استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ضد یخ بتن

ضد یخ بتن
قیمت ضد یخ بتن

به طور کلی مقاومت بتن تازه در برابر سرما و یخ زدگی حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش می یابد؛ بنابراین پیوند بین آرماتور و بتن در این شرایط به سختی اتفاق می افتد. برای اینکه از یخ زدگی بتن تازه جلوگیری شود از افزودنی های ضد یخ بتن استفاده می کنند.

 

برای استفاده از ضد یخ بتن بهتر است اطلاعات کلی در رابطه با رفتار بتن در سرما داشته باشیم. به طور کلی مقاومت بتن تازه در برابر سرما و یخ زدگی حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش می یابد؛ بنابراین پیوند بین آرماتور و بتن در این شرایط به سختی اتفاق می افتد. برای جلوگیری از یخ زدگی بتن تازه ، دو روش برای انجام بتن ریزی در هوای سرد وجود دارد:

۱- ایجاد دمای مناسب برای بتن ریزی: این کار می تواند از طریق گرم کردن اجزای بتنی یا با تهیه محفظه های گرمایش انجام شود.

۲- اضافه کردن مواد افزودنی شیمیایی به بتن: برای اینکه اطمینان حاصل شود که بتن در حالت پلاستیکی خود دچار انجماد نمی شود، از ماده ای به نام ضدیخ بتن استفاده می شود.

مواد افزودنی ضدیخ بتن معمولا بر وضعیت فیزیکی آب بکار رفته در بتن ریزی تأثیر می گذارد. این نوع از افزودنی های بتن تا حدود زیادی نقطه انجماد آب را تحت تاثیر قرار می دهد و در دماهای کمتر از ۳۰- درجه سانتیگراد نیز قابل استفاده می باشد. این کار می تواند بهترین روش برای بتن ریزی در هوای سرد باشد.

انواع ضدیخ بتن

به طور کلی برای تسریع در عمل بتن ریزی در هوای سرد، مواد افزودنی ضدیخ بتن به دو دسته تقسیم می شود:

دسته اول ضد یخ بتن: شامل مواد شیمیایی مانند، الکترولیت ضعیف، نیتریت سدیم، کلرید سدیم و ترکیبات آلی غیر الکترولیتی است که باعث کاهش نقطه انجماد آب مورد استفاده در بتن می شوند؛ اما این گروه به عنوان شتاب دهنده های ضعیف عمل می کنند.

دسته دوم ضد یخ بتن: شامل ترکیبات باینری و سه گانه است که حاوی پتاس و مواد افزودنی بر اساس کلرید کلسیم، نیترات سدیم، کلرید کلسیم با نیتریت سدیم، نیترات کلسیم – نیترات – اوره و سایر مواد شیمیایی است. این دسته از افزودنی های بتن خاصیت ضد یخ مؤثر و خاصیت تسریع در تقویت تنظیم و سخت بتن شدن را دارند. این افزودنی ها معمولا در دوزهای بالاتر نسبت به ترکیبات معمولی استفاده می شوند.

افزودنی های ضد یخ بتن ، معمولا با پایین آمدن نقطه انجماد و همچنین سرعت بخشیدن به هیدراتاسیون سیمان در دمای انجماد تاثیر زیادی می گذارند؛ و باعث می شوند در دمای منفی زیر صفر نیز بتن ریزی ادامه یابد.

ضد یخ بتن
بتن ریزی با استفاده از افزودنی ضد یخ در هوای سرد

ضد یخ بدون کلراید

براساس دوز موجود در مخلوط ضدیخ بتن ، ترکیب غیر کلرید می تواند مخلوط (بتن یا ملات) را در دمای زیر انجماد قرار دهد، از این رو نیازی به اقدامات حفاظتی در برابر یخ زدگی نیست و اگر هم نیاز باشد خیلی کم است.

ضدیخ بدون کلراید نسبت به سایر ضدیخ های بتن کیفیت بتن را بهبود می بخشد و همانطوری که در تنظیم زودهنگام بتن خوب عمل می کند، امکان برداشتن زود هنگام قالب بتن از سازه ها نیز وجود دارد. این کار باعث می شود تا سرعت ساخت و سازها افزایش یابد و در مدت کوتاهی یک پروژه به اتمام برسد. مزیت اصلی ضد یخ بدون کلراید این است که در کل باعث کاهش آب در بتن می شود.

کاهش آب در بتن، در هوای سرد باعث یخ زدایی بتن می شود و همچنین واکنش های هیدراتاسیون اولیه در بتن را تسریع می بخشد. از این رو تعداد ترکیبات ضدیخ بتن نیز کاهش می یابد. 

ضد یخ بتن پودری

علاوه بر ضدیخ بدون کلراید در کشورمان از سایر ضدیخ ها برای بتن نیز استفاده می شود مانند ضدیخ بتن پودری.

ضدیخ بتن پودری نسبت به سایر ضدیخ ها از قیمت کمتری برخوردار است و معمولا در اکثر شرکت های بتن سازی از این محصول برای مقابله با یخ زدگی بتن در هوای سرد استفاده می کنند. معمولا این نوع ضدیخ ها بر پایه کلرایدهای کلسیم و نمک های معدنی ساخته می شود.

ضد یخ بتن پودری ، ماده ای کارآمد برای کاهش نقطه انجماد بتن است که در ایجاد تسریع در گیرش بتن و افزایش حرارت زائی بتن نقش خوبی را ایفا می کند. این محصول به دلیل داشتن یون های کلراید در ساختار درونی خود برای استفاده در بتن های مسلح کاربرد ندارد، زیرا یون های کلراید موجود در ساختار ضد یخ پودری بتن موجب ایجاد خوردگی در سطح میلگردها و باعث آسیب به بتن سازه می شود.

 استفاده از این نوع ضدیخ بتن برای بتن های غیر مسلح و بتن های پیش ساخته بسیار مناسب است. افزودن ضدیخ ها در بتن به این معنا نیست که بتن به طور کامل ضدیخ شود و در برابر آسیب ها در امان باشد، بلکه استفاده از این محصول می تواند سرعت گیرش سیمان یعنی سرعت هیدراتاسیون اولیه را بالاتر برده و در نتیجه بتن زودتر به گیرش اولیه و مقاومت اولیه خود می رسد و به این ترتیب بتن در برابر یخ زدگی مقاوم می شود.

ضد یخ بتن پودری

 

ضد یخ پودری

ضد یخ بتن کاربرد و مزایای زیادی در اختیار سازندگان ساختمان، پل، سد، برج و هر فعالیتی که با بتن سروکار دارد می گذارد. مواد افزودنی ضدیخ از نظر فناوری ساده و برای بتن ریزی هوای سرد بسیار مفید هستند. این ترکیب به بهبود انسجام و به حداقل رساندن یخ زدگی کمک می کند. تخمین زده می شود که استفاده از افزودنی های بتن، صرفه جویی بیشتری در مقایسه با سایر روش های محافظتی بتن در برابر سرما داشته باشد.

مقدار مصرف ضد یخ در بتن

همانطوری که می دانید عملیات بتن ریزی در شرایط و موقعیت سخت، نیاز به توجه ویژه دارد. برای مثال بتن ریزی در دمای زیر صفر درجه می طلبد که از مواد افزودنی ضدیخ بتن استفاده شود تا باعث آسیب رسیدن به بتن نشود. البته استفاده از ضد یخ بتن نیز باید زیر نظر مهندسین ناظر در پروژه باشد تا مقدار و میزان ضد یخ متناسب با آب و هوا و همچنین نوع ساز باشد.

بهتر است، قبل از استفاده از ضدیخ بتن ، این ماده در یک آزمایشگاه مجهز توسط نیروی متخصص مورد آزمایش قرار بگیرد تا مقدار و درجه آن برای افزودن به بتن مشخص شود؛ و نیز از کیفیت محصول ضد یخ اطمینان حاصل شود تا به بتن هیچ گونه آسیبی وارد نشود.

روشهای پیشنهادی را نشان می دهد که منجر به داشتن خصوصیات بتن در حالت تازه و همچنین سخت شده می شود

مقدار مصرف ضد یخ بتن در پروژه های بتن ریزی به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی که بر اساس آنها انتخاب مواد افزودنی ضدیخ انجام می شود عبارتند از:

  • میزان دمای هوا
  • نوع ساختار بتن
  • نوع و ساختار ضد یخ
  • شرایط عملیاتی
  • محافظت از روش های بکار رفته در بتن ریزی زمستانی
  • نوع سیمان و انواع مصالح به کار رفته در بتن ریزی
  • حجم بتن ریزی
  • نوع و کاربری سازه
قیمت ضد یخ بتن

 

مصرف ضدیخ در بتن

تاثیر ضد یخ بر مقاومت بتن

اگر از ضدیخ بتن استاندارد در پروژه های ساخت و ساز استفاده شود تاثیر خوبی بر مقاومت بتن ریخته شده خواهد داشت؛ اما اگر به جای مواد استاندارد از موارد غیر استاندارد مانند، ضد یخ ماشین در بتن استفاده شود. مقادیر اتیلن گلیکول مورد نیاز برای کاهش نقطه انجماد ملات، می تواند ترکیبات کلسیم موجود در سیمان پرتلند و آهک هیدراته را بدتر کند و باعث آسیب رسیدن به بتن شود.

بسیاری از ضد یخ های اتومبیل با سایر مواد شیمیایی ساخته می شوند که حتی ممکن است اثرات بدتری بر روی بتن بگذارد. بهترین راه این است که قبل از استفاده ضدیخ بتن از افرادی که در این زمینه تخصص دارند مشورت گرفته شود؛ و نیز بهتر است هنگام بتن ریزی در شرایط سخت، حتما اقداماتی جهت مراقبت از بتن ریخته شده انجام دهید تا آسیبی به پروژه شما وارد نشود، این اقدامات عبارتند از:

  • تست بتن
  • کنترل مقدار آب برای مخلوط بتن
  • کنترل نوع سیمان- و درجه دمای هیدراتاسیون آن
  • نحوه حمل و مدت حمل بتن به پروژه
  • استفاده از سیمان کم و سیمان هایی که دارای گرمای کم آبی هستند
  • مدت زمان بتن ریزی توسط پیمانکاران
  • نوع و میزان ماسه و شن در بتن
تاثیر ضد یخ بر مقاومت بتن

 

اضافه کردن ضد یخ به بتن

خرید ضدیخ بتن 

با زیاد شدن تقاضا برای خرید ضد یخ بتن و سایر محصولات در کشورمان، برای پاسخگو بودن به این قضیه، نمایندگی های زیادی را در سراسر کشور برای فروش محصولات صنعتی ساختمان ایجاد شده است که مشتریان بتوانند به راحتی خرید خود را از این مراکز انجام دهند. این مراکز ضمن ایجاد شبکه گسترده خدمات پس از فروش ضد یخ بتن در سراسر کشور آماده پاسخگویی به مصرف کنندگان محترم می باشد.

امروزه به دلیل فروش‌های آنلاین و گسترش صنعت آی تی در کشورمان، بسیاری از شرکت‌ها محصولات درجه یک خود را به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند و حتی این محصولات را با قیمت‌های مناسب‌تری به دلیل فروش مستقیم و بدون واسطه به مشتریان خود عرضه می کنند و خریدار کالا را درب منزل یا مقصد مشخص شده خود تحویل می گیرند. شرکت ایرانی نیز از این امر مستثنی نبوده و توانسته اند اکثر محصولاتش مانند، ضدیخ بتن را به صورت اینترنتی برای مشتریان عرضه کند.

بهترین روش برای خرید ضدیخ بتن مراجعه به فروشگاه های عرضه کننده و یا نمایندگی های معتبر در این زمینه و خرید محصول است.

خرید ضد یخ بتن

 

بتن ریزی در هوای سرد

قیمت ضد یخ بتن

قیمت ضد یخ بتن بسته به کیفیت محصول و نیز مقدار دوز آن متفاوت است. برای آگاهی از قیمت تولید انواع ضد یخ بتن شما می توانید به مراکز فروش و نمایندگی های معتبر مراجعه کنید و محصولات مختلف را با یکدیگر مقایسه و با توجه به کیفیت و قیمت یکی از آنها را انتخاب کرده و همچنین از طریق مراکز فروش اینترنتی به قیمت این محصول دسترسی پیدا کنید.

همانطوری که می دانید عوامل مختلفی بر قیمت ضدیخ بتن تاثیر می گذارد. مهمترین عامل در این محصول میزان ترکیبات و نوع محصول است، برای مثال قیمت ضد یخ بتن پودری نسبت به ضد یخ های مایع ، ارزان تر می باشد.

با توجه به مفید و کارآمد بودن ضد یخ بتن و سایر محصولات مشابه، خریداران زیادی برای خرید ضدیخ به نمایندگی های فروش و فروشگاه های عرضه کننده این محصولات مراجعه می کنند. تا محصولی با کیفیت و ارزان تهیه کنند.

ضد یخ ملات سیمان

 

بتن ریزی متناسب با شرایط آب و هوایی

قیمت دقیق فروش ضد یخ بتن را نمی شود به طور دقیق بیان کرد برای اینکه، در بازار داخلی روزبه‌روز قیمت ها بالا می‌رود و ثبات خاصی در بازار دیده نمی شود.

برای مطالعه بیشتر:

اجرای سازه بتنی

آزمایش بتن

بتن ریزی

بتن الیافی

بتن اکسپوز

بتن رنگی

بتن سخت چیست؟

مجری بتن سخت

پمپ بتن

بتن اکسپوز

بتن رنگی

فوم بتن

اسپیسر آرماتور بندی

واش بتن

زودگیر کننده بتن

تست غیر مخرب بتن

دیوار پیش ساخته بتنی

کندگیر کننده بتن

واتراستاپ

قیمت بتن

روان کننده بتن

قالب بتن

افزودنی بتن

بتن آماده

بتن آماده رشت

بتن آماده قزوین

قیمت بتن آماده در شیراز

خرید بتن آماده در کرج

بتن آماده اردبیل

قیمت بتن آماده در اصفهان

قیمت بتن آماده در مشهد

بتن آماده تبریز

میکروسیلیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲۳ نظر

  1. ضد یخ بتن رو در چه شرایط آب و هوایی باید به آن اضافه کرد؟

  2. ضد یخ بتن و ماشین متفاوت هستند؟

  3. ممنون میشم چند تا از برند های معروف ضد یخ بتن رو معرفی کنید چون بنده اطلاعاتی از شرکت های با کیفیت ارائه دهنده ضد یخ بتن ندارم و خیلی کمک میکنه

  4. ضدیخ بتن به صورت پودری عملکرد بهتری داره یا به صورت مایع و اینکه کدام یک از این نوع ضدیخ های بتن از لحاظ قیمت مقرون به صرفه تر هست

  5. ضد یخ بتن چه مزایای در ساختمان سازی دارد

  6. با سلام…مواد ضدیخ بتن با ضدیخ خودرو فرق دارد

  7. سلام توی کل مطالب فقط از مزایای ضدیخ بتن حرف زدین اما اصلا در مورد معایب اون نگفتین ، در مورد اینکه اگر اشتباه یا نابجا و یا کمتر و حتی بیشتر مصرف بشه چه اتفاقایی ممکنه برای بتن بیافته اصلا حرف نزدین !!

  8. سلام ، ضد یخ بتن قابلیت اشتعال دارد؟
    میشه در مورد ریزنکاتی که باید هنگام استفاده از ضدیخ های بتن مورد توجه قرار بدیم توضیح بدید ممنون.

  9. سلام میشه طریقه استفاده از ضدیخ پودری رو توضیح بدید لطفا؟!

  10. در چه دمایی استفاده از ضد یخ بتن الزامی هست
    و از کجا میشه از کیفیت ضد یخ ها مطمئن شد

  11. سلام ضرورت استفاده از ضدیخ بتن برای چه مواقع و توسط چه کسی تعیین میشه؟!

  12. ایا عملکرد ضد یخ بتن پودری و مایع یکسانه ؟
    تفاوت قیمت این دو ضد یخ در چ حده؟

  13. سلام ضد یخ بتن برای بتن ریزی هر سازه ای استفاده میشه؟
    کاربرد ضدیخ بتن برای کدوم سازه ها بیشتره؟
    بتنی که درش از ضدیخ بتن استفاده شده چه فرقی با بقیه بتن ها داره؟

  14. ضد یخ بتن در چه مناطقی استفاده میشه ؟

  15. در چه مواردی میشه از استفاده از ضد یخ بتن صرف نظر کرد؟

  16. سفارش اینترنتی ضدیخ بتن چه جوریه؟

  17. ضدیخ بتن را فقط در حجم زیاد میفروشید؟ من میزان خیلی کمی احتیاج دارم ضد یخ، آیا امکانش هست از شما تهیه کنم؟
    با تشکر مومنی

  18. ببخشید ضد یخ بتن فقط برای فصل سرما استفاده داره؟

    • سلام کاربر گرامی
      استفاده از ضد یخ علاوه بر بهبود مقاومت بتن در برابر یخ زدن در فصل سرما، سرعت اجرای کار را نیز افزایش می دهد و مقاومت اولیه و نهایی بتن را بهبود خواهد داد. بعلاوه میزان گرد و خاک هنگام پاشش بتن خشک نیز کم خواهد شد.

  19. این افزودنی ها مقاومت رو کم نمیکنند؟

    • سلام جناب بابایی
      همنطور که در متن اشاره شده اگر از ضد یخ استاندارد مخصوص بتن استفاده بشه مقاومت افزایش پیدا می کنه در غیر این صورت باعث تخریب عملکرد بتن و کاهش مقاومت خواهد شد.