استعلام قیمت
۰۲۱-۶۵۰۲۳۱۵۷
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دستگاه اکسس کنترل

دستگاه کنترل تردد
دستگاه كنترل تردد

امروزه امنیت و نظارت در مکان های پرتردد مانند ادارات و سازمان های مختلف با استفاده از تجهیزات مختلف حفاظتی و نظارتی انجام می شود. دستگاه کنترل تردد به عنوان یک روش حفاظتی و نظارتی به منظور ایجاد مجوز دسترسی به افراد و وسایل نقلیه به یک ساختمان کاربرد دارد. دستگاه اکسس کنترل با استفاده از مجموعه ای از سخت افزارها و نرم افزارهای الکترونیکی امکان تردد افراد مختلف را تحت نظارت و کنترل کامل فراهم می کند.

دستگاه کنترل تردد
انواع دستگاه ها و سیستم های کنترل تردد
استعلام قیمت دستگاه اکسس کنترل

دستگاه اکسس کنترل بنا به نباز مصرف کننده و کاربرد آن در ساختمان های مختلف در انواع مختلف قابل نصب و بهره برداری است. به طوری که می توان از آن برای اهداف مختلفی از قبیل حضور و غیاب پرسنل ، کنترل تردد پارکینگ و  کنترل تردد پرسنل استفاده کرد. در ادامه انواع دستگاه ها و روش های مختلف کنترل تردد مورد بررسی قرار می گیرد.

انواع دستگاه اکسس کنترل

به طور کلی دستگاه اکسس کنترل به منظور نظارت و کنترل رفت و آمد افراد و وسایل نقلیه ، در ادارات و بیمارستان ها و غیره نصب می شود.  بنابراین متناسب با نوع کاربرد آن برای حضور و غیاب پرسنل و یا کنترل تردد وسایل نقلیه به پارکینگ در مکان های مختلف، انواع دستگاه کنترل تردد در بازار قابل خریداری و راه اندازی است.

قیمت دستگاه اکسس کنترل

اتواع دستگاه کنترل تردد

دستگاه اکسس کنترل پرسنل

با استفاده از دستگاه کنترل تردد پرسنل می توان به راحتی اطلاعات مربوط به مدت زمان حضور و زمان دقیق ورود و خروج آن ها را در اختیار داشت. علاوه بر آن با استفاده از این دستگاه می توان مجوز دسترسی به بخش های مشخص را برای کارمندان تعیین نمود. به این ترتیب در درجات بالای امنیتی، امکان دسترسی تمام افراد به اطلاعات سازمان وجود نداشته و این اجازه تنها از طریق صاحب سازمان صادر می شود.

کنترل رفت و آمد با استفاده از قابلیت های مختلف دستگاه کنترل تردد پرسنل مانند تشخیص چهره، اثر انگشت و کارت انجام می شود. انواع مختلف قفل دیجیتال ، دستگیره دیجیتال و غیره از سری تجهیزات کارآمد برای دستگاه اکسس کنترل پرسنل هستند.

دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب پرسنل

دستگاه های اکسس کنترل دیجیتال در انواع مختلف قفل اثر انگشتی ، قفل کارتی ، قفل رمزی در بازار موجود هستند. در قفل های اثر انگشتی شناسایی و ثبت تا بیش از  1000 نفر کاربر متناسب با کاربرد فضا صورت می گیرد. تشخیص انواع کارت های NFC ، RFID و غیره با قفل های دیجیتال کارتی امکان پذیر است. در قفل رمزی امکان تعریف رمز برای افراد به صورت مجزا و یا رمز واحد برای کلیه افراد همراه با صفحه نمایش های لمسی و هوشمند وجود دارد.

علاوه بر قابلیت های مذکور امکان تعریف انواع حالت های مختلف مانند حالت شخصی، حالت مهمانی، حذف و اضافه کاربران، تعیین ادمین، تابع خیال و غیره برای دستگاه های اکسس کنترل وجود دارد. این قابلیت ها، بازدهی و عملکرد قفل را تا حد زیادی برای دستگاه کنترل تردد بالا می برند. با این حال هر یک از قابلیت در دو دسته بندی کلی کنترل بیومتریک و غیر بیومتریک قرار می گیرند.

دستگاه کنترل تردد غیر بیومتریک

کد ورود، پسورد و کارت های هوشمند روش های غیر بیومتریکی می باشند که برای صدور مجوز در دستگاه کنترل تردد استفاده می شوند . نظارت غیر بیومتریک به دلیل سادگی و هزینه پایین در بسیاری از پروژه ها به کاربرد دارد. اما از آن جا که این روش ها بر اساس هیچ یک از خصوصیات منحصر بفرد اشخاص نمی باشند از امنیت کمی به دلیل گم شدن یا امکان کپی و سرقت برخوردار هستند.

حضور غیاب انگشتی

دستگاه کنترل تردد بیومتریک پرسنل و افراد از طریق اثر انگشت

دستگاه کنترل تردد بیومتریک

هویت بیومتریک بر مبنای مشخصات فیزیولوژیکی (اثر انگشت، چهره، شبکیه چشم، قرنیه) یا رفتاری (امضاء) مشخص می شود. دستگاه کنترل تردد بیومتریک با استفاده از شناسایی ویژگی های شخصی مانند چهره، اثر انگشت و غیره عمل می کند. این سیستم از سطح امنیت بالاتری نسبت به سایر سیستم اکسس کنترل برخوردار است.

چرا که این سیستم قابلیت شناسایی و ثبت اطلاعات رفت و آمد افراد را به صورت مجزا دارد. علاوه بر آن در یک سری از شناساگرها امکان شناسایی ترکیبی از خصوصیات رفتاری و فیزیولوژیکی وجود دارد که می توان در سطوح امنیتی بالاتر از آن ها بهره برد.

قیمت دستگاه کنترل تردد

دستگاه اکسس کنترل غیر بیومتریک پرسنل از طریق کارت

دستگاه اکسس کنترل وسایل نقلیه

برای ارائه خدماتی از قبیل مدیریت پارکینگ، حمل و نقل، کنترل و نظارت از سیستم پلاک خوان استفاده می شود. با استفاده از سیستم کنترل تردد وسایل نقلیه ، دیگر نیازی به حضور نگهبان در تمام ورودی های ساختمان نمی باشد. بنابراین در این حالت میزان خطای ناشی از نیروی انسانی تا حد زیادی کاهش می یابد. این سیستم توانایی دریافت، پردازش، ثبت، گزارش و نمایش اطلاعات را در انواع مختلف دستگاه کنترل تردد پارکینگ مانند تردد با کارت، تگ مخصوص و ثبت پلاک دارا می باشد.

دستگاه اکسس کنترل کارتی

دستگاه اکسس کنترل کارتی معمول ترین راه کنترل رفت و آمد پارکینگ می باشد. به طوری که راننده با استفاده از کارت شناسایی مخصوص در گیت ورودی، مجوز ورود پیدا کرده و راه بند به صورت اتوماتیک باز می شود. برای خروج نیز با تحویل دادن کارت، امکان خروج از پارکینگ فراهم می شود.

قیمت سیستم کنترل تردد خودرو

دستگاه اکسس کنترل کارتی خودرو برای تردد در پارکینگ

دستگاه اکسس کنترل تگ

در این حالت با قرار گرفتن تگ مخصوص روی شیشه ماشین افراد، راه بند با قرار گرفتن خودرو در مقابل آن به صورت اتوماتیک باز می شود. برای شناسایی تگ لازم است تا راه بند به دستگاه شناسایی مخصوص مجهز باشد.

دستگاه اکسس کنترل ثبت پلاک

سیستم اکسس کنترل تشخیص پلاک خودرو دارای عملکردی کاملاً خودکار می باشد. این دستگاه ابتدا توسط دوربین های مخصوص، تصویر خودروهای عبوری را دریافت کرده و سپس با استفاده از روش های پردازش تصویر پیشرفته، شماره پلاک خودرو را به صورت متن استخراج می کند.

دستگاه اکسس کنترل راه حل مناسبی برای ثبت پلاک در سیستم پارکینگ های معمولی، و یا پارکینگ های خصوصی برج ها و یا سازمان ها، استفاده می باشد. از این راهکار می توان به صورت ترکیبی با سایر روش های فوق مانند کارت ، بلیط و غیره نیز استفاده شود.

قیمت سیستم کنترل تردد خودرو

دستگاه کنترل تردد تگ خوان خودرو

انواع مکانیزم دستگاه کنترل تردد

انواع دستگاه اکسس کنترل برای تمامی کاربردهای مختلف در ادارات، سازمان ها و حتی مجتمع های مسکونی، در دو گروه اصلی سیستم های کنترل تردد مستقل و یکپارچه تقسیم بندی می شوند.

دستگاه اکسس کنترل مستقل

در دستگاه کنترل تردد مستقل ، مراکز کنترل (یا کارت خوان ها) به تنهایی و بدون نیاز به نرم افزار مرکزی، فرمان های لازم را دریافت و یا صادر می کنند. این مراکز کنترلی برای ثبت اطلاعات کاربری پرسنل، رخداد وقایع مختلف و ترددها دارای حافظه داخلی می باشند. برنامه ریزی این سیستم از طریق صفحه کلید کارت خوان ها و یا کامپیوترهای قابل حمل انجام می شود.

علاوه بر آن با بهره بردن از ارتباط مستقیم و یا پرینترهای متصل به سیستم می توان اطلاعات لازم را برداشت نمود. سهولت و سرعت در نصب و راه اندازی از مزایای دستگاه کنترل تردد مستقل است.

اکسس کنترل تشخسص چهره

دستگاه اکسس کنترل کارتی برای تردد خودرو

با این حال این سیستم ها به دلیل محدودیت های برنامه ریزی و مشکلات جانبی، معمولاً برای تعداد محدودی درب با فاصله اندک از یکدیگر پیشنهاد می شوند. علاوه بر آن وجود مشکلات دیگری مانند نیاز به وقت زیاد برای گزارش گیری، محدودیت در تعداد درب ها، شبکه ناپذیری سیستم، عدم توسعه پذیری و تلفیق با سایر سیستم های حفاظتی مانند اعلام خطر به وسیله دوربین مدار بسته باعث شده است تا توجه ها به سمت سیستم های کنترل تردد یکپارچه جلب شود.

دستگاه اکسس کنترل یکپارچه

دستگاه کنترل تردد یکپارچه شامل تجهیزاتی از قبیل انواع شناساگرهای بیومتریک و غیر بیومتریک، بردهای کنترلی تحت شبکه و نرم افزار مدیریت می باشد. طراح این سیستم با شناسایی نیازهای ساختمان مورد نظر و به کارگیری تجهیزات فوق، دستگاه اکسس کنترل برای تردد جامعی را طراحی می کند که پیاده سازی آن بر روی درب و گیت های ورودی امکان کنترل و مدیریت تردد افراد و پرسنل را در بالاترین سطح فراهم می سازد.

برجسته ترین ویژگی یک دستگاه کنترل تردد یکپارچه ، توانایی اپراتور کامپیوتر در کنترل موردی وضعیت وقایع مختلف و برنامه ریزی سریع آن ها می باشد. عملکرد این دستگاهبه صورت زمان حقیقی (Real-Time) می باشد. به طوری که امکان نمایش و کنترل هم زمان چندین نقطه در آن وجود دارد.  علاوه بر آن امکان استفاده از دستگاه اکسس کنترل یکپارچه با قابلیت توسعه پذیری به صدها درب با کنترل مرکزی و عدم محدودیت در سیستم های جانبی وجود دارد.

اساس کار دستگاه اکسس کنترل بر مبنای رابطه درختی و شبکه ای بین اجزای مختلف یعنی نرم افزار، مراکز کنترل، دستگاه های واسط تطبیقی و کارت خوان ها می باشد. ویژگی های دستگاه اکسس کنترل موجب شده است که در پروژه های متوسط و بزرگ از این سیستم استفاده گردد.

دستگاه اکسس کنترل

دستگاه اکسس کنترل یکپارچه شبکه پذیر

ویژگی دستگاه اکسس کنترل یکپارچه

  1. ثبت کلیه رخدادها بر اساس نوع سناریوهای تعریف شده در برابر انواع هشدارها.
  2. نمایش هم زمان وقایع مختلف متناسب با الویت تعریف شده در هر سناریو.
  3. کنترل مستقیم درب ها، گیت ها، موانع و سایر تجهیزات حفاظتی و نظارتی توسط اپراتور مرکزی کامپیوتر.
  4. امکان تعریف بازه های زمانی گوناگون برای تردد کاربران مختلف (مانند شیفت های کاری).
  5. ایمنی بالای دستگاه کنترل تردد برای دسترسی به نرم افزار به همراه سیستم عملکرد مستقل مراکز کنترل بدون نیاز به کامپیوتر.
  6. امکان غیر فعال کردن کامل سیستم در شرایط بحرانی مانند آتش سوزی.

قیمت دستگاه کنترل تردد

دستگاه کنترل تردد ، بر اساس تکنولوژی و نیاز سازمان های مختلف برای نظارت و کنترل تردد در سطح بالاتر بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. قیمت دستگاه اکسس کنترل در سال ۱۴۰۱ وابسته به نوع آن و قابلیت هایی مانند شبکه پذیری، کنترل مرکزی و غیره می تواند متغیر است. این سیستم در سطوح بالاتر برای نظارت و کنترل نیازمند هماهنگی با سایر تجهیزات کنترلی می باشد. بنابراین لازم است که نصب و راه اندازی آن توسط افراد متخصص و مجرب انجام شود.

استعلام قیمت دستگاه کنترل تردد

برای مطالعه بیشتر:

نصب قفل دیجیتال

قفل دیجیتال

کرکره برقی

دزدگیر اماکن – دزد گیر خانه

پله برقی

طراحی و نصب آسانسور

درب اتوماتیک

ریموت درب اتوماتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۳ نظر

  1. اکسس کنترل تشخیص چهره

    سلام دوستان. اگه میخواین بدونید که استفاده از دستگاه کنترل تردد تشخیص چهره برای چه کسانی ضروریه این مقاله رو حتما بخونید

  2. سلام امکان تعویض دستگاه کنترل تردد وجود داره؟
    ما برای شرکت دستگاه کنترل تردد نصب کردیم چند سال پیش البته الان به خاطر ویروس کرونا پرسنل شرکت و کارکنان تقاضا دادند که یا دستگاه کنترل تردد رو برداریم یا اون رو با یه مدل دیگه جایگزین کنیم ، چون سلامتی مهم تر از کاره!
    دستگاه کنترل تردد مدل اثر انگشتی هستش و میخوام اون رو با یک مدل کارتی جایگزین کنیم ، لطفا در این مورد راهنمایی کنید، ممنون!

  3. دستگاه کنترل ترددی که در پارکینگ برای ورود و خروج ماشین نصب میشه اسمش چیه و چقدر قیمتشه ؟

  4. سلام دستگاه کنترل تردد اثر انگشتی هم داریم ؟ و نحوه اسکن اثر انگشت باهاش چطوریه؟!

  5. دستگاه کنترل تردد واقعا وسیله ای کار امد هستش که امیدوارم همه ی ادارات و مراکز بهش مجهز بشن . ممنون از اطلاعات شما

  6. سلام دیگاه کنترل تردد (دستگاه اکسس کنترل ) مدل کارتی بعد از نصب و اجرا کارت ها رو چطور باید تهیه کرد امکان تبدیل کارت اعتباری به این مدل کارت ها وجود داره چون پرسنل به مجموعه اضافه میشه و الان تعداد کلی مشخص نیست؟

  7. سلام دستگاه کنترل تردد کارتی رو میشه برای آسانسور نصب کرد؟

  8. پروانه امیر افشاری

    دستگاه کنترل تردد همون گیت ها هستن؟

  9. سلام، دستگاه کنترل تردد به تعداد افراد و پرسنل هم مربوط است؟

    • سلام بله خرید این دستگاه متناسب با تعداد پرسنل انجام میشه. چون لازمه تا اطلاعات مربوط به هر یک از افراد در سیستم ثبت بشه.

  10. سلام وقت بخیر کدوم برندها برای کنترل تردد بهتر هستن؟