استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵

بلوئر جکوزی ، یکی از مهم ترین اجزای جکوزی های اماده می باشد. از دیگر نام های بلوئر جکوزی می توان به حباب ساز یا دمنده هوا نیز اشاره کرد. اما بلوئر جکوزی چیست ؟ بلوئر جکوزی قطعه ای درون جکوزی بوده که با دمیدن هوا به درون وان آب گرم توسط یک فن، باعث ایجاد حباب بر روی سطح آب می شود. جکوزی های بدون بلوئر نیز در سطح بازار موجود می باشند. اما خریداران ترجیح می دهند تا از ترکیب لذت بخش آب و هوا درون جکوزی خود بهره مند شوند. بلوئر جکوزی یکی از اجزای داخلی وان جکوزی می باشد. اما برخی جکوزی ها این قابلیت را دارند تا بعدا در صورت تمایل، موتور بلوئر یا حباب ساز را به جکوزی اضافه کرد.

این مقاله راهنمایی کامل است برای پاسخ به تمام سوالاتی که درباره بلوئر جکوزی پرسیده می شود. از جمله این سوالات می توان به این اشاره کرد که نحوه عملکرد بلوئر جکوزی چیست ؟ اجزای تشکیل دهنده بلوئر جکوزی چیست ؟ نحوه انتخاب و خرید بلوئر جکوزی چیست ؟ عوامل موثر بر قیمت بلوئر جکوزی چیست ؟ و پمپ بلوئر جکوزی چه معایبی دارد؟ پس برای یافتن پاسخ تمامی این پرسش ها، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

عوامل موثر بر قیمت بلوئر جکوزی چیست ؟

قیمت بلوئر جکوزی طیف گسترده ای دارد. زیرا موارد مختلفی تعیین کننده قیمت بلوئر جکوزی هستند. از جمله این موارد می توان به قدرت الکتروموتور بلوئر، جنس موتور بلوئر و همچنین میزان ورودی آب (دبی آب) اشاره کرد. پر واضح است که هرچه قدرت و کیفیت موتور بلوئر جکوزی بیشتر باشد، قیمت بلوئر جکوزی بالاتر خواهد بود. ممکن است برخی افراد بخواهند برای کاهش هزینه ها، از کیفیت یا قدرت موتور بکاهند. اما این کار را به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم. زیرا کیفیت موتور بلوئر، نقش بسیار زیادی در طول عمر و عملکرد بلوئر جکوزی دارد. همچنین اگر قدرت بلوئر متناسب با اندازه و حجم جکوزی نباشد، عملکرد آن با اخلال مواجه خواهد شد.

بلوئر جکوزی چیست؟

خرید بلوئر جکوزی مناسب

یکی از دغدغه های خریداران بلوئر جکوزی ، انتخاب بلوئر متناسب با جکوزی خود می باشد. برای تشخیص قدرت مناسب بلوئر ، باید تعداد جت ها، طول لوله کشی داخلی جکوزی، ابعاد و عمق جکوزی را مدنظر قرار داد. هرچه تعداد جت ها بیشتر باشد یا ابعاد جکوزی بزرگتر باشد، به بلوئر جکوزی قوی تری نیاز است. به طور معمول اگر تعدا جت ها ۴ تا ۶ عدد باشد، به بلوئر جکوزی با قدرت ۱ اسب بخار نیاز است. اگر تعداد جت ها ۶ الی ۸ عدد باشد، به بلوئر هوادهی جکوزی ۱.۵ اسب بخار نیاز می باشد. برای جکوزی هایی که تعداد جت های آن بیش از ۸ عدد است، بلوئر جکوزی ۲ اسب بخار مناسب می باشد. هرچه قدرت بلوئر جکوزی بیشتر باشد، یا اصطلاحا اسب بخار آن بالاتر باشد، قیمت بلوئر جکوزی گران تر می شود.

اجزای تشکیل دهنده بلوئر جکوزی چیست؟

پمپ بلوئر جکوزی یک دستگاه مکانیکی بوده که دارای اجزای مختلفی است. از جمله اجزای تشکیل دهنده بلوئر می توان به فن، موتور، شیر چکشی و شیر چک اشاره کرد. موتور یا پمپ بلوئر جکوزی به کمک نیروی برق، هوا را با آب مخلوط کرده و از طریق جت ها به درون جکوزی پمپاژ می کند. شاید این سوال برای شما ایجاد شده باشد که تفاوت پمپ جکوزی با پمپ بلوئر جکوزی چیست ؟ در ادامه پاسخ این سوال را به تفصیل بررسی خواهیم کرد.

دیاگرام بلوئر جکوزی

بلوئر جکوزی چگونه کار می کند؟

بلوئر جکوزی از یک پمپ هوای دارای فن، تشکیل شده است. همان طور که گفتیم، بلوئر جکوزی یا همان بلوئر هوادهی جکوزی ، دمنده جریان هوا است. این جریان هوا، توسط فن تعبیه شده در داخل پمپ بلوئر جکوزی ، ایجاد شده و به درون آب جکوزی دمیده می شود. بلوئر جکوزی با دمیدن هوا و ایجاد حباب درون جکوزی آب گرم، محیطی انرژی بخش و  پرنشاط را برای کاربران جکوزی فراهم می کند. جت های بلوئر در اطراف صندلی های جکوزی قرار گرفته اند تا یک اثر هیدروماساژ را برای کاربران ایجاد کنند.

تفاوت پمپ جکوزی و پمپ بلوئر جکوزی چیست ؟

پمپ جکوزی و بلوئر جکوزی شباهت ها و تفاوت هایی با یکدیگر دارند. اما به طور کلی عملکرد این دو قطعه متفاوت از یکدیگر است. پمپ جکوزی از اجزای سیستم گردش آب جکوزی محسوب می شود. وظیفه پمپ جکوزی این است که آب را از درون جکوزی مکیده و پس از عبور از سیستم تصفیه و گرمکن، دوباره آب گرم را به درون جکوزی پمپاژ کند. طبیعتا فشار آبی که در ابتدا توسط پمپ به درون لوله ها مکیده می شود، بیشتر از فشار آبی است که از طریق جت ها به درون جکوزی پمپاژ می شود. در طی مسیر لوله ها، مقداری از فشار اولیه آب، افت پیدا کرده و اثر بخشی کمتری برای ماساژ کاربران جکوزی دارند.

در این نقطه، نقش بلوئر هوادهی جکوزی و تفاوت آن با پمپ جکوزی، پر رنگ می شود. تفاوت بارز بلوئر هوادهی جکوزی با پمپ جکوزی، سرعت و تعداد دور موتور آن در دقیقه است. سرعت کار بلوئر و تعداد دور موتور آن، تا ۷ برابر بیشتر از سرعت پمپ جکوزی می باشد. در نتیجه بلوئر جکوزی ، با دمیدن هوا به درون آب، فشار آب را افزایش می دهد. اگر سرعت پمپ جکوزی ثابت باشد، با نصب بلوئر جکوزی قوی تر، می توانید دبی آب را افزایش دهید. کارکرد پمپ جکوزی و بلوئر جکوزی در کنار یکدیگر، خاصیت آرامش بخشی و آب درمانی جکوزی را دو چندان می کند.

بلوئر جکوزی

نحوه عیب یابی بلوئر جکوزی

اگر در هنگام روشن بودن و استفاده از جکوزی، به صحت عملکرد بلوئر جکوزی مشکوک شدید، چند راه ساده برای عیب یابی آن وجود دارد. ابتدا پانل جکوزی را برای دستیابی به محفظه ای که بلوئر درون آن قرار گرفته، باز نمایید. سپس شیر چک (check valve) و شلنگ هوای خروجی از بلوئر را جدا کنید. شیر چک را سرجا خود گذاشته تا مسیر هوا مسدود شده و آب درون آن وارد نشود. حال بلوئر جکوزی را روشن کنید. دست خود را به آرامی بر روی خروجی بلوئر قرار داده و به احساس جریان هوا روی دست خود، دقت کنید.

اگر جریان هوای قوی بر روی دست خود حس کردید، پس احتمالا اشکال از بلوئر جکوزی نیست. اکنون برای اطمینان بیشتر و عیب یابی، می توانید مسیر هوا و یا جت ها را بررسی کنید. زیرا ممکن است در طول زمان، رسوبات آب موجب مسدود شدن جت ها و در نتیجه کاهش عملکرد جت های هیدروماساژ شوند. اما اگر جریان هوایی را بر روی دست خود حس نکردید، پس به احتمال خیلی زیاد اشکال از خود بلوئر هوادهی جکوزی بوده و زمان تعویض یا تعمیر آن فرا رسیده است.

معایب بلوئر جکوزی چیست؟

همان طور که در مطالب به آن اشاره کردیم، پمپ بلوئر جکوزی با سرعت تقریبا ۱۸۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰ دور در دقیقه، می چرخد. این سرعت بالا، موجب تولید گرما و صدای زیاد توسط بلوئر جکوزی می شود. برخی از تولیدکنندگان، در اطراف بلوئر پوششی که عایق گرما و صدا هستند، قرار می دهند. برخی نیز ترجیح می دهند تا بلوئر جکوزی را درون زمین جایگذاری کنند. یکی دیگر از معایب بلوئر جکوزی ، افزایش سرعت پایین آمدن دمای آب گرم، به دلیل دمیده شدن هوا درون آن است.

برای مطالعه بیشتر:

گرمکن جکوزی

اسکیمر جکوزی

نحوه تخلیه آب وان

طرز استفاده از جکوزی

جکوزی اب سرد است یا گرم

طریقه نصب وان جکوزی

آخرین عناوین

ساندویچ پانل سوله

ساندوچ پانل سوله به ورق های سه لایه ی ساندويچ پانل گفته می شود. جنس…

1 روز پیش

برق اضطراری آسانسور

برق اضطراری آسانسور که با نام USP (منبع تغذیه بدون وقفه آسانسور) نیز شناخته می…

1 روز پیش

آسانسور پانوراما

آسانسور پانوراما یا شیشه ای به آسانسورهایی اطلاق می شود که حداقل یکی از وجوه…

1 روز پیش

کاتالوگ آسانسور

کاتالوگ آسانسور ، به منزله شناسنامه هر آسانسور است که اطلاعات کاملی را در مورد…

1 روز پیش

چراغ وال واشر نما

چراغ وال واشر نما ، یکی از رایج ترین تجهیزات مورد استفاده برای نورپردازی نمای…

2 روز پیش

ابعاد آسانسور

ابعاد آسانسور بسته به ظرفیت کابین متغیر بوده و هرچه ظرفیت یک آسانسور بیشتر باشد،…

2 روز پیش