استعلام قیمت
۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۱
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیوار پیش ساخته برای سوله

دیوار پیش ساخته برای سوله
دیوار پیش ساخته برای سوله

دیوار پیش ساخته برای سوله و انبار صنعتی و کارخانه‌ها تنوع نسبتا زیادی دارد. اگر دیوار سوله قرار است باربر باشد، بسیاری از دیوارهای پیش ساخته موجود در بازار نمی‌تواند نیاز پیمانکار را تامین کند. دیوار پیش ساخته بتنی و تری دی پانل برای دیوار های باربر مناسب است. اما برای دیوارهای داخلی و دیوار حائل و دیوار محوطه‌ ی سوله ، گزینه‌های بیشتری وجود دارد. انواع دیوار پیش ساخته ساندویچ پانل و دیوار خشک برای دیوارهای غیرباربر مناسب است. در مورد دیوار محوطه که سوله را از محوطه اطراف جدامی کند نیز یکی از بهترین گزینه‌ها دیوار پیش ساخته بتنی برای جداسازی محوطه سوله از سایر قسمت‌هاست. با توجه به بازه زمانی کوتاه کاربری برخی سوله ها، امکان خرید و فروش دیوار سوله دست دوم به محبوبیت سیستم های پیش ساخته برای سوله اضافه کرده است.

خرید سوله دست دوم دیوار
خرید سوله دست دوم دیوار

مزیت انتخاب دیوار پیش ساخته برای سوله

دیوار پیش ساخته برای سوله حتی در مورد دیوارهای باربر انتخاب بهتری نسبت به دیوارهای سنتی است. عملکرد لرزه‌ای سوله‌ها ایده‌آل است و تنها نقطه ضعف این سازه‌ها دیوارهای آجری یا سیمانی است که در صورت بروز تنش فرو می‌ریزد. بسیاری از سوله‌هادر مواقع بحرانی پناهگاه آسیب دیدگان است. به همین دلیل انتظار میرود پیمانکاران به فکر ضعف دیوارها نیز باشند. به طور خلاصه مزیت دیوار پیش ساخته برای سوله به شرح زیر است:

  • افزایش چشم‌گیر عملکرد لرزه‌ای سازه
  • امکان دمونتاژ دیوار ها و فروش مجدد به صورت دست دوم
  • ایجاد عایق حرارتی ایده‌ال و کاهش هزینه‌های گرمایشی
  • سرعت نصب بالا
  • کاهش هزینه‌های بهسازی و تعمیرات
  • قطر کم دیوارها و حفظ فضای مفید سوله

بررسی انواع دیوار پیش ساخته برای سوله

امروزه به دلیل افزایش جمعیت جهان و نیاز روز افزون به ساخت و ساز ، کاهش زمان اجرای ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مواردی که بدین منظور می توان از آن بهره گرفت؛ اجرای دیوار پیش ساخته برای سوله می باشد. این دیوارها علاوه بر افزایش سرعت ساخت و ساز ، عایق مناسبی در برابر سر و صدا می باشند. از دیگر مزایای اجرای دیوار پیش ساخته برای سوله می توان به نصب و حمل و نقل آسان آن اشاره نمود.

دیوارهای پیش ساخته سوله بر اساس مصالح مورد استفاده در ساخت آن ، به انواع دیوار پیش ساخته بتنی ، دیوار پیش ساخته ساندویچ پنل ، دیوار پیش ساخته کناف و … تقسیم بندی می گردند. در ادامه به معرفی برخی از انواع آنها پرداخته شده است.

دیوار سوله
دیوار سوله

دیوار پیش ساخته بتنی برای سوله

استفاده از این نوع دیوارها به جنگ جهانی دوم باز می گردد. دیوار پیش ساخته بتنی برای سوله در دو نوع یک رو نما و دو رو نما تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرد. اجرای دیوار پیش ساخته برای سوله از جنس بتن و دو رو نما ، موجب کاهش هزینه های مربوط به نماسازی می گردد.

قیمت سوله دست دوم دیوار
قیمت سوله دست دوم دیوار

در ساخت این دیوارها از میلگرد استفاده می شود. به کارگیری این میلگرد در ساخت دیوار سوله سبب افزایش مقاومت دیوار در برابر وقوع حوادث طبیعی همچون زلزله و طوفان می گردد. دیوارهای پیش ساخته بتنی در ابعاد ، ضخامت و طرح های مختلفی در بازار عرضه می شوند. از این دیوارها می توان به منظور دیوارچینی منازل ، حصار محوطه ها و … استفاده نمود. از جمله مزیت های اجرای دیوار پیش ساخته برای سوله بتنی امکان حک کردن آرم ارگان های مختلف بر روی آن می باشد. علاوه بر این اجرای دیوار پیش ساخته بتنی برای سوله آسان بوده و ارزان قیمت نیز می باشند.

دیوار سوله دست دوم

با توجه به اینکه در بسیاری از موارد سوله‌ها برای مدت زمان کوتاهی ساخته می‌شود و پس از پایان پروژه‌ها به صورت دست دوم به فروش می‌رسد، ممکن است قطعات مورد نیازتان را از میان انواع سازه‌های دمونتاژ شده پیدا کنید. دیوار پیش ساخته برای سوله ممکن است از انواع ساندویچ پانل یا دیوار خشک و یا دیوار پیش ساخته بتنی باشد. سوله ، سازه‌ای پیش ساخته است که قطعات آن به صورت مجزا به فروش می‌رسد. خصوصا دیوار سوله دست دوم ساندویچ پانل را میتواند از سازه‌های دمونتاژ شده با قیمت بسیار ارزان خریداری کرد.

مقایسه قیمت سوله دست دوم دیوار حائل و دیوارهای داخلی با هزینه مصالح نو نشان می‌دهد که اگر توانایی تهیه قطعات دیوار سوله دست دوم منطبق با نقشه‌ را داشته باشید ، هزینه‌ها به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا خواهد کرد.

انواع دیوار پیش ساخته برای سوله

دیوار پیش ساخته برای سوله به ۳ دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شود:

  • دیوار باربر (دیوار سازه‌ای خارجی)
  • دیوار غیرباربر (دیوار داخلی و خارجی و دیوار کاذب)
  • دیوار محوطه
دیوار سوله
دیوار سوله

دیوار سوله باربر  

دو گزینه دیوار پیش ساخته بتنی و دیوار تری دی پانل به عنوان دیوارهای باربر سوله قابل استفاده است. جالب است بدانید که دیوارهای تری‌دی پانل در صورتی که به درستی اجرا شود بر اساس ضخامت از ۲۵۰۰ کیلوگرم در هر متر مربع به بالا را می‌تواند تحمل کند. در واقع ۳d پانل با ضخامت ۶cm درجه مقاومت f90 دارد و به صورت سفارشی قابل ساخته شدن است و ضخامت تا cm10 و مقاومت ۱۲۰ نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

به دلیل وزن سبک این دیوارها عملکرد سازه‌ای بسیار خوبی دارند و اتصالات فلزی، امکان گسیختگی را به طرز چشم‌گیری کاهش خواهد داد. دیوار پیش ساخته برای سوله حتی برای دیوارهای باربر گزینه بهتری از دیوارهای سنتی است.

۳d پانل مناسب دیوار پیش ساخته برای سوله

۳d پانل یا دیوار پیش ساخته برای سوله سه بعدی به وسیله مفتول‌های فلزی به صورت خرپا به هم وصل شده است. پس از آنکه بتن پاشی انجام شود، با هم کنار هم قرار گرفتن بتن و فولاد، سازه‌ای مستحکم به دست می‎آید که جایگزینی ایده‌ال برای دیوارهای آجری  و سفالی خواهد بود. اجرای تری دی پانل برای سقف و کف نیز انجام می‌شود.

سوله های صنعتی ، سیلو و سردخانه و بسیاری از سوله های ورزشی با تری پانل ساخته شده‌اند. درجه مقاومت این دیوارها در برابر نفوذ حرارت بالاست. دیوار پیش ساخته برای سوله باید به سرعت اجرا شود از نظر عایق صوتی و حرارتی و عملکرد لرزه‌ای ، کارکرد بهتری از دیوارهای سنتی داشته باشد. انواع دیوار پیش ساخت برای سوله که این روزها در بازار موجود است این هدف را تامین میکند و هر روز پیمانکاران بیشتری به سمت انتخاب مصالح نوین رو می‌آورند.

فروش سوله دست دوم دیوار
عایق سوله

دیوار سوله ۳D پانل

۳d پانل دیوار تری دی پانل را میتوان هم به عنوان دیوار باربر و غیر باربر استفاده کرد. در واقع اگر به دنبال دیوار پیش ساخته برای سوله باشید، برای دیوارهای باربر، تری دی پانل یکی از معدود گزینه‌هاست. جنس هسته‌ی آن از یونولیت است که با شبکه‌های فولادی احاطه شده است. مش‌ فولادی تری دی پانل به صورت خرپایی به هم متصل شده‌اند. پس از آنکه بتن پاشی روی این ساختار انجام شود، میتوان انتظار مقاومت بالایی از این دیوارها داشت.

تری دی پانل را به عنوان دیوار داخلی ، دیوار خارجی و حتی دیوارهای محوطه نیز میتوان به کار برد. استقامت بسیار خوبی دارد. عایق مناسبیست و سرعت اجرایی بالایی دارد.

دیوار پیش ساخته برای سوله
دیوار پیش ساخته برای سوله

قیمت سوله دست دوم دیوار غیربار ساندویچ پانل

دیوار پیش ساخته سوله ساندویچ پانل از دو جنس پلی یورتان و پلی استایرین ساخته می‎شود. قیمت ساندویچ پانل سوله بر اساس زیر سازی و قیمت پروفیل قوطی و انجام فلشینگ‌ها اعلام می‌شود. نقشه سوله در تعیین قیمت تاثیرگذار است. قیمت ساندویچ پانل پلی یورتان از قیمت ساندویچ پانل پلی استایرن گران‌تر تمام می‌شود.

حصار محوطه با دیوار پیش ساخته برای سوله

محوطه‌ای که سوله در آن ساخته شده است و ماشین‌آلات سنگینی در آن تردد دارد و فضای بارگیری و رفت و آمد باید کاملا محصور باشد. جداسازی سوله از محوطه‌ی پیرامون در ایجاد فضایی امن ضرورت دارد. دیوار پیش ساخته بتنی برای این کار کاملا مناسب است. دیوار پیش ساخته برای سوله و با هدف جداسازی محوطه سوله از سایر قسمت‌ها از انواع دیوار بتنی انتخاب می شود که امکان درج آرم کارخانه‌ها و رنگ آمیزی دیوارها و سفارشی سازی نیز وجود دارد.

دیوار سوله ساندویچ پانل

ساندویچ پانل انتخاب اول دیوار پیش ساخته برای سوله است. دیوارهای داخلی و خارجی سوله که باربر نیستند و نقش سازه‌ای ندارند با ساندویچ پانل پوشانده می‌شود. جنس ساندویچ پانل معمولا از پلی استایرن یا پلی یورتان است.

دیوار پیش ساخته برای سوله از ساندویچ پانل استیل

انواع ساندویچ پانل های استیل به شرح زیر است:

  • ساندویچ پانل استیل دیوار سوله از جنس پشم معدنی
  • ساندویچ پانل استیل دیوار سوله از جنس فوم PIR
  • ساندویچ پانل استیل دیوار سوله از جنس پلی ایزوسیانورات
  • ساندویچ پانل استیل دیوار سوله از جنس پلی اورتان

بهترین عایق دیوار پیش ساخته برای سوله

ساندویچ پانل بهترین ایده برای ایجاد عایق صوتی و حرارتی در سوله است. ساختار ساندویچ پانل دارای ۶ لایه است و عایق بی نظیری ایجاد می‌کنند. کاهش هزینه‌های گرمایش و سرمایش سوله یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ساندیچ پانل سوله است. ساندویچ پانل به صورت نر و مادگی در هم قفل می‎شود و بین قاب‌های فلزی پروفیل با استفاده از پیچ و مهره مهار می‌شود. این روزها بحث کاهش مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش محیط‌های صنعتی تنها یک بحث زیست محیطی نیست و بر مدیریت هزینه‌ها تاثیر بسزایی خواهد داشت. استفاده از دیوار پیش ساخته برای سوله اولین گام برای کاهش مصرف انرژی در محوطه‌های صنعتی برداشته می‌شود.  

دیوار پیش ساخته برای سوله
دیوار پیش ساخته برای سوله

دیوار سوله داخلی

محوطه داخل سوله نیاز به دو دسته دیوار دارد. دیوارهای ثابت به عنوان دیوارهای داخلی که فضاهای اصلی را از هم تفکیک میکند و دیوارهای کاذب که به صورت پارتیشین کارگذاشته می‎‌شود. دیوارهایی که فضاگیر نباشد، نمای خوبی داشته باشد و به سرعت اجرا شود و امکان جابجایی نیز داشته باشد. ساندویچ پانل و دیوار خشک و انواع سمنت برد امکان جداسازی دیوارهای داخلی را خواهد داشت. با توجه به گسترش انواع دیوار پیش ساخته برای سوله و تنوع محصولات در این حوزه، کمتر کارفرمایی به فکر ساخت دیوارهای سنتی در محوطه‌ی داخلی سوله است. تقریبا تمامی دیوارهای غیرباربر سوله‌ها به صورت پیش ساخته نصب می‌شوند.

سیستم Drywall دیوار پیش ساخته برای سوله

دیوار خشک یا درای وال انواعی از دیوار پیش ساخته برای سوله هستند که توانایی باربری ندارند و در دیوار و پارتیشین مورد استفاده قرار می‎گیرند. در اجرای دیوار خشک از پروفیل های ناوادانی به عنوان قاب استفاده می‌شود. پس از ایجاد قاب، دیوار گچی داخل آن قرار می‎گیرد. این دیوارها گچ‌هایی است که بین دو لایه کاغذ مقوا فشرده شده باشد. انعطاف بالای این دیوارها باعث شده است که عملکرد سازه‌ای سوله بهبود پیدا کند.

خرید سوله دست دوم دیوار غیرباربر

ساختار یکپارچه‌ی سوله باعث شده است که مقاومت بسیاری خوبی در برابر تنش‌های زلزله از خود نشان بدهد. تنها نقطه ضعف ساختار سازه به دیوارهای آن برمی‌گردد. در صورتی که دیوارهای داخلی یا خارجی با مصالح سنگین مانند آجر پوشش داده شود، علاوه بر بالا بردن بار مرده، رفتار سازه در برابر زلزله با اختلال مواجه خواهد شد. دیوارهای پیش ساخته سبک انتخابی هوشمندانه برای دیوارهای غیرباربر سوله است. با توجه به کاربری موقتی بسیاری از سوله‌ها امکان خرید سوله دست دوم دیوارهای غیرباربر بسیار زیاد است. همچنین با فروش سوله دست دوم دیوار ها و قطعات فلزی ، بخش مهمی از هزینه‌های ساخت سوله به کارفرما باز می‌گردد. انتخاب دیوار پیش ساخته برای سوله امکان فروش قطعات را پس از پایان کاربری را خواهد داد که بخشی از هزینه‌ها را جبران میکند.

دیوارچینی سوله

شاید قیمت دیوار چینی سوله در مقایسه با هزینه اولیه تهیه دیوار پیش ساخته برای سوله کمتر تمام شود اما در ابعاد بزرگ و با توجه به عایق حرارتی و صوتی که انواع دیوار پیش ساخته ایجاد میکند، واضح است که هزینه‌های گرمایش و سرمایش و بهسازی و نگهداری سوله با استفاده از دیوار های پیش ساخته تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

دیوار کاذب سوله  

در صورتی که انتظار عایق صوتی و یا حرارتی قدرتمندی نداشته باشید و نیاز به جداسازی فوری فضاها با ارزان ترین مصالح وجود داشته باشد که امکان جابجایی در کوتاه مدت را نیز به شما بدهد، دیوارهای کاذب انتخاب مناسبیست. دیوار پیش ساخته برای سوله گزینه بهتری از دیوار چینی است. زیرا قطر کمتری دارد و فضای کمتری اشغال میکند و علاوه بر این عملکرد لرزه‌ای بهتری نیز دارد. درای وال و انواع دیوارهای کناف و حتی برخی از انواع ساندویچ پانل سمنت برد به عنوان دیوار کاذب مناسب‌ است.

دیوار پیش ساخته برای سوله از جنس کناف

دیوارهای پیش ساخته کناف سوله نوعی دیوار پیش ساخته گچی می باشد که توسط شرکت Knuaf تولید می گردد. این دیوارها در انواع ساده ، مقاوم در برابر رطوبت ، مقاوم در برابر حریق و مقاوم در برابر رطوبت و حریق ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله مزایای اجرای دیوار پیش ساخته سوله کناف می توان به سرعت و سهولت اجرا ، کاهش وزن ساختمان ، حمل و نقل آسان ، دور ریز کم مصالح و … اشاره نمود. اجرای دیوار پیش ساخته کناف مقرون به صرفه می باشد.

ساندویچ پانل مناسب دیوار پیش ساخته برای سوله

این دیوارهای پیش ساخته سوله از یک هسته عایق و دو لایه بیرونی تشکیل می شوند. هسته عایق به کار رفته در ساخت این دیوارها از نوع پلی یورتان ، پلی استایرن ، پشم سنگ و … می باشد. بهترین نوع هسته عایق مورد استفاده در اجرای دیوار پیش ساخته ساندویچ پنل سوله ، فوم پلی یورتان است.

برای ساخت لایه های بیرونی این نوع از دیوارهای پیش ساخته می توان از ورق های آلوزینک که در برابر خوردگی و زنگ مقاوم می باشند، استفاده نمود.

قیمت دیوارهای پیش ساخته
دیوار پیش ساخته ساندویچ پنل

دیوار پیش ساخته گچی برای سوله

دیوارهای پیش ساخته سوله گچی از گچ ، آب و برخی الیاف های سبک ساخته می شود. اندازه دانه های گچ مورد استفاده در ساخت این نوع از دیوارهای پیش ساخته ، ریزتر از گچ معمولی می باشد. دیوارهای پیش ساخته گچی در انواع توپر ، سوراخ دار ، ضد آب ، مسلح و … مورد استفاده قرار می گیرند. برای اجرای دیوار پیش ساخته سوله گچی ، پنل ها به صورت کام و زبانه در کنار یکدیگر قرار گرفته و به کمک ملاتی که ماده اصلی تشکیل دهنده آن گچ است به یکدیگر متصل می شوند.

دیوار پیش ساخته برای سوله تری دی پنل

این نوع دیوارها از دو شبکه مش فولادی ، هسته عایق و برشگیر تشکیل می شوند. در واقع برشگیرها دو شبکه فولادی را به یکدیگر متصل می نمایند. به منظور اجرای دیوار پیش ساخته تری دی پنل سوله ، پس از ریسمان کشی و نصب میلگردهای انتظار ، پنل های مورد نظر در کنار یکدیگر چیده می شوند. سپس میلگردهای انتظار طرف مقابل اجرا می گردد. در آخرین مرحله نیز اقدام به شاتکریت نمودن دیوار و در نهایت تسطیح آن می نمایند.

هزینه دیوار پیش ساخته
دیوار پیش ساخته تری دی پنل

قیمت دیوار پیش ساخته برای سوله

یکی از عوامل موثر بر قیمت دیوار پیش ساخته سوله، نوع آن از نظر جنس مصالح می باشد. همچنین ابعاد و ضخامت پنل ها نیز بر روی قیمت دیوار پیش ساخته سوله موثر است. از دیگر عوامل موثر می توان به نحوه اجرا و اجرت کار اشاره نمود.

برای مطالعه بیشتر:

سازنده تابلو کنتور برق

خانه بتنی پیش ساخته

شاتکریت دیوار

مقاوم سازی با دیوار برشی

رابیتس کاری

نقاشی ساختمان

بلوک دیواری هبلکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.79 ( 6 نظر)

۱۲ نظر

  1. دیوار پیش ساخته رو چگونه کار میزارن؟ مگه اول سقف اجرا نمیشه بعد دیوارها؟

  2. دیوار پیش ساخته چقدر قابل اطمینان هستند و آیا فقط بتنی وجود داره با دیوار گچی هم داریم؟

  3. میتونیم روی دیوار پیش‌ساخته مورد نظرمون طرحی رو به صورت دلخواه چاپ بزنیم یا برای سختش از بتن های رنگی به جای بتن معمولی استفاده کنیم

  4. ساختمانی که من قصد اجرای اون رو دارم طراحیش به گونه ای هست که بابد دیوار ها کمی با اشکال هندسی طراحی بشه تا بافت کار درست اجرا بشه میخواستم بدونم میشه همچین کاری رو با دیوار پیش ساخته انجام داد

  5. سلام دیوار پیش ساخته نصبت به پارتیشن و پنل چه تفاوت هایی داره و طریقه نصب اون به چه صورت هست؟!

  6. سلام برای جداکردن قسمت پارکینگ ساختمان میتونم از دیوار پیش ساخته استفاده کنم ؟ چون پارکینگ هستش با جرثقیل نمیشه دیوار رو قرار داد!

  7. دیوار پیش ساخته معمولا از چه موادی ساخته میشه؟

  8. سلام مقاومت دیوارهای پیش ساخته به اندازه سایر دیوارها هست ؟؟!

  9. واقعا استفاده از دیوار پیش ساخته در ساختمان سازی عالی هستش و به کار سرعت میده