استعلام قیمت
۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
تجهیزات و ماشین آلات

اعلام بار خاور

اگر قصد دارید کالایی را از یک نقطه به نقطه ‌ای دیگر در ایران ارسال یا حمل کنید، با توجه به حجم و وزن کالای خود، باید یکی از انواع وسایل نقلیه باربری مانند تریلی، کامیونت، نیسان یا خاور را انتخاب کنید. توانایی بالا و تسهیلاتی که اعلام بار خاور در جا به ‌جایی به ما می دهد، سبب شده بسیاری از افراد برای حمل بار خود به این وسیله اعتماد کنند.

خاورها دارای انواع مختلفی هستند و مهم است زمان اعلام بار برای خاور ، نوع مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. در این مقاله به توضیح مختصری درباره‌ این انواع می پردازیم و نکات موثر بر کرایه باربری خاور را هم بررسی می کنیم.

خاور رو باز

قیمت کرایه خاور

هزینه ‌ای که برای حمل بار پرداخت می ‌کنید شامل هزینه اعلام بار خاور توسط شرکت مورد نظر، هزینه بارنامه خاور و هزینه کارگران است که معمولا به ‌صورت ساعتی محاسبه می‌ شود. حداقل مبلغی که باید پرداخت کنید به مدت زمان کرایه حمل بار با خاور و مسافتی که باید طی شود، مربوط می‌ شود. البته در برخی موارد ممکن است زمان اعلام بار برای خاور به صورت ساعتی در نظر گرفته شود. در این وضعیت، هزینه کرایه حمل بار خاور برای هر ساعت اضافی هم به ‌صورت جداگانه محاسبه خواهد شد.

بهتر است قبل از شروع بارگیری در مورد تعرفه کرایه خاور به توافق برسید. با این تفاسیر، برای استعلام هزینه حمل بار با خاور در سال ۱۴۰۳ (بسته به شهر مورد نظر) با کارشناسان عمران مدرن در تماس باشید.

انواع خاور برای حمل بار

برای اعلام بار خاور مهم است با انواع خاور آشنا شوید. در نظر بگیرید که کرایه خاور رو باز بیشتر برای حمل بار هایی که حساس نیستند، مورد توجه قرار می ‌گیرد. معمولا هزینه بارنامه خاور رو باز، برای نقل و انتقال مصالح ساختمانی مانند گچ، سیمان و آهن‌ آلات پرداخت می ‌شود. لازم به ذکر است که اعلان قیمت باربری خاور رو باز برای مناطق شهری ممنوع شده و تعرفه کرایه خاور بیشتر برای سفر های بین‌ شهری و جاده‌ ای مد نظر است.

در مقابل این مورد، اعلام بار خاور سقف ‌دار هم زمانی مورد توجه است که کرایه حمل بار خاور برای اثاثیه مد نظر باشد. قیمت باربری خاور سقف ‌دار با توجه به کیفیت ماشین، نوع سقف ماشین (فلزی یا پارچه‌ ای) ، تعیین می شود. این خاور می‌ تواند بار هایی تا وزن ۴ تن را حمل کند و معمولا تردد آن در مناطق شهری بلامانع است.

ضمنا برای اعلام بار خاور می توانید از انواع زیر هم استفاده کنید:

اعلام بار خاور کمپرسی

این نوع خاور برای حمل بار های ساختمانی مانند خاک، ماسه و سیمان طراحی شده است. ویژگی خاص اعلام بار خاور کمپرسی وجود جک هیدرولیکی است که باعث می ‌شود اتاق بار از جلو بالا رفته و کار تخلیه بار به راحتی انجام شود.

خاور کمپرسی

اعلام بار برای خاور بغل باز شو

این نوع خاور دارای درب ‌هایی است که از طرفین باز می‌ شود و امکان بارگیری و تخلیه بار را از این سمت فراهم می‌ کند. اعلام بار خاور بغل باز شو برای بارهایی با حجم بزرگ، همچون پالت های هبلکس مورد توجه است.

خاور یخچال دار

اعلام بار خاور در این مدل زمانی مورد توجه است که وسیله مورد نظر را برای حمل بارهای فاسد شدنی مانند گوشت، مرغ، میوه ‌ها و لبنیات احتیاج داشته باشیم. تعرفه کرایه خاور یخچال‌ دار را با وجود سیستم سرمایشی در نظر بگیرید که می ‌تواند دمای اتاقک حمل بار را به طور قابل توجهی کاهش دهد. در نتیجه مواد غذایی برای مدت طولانی‌ تری تازه می مانند.

معایب و مزایای حمل بار خاور

زمان استعلام قیمت حمل بار با خاور می توان به امنیت بالای باربری در برابر آسیب ‌های احتمالی طی مسیر توجه ویژه داشت. طراحی خاص کمک‌ فنر ها و جلو بندی خاور و همچنین امکاناتی که از آسیب به بار جلوگیری می‌ کند، این مزیت مهم را زمان بررسی هزینه حمل بار با خاور به وجود می ‌آورد.

اعلام بار خاور این امکان را به صاحب بار می‌ دهد که مواد و وسایل را به مسیر های بسیار طولانی منتقل کند. همچنین در مسیر های طولانی ممکن است هزینه حمل بار با خاور به دلیل قیمت پایین ‌تر گازوئیل در مقایسه با بنزین، به صرفه ‌تر باشد.

از دیگر مزیت ‌های اعلام بار خاور ، امکان حمل مواد غذایی و فاسد شدنی در مسیر های طولانی است که می ‌تواند به نفع مصرف ‌کنندگان و متقاضیان کرایه حمل بار با خاور باشد. البته مهم ترین چالش اعلام بار خاور ، محدودیت ‌های تردد و عدم دسترسی به کوچه‌ های باریک است. همچنین در مسیر های کوتاه ممکن است تعرفه باربری خاور بیشتر از سایر وسایل نقلیه مانند نیسان باشد.

خاور مسقف

نکات مهم باربری خاور

زمان بررسی قیمت باربری با خاور ، مهم است نکاتی را در نظر بگیرید که حمل بار را آسان تر می کنند. اعلام بار خاور را ابتدا با انتخاب نوع ماشین برای تعیین هزینه حمل بار با خاور شروع کنید. تعرفه باربری خاور نیز بسته به نوع ماشین، مسافت و حجم بار متغیر است. قبل از اقدام برای رزرو و اعلام بار خاور پیشنهاد می‌ شود که تعرفه ‌ها را از چندین شرکت کرایه باربری خاور استعلام کنید تا قیمت مناسبی انتخاب گردد. همچنین، حجم بار باید به ‌دقت محاسبه شود تا فضای کافی در خاور فراهم شود و از آسیب به بار جلوگیری گردد.

در بعضی موارد، نیاز به بارگیری تخصصی هم در اعلام بار خاور وجود دارد. برای حمل بار های خاص یا حساس، ممکن است به تجهیزات ویژه یا تیم آموزش دیده نیاز باشد. ضمنا اهمیت دریافت بارنامه معتبر از شرکت باربری را نباید فراموش کرد. بارنامه با مشخص کردن وزن و قیمت کرایه خاور ، نه‌ تنها به عنوان مدرک قانونی عمل می ‌کند، بلکه تضمین کننده تعهدات دو طرف نیز خواهد بود.

در نهایت، رعایت اصول ایمنی و کنترل وضعیت بار در حین حمل و نقل، از دیگر جنبه ‌های حیاتی است که باید در اعلام بار خاور به آن توجه شود.

اعلام بار خاور یا نیسان؛ کدام بهتر است؟

برای بررسی قیمت باربری با خاور فراموش نکنید که ماشین هایی مانند نیسان معمولا قادر به حمل بار تا وزن ۳ تن هستند. ضمنا کرایه آنها بر حسب کیلومتر محاسبه می شود. بنابراین، در صورتی که بار شما بیشتر از این مقدار باشد، دو گزینه پیش رو دارید:

  • یا از چند ماشین حمل بار استفاده کنید.
  • یا قیمت باربری با خاور را در نظر بگیرید.

بسته به نوع ماشینی که زمان اعلام بار خاور انتخاب می کنید، این وسیله می‌ تواند بارهایی با وزن ۶ تا ۸ تن را به آسانی حمل کند. همین موضوع باعث می ‌شود بسیاری از افراد کرایه باربری خاور را در نظر بگیرند. زیرا انتخاب چند نیسان شاید به لحاظ مالی به صرفه باشد، اما ممکن است امنیت بار های سنگین را هم به خطر بیندازد.

خاور باربری

همچنین برای جا به‌ جایی بار به صورت برون‌ شهری، بهترین انتخاب استفاده از اعلام بار خاور است. زیرا کمترین آسیب ممکن به بار وارد می ‌شود. در مقابل نیسان برای جا به جایی درون شهری بهتر است و هزینه کمتری دارد.

در نتیجه، اگر تصمیم دارید از اعلام بار خاور برای باربری استفاده کنید، خوب است محدودیت این نوع خودرو‌ در کوچه‌ های تنگ را فراموش نکنید. اگر نیاز است کرایه باربری خاور را برای بارگیری یا تخلیه بار به محله‌ هایی با این شرایط مد نظر داشته باشید، بهتر است به فکر قیمت کرایه خاور نباشید و وسیله دیگری را انتخاب نمایید.

برای مطالعه بیشتر:

آخرین عناوین

سوراخکاری و برش بلوک هبلکس چگونه است؟

سوراخکاری و برش بلوک هبلکس که به عنوان یکی از مصالح ساختمانی سبک و مقاوم…

2 ساعت پیش

سازندگان منطقه ۱ تهران از چه بلوکی استفاده می کنند؟

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که سازندگان منطقه ۱ تهران از چه…

1 روز پیش

سقف پیش ساخته بتنی

سقف پیش ساخته بتنی یا سقف های هالوکور یکی از فناوری های جدید در صنعت…

2 روز پیش

بلوک پرلیت چیست؟

در پاسخ به این سوال که بلوک پرلیت چیست باید بگوییم که بلوک پرلیت یکی…

2 روز پیش

شرکت بازسازی خانه

خانه ها و فضاهای زندگی ما نیاز به تغییر و به روز رسانی دارند تا…

2 روز پیش

سردرگمی سازندگان برای خرید آسانسور، جزئیات قطعات را با دقت چک کنید

با توسعه ساخت و سازهای شهری و تقاضای چشمگیر برای استفاده از آسانسور در انواع…

3 روز پیش