استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تست چسب بلوک هبلکس

تست چسب بلوک هبلکس
تست چسب بلوک هبلکس

تست چسب بلوک هبلکس برای اطمینان از کیفیت چسب و ارائه نشان استاندارد الزامی است. این تست ها مقاومت کششی (tensile test)، مقاومت فشاری (compressive test) و برشی (shear test) چسب را میسنجند. تمامی تولیدکنندگان چسب بلوک هبلکس موظف اند قبل از عرضه محصول به بازار از کیفیت آن اطمینان حاصل کنند. آزمایش ها در محیط آزمایشگاهی و طبق استاندارد تولید چسب انجام میشوند و باید تا حصول نتیجه مطلوب برای مقاومت فشاری و کششی و خمشی ادامه یابند. در ادامه نحوه اجرای تست چسب بلوک هبلکس برخی از تولیدکنندگان و استانداردهای لازم ارائه شده است.

از شناخته شده ترین و پرکاربردترین برندهای هبلکس می توان به اردکان هبلکس ، بلوک ساروج و هبلکس رضوی اشاره کرد. به منظور خرید هبلکس در شهرهای مختلف ایران از جمله خرید از کارخانه بلوک هبلکس اصفهان ، هبلکس همدان ، هبلکس بیرجند و … استعلام قیمت برندهای مختلف همچون قیمت پرین بتن نیشابور می توانید با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

چسب بلوک هبلکس
چسب بلوک هبلکس

انواع تست چسب بلوک هبلکس

از چسب بلوک هبلکس برای اجرای دیوار بلوک هبلکس تهران، تیغه چینی و اجرای سقف و کف استفاده میشود. در دیوارچینی های سنتی به جای چسب از ملات ماسه سیمان استفاده میشود. انجام تست مقاومت و چسبندگی برای چسب و ملات نشان میدهد که استفاده از چسب علاوه بر سبکی، به افزایش مقاومت سازه در محل اتصالات نیز کمک میکند. تست مقاومت چسب بلوک هبلکس شامل مقاومت فشاری، چسبندگی کششی اولیه و چسبندگی کششی غوطه وری در آب و همچنین مقاومت کششی در برابر حرارت است. این مقاومت میزان تحمل چسب را در برابر بارهای وارده بر دیوار و کف و تنش های ساختمانی، رطوبت و حرارت نشان میدهد.

تست مقاومت از طریق بارگذاری بر اساس استاندارد چسب به دست می آید. هر چه مقاومت بیشتر باشد، سازه عمر بیشتری خواهد داشت. نتایج نهایی تست چسب بلوک هبلکس در کاتالوگ به صورت مقاومت فشاری، مقاومت کششی، زمان مقاومت در برابر آتش و میزان مقاومت در حالت غوطه وری درج میشود. این نتایج معیار خوبی برای مقایسه چسب ها هستند و بنا به انتظاری که از مقاومت بلوک و چسب در هر پروژه وجود دارد، میتوان چسب مناسب را تهیه کرد.

استاندارد تست چسب بلوک هبلکس

برای تولید چسب های ساختمانی از استانداردهای موجود در ایران و جهان استفاده میشود. این استانداردها در مورد ترکیبات محصولات، دامنه کاربرد، میزان مقاومت و چسبندگی مورد انتظار تنظیم شده اند. همچنین در بردارنده خواص فیزیکی و شیمیایی مورد نظر محصولات در حالت تازه و بعد از سفت شدن، آزمون های اولیه و تست های کارخانه ای هستند. استانداردهای مورد استفاده برای تولیدات داخلی بر اساس شرایط داخلی ایران بومی سازی شده اند. استانداردهای تست چسب بلوک هبلکس شامل استاندارد ASTM1660-10 ، استاندارد ملی ۷۰۶-۱ ، BS EN 1052-3  و ISIRI هستند.

تست چسب بلوک هبلکس

 

تست چسب بلوک هبلکس

تست چسب بلوک هبلکس SBS ایزوفیکس

چسب بلوک ایزوفیکس SBS، چسب مایع سیاه رنگ آماده مصرفی است که برای چسباندن بلوک های سبک هبلکس استفاده میشود. طبق تست های انجام شده برای چسب بلوک هبلکس ایزوفیکس، این چسب پس از خشک شدن تحمل وزن بیش از ۲۵۰ کیلوگرم را در محل اتصال دو بلوک دارد. همچنین میزان مقاومت چسبندگی آن تقریبا برابر با N/mm² ۰.۲۵ است یعنی تحمل نیروهای کششی تا ۰.۲۵ نیوتن را در هر میلیمترمربع دارد.

تست چسب بلوک هبلکس Harikafix

چسب بلوک گازی پلیمری Harikafix دارای فرمولاسیون آلمان بر پایه سیمان و پلیمر است و داخل ایران تولید میشود. از این چسب برای انواع بلوک های سبک AAC ، NAAC ، CLC، آجر نسوز و آجر نما، بتن فومی، بلوک سیلکس و همینطور بلوک سیمانی و اجرای سنگهای مصنوعی و آنتیک استفاده میشود. نتایج تست چسب بلوک هبلکس Harikafix نشان میدهد که مقاومت فشاری این چسب N/mm² ۳۵ و مقاومت کششی آن N/mm² ۶.۸ است. این چسب بر اساس استانداردهای ASTM1660-10 و BS EN 1052-3 تولید میشود.

چسب بلوک هبلکس Harikafix

 

چسب بلوک هبلکس Harikafix

تست چسب بلوک سیپورکس

چسب بلوک سیپورکس ، چسب پودری سفید رنگ است. این چسب با ضخامت ۳-۶ میلیمتر برای دیوار چینی و تیغه چینی استفاده میشود و در هر مترمکعب حدود ۲۲ کیلوگرم مصرف دارد. در تست چسب سیپورکس ، مقاومت فشاری این چسب MPa(N/mm²) ۹.۸ و مقاومت چسبندگی آن MPa 0.124 بدست آمده است. از این چسب برای اجرای بلوک سیپورکس استفاده میشود.

تست چسب بلوک هبلکس ژیکاوا

چسب بلوک ژیکاوا به صورت پودری در بسته بندی های ۲۰ کیلوگرمی عرضه میشود. این چسب طبق استاندارد ASTM1660-10 تولید شده و دارای چگالی gr/cm³ ۱.۴ است. تست های انجام شده روی چسب بلوک ژیکاوا مقاومت فشاری N/mm² ۲۵ را نشان میدهند. در مقایسه با چسب های غیراستاندارد این چسب دارای غلظت مناسب است و گلوله نمیشود. همچنین سطح کار را به صورت همگن و با یک ضخامت پوشش میدهد. در حالی که چسب های غیر استاندارد از سطح کار بلند شده و دارای چسبندگی نیستند.

چسب بلوک ژیکاوا

 

چسب بلوک ژیکاوا

تست چسب بلوک سیلکس

سیلکس نام تجاری تولیدکننده بلوک های سبک AAC و چسب است که بر پایه سیمان و میکروسیلیس در بازار عرضه میشوند. نتایج تست مقاومت فشاری و برشی بر روی نمونه های cm³ ۵*۵*۵ نشان میدهد که مقاومت فشاری چسب سیلکس در حدود MPa 12 و مقاومت برشی نمونه در حدود MPa 0.75 است. ضخامت چسب استفاده شده حدود ۳ میلیمتر بوده و نتایج تست معیارهای لازم ASTM را برآورده میکند.

تست چسب بلوک هبلکس وستاشیمی

از چسب وستا شیمی برای بلوک های سبک AAC، CLC، بتن فومی و گازی استفاده میشود. در این چسب رزین های پلیمری به کار رفته است که باعث افزایش مقاومت فشاری، چسبندگی و دوام در برابر رطوبت و حرارت میشود. در تست چسب بلوک وستاشیمی نتایج زیر حاصل شده است:

مقاومت چسبندگی اولیه N/mm² ۰.۶
مقاومت چسبندگی در معرض رطوبت N/mm² ۰.۵۵
مقاومت چسبندگی در معرض حرارت N/mm² ۰.۵۵
تست چسب بلوک هبلکس وستاشیمی
چسب بلوک وستاشیمی

 

چسب بلوک وستاشیمی

مقایسه تست چسب بلوک هبلکس و ملات سیمان

امروزه از چسب هبلکس به جای ملات ماسه سیمان استفاده میشود. مقایسه انواع تست چسب هبلکس و ملات ماسه سیمان نشان میدهد که به کارگیری چسب در بهبود عملکرد سازه تاثیر گذار است. ملات ماسه سیمان در نسبت های ۱:۵، ۱:۶، ۱:۴ و ۱:۳ تهیه میشود و نسبت به چسب سنگین تر است. همچنین ملات ماسه سیمان عایق رطوبت، حرارت و صوت نیست در حالیکه استفاده از چسب هبلکس اتلاف انرژی را حدود ۳۰ درصد کاهش میدهد. برای مقایسه مقاومت فشاری چسب و ملات باید حداقل میانگین تست ۲۸ روزه بر روی ۴ نمونه ارائه شود. در جدول زیر نتایج تست چسب هبلکس و ملات ماسه سیمان مقایسه شده است:

ملات و چسب مقاومت فشاری MPa (N/mm²)
ملات ماسه سیمان نسبت ۱:۳ ۲۱.۶
ملات ماسه سیمان نسبت ۱:۴ ۱۳.۵
ملات ماسه سیمان نسبت ۱:۵ ۷.۵
ملات ماسه سیمان نسبت ۱:۶ ۴
چسب بلوک هبلکس ~ ۱۰ تا ۳۵
مقایسه تست چسب هبلکس و ملات

نحوه درست کردن چسب هبلکس

برای تهیه چسب هبلکس کافی است پودر چسب را با میزان مشخص آب مخلوط کرده تا به یک خمیر همگن با غلظت مناسب برسیم. برای تست غلظت چسب هبلکس، چسب نباید روی سطوح عمودی شره کند. همچنین نباید آنقدر سفت باشد که با ماله به راحتی کشیده نشود. چسب نباید گلوله شود.

برای مطالعه بیشتر:

انواع چسب هبلکس

وزن چسب هبلکس

چسب هبلکس چیست

قیمت هبلکس رضوی

نصب آجر نما با چسب

چسب آجر نما

چسب کاشی و سرامیک

قیمت چسب استخری

چسب کاشی ارژن

بلوک هبلکس چیست

چسب کاشی هنکل

مقایسه قیمت هبلکس و سفال

بلوک هبلکس

کاربرد چسب بتن

بلوک عایق صدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.65 ( 9 نظر)