کف پوش بتنی

کف پوش بتنی

تعداد ارائه دهنده ها

۷۵ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت کف پوش بتنی یا پیورس به ابعاد، ضخامت، طرح، رنگ و کیفیت آن وابسته است. همچنین روش تولید کفپوش بتنی نیز بر روی قیمت آن تاثیرگذار است. برای خرید کفپوش بتنی پیش ساخته باید متراژ پروژه، شرایط آب و هوایی، میزان ترافیک و ... را مدنظر قرار داد. به طور کلی انواع کفپوش بتنی قیمت مقرون بصرفه ای دارد. عمران مدرن ارائه دهنده انواع كفپوش بتني با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد. کاربران گرامی می توانند قیمت انواع کفپوش سیمانی را مشاهده نموده و مناسب ترین محصول را خریداری نمایند.
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

ابعاد

ابعاد را مشخص کنید

رنگ

رنگ را مشخص کنید

طرح

طرح را مشخص کنید

فرآیند تولید

فرآیند تولید را مشخص کنید

برند

برند را مشخص کنید

کفپوش بتنی -cp14109

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

۲۰۹,۰۰۰ تومان

ابعاد:

۷.۵x۲۴x۶

رنگ:

طرح:

لوزی

کفپوش بتنی -cp14110

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

۲۰۹,۰۰۰ تومان

ابعاد:

۱۵x۲۵x۶

رنگ:

طرح:

لوزی

کفپوش بتنی -cp14100

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

ابعاد:

۲۰x۱۰x۶

رنگ:

طرح:

ساده

کفپوش بتنی -cp14101

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

ابعاد:

۲۰x۲۰x۶

رنگ:

طرح:

ساده
https://omranmodern.com/files/products/PcvFAuWbyyNLs0oNOKSQoHDXO8Kyfxli.jpg

کفپوش بتنی -cp14102

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

ابعاد:

۴۰x۴۰x۶

رنگ:

طوسی

طرح:

ساده
https://omranmodern.com/files/products/i887xDwPEv1rn9USakaW8PJwKPup13LA.jpg

کفپوش بتنی -cp14103

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

ابعاد:

۴۰x۴۰x۵

رنگ:

قرمز

طرح:

ساده
https://omranmodern.com/files/products/QzW62vD5cbc0DkCtc0jEd2lFzS0O4MAO.jpg

کفپوش بتنی -cp14104

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

ابعاد:

۴۰x۴۰x۵

رنگ:

طرح:

آجری
https://omranmodern.com/files/products/YECgB2FPYrrVnmjlOew2H3uYb3A1Ah8N.jpg

کفپوش بتنی -cp14105

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

ابعاد:

۴۰x۴۰x۵

رنگ:

طرح:

آی(دمبلی)
https://omranmodern.com/files/products/yHH0zYVWlRqqMlVaNqk9ymmuj1eW9zui.jpg

کفپوش بتنی -cp14106

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

ابعاد:

۴۰x۴۰x۵

رنگ:

طرح:

صخره ای
https://omranmodern.com/files/products/oeqzMfznUpPwzyx718Zpr2op9ub9SW09.jpg

کفپوش بتنی -cp14108

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

ابعاد:

۴۰x۴۰x۵

رنگ:

طرح:

کوبیک
ابتدا
۱
۲
۳
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

کف پوش بتنی

کف پوش بتنی یا پیورس نوعی قطعه پیش ساخته بتنی است که در کفسازی مورد استفاده قرار می گیرد. کفپوش بتنی پیش ساخته که با عنوان کف پوش سیمانی نیز شناخته می شود، با انواع مختلف و ویژگی های منحصربه فرد، برای کاربری‌های گوناگون قابل استفاده می باشد. كفپوش بتني به دلیل سختی قابل توجه آن، گزینه مناسبی برای مکان های پرتردد است. کفپوش های بتنی در تکنولوژی و روند ساخت متفاوت هستند که در نهایت باعث تفاوت در ویژگی ها و کاربرد انواع آن ها می شود. بر این اساس قیمت کف پوش بتنی متفاوت می باشد.

 

کف پوش بتنی
کاربرد کفپوش بتنی

 

قیمت کف پوش بتنی

عوامل موثر بر لیست قیمت کفپوش بتنی ، متراژ پروژه، ابعاد قطعات، طرح و رنگ می باشد. به طوری که در یک طرح و ابعاد مشابه اغلب قیمت کف پوش بتنی طوسی نسبت به سایر رنگ ها ارزان تر است. سطح اجرای كفپوش بتني ، یکی از مهم ترین پارامترهای موثر بر قیمت کف پوش بتنی است. در صورتی که زمین مسطح نباشد باید به صورت جداگانه هزینه ای صرف هموارسازی و صاف کردن سطح گردد. اگر مگرریزی انجام شده باشد قیمت هر متر مربع کفپوش بتنی کاهش می یابد.

در کل با توجه به استحکام بالا ، انواع کفپوش بتنی قیمت مناسب تری نسبت به سایر کفپوش ها دارد. به طوری که قیمت کف پوش بتنی پلیمری از انواع واش بتن ارزانتر است. عمر مفید کف پوش سیمانی ۲۰ سال است. در صورت استفاده درست از پیورس ، هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز بسیار پایین است. این عوامل موجب می گردد که کفپوش بتنی قیمت مقرون بصرفه ای داشته باشد.

 

قیمت انواع کفپوش سیمانی

قیمت انواع کفپوش سیمانی به مقدار و نوع سیمان مصرفی در ساخت آن وابسته است. هر چه محصول تولیدی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. در میان رنگ های مختلف معمولا قیمت کفپوش سیمانی مولتی کالر بیشتر از سایر رنگ ها است. ارزانترین قیمت کفپوش سیمانی نیز غالبا متعلق به رنگ طوسی آن می باشد. قیمت انواع کفپوش سیمانی غالبا بر اساس هر متر مربع ارائه می گردد. بنابراین برای محاسبه هزینه کل خرید، باید قیمت انواع کفپوش سیمانی را در متراژ پروژه ضرب کرد.

 

خرید کفپوش بتنی

برای خرید کفپوش بتنی ابتدا متراژ محوطه موردنظر برای کفسازی اندازه گیری می شود. سپس با توجه به میزان تردد در آن مکان، آب و هوای منطقه، میزان مقاومت موردنیاز و .... ابعاد و ضخامت مناسب تعیین می گردد. از بین گزینه های موجود با توجه به سایر بخش های ساختمان و المان های محوطه سازی می توان کف پوش بتنی مناسب را انتخاب کرد. رعایت قواعد معماری، طراحی منظر و اصول زیبایی شناسی بر انتخاب بهتر پیورس بتنی تاثیرگذار است.

امروزه خرید کفپوش بتنی و سایر مصالح ساختمانی به صورت اینترنتی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. امکان بررسی لیست قیمت هر متر مربع کفپوش بتنی پیش ساخته بر اساس تمامی عوامل متغیر در سایت عمران مدرن وجود دارد. خرید کفپوش بتنی به صورت اینترنتی در مشاهده لیست تولید کنندگان مجاز کفپوش بتنی ، صرفه جویی زمان و هزینه های رفت و آمد به شرکت ها و کارخانه های مختلف به کاربر کمک می کند. به طوری که خریدار می تواند در لیست قیمت کفپوش بتنی انواع محصولات را مقایسه کند و گزینه موردنظر خود را انتخاب نماید.

 

قیمت کفپوش بتنی
کف پوش بتنی

 

انواع کف پوش بتنی

در گذشته بتن فقط به عنوان مصالح پایه در ساختمان سازی و در قسمت کف برای زیرسازی مورد استفاده قرار می گرفت. با روی کار آمدن انواع کفپوش بتنی پیش ساخته ، این متریال در کف سازی ساختمان و فضاهای مختلف کاربرد پیدا کرد. مناسب بودن قیمت کفپوش بتنی پیش ساخته یکی از مزیت های آن است. انواع کف پوش بتنی به شرح زیر است:

 

کف پوش بتنی پلیمری

تفاوت کفپوش پلیمری با دیگر کفپوش های بتنی در مواد تشکیل دهنده آن است. این نوع از کفپوش های بتنی از ترکیب بتن با مواد پلیمری به دست می آید که باعث تبلور و کریستالی شدن سیمان می شود. کف پوش بتنی پلیمری از نظر مقاومت با سنگ طبیعی برابری می کند. این كفپوش سيماني در شرایط بد جوی به خصوص سرما و یخبندان استفاده می شود.

 

کفپوش واش بتن

کفپوش واش بتن به نام هایی مانند موزاییک برجسته، موزاییک شسته و موزاییک واش بتن معروف است. این نوع کف پوش بتنی از ترکیب سنگ های رودخانه ای، سیمان، چسب بتن و روان کننده تولید می شود. کفپوش واش بتن در کف سازی داخل و خارج ساختمان، پشت بام، پارکینگ و پیاده رو استفاده می شود. همچنین با انواع بندکشی مانند چمن مصنوعی و قلوه سنگ هارمونی چشمگیری با فضای سبز ایجاد می کند.

 

پیورس بتنی پرسی (ترافیکی)

این نوع از کفپوش های بتنی از ترکیب ماسه، سیمان، سنگدانه، پودر سنگ و آب تولید می شوند. کف پوش بتنی پرسی مقاومت خود را از طریق فشار پرسی به دست می آورد. پیورس بتنی پرسی به علت مقاومت بالای سایشی، به عنوان مناسب ترین گزینه برای مکان های پرتردد مانند پیاده روها استفاده می گردد.

 

کفپوش بتنی
نمونه کفپوش ترافیکی

 

کف پوش بتنی ویبره ای

در تولید این نوع از کفپوش های بتنی هیچ فشاری وجود ندارد و تراکم بتن از طریق ویبره انجام می شود. این کفپوش بتني به دلیل از بین رفتن فضاهای خالی توسط ویبره، سطحی همگن و بسیار صاف دارد. کف پوش بتنی ویبره ای در هر مکانی که نیاز به مقاومت در برابر گرما و رطوبت دارد، استفاده می گردد.

 

کفپوش بتنی پازلی

کفپوش بتنی پازلی غالبا به صورت ویبره ای تولید شده که طرح های آن توسط کنار هم قرار دادن قطعات به صورت پازل، ایجاد و تکمیل می گردد. به همین دلیل به نام کفپوش بتنی پازلی شناخته می شوند. کفپوش بتنی پازلی در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شود.

 

کفپوش پازلی
کفپوش پازلی

 

تولید کفپوش بتنی

امروزه تولید کفپوش بتنی با تکنولوژی نوین به گونه ای انجام می شود که مشکلات قبلی قطعات بتنی را نداشته باشند. این مشکلات شامل جذب آب و آسیب پذیری در برابر سیکل یخبندان به دلیل فضاهای خالی و حفره های زیاد و مقاومت پایین در برابر سایش می باشد. برای رفع این مشکلات تولید کفپوش بتنی دو لایه به صورت گسترده رواج یافت. به صورتی که لایه رویی به دلیل یکپارچگی و وجود سوراخ ها و کانال های کمتر، باعث جذب آب پایین تر و درنتیجه مقاومت بیشتری می شود. لیست تولید کنندگان مجاز کفپوش بتنی را می توان در سایت عمران مدرن مشاهده کرد.

 

کفپوش سیمانی پرسی

کفپوش سیمانی پرسی با دستگاه پرس و تحت فشار بالا ساخته می شود. این نوع کفپوش به دو صورت تک لایه و دولایه تولید می گردد. در کفپوش سیمانی پرسی دولایه، از آن جایی که لایه بالایی بیشترین تماس را با محیط بیرونی دارد روند تولید آن از اهمیت زیادی برخوردار است. ضخامت این لایه تقریبا ۲ تا ۵ میلی متر است و خاصیت یخ زدایی دارد. از طرفی وزن و ضخامت کفپوش سیمانی پرسی تک لایه کمتر است. سبک بودن این نوع کفپوش آن را تبدیل به گزینه ای مناسب برای ساختمان های چندطبقه کرده است. پیش از خرید رنگ کفپوش سیمانی پرسی مورد نیاز خود را انتخاب و تعیین نمایید.

 

کفپوش بتنی پیاده رو و پارکینگ

در مکان های پرتردد مانند پارکینگ و پیاده رو به دلیل فشار زیادی که به کف وارد می شود از کفپوش مقاوم و محکمی مانند کفپوش بتنی استفاده می شود. از طرفی محیط پارکینگ به دلیل روغن ریزی و تولید آلاینده توسط ماشین ها آلوده است. کف پوش بتنی به علت نظافت آسان گزینه مناسبی برای این محیط ها محسوب می گردد. کفپوش بتنی پیاده‌ رو اهمیت بسیار بالایی در مناطق پر ترافیک و پر رفت و آمد دارد. زمانی که شهرداری قصد نصب کفپوش برای پیاده رو را داشته باشد، غالبا این نوع بتنی را انتخاب می‌کند. چرا که کفپوش‌ بتنی پیاده رو دارای وزن بالا و همچنین مقاومت زیادی است. این میزان مقاومت باعث می شود کفپوش سیمانی پیاده رو در زمان کوتاه آسیب نبیند.

یکی از انواع پرطرفدار آن، کفپوش بتنی رنگی پیاده رو می باشد. این محصول در ابعاد و رنگ های متنوعی موجود بوده و به فروش می رسد. در نتیجه با ترکیب رنگ ها و ابعاد مختلف کفپوش بتنی رنگی پیاده رو می توان طرح های زیبا و متنوعی را پیاده سازی کرد. برای این که زیبایی و چیدمان چشم نوازی در کفپوش سیمانی پیاده رو ایجاد شود باید از اصول زیبایی شناسی و شاخه طراحی منظر کمک گرفت. البته که به طور کلی طرح و نحوه اجرا و چینش کفپوش بتنی پیاده رو بستگی به سلیقه و انتخاب مشتریان دارد.

قیمت کفپوش بتنی پیاده رو همچون سایر کفپوش های سیمانی به رنگ، طرح، ابعاد، کیفیت و شیوه تولید آن وابسته است. با توجه به حجم بالای این پروژه ها و مقرون بصرفه بودن قیمت کفپوش بتنی پیاده رو ، این مصالح بهترین و مناسب ترین انتخاب برای اجرا می باشند. کفپوش سیمانی پیاده رو که به صورت پازلی می باشند، شامل طرح موج، طرح آی، لوزی، چلیپا … انتخاب مناسبی برای کفسازی پیاده رو می باشد.

 

کف پوش بتنی پیاده رو
موزاییک سیمانی پیاده رو

 

موزاییک بتنی پیاده رو

این محصول با عناوینی همچون موزاییک بتنی پیاده رو یا کفپوش سیمانی پیاده رو نیز شناخته می شود. اجرای درست موزاییک سیمانی پیاده رو بسیار حائز اهمیت است. زیرا زیرسازی غیر اصولی، موجب کاهش طول عمر مفید موزاییک بتنی پیاده رو می شود. خرید موزاییک سیمانی پیاده رو غالبا به صورت عمده انجام می شود. خرید عمده می تواند موجب صرفه جویی در قیمت ها و هزینه ها شود. در اجرای موزاییک بتنی پیاده رو ، باید از طرح های شیاردار و سکه ای به منظور راحتی افراد نابینا استفاده کرد. در واقع این انواع از موزاییک سیمانی پیاده رو نشان دهنده مسیر حرکت و تقاطع ها به افراد نابینا می باشد.

کفپوش پلیمری پیاده رو

یکی از انواع کفپوش مورد استفاده در این مکان، کفپوش پلیمری پیاده رو است که از رزین اپوکسی و نیز پلی یورتان تشکیل شده است. در واقع یک شبکه کاملاً سه بعدی یکپارچه و غیرقابل نفوذ را داراست و این به دلیل ایجاد واکنش بسیار قوی بین مواد تشکیل دهنده اش می باشد. در حقیقت کف پوش پلیمری نوعی بتن خود متراکم است که این تراکم از طریق فرآیند استفاده از رزین سنگ مصنوعی و یا رزین پلیمری انجام می گیرد. مقاومت کفپوش پلیمری پیاده رو طی یک فرایند بین این ترکیبات پلیمری و افزودنی های شیمیایی و ایجاد چسبندگی بین تمام اجزاء تأمین می شود. کفپوش پلیمری پیاده رو به دلیل جذب آب پایین و تراکم بالای اجزا مقاومت بسیار زیادی در آب و هوای سرد و شرایط یخبندان دارد. این ویژگی از کفپوش پلیمری پیاده رو آن را به یکی از بهترین گزینه ها برای اجرا تبدیل کرده است.

 

انواع طرح و رنگ کفپوش بتنی

كفپوش سيماني در طرح های مختلفی تولید می شود. طرح های كفپوش بتني شامل شیاردار (نابینایان)، صخره ای، آجری، طرح آی (دمبلی)، موج، چلیپا، ستاره ای، لوزی، ۶ ضلعی، ۸ ضلعی، نوستالیت، ساسو، حصیری، ریسو می باشد. کفپوش بتنی پیش ساخته در انواع رنگ های سبز، مشکی، زرد، قرمز و... تولید می گردد.

امروزه اغلب کفپوش های بتنی به صورت دولایه تولید می شوند. رویه کف پوش بتنی که به آن فیس کفپوش هم گفته می شود ۲ تا ۵ میلی متر ضخامت دارد و طرح های مختلف هم شامل این قسمت می شود. نوع اختلاط و دانه بندی این لایه باعث مقاوت هرچه بیشتر و حفظ زیبایی پیورس بتنی می شود. لایه زیرین که با پرس اولیه دستگاه آماده می شود تمام بار فشار و خمش را تحمل می کند. عیار بالای بتن، دانه بندی خوب و پرس مناسب باعث بالا رفتن مقاومت فشاری و خمشی کف پوش سیمانی می شود.

 

کفپوش سیمانی رنگی

کفپوش سیمانی رنگی از جمله مناسب ترین مصالح برای کفسازی محیط داخلی و خارجی است. در گذشته عمده کفپوش های بتونی در رنگ های خاکستری تولید می شدند و یا اینکه برای تغییر رنگ آنها را رنگ آمیزی می کردند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی امکان تولید کفپوش سیمانی رنگی نیز وجود دارد. یکی از روش های تولید این محصول این است که به مخلوط بتن رنگ اضافه می کنند. بهتر است در ترکیب پیورس بتنی از رنگ های معمولی استفاده نشود زیرا ماهیت متخلخل بتن باعث پوسته پوسته شدن آن می شود. برای رنگ آمیزی کفپوش سیمانی رنگی ، رنگ های بر پایه اسید و یا رنگ های اکریلیک بر پایه آب انتخاب مناسبی می باشند. کفپوش سیمانی رنگی در انواع طرح ها و رنگ های قرمز، زرد، طوسی، مشکی، سفید و مولتی کالرها تولید می شود. کفپوش بتنی رنگی علاوه بر زیباتر جلوه دادن محیط از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است.

 

پیورس بتنی شیاردار

ابعاد متداول کف پوش بتنی شیاردار ۶*۴۰*۴۰ می باشد و در انواع رنگ های طوسی، زرد، قرمز، مشکی، سبز و آبی تولید می شود. این کفپوش بتنی رنگی در دو نوع سکه ای یا پولکی و شیاردار موجود است.

 

کف پوش بتنی
کفپوش بتنی شیاردار

 

كفپوش بتني صخره ای

ابعاد رایج این طرح از پیورس بتنی ۵*۴۰*۴۰ سانتی متر می باشد و در رنگ های طوسی، قرمز، زرد تولید می شود.

 

لیست قیمت کفپوش بتنی
کفپوش بتنی صخره ای

 

كفپوش بتني طرح آی

این نوع کف پوش بتنی که به آن دمبلی و یا دوکی هم گفته می شود در ابعاد مختلف و رنگ های قرمز، زرد، دودی، طوسی و مولتی کالر تولید می شود. این محصول انتخاب مناسبی به عنوان موزاییک بتنی پیاده رو می باشد.

 

كفپوش بتني
کف پوش بتنی طرح آی

 

کف پوش بتنی طرح موج

پیورس بتنی طرح موج در ابعاد ۶*۵۰*۵۰ ، ۱۲*۱۳*۶ ، ۱۳*۲۴*۶ و رنگ های خاکستری، سیمانی، قرمز، زرد و سبز تولید می شود. این کف پوش بتنی با توجه به طرح آن مناسب برای کفسازی کنار استخرهاست.

 

کفپوش های بتنی
كفپوش بتني طرح موج

 

کفپوش بتنی طرح چلیپا

کف پوش بتنی طرح چلیپا در ابعاد ۶*۲۴*۱۳ و ۶*۱۴*۱۴ و رنگ های زغال سنگی، طوسی، زرد، قرمز تولید می شود. این محصول نیز انتخاب مناسب برای موزاییک سیمانی پیاده رو می باشد.

 

کفپوش بتنی قیمت
کفپوش بتنی طرح چلیپا

 

کف پوش بتنی ستاره ای

همان طور که از نام این کف پوش بتنی بر می آید دارای نقش ستاره است و در سایز ۶*۲۰*۲۰ در رنگ های زغال سنگی، طوسی، زرد و قرمز تولید می شود.

 

خرید کفپوش بتنی
کف پوش بتنی طرح ستاره

 

کفپوش بتنی طرح لوزی

این کف پوش بتنی به صورت شش ضلعی بوده و در ابعاد ۶*۲۴*۷/۵ ، ۶*۲۵*۱۵ و رنگ های قرمز، زرد، زغال سنگی و طوسی تولید می گردد.

 

کفپوش بتنی پیش ساخته
کفپوش بتنی پیش ساخته طرح لوزی

 

کف پوش بتنی شش ضلعی

این کف پوش بتنی در ابعاد ۸*۱۰*۲۰ و رنگ طوسی و قرمز تولید می شود و از انواع کفپوش های ترافیکی است.

 

پیورس بتنی
کفپوش بتنی طرح ۶ ضلعی

 

كفپوش بتني هشت ضلعی

کف پوش بتنی هشت ضلعی در ابعاد مختلف و رنگ های قرمز، سفید، مشکی، زرد و مولتی کالر تولید می شود. این نوع پیورس نیز از انواع کفپوش های ترافیکی می باشد.

 

قیمت کف پوش بتنی
کفپوش بتنی طرح ۸ ضلعی

 

کفپوش بتنی نوستالیت

کف پوش بتنی نوستالیت در طرح های مربعی، مستطیلی و ذوزنقه تولید و عرضه می شود. طرح های قابل اجرا با این نوع کفپوش بتنی پیش ساخته متنوع بوده و می توان به صرت دایره های متحدالمرکز آن را اجرا کرد. انواع کفپوش بتنی پیش ساخته نوستالیت در ابعاد مختلف و رنگ های طوسی، قرمز، مشکی، سفید، زرد و مولتی کالرها تولید می شود.

 

كفپوش بتني ساسو

این نوع کف پوش بتنی به صورت طرح های شکسته بوده که مکمل همدیگر می باشند. كفپوش بتني ساسو در ابعاد مختلف و رنگ های طوسی، قرمز، سفید، مشکی، زرد و مولتی کالرها تولید می گردد.

 

کاربرد کفپوش بتنی پیش ساخته

به طور کلی کفپوش هر مکانی با توجه به ویژگی های منحصر به فردش انتخاب می شود. در صورت استفاده از کفپوش نامناسب با توجه به موقعیت، مشکلات و آسیب های متعددی ایجاد می گردد. کاربرد کفپوش های بتنی به شرح زیر است:

 

انواع کفپوش بتنی داخلی

کفپوش بتنی داخلی در دنیای معماری داخلی معاصر به جایگاه متفاوتی دست پیدا کرده است. در گذشته بتن اکثرا برای زیرسازی کفپوش ها و یا کفسازی محیط های خارجی مورد استفاده قرار می گرفت. اما در معماری مدرن کفپوش بتنی داخلی به دلیل مزایای منحصر به فرد مانند ظرفیت گرمایی بالا و حفظ انرژی محیط، مورد توجه قرار گرفته است. کفپوش بتنی داخلی در انواع طرح و رنگ و ابعاد تولید می شود و امکان انتخاب مناسب برای هر مکانی را فراهم می کند.

 

کف پوش بتنی حیاط و محوطه سازی

محیط های باز به صورت مداوم تحت تاثیر شرایط آب و هوایی هستند و گرما و سرما باعث استهلاک کفپوش می شود. استفاده از کفپوش مقاوم و بادوام در این محیط ها بسیار حائز اهمیت است. برای سطح کف پله ها و رویه رمپ ها نیز از کف پوش بتنی استفاده می شود. کفپوش بتنی حیاط در طرح، رنگ و ابعاد مختلف تولید می گردد. انواع کفپوش بتنی حیاط با توجه به سایر المان های موجود در محوطه سازی، نمای ساختمان، نوع نورپردازی و … انتخاب می شود.

اغلب، کف پوش بتنی حیاط در ابعاد بزرگ انتخاب می شود. با توجه به پرتردد بودن حیاط و نیاز به یک کفسازی مستحکم و مقاوم، این نوع کفپوش گزینه مناسبی می باشد. انواع کفپوش بتنی حیاط اکثرا به روش پرس خشک تولید می شوند. برای محاسبه قیمت کفپوش بتنی حیاط باید متراژ محل کفسازی، نوع کفپوش انتخابی و هزینه حمل و نصب را در نظر گرفت.

 

کف پوش بتنی
کاربرد کفپوش بتنی در محوطه سازی

 

کفپوش سیمانی حیاط اغلب نیازهای کاربران برای کفسازی محیط باز را برآورده می کند. همچنین اجرای کفپوش سیمانی حیاط روی سایر سطوح، با حداقل تخریب و ایجاد آلودگی انجام می شود و نیازی به حذف مواد قبلی نیست. در هنگام خرید کفپوش سیمانی حیاط توجه به فرآیند تولید و تراکم آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

پیورس بتنی اماکن مسکونی و تجاری

با توجه به تنوع كفپوش بتني ، کاربرد آن در منازل، فروشگاه ها و شرکت ها گسترش یافته است. ظاهر صاف و صیقلی آنها باعث انعکاس نور شده و به روشن تر شدن فضا کمک می کند. این نوع از کفپوش ها کاربرد تزئینی هم دارند.

 

 

 

کف پوش سیمانی کارخانه، انبار و زیرزمین

در کفسازی صنعتی به دلیل ادوات و تجهیزات سنگین، کف پوش بتنی انتخاب مناسبی می باشد. گرما و رطوبت باعث در خطر قرار گرفتن کالاها و موادغذایی داخل انبار می شوند، از این رو استفاده از کفپوش های بتنی ضروری است. در زیرزمین نیز به دلیل بسته بودن فضا و جریان هوای بسیار کم این نوع پیورس بتنی پیشنهاد می شود.

 

كفپوش سيماني بندرگاه ها و اسکله ها

در مکان هایی مانند انبارهای صنایع دریایی و کشتیرانی، بندرگاه ها و اسکله ها عوامل مخرب محیطی همچون فشار و ضربه های شدید مکانیکی وجود دارد. کفپوش بتنی به دلیل مقاومت مکانیکی بالا، نفوذپذیری و جذب سطحی پایین آب، دوام بالا، کیفیت و سطح ظاهری مناسب انتخاب خوبی برای این مکان ها می باشد.

 

مزایای کفپوش های بتنی

امروزه کفپوش های بتنی با توجه به مزایای زیادی که دارند، در سطح گسترده در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله مزایای کف پوش بتنی به شرح زیر است:

 

تنوع و سازگاری کفپوش بتنی

بر خلاف تصور عموم، كفپوش بتني به جز رنگ خاکستری در انواع رنگ و طرح تولید می شود. اگر به هر دلیلی تصمیم به تعویض و یا بازسازی در آینده گرفته شود، كفپوش بتني به دلیل سطح صاف و هموار امکان اجرای کفپوش جدید بر روی آن را فراهم می کند. به طور کلی کف پوش بتنی ، آزادی بسیاری در طراحی ایجاد می کند.

 

کفپوش های بتنی
کفپوش بتنی پیش ساخته

 

طول عمر بالای کفپوش بتنی پیش ساخته

کفپوش های بتنی به دلیل مقاوت زیاد در برابر انواع آسیب ها، از طول عمر بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل این نوع کف پوش بتنی ، انتخاب مناسبی برای مکان های پرتردد است. از نظر اقتصادی هم به دلیل عدم نیاز به تعویض دوره ای ، قیمت کفپوش بتنی پیش ساخته مقرون به صرفه است.

 

نگهداری آسان كفپوش بتني 

به طور کلی هزینه تعمیر و نگهداری کف پوش بتنی بسیار پایین است. با توجه به حجم ترافیک بر روی سطح انواع کفپوش بتنی پیش ساخته ، به صورت دوره ای سیلر و یا واکس اجرا می شود تا از لایه رویی محافظت کند. نظافت پیورس بتنی بسیار آسان است و با تی مرطوب و مواد شوینده مناسب تمیز می شود.

 

ضد حریق بودن کف پوش بتنی

بتن و اجزای تشکیل دهنده آن از مقاومت بالایی در برابر آتش برخوردار هستند و از گسترش آن جلوگیری می کنند. شاخصه هایی مانند آب هیدراته، گرمای ویژه بالای بتن و هدایت حرارتی کم آن باعث ایجاد این ویژگی در موزاییک بتنی پیاده رو می شوند. مقدار زیادی از گرمای منتقل شده به داخل بتن صرف واکنش هیدراتاسیون بتن می گردد. این مهم باعث تاخیر انتقال گرما به بدنه بتن شده و در نتیجه رفتار بتن و پیورس در برابر آتش بهبود می یابد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۶ از ۵ - از مجموع ۸ رای

نظرات کاربران

مهرداد موسی پور

استفاده از کفپوش بتنی برای داخل ساختمان به صرفه است؟

عبدالله

ماندگاری رنگ کفپوش بتنی چطوره؟؟ برای فضای باز قابلیت استفاده داره؟

بهنام خراسانی

قیمت کفپوش بتنی که درج شده، برای هر متر مربعه؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما