلینیک، در جلب اعتماد مراجعین، نقش بسزایی دارد. بدین منظور هنگام طراحی دکوراسیون مطب زیبایی می توان نمایشگر و تلویزیونی در سالن انتظار تعبیه کرد تا تصاویر قبل و بعد مراجعین قبلی در آن پخش شود. همچنین وجود آکواریوم، کتاب و مجله و همچنین وسایل پذیرایی، از راهکارهای مفید برای سرگرم کردن افراد در طراحی داخلی کلینیک زیبایی می باشد.

تعبیه ی تلویزیون در سالن انتظار

اتاق های درمان در دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی

در طراحی داخلی کلینیک زیبایی ، هر فضا دارای ویژگی های منحصر به فردی است که در انتخاب متریال، میزان روشنایی، رنگ و غیره اثرگذار می باشد. به طور کلی طراحی فضاهای درمانی در دکوراسیون داخلی مطب زیبایی از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد. چراکه حساسیت و دقت لازم برای خدمات درون این اتاق ها، نسبت به سایر بخش های عمومی و پشتیبانی بیشتر است.

طراحی داخلی اتاق درمان در دیزاین مطب زیبایی

یکی از موارد مهم در طراحی اتاق های درمان برای دکوراسیون کلینیک پوست و زیبایی ، عدم استفاده از متریال براق به منظور جلوگیری از خیرگی و بازتاب شدید نور می باشد. نور بیش از حد نیاز، کیفیت کار انجام شده توسط پرسنل را پایین می آورد. لذا مهم است که در طراحی دکوراسیون مطب زیبایی ، دقیقا نور مورد نیاز در این اتاق ها، نه بیشتر و نه کمتر، تامین شود. مورد بعدی در طراحی داخلی کلینیک زیبایی ، در نظر گرفتن روشویی برای هر کدام از این فضاها است. در نظر گرفتن دوش برای برخی اتاق ها مانند اتاق لیزر، از اقدامات مفید در راستای طراحی داخلی مطب زیبایی می باشد.

وجود روشویی در اتاق درمان کلینیک زیبایی

علاوه بر موارد ذکر شده، تجهیزات فضاهای درمانی نیز بخشی از دکور مطب زیبایی به حساب می آیند. در نتیجه در انتخاب آن ها برای طراحی داخلی کلینیک زیبایی ، باید به ویژگی های فضا همچون مساحت توجه شود. برخی فضاها مانند اتاق لیزر، به دلیل انتشار گرما از تجهیزات موجود در آن ها، نیازمند تعبیه ی سیستم سرمایش مانند اسپیلت هستند. توجه داشته باشید که در طراحی دکوراسیون مطب پوست و زیبایی ، سیستم گرمایش و سرمایش فضاها باید به نحوی در نظر گرفته شود که امکان تنظیم آن ها به صورت مجزا فراهم باشد.

استفاده از اسپیلت در اتاق درمان

سبزینگی در دیزاین مطب زیبایی

استفاده از گیاهان طبیعی و مصنوعی و طراحی دیوار سبز، به دلیل دارا بودن مزایای متعدد، همواره در طراحی داخلی کلینیک زیبایی توصیه می شود. گیاهان طبیعی، علاوه بر زیبایی بصری، ویژگی های مثبت دیگری مانند تولید اکسیژن و تصفیه ی هوا را نیز دارند ولی مراقبت و نگهداری از آن ها نیازمند صرف وقت بیشتری می باشد. در صورت نداشتن وقت کافی و عدم امکان تامین روشنایی لازم، می توان از گیاهان مصنوعی برای استفاده از رنگ سبز و زیبایی بصری آن ها نیز در طراحی دکوراسیون مطب زیبایی استفاده کرد. وجود دیوار سبز در طراحی داخلی کلینیک زیبایی، می تواند تا حدی از اضطراب پیش از درمان مراجعه کنندگان بکاهد.

استفاده از گیاهان در دیزاین مطب زیبایی

طراحی دکور مطب زیبایی

وسایل دکوری در طراحی داخلی کلینیک زیبایی نقش موثری ایفا می کنند. می توان از تابلوهایی با طرح های متنوع، به عنوان عنصری برای خارج کردن فضا از حال سادگی و یکنواختی، در دکور مطب زیبایی استفاده کرد. از بهترین طرح ها برای تابلو در دیزاین مطب زیبایی ، طرح و عکس طبیعت می باشد. چنین تصاویری در آرام کردن مخاطب بسیار تاثیرگذار هستند. در نتیجه نصب این تابلوها در اتاق جراحی و اتاق انتظار توصیه می شود. از دیگر نکات حائز اهمیت هنگام انتخاب تابلوی مناسب برای دیزاین مطب زیبایی ، توجه به تم کلینیک و سبک طراحی مورد نظر می باشد. از گزینه های ایده آل برای طراحی داخلی مطب زیبایی به سبک مدرن ، استفاده از تابلوهایی با طرح های انتزاعی در دیوارهای ساده و بدون نقش، با رنگ روشن و خنثی می باشد. همان طور که در تصویر زیر مشخص است، نصب چند تابلو در اتاق درمان، می تواند به زیبایی فضا و دکوراسیون مطب پوست و زیبایی کمک کند.

تاثیر تابلو در دکوراسیون مطب زیبایی

هر کدام از عناصر موجود در دکوراسیون داخلی مطب زیبایی ، می تواند جزوی از دکور باشند. لذا در انتخاب وسایل، برای طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی ، علاوه بر بعد عملکردی، باید مسائل زیبایی شناسی را نیز مدنظر قرار داد.

طراحی دکور مطب زیبایی

مبلمان دکور مطب زیبایی

هر چقدر در دکور مطب زیبایی وسواس بیشتری به خرج دهید و مبلمان منحصر به فردتری انتخاب کنید، احتمال ماندگار شدن در ذهن مخاطبان بیشتر خواهد بود. وجود فضای نشیمن در طراحی داخلی کلینیک زیبایی ، به خصوص سالن انتظار، امری ضروری است. صندلی های موجود در سالن انتظار باید به تعداد کافی و در دو قسمت عمومی و نیمه خصوصی قرار گرفته شوند. بخش عمومی مربوط به افرادی است که برای مشاوره به کلینیک مراجعه کرده اند و یا منتظر نوبتشان هستند. در دکوراسیون کلینیک زیبایی ، بخش دیگری هم تحت عنوان فضای انتظار نیمه خصوصی باید در نظر گرفته شود که افراد در صورت نیاز به داشتن وقفه ای در پروسه ی درمان خود، امکان منتظر ماندن در این فضا را داشته باشند. فضای انتظار نیمه خصوصی می تواند به چند صندلی در راهروی اتاق درمان خلاصه شود.

سالن انتظار کلینیک زیبایی

انتخاب مبلمان دکوراسیون مطب پوست و زیبایی ، باید بر اساس فاکتورهای متعددی همچون مساحت کلینیک، سبک طراحی، بودجه و سلیقه ی کارفرما و همچنین رنگ های به کار رفته در سایر اجرای طراحی داخلی کلینیک زیبایی صورت گیرد. بر خلاف کلینیک های پوست و مو که بیشتر مراجعین آن ها بیمار هستند، در کلینیک های زیبایی، بسیاری از افراد برای اقدامات زیبابی و به غیر از درمان بیماری به این مکان مراجعه می کنند. در نتیجه فراهم کردن شرایط گفتگو و کسب اطلاعات مراجعه کنندگان از یکدیگر، مسئله ای مفید می باشد. چیدمان مبلمان و دکوراسیون کلینیک زیبایی ، به ویژه در سالن انتظار، به این امر کمک خواهد کرد.

برای مطالعه بیشتر:

طراحی داخلی کلینیک پوست و مو

دکوراسیون مطب دندانپزشکی لاکچری

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

طراحی کلینیک فیزیوتراپی

اصول طراحی کلینیک زیبایی

طراحی کابینت مطب دندانپزشکی

طراحی مطب دندانپزشکی کودکان

دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک

بهترین رنگ برای مطب دندانپزشکی

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

آخرین عناوین

آموزش هیدرولیک و پنوماتیک pdf

جزوه هیدرولیک و پنوماتیک به عنوان یک منبع آموزشی جامع، به بررسی اصول و کاربردهای…

19 ساعت پیش

دستورالعمل اجرای ملات مسلح شده با مش الیاف شیشه برای مهار دیوار (والمش)

برای دانلود دستورالعمل طراحی و اجرای ملات مسلح شده با مش الیاف شیشه برای مهار دیوارهای…

2 روز پیش

بلوک گلدانی

بلوک گلدانی که از آن با نام های دیگری چون فلاورباکس یا بلوک شیب بندی…

2 روز پیش

کانیو بتنی چیست

کانیو بتنی چیست؟ این پرسشی است که به احتمال زیاد در هنگام آشنایی با فرآورده…

2 روز پیش

بهترین بلوک سبک در ساختمان سازی چیست؟

امروزه بلوک های سبک یکی از پرکاربردترین و بهترین بلوک ها در صنعت ساختمان سازی…

2 روز پیش

بررسی بلوک های عایق در ساختمان سازی، مقایسه چند بلوک پرطرفدار

امروزه در صنعت ساخت و ساز، پیشرفت های چشمگیری در تولید مصالح نوین صورت گرفته…

2 روز پیش