گرمایش از کف

گرمایش از کف

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

از عوامل بسیار تأثیرگذار در تعیین هزینه گرمایش از کف سال ۱۴۰۲ ، نوع ترموستات، کلکتور و تعداد انشعاب آن است.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
jaccuzi_banner

گرمایش از کف

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۵۰۲۳۱۰۹
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای گرمایش از کف

اجرای گرمایش از کف از جمله راهکارهای مطلوب برای تامین گرمایش ساختمان است. با پیاده سازی اصولی مراحل اجرای گرمایش از کف آسایش حرارتی برای ساکنین ساختمان فراهم می شود و هزینه های مصرف انرژی تا حد زیادی کاهش می یابند. چرا که نزدیک به ۲۰ تا ۳۵ درصد نسبت به سایر تجهیزات مقدار مصرف انرژی را کاهش می دهد. در اجرای سیستم گرمایش ازکف ، پخش گرما از طریق کف زمین بوده که در تمام فضا به صورت یکنواخت است. در این نوع، تمام بخش‌های محیط از دمای یکسانی برخوردار هستند. چرا که گرما در تمام فضای اتاق از پایین به بالا منتقل می‌ شود. قیمت اجرای سیستم گرمایش از کف ساختمان در مقایسه با هزینه سایر روش ها با توجه به بازدهی و همچنین مقدار مصرف انرژی بسیار به صرفه است.

 

مراحل اجرای گرمایش از کف
نحوه اجرای لوله کشی گرمایش از کف در سفت کاری ساختمان

قیمت اجرای گرمایش از کف

قیمت اجرای سیستم گرمایش از کف متناسب با نوع و نحوه نصب تجهیزات مورد استفاده مانند لوله کشی ها، فوم، کلکتور و همچنین متراژ و کاربرد محیط متغیر است. اجرای گرمایش ازکف نیازمند دقت و تجربه است که باید توسط افراد متخصص انجام شود. اجرای گرمایش از کف در مقایسه با سایر روش های گرمایشی در زمینه صرفه جویی در مصرف انرژی، انعطاف بالا برای فضاهای مختلف و ایجاد دمای یکنواخت، مزایای زیادی داشته و استفاده از آن مقرون‌ به‌ صرفه می باشد. قیمت اجرای گرمایش از کف متناسب با کاربرد آن در انواع ساختمان های خانگی، صنعتی و کشاوزی، و همچنین نوع دستگاه انتخابی متغیر است. بنابراین هزینه اجرای گرمایش از کف پس از مشخص شدن تمامی عوامل مؤثر بر اساس متراژ محل برآورد می شود. با این حال هزینه گرمایش از کف سال ۱۴۰۳ در بازه قیمت ۲۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان در متر مربع متغیر است.

 

هزینه گرمایش از کف سال ۱۴۰۳

هزینه گرمایش از کف سال ۱۴۰۳ در انواع ساختمان ها شامل محیط های کوچک و بزرگ در عین کاربردی بودن بسیار مقرون و به صرفه است. بلند بودن سقف کارخانه ها، سیلوها، موجب شده تا گرما را به دلیل سبک تر بوده به سمت بالا حرکت کند و هوای سرد پایین بماند. این مشکل با اجرای سیستم گرمایش از کف ساختمان تا حد زیادی قابل حل خواهد بود.

 

بهینه سازی هزینه گرمایش از کف

در مقابل افزایش در هزینه‌ های انرژی، استفاده از راهکارهای اقتصادی برای گرمایش از کف اهمیت بسیاری دارد. از جمله راهکارهای اقتصادی می‌ توان به استفاده از سیستم‌ های گرمایش از کف با بهره‌ وری بالا، انتخاب مواد ساختمانی با عایق‌ های حرارتی مناسب، تنظیم بهینه دما و زمان‌ بندی سیستم‌ های گرمایش اشاره کرد. این اقدامات نه‌ تنها می‌ توانند در کاهش مصرف انرژی و هزینه گرمایش از کف کمک کنند، بلکه به حفظ محیط زیست و کاهش اثرات منفی آن هم کمک می‌ نمایند. از این رو، توجه به راهکارهای اقتصادی در طراحی و بهره‌ برداری از سیستم‌ های گرمایش از کف، می‌ تواند موجب بهبود کیفیت زندگی و همچنین کاهش هزینه گرمایش از کف در مدت زمان طولانی شود.

 

اجرای گرمایش از کف و نحوه محاسبه قیمت 

اولین مرحله برای محاسبه قیمت و هزینه اجرای گرمایش از کف ساختمان بررسی نقشه مورد نظر است. چرا که در این حالت، مکان هایی که به این کار نیاز نداشته باشند مانند سرویس بهداشتی و حمام و یا محل قرارگیری یخچال، لباسشویی، سینک ظرفشویی، کمد دیواری و کابینت ها مشخص می شوند. بنابراین متناسب با هر فضاهای محاسبه افت حرارت و بخش بندی انجام می شود. به منظور بخش بندی، توجه به نکاتی اعم از وجود موانع فیزیکی، میزان اتلاف حرارت و نوع پوشش کف الزامی می باشد. علاوه بر آن توجه به تابش خورشید و میزان استفاده از حرارت آن نیز حائز اهمیت است. لازم به ذکر است انجام بخش بندی های اضافه در طراحی می تواند باعث افزایش هزینه گرمایش از کف ساختمان شود.

 

صرفه جویی در هزینه اجرای گرمایش از کف

برای صرفه جویی در هزینه اجرای گرمایش از کف ، انتخاب سیستم گرمایش از کف می‌ تواند به کاهش هزینه ها کمک کند. با استفاده از این سیستم، می‌ توان به راحتی کنترل کرد که در هر زمان کدام قسمت از خانه گرم شود، که منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه اجرای گرمایش از کف می‌ شود. سیستم گرمایش از کف شامل لوله‌ های گرمایشی برای انتقال آب گرم یا سیال گرمایشی، کلکتورها برای توزیع آب گرم و شیرهای کنترل است. قبل از نصب سیستم گرمایش از کف، محاسبات دقیق بر اساس فاکتورهای مختلف نظیر محل جغرافیایی پروژه، عایق بندی ساختمان و نوع کاربری ساختمان باید صورت بگیرد. استفاده از سیستم گرمایش از کف، علاوه بر آسایش و راحتی، مزایای زیادی دارد و با توجه به نکات کلیدی مطرح شده، می‌ توان به بهینه‌ سازی هزینه اجرای گرمایش از کف و افزایش کارآمدی سیستم رسید.

 

محاسبه قیمت گرمایش از کف

محاسبه قیمت گرمایش از کف بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله نوع سیستم گرمایشی (آب گرم یا برقی)، متراژ محل، نوع لوله و عایق. سیستم گرمایش از کف یک روش مدرن و راحت برای تامین حرارت مناسب در خانه است. این سیستم به شما اجازه می دهد که حرارت را به صورت یکنواخت و بدون هدر رفتن انرژی در فضای خود پخش کنید. محاسبه قیمت گرمایش از کف شامل هزینه لوازم، نصب سیستم، طراحی نقشه، کف سازی قبل از نصب سیستم و بتن روی لوله‌ ها می‌ شود. طبق محاسبه قیمت گرمایش از کف ، تفاوت قیمت گرمایش از کف با رادیاتور تنها حدود 10 تا 15 درصد بیشتر است و هزینه پکیج جداگانه محاسبه می‌ شود.

 

گرما از کف

فرآیند تامین گرما با اجرای گرمایش از کف ساختمان بدین صورت است که بخشی از گرما از طریق تابش به فضای خانه منتقل می شود و بخشی دیگر به واسطه رسانش به هوا منتقل می گردد. تابش، طبیعی ‌ترین و راحت‌ ترین نوع گرمایش است که در حقیقت از خورشید الگوبرداری شده است. بخشی از انرژی تابشی ساطع شده از کف، توسط سطوح منعکس و بخش دیگر آن نیز جذب می‌ شود. در جایی که انرژی جذب می ‌شود، سطح به یک تشعشع کننده ثانویه تبدیل می‌ گردد. لذا پس از مدتی تمام سطوح خود یک تشعشع کننده ثانویه خواهند بود و بدین ترتیب اتاق به طور یکنواخت گرم می‌ گردد.

 

هزینه اجرای گرمایش از کف
گرما از کف

 

مراحل اجرای سیستم گرمایش از کف

اجرای سیستم گرمایش ازکف به صورت اصولی شامل مراحل و نحوه تهیه و طراحی نقشه، عایق بندی و زیرسازی کف ساختمان، نصب سیستم انتخابی، تست و بتن ریزی انجام می شود. نصب سایر تاسیسات در کف ساختمان مانند لوله های آبرسانی، برق، ایزوگام کف و گاز پیش از شروع مراحل اجرای گرمایش از کف انجام می شود. توجه به کیفیت و جنس کالاهای نصب شده در تمامی تاسیسات در این حالت اهمیت زیادی پیدا می کند. در ادامه تمامی مراحل اجرای گرمایش از کف و عوامل مؤثر بر قیمت و هزینه آن شرح داده می شود.

 

عوامل موثر قیمت گرمایش از کف

در مورد عوامل موثر بر محاسبه قیمت گرمایش از کف ، می‌ توان گفت که قیمت گرمایش از کف تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌ گیرد. ابتدا، باید به هزینه‌ های نصب و راه‌ اندازی سیستم گرمایش از کف توجه کرد. این هزینه‌ ها شامل هزینه‌ های کف‌ سازی قبل از نصب سیستم و بتن ریزی روی لوله‌ ها می‌ شود. علاوه بر این، نوع سیستم و منابع انرژی مورد استفاده نیز تأثیر زیادی بر قیمت گرمایش از کف دارند. به عنوان مثال، استفاده از انرژی برقی یا آب گرم می‌تواند قیمت گرمایش از کف را تحت تأثیر قرار دهد. در این رابطه، انتخاب مناسب بین انرژی های مختلف نقش حیاتی در تعیین قیمت نهایی دارد.

علاوه بر آن، در سیستم گرمایش از کف، عوامل فنی نظیر ساختار ساختمان و نحوه توزیع حرارت نیز به عنوان عوامل مؤثر در محاسبه قیمت گرمایش از کف مطرح هستند. به طور خلاصه، قابل ذکر است که قیمت گرمایش از کف به وسعت گسترده‌ ای تحت تأثیر عوامل فنی، نصب و راه‌ اندازی، منابع انرژی و هزینه‌ های جانبی قرار دارد که باید با دقت در نظر گرفته شود تا به بهینه‌ سازی هزینه‌ ها و کارکرد بهتر سیستم گرمایش از کف بپردازد.

 

طراحی سیستم گرمایش از کف

مهم ترین عملیات پیش از اجرای سیستم گرمایش از کف ، طراحی نحوه قرارگیری مدارهای گرمایی است. در واقع گرمایش ازکف ، مکانیزمی دانش محور  بوده که ابتدا باید به دقت طراحی و محاسبه گردد. چرا که عواملی از قبیل شرایط اقلیمی، نوع مصالح ساختمان، کاربری مکان مورد نظر، مکانیزم کنترل دما، قطر دیوارها، تعداد درب ها و پنجره ها، جنس کف ساختمان، جنس عایق درب ها و پنجره ها و تعداد دیوارهای خارجی و داخلی نقش مهمی در تعیین هزینه اجرای گرمایش از کف دارند. پس از مشخص شدن کلیه موارد مذکور نقشه لازم توسط نرم افزار CAD تهیه می شود. به صورت کلی این نقشه به ۴ دسته مارپیچ، دوطرفه یا ال شکل، سه طرفه یا یو و چهارطرفه قابل پیاده سازی و طراحی است. استفاده از هر یک طرح ها به نوع سیستم گرمایش از زمین و ویژگی های محل وابسته است. استفاده از طرح مارپیچ اغلب در راهروها که دارای عرض کم و حداقل یک دیوار سرد هستند. طرح دوطرفه برای اتاق هایی با دو دیوار سرد و طرح سه طرفه برای اتاق هایی با سه دیوار سرد استفاده می شود. بیشترین بازدهی مربوط به اجرای گرمایش از کف با طرح چهارطرفه بوده که اغلب در اتاق مهمان با قیمت مناسب کاربرد دارد. 

 

اجرای گرمایش از کف
تهیه نقشه در اجرای سیستم گرمایش از کف ساختمان

 

نقشه اجرای گرمایش از کف شامل موارد بسیاری از جمله مرز سرما، درزهای انبساطی، حداقل و حداکثر متراژ است که با یک طراحی دقیق،  سیستم بسیار کارآمد خواهد بود. در غیر این صورت ممکن است عملکرد سیستم با مشکلات بسیاری همراه باشد.

 

اجرای عایق بندی گرمایش از کف

پیش از اجرای سیستم گرمایش از کف باید زیرسازی انجام شده و نصب لوله ها و تجهیزات تاسیساتی صورت پذیرد. هدف از انجام زیرسازی حداقل کردن اتلاف حرارت و احتمال برخورد سایر تاسیسات با سیستم گرمایش بوده تا هزینه های اجرای گرمایش از کف حداقل گردد. سپس سایر لوله ها در کف ساختمان با سیمان پوشانده شوند تا تجهیزات روی آن نصب شود. 

 

انواع اجرای گرمایش از کف

نحوه اجرای سیستم گرمایش از کف به دو صورت تر و خشک صورت می گیرد. در سیستم تر،  پمپ ها آب گرم را به درون لوله کشی های زیر کف فرستاده و از این طریق گرما را به فضا انتقال می دهند. به عنوان مثال در اجرای گرمایش از کف آبی ، از شبکه ای از لوله ها استفاده می شود که به بویلر ساختمان متصل شده و آب گرم به درون آن ها هدایت می شود. در مقابل، در سیستم خشک از کویل های الکتریکی کف ساختمان برای تولید گرمایشی که ساختمان نیاز دارد، استفاده می شود. سیستم گرمایشی خشک ، شامل شبکه ای از سیم ها برای تولید گرما است. این سیستم نصب ارزان تری نسبت به سیستم آبی دارد. با وجود این که سیستم گرمایش از کف آبی در دمایی کمتر از سیستم رادیاتوری کار می کند اما دارای هزینه نصب بیشتری است. پس از انتخاب نوع سیستم گرمایش ازکف توسط مشتری، اجرای آن براساس نقشه و طرح های موجود انجام می شود.

هزینه گرمایش از کف
مراحل اجرای سیستم گرمایش از کف در سفت کاری ساختمان

 

تست سیستم گرمایش از کف

با توجه به اهمیت صحت نحوه اجرای سیستم گرمایش از کف ساختمان در تعیین قیمت و هزینه نهایی انجام تست بسیار اهمیت دارد. پس از اتمام عملیات لوله کشی، با استفاده از پمپ های آب دستی و اتوماتیک فشار مسیر جریان آب تا فشار 15 اتمسفر تنظیم شده تا هر گونه نشتی و یا سوراخ شدگی لوله ها قابل مشاهده باشد. به منظور محافظت از لوله ها، فشار تا 8 اتمسفر کاهش یافته و برای اطمینان از صحت عملکرد، سیستم تا انتهای مراحل اجرای گرمایش از کف ساختمان ، در این فشار نگه داشته می شود.

 

قیمت گرمایش از کف
نحوه اجرای سیستم گرمایش از کف آبی

 

بتن ریزی گرمایش از کف

بتن ریزی از مراحل کلیدی اجرای گرمایش از کف بوده که لازم است تا در این مرحله نوسانات دمایی سیستم که موجب انبساط و انقباض بتن می شود، حداقل شوند. بتن باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد تا استحکام لازم را داشته باشد، بنابراین سیمان گزینه بسیار مناسبی است. علاوه بر آن لازم است تا قبل از بتن ریزی درها و پنجره های ساختمان نصب شوند تا هوای بیرون به داخل ساختمان منتقل نشود. 

بنابراین بتن در شرایط نسبتاً پایدار محکم می شود و آسیب نمی بیند. پس از آن لایه بتنی باید کاملاً خشک شده و به مدت یک هفته در معرض بارهای سنگین قرار نگیرد. همچنین توصیه می شود که آبیاری بتن برای اجرای گرمایش ازکف به صورت مداوم انجام شود. بتن مورد نیاز برای اجرای گرمایش از کف دارای عیار ۳۰۰ است مه در قیمت های مختلف قابل خرید است. ضخامت بتن در این حالت بین ۳ تا ۴ سانتی متر است که این ارتفاع از روی نحوه لوله کشی های اجرای سیستم کف گرمایشی منظور می گردد.

 

اجرای گرمایش از کف
اجرای گرمایش از کف با کف پوش پارکت

 

مقایسه اجرای گرمایش از کف برقی و آبی

  • در مدل آبی برای گرم شدن کف در یک محیط سربسته به حداقل سه ساعت زمان نیاز است؛ در حالی که در نوع برقی آن حداکثر ۷ دقیقه زمان برای گرم شدن کافی است.
  • در زمستان به علت نحوه لوله‌ کشی در کف ساختمان ، در صورت خاموش شدن ناگهانی و یا عمدی گرمایش از کف در اثر برودت و سردی هوا، احتمال ترکیدگی لوله‌ ها دور از انتظار نیست.
  • سرعت پیشرفت مراحل اجرای کف گرمایشی برقي به مراتب بیشتر از مدل آبی است.
  • نوع برقی را می‌ توان در هر مکانی که احتیاج به گرما وجود دارد، استفاده نمود. درحالی که در نوع آبی آن، محدودیت‌ هایی وجود دارد.
  • هزینه اجرای سیستم گرمایش از کف برقي نسبت به آبی تقریبا بین ۲۵ تا ۳۵ درصد کمتر است.
  • مقدار ملات بکار رفته در کف ‌سازی مدل آبی بین ۷ تا ۱۵ سانتی متر است؛ درحالی که برای مدل برقی به ۰/۵ تا ۲ سانتیمتر ملات نیاز است. بدین ترتیب وزن بنا به مراتب کمتر و سرعت گرم شدن سطح بیشتر و اتلاف انرژی به حداقل خواهد رسید.
  • با اجرای گرمایش از کف آبی راندمان بین ۴۵ تا ۶۵ درصد است؛ درحالی که راندمان نوع برقی آن حداقل ۸۵ درصد خواهد بود.
  • هزینه مصرف انرژی نوع آبی کمتر از برقی است.

 

مزایای اجرای گرمایش از کف

اجرای سیستم گرمایش از کف ساختمان مزایای متعددی را به همراه دارد که باعث شده امروزه به یکی از روش های رایج گرمایی تبدیل شود. مهم‌ ترین این مزایا عبارت‌اند از:

  • بی صدا بودن سیستم گرمایش از کف
  • انعطاف پذیری بیش تر در معماری ساختمان به دلیل عدم نیاز به وسایل گرماساز دیگر به واسطه مخفی بودن از دید.
  • داشتن آسایش و ایمنی بیشتری به واسطه حذف رادیاتورها و فن کوئل ها در مکان های حساس مانند مهدکودک ها و مدارس.
  • صرف جویی بیش تری در مصرف انرژی نسب به سایر وسایل گرمایشی.
  • سازگاری سیستم گرمایش ازکف با انواع کف پوش ها در طرح ها و قیمت های مختلف.
  • در مکان های سرد، رطوبت زمین سبب پوسیدگی تجهیزات می شود. علاوه بر آن در ساختمان های نوساز وجود نم و رطوبت تا حدی مشکل ساز بوده که اجرای گرمایش از کف می تواند راه حل مناسبی باشد.

 

هزینه اجرای گرمایش از کف
اجرای سیستم گرمایش از کف در انواع ساختمان ها 

 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۳.۸ از ۵ - از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما