استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

روان کننده بتن

قیمت روان کننده بتن
قیمت روان کننده بتن

سلامت بتن به نوع و میزان مواد تشکیل دهنده آن و نحوه بتن ریزی و اجرای مناسب وابسته است. کم بودن روانی بتن باعث بروز مشکلات اجرایی و بتن ریزی نامناسب خواهد شد و از طرفی افزودن آب به بتن باعث کاهش مقاومت بتن می شود. برای رفع مشکل روانی و مقاومت بتن مواد گوناگونی برای بهتر شدن عملکرد به آن اضافه می شود که یکی از آن ها روان کننده بتن و فوق روان کننده بتن می باشد. با توجه به مناسب بودن قیمت روان کننده بتن استفاده از آن در بهبود عملکرد بتن توصیه می شود.

روان کننده بتن
روان کننده بتن

ساخت روان کننده بتن

مواد تشکیل دهنده و روش ساخت روان کننده بتون بر روی قیمت تاثیر خواهد گذاشت. چرا که این محصول را می توان با مواد اولیه متفاوتی ساخت. مهمترین مواد اولیه ترکیبات آلی هستند که در آب محلول می باشند. ترکیبات اصلی را می توان شامل نمک های سدیم، کلسیم و آمونیوم اسید لینگو سولفونیک دانست و همچنین اسید های هیدروکسی کربوکسیلیک که به صورت نمک های تری اتانول آمین و آمونیوم و سدیم می باشند.

کربوهیدرات ها نیز مانند اسید های شکر و پلی ساکارید ها نیز از دیگر مواد روان کننده بتون به شمار می روند که در مجموع به صورت محلولی با وزن مخصوص تولید می گردد که با توجه به درصد این ترکیبات قیمت روان کننده متفاوت خواهد بود. البته پودر روان کننده بتون هم در بازار موجود است که در مقایسه با نوع محلول آن، از نظر قیمت متفاوت خواهد بود.

فوق روان کننده بتن

 

بتن ریزی

فوق روان کننده

تفاوت بین روان کننده و فوق روان کننده بتن اثرات قوی تری است که فوق روان کننده دارد و می توانند با کاهش آب بتن در مصرف سیمان صرفه جویی کنند. همچنین متراکم کردن مواد و مخلوط کردن آنها  با فوق روان کننده ها بسیار ساده تر می باشد. به طوریکه می تواند ۲۵ تا ۳۵ درصد آبی که برای بتن لازم است را کاهش دهد.

قیمت فوق روان کننده بتن با قیمت روان کننده بتن متفاوت می باشد. فوق روان کننده ها به نسبت قدرت و تاثیر گذاری دارای قیمت بالاتری هستند. هر آنچه که در آینده برای پیشرفت در حوزه بتن اتفاق بیافتد به مواد افزودنی مربوط خواهد بود. بهتر است برای خرید فوق روان کننده بتن از شرکت های بنام که از مواد اولیه و خط تولید با کیفیت برخوردار هستند، خرید انجام شود. فوق روان کننده ها به چند شکل دیده می شود یک نوعی از آن فوق روان کننده بتن پودری است که از نظر برخی مشخصات و ویژگی ها با نوع محلول متفاوت خواهد بود.

عملکرد

روان کننده بتون موجب بهبود کیفیت بتون می شود. زمانی که روان کننده استفاده نگردد و آب و سیمان برای تهیه بتن با یکدیگر مخلوط شوند به دلیل اینکه در بین ذرات سیمان نیروی دفع کننده بسیار کمی وجود دارد چسبندگی بسیار زیادی در بین آنها اتفاق می افتد و ذرات درشت تری بوجود می آید. ولی زمانی که روان کننده را به این مخلوط اضافه می کنیم یک مخلوط یکنواختی ایجاد خواهد شد. در واقع سطوح بیشتری بین سیمان و آب بوجود خواهد آمد و مخلوط یکنواخت خواهد شد و با توجه به مناسب و به صرفه بودن قیمت روان کننده بتن و کارایی بالایی که دارد، بهترین روش برای صرفه جویی در مصرف سیمان و بالا بردن کیفیت بتن خواهد بود.

برای خرید روان کننده بتن باید به مکان ها معتبر مراجعه شود تا  با کیفیت پایینی که برخی از این محصولات دارد کل مصالح و بتن از بین نرود. لزوما بالا یا پایین بودن قیمت نمی تواند نشان دهنده کیفیت بالای آن باشد. با کمک روان کننده، دوام بتون در مقابل عوامل محیطی مانند خشکی و یا رطوبت و سرمای شدید حفظ خواهد شد.

عملکرد روان کننده بتن

 

انواع روان کننده بتن

قیمت روان کننده بتن

برای خرید روان کننده بتن باید اطلاعاتی از مواد تشکیل دهنده آن داشته باشیم و بدانیم که دارای انواع مختلفی می باشند که موجب متفاوت بودن قیمت می گردد. انواع مختلفی که در کارخانه تولید می گردند، ممکن است روان کننده در کارخانه به بتون اضافه گردد که برای بتن خود تراکم این عمل صورت می گیرد که دلیل قیمت بالاتر بتن خودتراکم می باشد. اگر در هنگام انجام پروژه روان کننده اضافه شود معمولا هزینه بسیار پایین خواهد بود. زیرا از روان کننده های نسل یک و دو استفاده خواهد شد. باید دقت داشته باشید که قیمت روان کننده با ترکیبات مصرف شده در آن متناسب باشد و قبل از خرید باید تست روی آن انجام شود.

در هنگام خرید روان کننده، بهتر است برای تست آن سیمانی را که همیشه در کارها استفاده می کنید به کار ببرید. چون ممکن است در کنار سیمان های مختلف رفتار های مختلفی نشان دهد. به هنگام خرید و فروش روان کننده بتن در کنار توجه به قیمت باید به تاریخ انقضای آن هم توجه ویژه ای شود.

قیمت روان کننده بتن

 

عملیات بتن ریزی

برای مطالعه بیشتر:

مجری بتن سخت

بتن مسلح

آزمایش بتن

بتن ریزی

بتن الیافی

پمپ بتن

بتن اکسپوز

بتن رنگی

بتن سخت

بتن مگر

فوم بتن

اجرای سازه بتنی

اسپیسر آرماتور بندی

واش بتن

زودگیر کننده بتن

تست غیر مخرب بتن

دیوار پیش ساخته بتنی

ضد یخ بتن

کندگیر کننده بتن

واتراستاپ

قیمت بتن

قالب بتن

افزودنی بتن

بتن آماده

بتن آماده رشت

بتن آماده قزوین

قیمت بتن آماده در شیراز

خرید بتن آماده در کرج

بتن آماده اردبیل

قیمت بتن آماده در اصفهان

قیمت بتن آماده در مشهد

بتن آماده تبریز

میکروسیلیس

خرید واش بتن

انواع نیوجرسی

نرده سیمانی

کول چاه قیمت

سنگدال

لیست قیمت جدول

واش بتن و چمن مصنوعی

معایب واش بتن

پله گرد بتنی

آزمایش se چیست

آزمایش خاک

آزمایشگاه بتن

دانه بندی خاک

هزینه کرگیری بتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳۰ نظر

  1. روان کننده بتن در محل افزوده میشود یا از قبل در بتن وجود دارد؟

  2. سلام برای روان کردن بتن به جای روان کننده بتن میتوان از ویبراتور استفاده کرد؟

  3. میزان افزودن روان کننده بتن باید چند به چند باشه و آیا بسته به نوع بتن روان کننده بتن رو هم باید عوض کرد برای مثال بتن الیاف یا بتن سخت

  4. میشه این روان کننده بتن رو به صورتی بشکه ای هم تهیه کرد چون حجم کار شکل گرفته به شدت بالاست و استفاده از گالن هایی روان کننده بتن جواب گو نیست

  5. برای روان کننده بتن ازمحلول بهتره استفاده بشه یا پودر

  6. سلام ترکیبات اصلی همه روان کننده ها و فوق روان کننده های بتن شامل نمک های سدیم، کلسیم و آمونیوم اسید لینگو سولفونیک و اسید های هیدروکسی کربوکسیلیک که به صورت نمک های تری اتانول آمین و آمونیوم و سدیم هستش ؛ و همه این ترکیبات یکجا در یک روان کننده استفاده میشه یا ممکنه در یک روان کننده ای یک یا چند مورد از این ترکیبات رو نداشته باشیم؟

  7. روان کننده ی بتن به چه مقدار و با چه استانداردی استفاده میشه ؟

  8. سلام ، طول عمر روان کننده های بتن چقدره و تاریخ انقضای اون ها رو از روی چه چیزی مشخص میکنند؟
    از اونجا که انواع روان کننده بتن داریم ، کدوم یک از روان کننده ها طول عمر بیشتری دارند؟

  9. متاسفانه عده ای روان کننده های بتن نامرغوب رو به مردم میفروشن که باعث افت کیفیت بتن میشه خواهش میکنم با معرفی مارک یا محلی مطمئن برای فروش کالا این مشکل رو حل کنید

  10. سلام روان کننده بتن کیفیت های متفاوتی داره ، کدوم یک از روان کننده های بتن در کنار کیفیت مناسب قیمت مناسب هم دارند؟!

  11. سلام روان کننده بتن کربوکسیلاتی چه مدل روان کننده ای هستش؟
    میشه در مورد این مدل روان کننده بتن اطلاعاتی رو در اختیارم بزارید.
    خیلی ممنون.

  12. تو چه مواردی استفاده از فوق روان کننده به جای روان کننده توصیه میشه

  13. روان کننده بتن رو از کجا میتونم تهیه کنم ؟

  14. روان کننده بتن حتما باید در بتن ریزی استفاده بشه ؟

  15. ممنون میشم راجع به پایه معدنی یا شیمیایی روان کننده بتن هم مطلب بگذارید

  16. ببخشید روان کننده خوب میشه معرفی کنید؟

  17. افزودنی ها اثر منفی هم دارند؟ کدوم برند بهتره؟

    • افزودنی روان کننده به بتن یا ملات باعث می ‌شود که نسبت آب در سیمان کاهش یابد، بدون این که بر کارایی مخلوط تأثیر منفی بگذارد و تولید بتن با کارایی بالا را امکان‌ پذیر می‌ کند. برای دریافت اطلاعات بیش تر و استعلام قیمت با شماره زیر تماس بگیرید:

      ۰۲۱-۷۷۸۹۶۶۲۵‌‌‍

  18. روان کننده بتن پودری هم داریم؟

  19. ببخشید جواب سوالم درباره روان کننده بتن رو ندادین، روان کننده بتن مقاومت رو کم میکنه؟

    • سلام کاربر گرامی
      در صورتی که از روان کننده بتن به درستی استفاده شود تاثیر منفی در مقاومت بتن نخواهد داشت. حتی یکی از اهداف استفاده از روان کننده در بتن کاهش نسبت آب به سیمان با حفظ کارایی و رسیدن به مقاومتی بالاتر است.

  20. سلام لطفا شرکت های ارائه دهنده روان کننده بتن را معرفی کنید.

  21. سلام
    آیا میزان روان کننده بتن بر اساس طرح اختلاط باید بدست بیاید؟

    • سلام کاربر گرامی
      مقدار استاندارد روان کننده و حتی نوع روان کننده باید بر اساس مقادیر پیشنهاد شده توسط تولید کننده و مشاوره با افراد متخصص تعیین شود. با ساخت طرح اختلاط آزمایشی و با به کار بردن مصالح مورد نظر، مقدار مطلوب به دست خواهد آمد.

  22. آیا روان کننده ها باعث افت مقاوت بتن می شوند؟

    • در صورتی که از روان کننده بتن به درستی استفاده شود نه تنها موجب افت مقاومت بتن نخواهد شد بلکه به افزایش مقاومت نیز کمک می کند.