استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

کفپوش لمینت

پارکت لمینت
کفپوش لمینت

لمینیت (laminate) که اصطلاحا به دلیل کاربردی که مشابه پارکت دارد به آن پارکت لمینت نیز می گویند، از جنس HDF ( الیاف چوب فشرده ) می باشد و مانند پارکت مستقیما از خود چوب درختان ساخته نمی شود.  طرح های مختلف و طیف رنگی گسترده پارکت لمینت این امکان را ایجاد می کند تا از آن برای طراحی متنوعی در دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار استفاده بشود.

کفپوش لمینت یکی از محبوب ترین نوع کفپوش های موجود در بازار است این محبوبیت به دلیل نصب آسان، قیمت پایین و مقاومت در برابر آب می باشد.

کفپوش لمینت
کفپوش لمینت

کفپوش لمینت مقاومت بالایی در برابر ضربه و خراش دارد. لمینت ها از نظر استاندارد، دارای رده بندی AC می باشند. هر چه عدد AC بزرگتر باشد، ضریب سایشی لمینت بیشتر بوده و در مقابل خط و خش و فرسایش مقاوم تر است. رویه لمینت در برابر آب مقاوم بوده ولی لایه ی چوبی و کلیک های آن آسیب پذیر هستند. لمینت در ضخامت های ۶ ، ۷ ، ۸ ، ۱۰ ، ۱۲ میلیمتر موجود است که رایج ترین آن ها ۸ میلیمتر می باشد. در رابطه با کیفیت تولیدی پارکت لمینت، باید توجه کرد که پارکت لمینت HDF  نسبت به پارکتهای MDF دارای کیفیت بالاتری هستند. همچنین کیفیت کلیک و نحوه چفت شدن آنها در یکدیگر نیز در طول عمر کفپوش لمینت بسیار مهم هستند.

جهت خرید و مشاهده قیمت پارکت لمینت کلیک کنید.

لایه های پارکت لمینت

 پارکت لمینت از ۴ لایه تشکیل شده است که مقاومت نهایی کفپوش را ایجاد می کند. لایه ها ی پارکت لمینت به صورت زیر است:

  1. لایه اول یا رویی از ترکیب اکسیدآلومینیوم اشباع شده با رزین می باشد و لایه ی محافظ کفپوش لمینت محسوب می شود که از اهمیت بالایی برخوردار است به این دلیل که از لکه های دائمی و خراشیده شدن جلوگیری می کند.
  2. لایه دوم پارکت لمینت  از جنس روکش چوب یا کاغذ است و مشخص کننده ی طرح و رنگ آن است.
  3. لایه سوم لایه ی اصلی کفپوش لمینت از جنس HDF  است.  استحکام بالا در پارکت لمینت مربوط به مقاومت این لایه می باشد.
  4. لایه آخر از ترکیب رزین و یک لایه عایق تشکیل شده است.
لایه های پارکت لمینت

 

لایه های پارکت لمینت

تفاوت پارکت لمینت و پارکت

پارکت لمینت ها تفاوت های بسیار زیادی با پارکت های چوبی دارند. پارکت در گذشته بیشتر به صورت چوب طبیعی که با تکه‌های کوچک به صورت پازلی در کنار هم قرار می‌گرفت، ساخته می‌شد که مشکلات فراوانی به همراه داشت و از جمله آن‌ها می‌توان به تعمیرکردن، ساب و لاک زدن هر ساله اشاره نمود.

هر چند از نظر ظاهری ممکن است به نظر بیاید که این دو محصول شبیه به هم هستند اما تفاوت های اساسی بین این دو هست. در حقیقت با ورود کفپوش پارکت لمینت به بازارهای جهان، کم کم خرید و استفاده از پارکت های چوبی کمتر شد تا جایی که امروزه به گفته بسیاری از کارشناسان، در بسیاری از کشورهای جهان، کفپوش لمینت جای پارکت های چوبی را گرفته و به دلیل مزایای فراوانی که این کفپوش ها برای مصرف کنندگان دارند، بسیاری از مردم امروزه این نوع کفپوش ها را ترجیح می دهند.

قیمت پارکت لمینت

 

پارکت لمینت در دکوراسیون

مزایای کفپوش لمینت

کفپوش لمینت دارای مزایای بسیاری است و همین امر باعث شده است تا در مقایسه با کفپوش پارکت چوبی در مقیاس گسترده‌تری استفاده شود و محبوبیت بیشتری پیدا کند. در ادامه مزایای پارکت لمینت معرفی شده است.

  • داشتن طرح های متنوع و مختلف: شکل ظاهری کفپوش لمینت‌ شبیه چوب واقعی است همچنین تنوع طرح، رنگ و مدل باعث شده است تا با هر نوع سبک دکوراسیون داخلی و در هر مکانی قابل استفاده باشد.
  • قیمت متناسب: عامل مهم دیگری که در انتخاب پارکت لمینت تاثیرگذار است، قیمت آن می‌باشد. هزینه اجرا و نصب کفپوش لمینت کمتر از کفپوشی مثل پارکت می‌باشد.
  • دوام و مقاومت بالا در برابر ضربه و خراش:  هنگام انتخاب هر نوع کفپوشی برای کف خانه قطعاً عامل دوام و مقاومت نقش مهمی را ایفا می‌کند. دوام و مقاومت پارکت لمینت در برابر ضربه و خراش بالا است.
  • نحوه اجرا آسان:  نحوه ی اجرا کفپوش لمینت سریع‌ و آسان‌ می‌باشد، به همین دلیل بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و تقریباً در مکان‌های عمومی نیز می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین سرعت نصب و اجرای پارکت لمینت بسیار بالاست. به طور میانگین یک واحد با مساحت ۱۰۰ متر مربع در یک روز الی یک روز و نیم اجرا می شود.
برای مطالعه در مورد نحوه اجرا و نصب پارکت لمینت کلیک کنید
  • عایق گرما و صدا: پارکت لمینت ها به علت فومی که قبل از نصب در زیر آنها پهن می شود، پس از اجرای کامل، تا حد زیادی از انتقال صدا به طبقه زیرین جلوگیری می کنند. فوم زیر پارکت لمینت علاوه بر عایق صدا، عایق حرارت و برودت نیز می باشد.
  • عدم تغییر رنگ در برابر تابش نور خورشید: اشعه ماورای بنفش خورشید هم نمی‌تواند به کفپوش لمینت‌ آسیبی برساند یا رنگ و روی‌شان را از بین ببرد.
فوم پارکت لمینت

 

فوم پارکت لمینت
  • قابلیت انتقال و جابه جایی: که به علت عدم استفاده از چسب در نصب پارکت لمینت، کف اتاق صدمه نمی بیند به همین دلیل کفپوش لمینت قابلیت انتقال و جابه‌جایی دارد.  به عنوان مثال اگر کف اتاقی سنگ فرش باشد و روی آن پارکت لمینت اجرا شود، اگر بنا به دلایلی بخواهیم پس از مدتی آن را جمع کنیم، بدون اینکه کوچکترین آسیبی به سطح سنگ زیرین وارد شود، می توانیم این کار را انجام دهیم. بدین ترتیب پارکت لمینت را می توان تا چندین بار پس از نصب، جمع آوری و مجددا در محلی دیگر نصب کرد.

معایب کفپوش لمینت

پارکت لمینت کاملا بی‌عیب و نقص نیست و اشکالاتی دارد، که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

  • مقاومت  نه چندان بالا در برابر آب:  از معایب پارکت لمینت  نسبت به سنگ و سرامیک می توان به ضعف آن نسبت به آب و شستشو نام برد . البته باید ذکر کرد که لایه رویی و زیرین پارکت لمینت ضد آب بوده و آب تاثیری در آن ندارد و تنها نقطه ضعف آن در مغز HDF آن می باشد که در پارکت لمینت های جدید با زدن پارافین به کلیک های آن این ضعف را هم تا حدود زیادی پوشش داده اند و به اصطلاح آن را ضد آب نموده اند. ولی در هر حال پارکت لمینت  برای استفاده در مکان هایی که نیاز به شستشو با آب دارند مناسب نمی باشد. فقط باید این توجه را داشت که منظور شستشو با آب و آب کشی می باشد نه تی کشیدن.
کفپوش لمینت ضدآب

 

کفپوش لمینت ضدآب
  • آسیب پذیر در مقابل گرما:. پارکت لمینت در مقابل گرما آسیب پذیراست و حتی در تابستان، هوای گرم باعث انبساط کف‌پوش‌ها شده و به مرور به آن آسیب می‌رساند. همچنین در مواردی که  گرمایش از کف انجام می گیرد، قابل استفاده نمی باشد.
  • تجدید پذیری طولانی: استفاده از پارکت لمینت به نسبت انواع چوبی و طبیعی پارکت ها، توسط طرفداران محیط زیست مورد اعتراض واقع شده است چرا که معتقدند تجدید پذیری کفپوش لمینت زمان زیادی می طلبد و به راحتی به طبیعت باز نمی گردد. استفاده از مواد شیمیایی و صنعتی در ساخت کفپوش لمینت باعث شده تا برای افراد بسیاری به خصوص کسانی که فرزند کوچک دارند این موضوع اهمیت زیادی داشته باشد، البته با پیشرفت تکنولوژی مدل هایی تولید شده که ضد آلرژی و طبیعت دوست نیز هستند.
  • عمر کم: پارکت لمینت ها در کل از عمر مناسبی برخوردار هستند و درصورت رعایت نکات نگهداری عمر نزدیک به ۵ سال و یا حتی بیشتر دارا هستند ولی به نسبت پارکت طبیعی چوبی از عمر کوتاهی تری برخوردارند و البته قابلیت تعویض تقریبا راحتی دارند.

خرید پارکت لمینت

از نکاتی که هنگام خرید پارکت لمینت لازم است به آن توجه شود، میزان ترددی است که قرار است روی آن اتفاق بیفتد. کفپوش لمینت  بر اساس میزان تردد به گروه های مختلفی تقسیم می شود که بر اساس آن برای محیط های مسکونی، تجاری و مکان های پرتردد مثل فروشگاه های زنجیره ای انتخاب می شوند.

پارکت لمینت

 

عمر پارکت لمینت

پارکت لمینت ها، تکنولوژه های مختلفی در نوع کلیک یا قفل دارند.کلیک خوب سهولت نصب و دوام آن را بالا می برد، کیفیت در اتصال و کنار هم قرار گرفتن لمینت ها میتواند بسیار در انتخاب نهایی آنها تاثیر گذار باشد چرا که اگر لمینت ها خوب در  کنار هم قرار نگیرند ممکن است که مایعات و موارد دیگر به راحتی در داخل آنها نفوذ پیدا کرده و در طولانی مدت باعث خرابی و رطوبت و ورم کردن آنها شود.

قیمت کفپوش لمینت هم وابسته به عوامل مختلفی است از جمله کیفیت و نوع ساخت و همچنین MDF و یا HDF بودنشان که تا حدودی عامل تعیین کننده است. علاوه بر این موارد هنگام خرید پارکت لمینت لازم است هزینه های مربوط به نصب و اجرای پارکت لمینت نیز در گرفته بشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.56 ( 5 نظر)

۱۹ نظر

  1. کفپوش لمینت چه تفاوتی با کفپوش پی وی سی دارد؟

  2. کفپوش لمینت بهتر است یا پی وی سی؟

  3. اسم چند برند و چند شرکت عرضه و نصب کننده کفپوش لمینت رو میخواستم تا هم خیالمون از بابت ارزونی خرید راحت بشه هم از کیفیت کفپوش مطمئن بشیم

  4. برای راحت تمیز شدن کف ، کفپوش پوش لمینت پیشنهاد میدهید یا پی وی سی؟

  5. سلام ، ظاهر کفپوش لمینت خیلی شبیه به کفپوش پی وی سی هستش میشه این دو مدل کفپوش رو باهم مقایسه کنید که ببینیم کدوم یک مناسب تره و طول عمر بیشتری داره؟

  6. درباره لایه اول یا رویی ترین لایه کفپوش لمینت که از ترکیب اکسیدآلومینیوم اشباع شده با رزین تشکیل شده و این لایه نقش محافظ کفپوش لمینت رو داره گفته میشه که در بعضی از کفپوش های لمینتی وجود نداره و وجود یا عدم وجود این لایه آخر روی قیمت هم تاثیر داره درسته یا خیر؟

  7. کفپوش لمینت خیلی خوب و مناسبه این مدل کفپوش علاوه بر نصب آسان، قیمت پایین و مقاومت در برابر آب ، خیلی راحت قابلیت جابه جایی داره و طیف رنگ بالایی داره و برای انواع سلیقه ها و دکورها مناسبه!!

  8. حرارت چقدر روی پارکت لمینت تاثیر داره و اگه یه تیکه کوچیک از پارکت اسیب ببینه چطور میشه اون رو جدا کرد

  9. سلام بازسازی یک خانه قدیمی آجری رو برعهده گرفتیم چون چند سالی هست که کسی ساکن اونجا نبوده حشرات زیادی در کف و دیوارهاش بود که مجبور شدیم کل ساختمان رو آفت زدایی و سم پاشی کنیم برای اینکه دیگه این اتفاق نیافته و حشرات و…راه عبور به خانه نداشته باشن دیوارهارو سیمان سفید و روش رو کاغذ دیواری کشیدیم الان برای کف بین دو گزینه کفپوش سرامیک و کفپوش لمینت موندیم به نظر شما کفپوش لمینت میتونه گزینه مناسبی باشه چون زیبایی کار هم مدنظره؟؟!

  10. کفپوش لمینت اگه روش آب بریزه باید عوض بشه یا قابل تعمیره

  11. سلام هزینه اجرای پارکت به اندازه کافی زیاد هست و امکان تعویض پارکت برای هر چند سال یه بار اصلا به صرفه نیست کفپوش لمینت به طور تقریبی چند سال عمر میکنه و آیا جایگزین مناسبی برای پارکت موکتی هست؟

  12. لمینت پارکت رو میشه طرح جناقی نصب کرد؟

  13. کف به متراژ ۲۳۰ متر، در حال حاضر کف سنگ، برای تغییر به کفپوش لمینت چفدر هزینه لازم هست؟ یعنی تیم شما کف قبلی را بردارد و بجای آن کفپوش لمینت اجرا کند از صفر تا صد هزینه اجرا و مصالح چقدر است؟ لطفا با بنده تماس بگیزید،. زارعی

  14. کفپوش لمینت از نظر ظاهر چقدر با پارکت چوبی تفاوت داره؟

    • سلام جناب حیدرپور اصل
      کفپوش پارکت از نظر ظاهری حس طبیعی‌تری دارد و شباهت بیشتری به کفپوش چوبی دارد در صورتی لمینت ظاهری مصنوعی تر خواهد داشت اما در مقابل مقاوم تر است و مقرون به صرفه است.

  15. بهترین کفپوش لمینته، مجری خوب هم معرفی میکنید تا حدود قیمت رو بدونم؟