دستگاه خم و برش میلگرد

دستگاه خم و برش میلگرد

دسته بندی

دستگاه برش

تعداد ارائه دهنده ها

۳۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

دستگاه خم و برش میلگرد به منظور آرماتوربندی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت دستگاه خم وبرش میلگرد با توجه به نوع، منبع انرژی مصرفی، تک فاز یا سه فاز بودن، تعداد چرخ ها و ... متفاوت است. ظرفیت برش نیز تعیین کننده قیمت قیچی میلگرد بر می باشد. به طور کلی قیمت دستگاه خم کن میلگرد اتوماتیک از انواع دستی بیشتر است. برای خرید دستگاه خم و برش میلگرد باید حجم پروژه و حداکثر قطر میلگرد مصرفی را مدنظر قرار داد. برای پروژه های بزرگ باید از دستگاه برش میلگرد برقی استفاده نمود. به منظور استعلام قیمت انواع خم کن میلگرد و خرید آن می توانید با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

سایز

سایز را مشخص کنید

سیستم برش

سیستم برش را مشخص کنید

عملکرد

عملکرد را مشخص کنید

دستگاه خم و برش میلگرد (FBD32) چینی تکفاز سایز 32

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

زاویه چرخش (درجه):

۱۰۰

سیستم برش:

هیدرولیکی
https://omranmodern.com/files/products/t8MMch8ZckQWkX9php7PQgx26E0TnUPh.jpg

دستگاه خم و برش میلگرد (FBD36) چینی تکفاز سایز 36

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

زاویه چرخش (درجه):

۱۰۰

سیستم برش:

هیدرولیکی
https://omranmodern.com/files/products/xNajvxzS2agvX45TVbBL1UGOHTm8CQVz.jpg

دستگاه برش میلگرد مکانیکی (FB12) موتوژن تکفاز سایز 10

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

گیربکس:

۸۶ حلزونی مرکب

سیستم برش:

مکانیکی گیربکسی
https://omranmodern.com/files/products/xNajvxzS2agvX45TVbBL1UGOHTm8CQVz.jpg

دستگاه برش میلگرد مکانیکی (FB12) چینی سه فاز سایز 12

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

گیربکس:

۸۶ حلزونی مرکب

سیستم برش:

مکانیکی گیربکسی
https://omranmodern.com/files/products/xNajvxzS2agvX45TVbBL1UGOHTm8CQVz.jpg

دستگاه برش میلگرد مکانیکی (FB18) چینی سه فاز سایز 18

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

گیربکس:

۱۵۰ حلزونی مرکب

سیستم برش:

مکانیکی گیربکسی
https://omranmodern.com/files/products/E88LPmi1Jzp1IIAWo0YQgxKarmQys55j.jpg

قیچی میلگردبر شیر دستی (FB20) موتوژن تکفاز سایز 18

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

سیستم برش:

هیدرولیکی
https://omranmodern.com/files/products/E88LPmi1Jzp1IIAWo0YQgxKarmQys55j.jpg

قیچی میلگردبر شیر دستی (FB20) چینی سه فاز سایز 20

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

سیستم برش:

هیدرولیکی
https://omranmodern.com/files/products/E88LPmi1Jzp1IIAWo0YQgxKarmQys55j.jpg

قیچی میلگردبر شیر دستی (FB25) موتوژن تکفاز سایز 23

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

سیستم برش:

هیدرولیکی
https://omranmodern.com/files/products/E88LPmi1Jzp1IIAWo0YQgxKarmQys55j.jpg

قیچی میلگردبر شیر دستی (FB25) چینی سه فاز سایز 25

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

سیستم برش:

هیدرولیکی
https://omranmodern.com/files/products/CGIpEqx5YjjIXOWT1ZXPKYowihfttSQV.jpg

قیچی میلگردبر اتوماتیک (FB26) موتوژن تکفاز سایز 25

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

سیستم برش:

هیدرولیکی
ابتدا
۱
۲
۳
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

دستگاه خم و برش میلگرد

دستگاه خم و برش میلگرد و قیچی میلگرد بر به منظور آرماتوربندی ساختمان نیاز می باشد. میلگرد از جمله مصالح پر مصرف در صنعت ساخت و ساز می باشد. از این رو خم و برش میلگرد از اهمیت بالایی در ساختمان سازی برخوردار است. دستگاه برش و خم میلگرد در ابعاد و اندازه های مختلف تولید و عرضه می شود. آرماتورهای موجود در بازار غالبا به صورت شاخه های با طول ۱۲ متر می باشند، لذا برای کار و استفاده از میلگردها در ساخت و ساز، نیاز به برش و خم آرماتورها در اندازه های دلخواه و تبدیل آن به شکل مورد نظر با استفاده از دستگاه خم کن میلگرد و دستگاه برش میلگرد می باشد. برش و خم میلگرد با روش ها و دستگاه های مختلفی انجام می شود که بر این اساس قیمت دستگاه خم و برش میلگرد متفاوت است.

 

دستگاه خم و برش میلگرد
دستگاه خم و برش میلگرد

 

قیچی میلگرد بر

قیچی میلگرد بر یک ابزار دستی است که برای برش میلگردها و مفتول ها در ابعاد و اندازه های مورد نیاز به کار می رود. طراحی قیچی میلگردبر به گونه ای است که با کمترین فشار، بیشترین نیرو وارد می شود. قیچی آرماتور شامل دو تیغه برش است که به وسیله ی یک مفصل به هم متصل شده اند. این ابزار در اندازه ها و قابلیت های مختلفی تولید می شود که بر این اساس قیمت قیچی میلگرد بری متفاوت بوده و بسته به نوع کاربرد مورد استفاده قرار می گیرند.

همان طور که پیشتر بیان شد، کارخانه ها عموما میلگرد های خود را در شاخه های ۱۲ متری تولید می کنند. از این رو در بسیاری اوقات برای استفاده از این محصول نیاز به طول های کوتاه تر میلگرد می باشد. در این مواقع قیچی میلگرد بر به کمک شما می آید تا محصول خود را در اندازه مورد نیاز برش دهید. آرماتوربندی از بخش های مهم ساختمان سازی است که با استفاده از قیچی آرماتور امکان پذیر است.

 

دستگاه خم کن میلگرد

همان طور که از نام آن پیداست، این دستگاه برای خم کردن میلگرد مورد استفاده قرار می گیرد. از مزیت های این دستگاه افزایش سرعت برای خم کردن و شکل دهی به میلگرد می باشد. دستگاه خم کن میلگرد امکان شکل دهی به میلگرد در زاویه های مختلف را فراهم می نماید.

 

قیمت دستگاه خم و برش میلگرد
دستگاه خم میلگرد

 

دستگاه خم و برش آرماتور

برش میلگرد به دو صورت سرد و گرم قابل انجام است. اما استفاده از دستگاه خم و برش میلگرد به روش سرد به دلیل عدم ایجاد تغییر در ساختار و کیفیت میلگرد مطلوب تر می باشد. علاوه بر این برش میلگرد به روش سرد با استفاده از دستگاه خم و برش آرماتور ، دارای مزایایی همچون کاهش ضایعات، کیفیت سطحی مطلوب، قابلیت برش مقاطع در سایز و اشکال مختلف نیز می باشد. همچنین موجب تولید گازهای سمی نشده و از انعطاف پذیری قابل قبولی برخوردار است. برش میلگرد به روش گرم دارای معایبی همچون تغییر ساختار مولکولی فولاد ، ایجاد مواد شیمیایی و سمی، تغییر ظاهری محل برش و … می باشد.

به منظور برش میلگردها با قطر کم می توان از دستگاه خم و برش میلگرد دستی استفاده نمود، اما برش و خم میلگرد با قطرهای بیشتر باید با استفاده از دستگاه های مخصوص انجام شود. طراحی و ساخت این انواع خم کن میلگرد باید به گونه ای باشد که برش و خم آرماتور با آن به راحتی انجام گردد.

 

قیمت دستگاه خم و برش میلگرد

قیمت دستگاه خم وبرش میلگرد به کیفیت، قطعات استفاده شده، برند دستگاه و … وابسته می باشد. معمولا قیمت قیچی میلگردبر دستی کمتر از سایر انواع است. نوع دستگاه خم کن میلگرد از اصلی ترین پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت دستگاه خم میلگرد می باشد. به طور مثال قیمت قیچی خم وبرش میلگرد با توجه به دستی، برقی و یا هیدرولیکی بودن آن متفاوت است. قیمت دستگاه برش میلگرد برقی بیشتر از هیدرولیکی و دستی است.

 

قیمت دستگاه برش میلگرد برقی

به طور کلی انواع خم کن میلگرد و قیچی میلگردبر را می توان در دو نوع دستی و اتوماتیک طبقه بندی کرد. قدرت الکتروموتور، توان پمپ و تعداد چرخ از عوامل موثر بر قیمت دستگاه خم کن برقی میلگرد است. قیمت دستگاه برش میلگرد برقی به دلیل قطعات و تجهیزات و فناوری پیشرفته به کار رفته در آن از قیمت دستگاه خم کن میلگرد دستی بالاتر است. قیچی میلگرد بر برقی در انواع تک فاز و سه فاز عرضه می گردند که این عامل از دیگر پارامترهای موثر بر قیمت دستگاه برش میلگرد برقی می باشد.

 

دستگاه خم و برش میلگرد اتوماتیک
دستگاه خم و برش میلگرد اتوماتیک

 

قیمت قیچی میلگرد بر برقی تک فاز

در بین انواع خم کن میلگرد ، مدل های برقی به صورت تک فاز یا سه فاز در بازار عرضه می شوند. همان گونه که از نام آن قیچی میلگردبر تک فاز مشخص است، این دستگاه برای برش از برق تک فاز استفاده می کند. قدرت آن کمتر از قیچی آرماتور سه فاز است و در سایز های بالای میلگرد، از قیچی میلگرد تک فاز استفاده نمی شود. مزیت خم کن میلگرد تک فاز در جابه جایی و سهولت استفاده و وزن پایین آن است. قیمت قیچی میلگرد بر برقی تک فاز نسبت به انواع خم کن میلگرد سه فاز ارزان تر است.

انواع سه فاز دستگاه برش میلگرد برقی توانایی برش میلگرد تا ابعاد ۳۲ میلیمتر را دارد و به طور گسترده در پروژه های صنعتی به کار می رود. اگر چه قیمت میلگرد بر برقی تک فاز ارزان تر است اما دستگاه برش میلگرد سه فاز حداقل دو برابر دستگاه برش میلگرد تک فاز سریع است.

 

قیمت دستگاه خم کن میلگرد اتوماتیک

قیمت دستگاه خم کن میلگرد اتوماتیک به توان پمپ هیدرولیک، نوع برق مصرفی دستگاه (تک فاز یا سه فاز بودن)، حداکثر نمره ی میلگرد قابل خم و آلیاژ های تشکیل دهنده ی بدنه ی دستگاه بستگی دارد. عواملی مانند محل کارخانه ی تولید دستگاه و هزینه ی حمل و نقل نیز در تعیین قیمت خم کن میلگرد موثر است.

استفاده از دستگاه خم و برش میلگرد اتوماتیک نسبت به انواع دستی مزیت هایی دارد. راندمان و بهره وری بالا، یکدست شدن میلگرد ها و انجام عملیات خمکاری بر روی چند میلگرد به صورت همزمان از مزیت های آن می باشد که موجب مقرون بصرفه شدن قیمت دستگاه خم و برش میلگرد اتوماتیک می گردد.

 

قیمت دستگاه خم وبرش میلگرد هیدرولیکی

همان گونه که از نام آن پیداست دستگاه خم و برش میلگرد هیدرولیکی ، برای خم و برش آرماتور از نیروی هیدرولیکی بهره می گیرد. عملکرد این دستگاه بدین صورت است که نیرویی که توسط پمپ هیدرولیک تولید می شود به سیلندر انتقال می یابد. سیلندر هیدرولیک باعث حرکت بازوی متحرک و تیغه برش می شود و با حرکت تیغه ی متحرک، میلگرد در اندازه ی دلخواه برش داده می شود. این نمونه نسبت به نمونه ی دستی از قدرت بیشتری برخوردار است و بسته به نوع ساخت و کیفیت قطعات به کار رفته در آن، بازه ی قیمت دستگاه خم وبرش میلگرد هیدرولیکی متفاوت است.

 

قیچی میلگرد بر
قیچی میلگرد بر

 

قیمت دستگاه خم و برش میلگرد برقی

به طور کلی قیمت دستگاه خم و برش میلگرد برقی از نوع دستی بیشتر است. این دستگاه سرعت برش بیشتری نسبت به نمونه ی دستی و قدرت بالاتری نسبت به نمونه هیدرولیکی دارد و برای کارهای سنگین و طولانی مدت به کار می رود. قیچی میلگرد بر برقی از اجزایی همچون الکترو موتور، پمپ، جک، شیر دستی، شیلنگ، چرخ برای جابه جایی و تکیه گاه ساخته شده است. 

 

قیمت قیچی میلگردبر مکانیکی (گیربکسی)

قیمت دستگاه خم و برش میلگرد مکانیکی به عوامل مختلفی چون اندازه ی دستگاه و این که توانایی برش آرماتور تا چه قطری را دارد وابسته است. این دستگاه همانند دستگاه میلگرد هیدرولیکی از برش گرم بهره می گیرد و برای انجام آن نیاز به نیروی متخصص و ناظر است. قیچی میلگرد مکانیکی عموما در صنایع سنگین مانند صنایع ساختمان، معدن و فلزات به کار می رود. در این نوع برش با استفاده از دستگاه خم و برش میلگرد مکانیکی، مقاومت کششی میلگرد کاهش می یابد. این نوع از دستگاه خم و برش میلگرد دارای قدرت و سرعت بالا در برش هستند و برای صنایع و فعالیت هایی مناسب می باشند که نیاز به برش سریع آرماتور باشد.

 

عوامل موثر بر قیمت دستگاه برش میلگرد 

از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت دستگاه برش میلگرد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نوع بدنه به کار رفته در دستگاه میلگرد بر
  • برند الکتروموتور میلگرد خم کن
  • وجود یا عدم وجود فیلتر روغن
  • استفاده یا عدم استفاده از شبکه روغن کاری
  • روغن مصرفی دستگاه
  • آبکاری قطعات
  • کیفیت و نوع بدنه دستگاه برش میلگرد 
  • کیفیت و جنس تیغه ها و لبه های برش دستگاه
  • توان مصرفی پمپ و جک هیدرولیک 
  • گارانتی دستگاه خم میلگرد
  • هزینه حمل و نقل
  • تعداد و مدل چرخ استفاده شده (نو یا دست دوم)
  • کارخانه ی محل تولید دستگاه خم و برش میلگرد

هنگام خرید دستگاه برش میلگرد باید با توجه به نیاز پروژه، بهترین نوع را انتخاب کرد تا بیشترین بهره را از دستگاه برد و حاشیه سود را به حداکثر رساند.

 

دستگاه خم کن میلگرد
دستگاه خم کن میلگرد

 

قیمت دستگاه خم و برش میلگرد و الکتروموتور آن

دستگاه های خم و برش میلگرد دارای اجزای مختلفی هستند که برندهای مختلف هر کدام از این اجزا کیفیت ساخت متفاوتی دارند. این عامل یکی از عوامل موثر بر قیمت دستگاه خم و برش میلگرد می باشد. بنابراین برای خرید دستگاه خم و برش میلگرد باید به مشخصات قطعات آن توجه کرد.

الکتروموتور حیاتی ترین بخش این دستگاه می باشد. الکتروموتور در توان و بازدهی مختلف برای انواع قیچی میلگرد بر ها ساخته شده است. عموم الکتروموتور های تولید شده دارای موتور ۳ اسب بخاری و تعداد دور ۱۴۰۰ بار بر دقیقه هستند. پمپ الکتروموتور باید به مقدار کافی قدرتمند باشد تا بتواند این مقدار از نیرو (یا سایر مقادیر بسته به قدرت موتور) را به میلگرد وارد کند.

 

قیمت دستگاه خم وبرش میلگرد و جنس تیغه ها 

تیغه های برش جزو مهم ترین بخش های این دستگاه می باشد که کیفیت محصول نهایی را مشخص می کند. تیغه های برش باید بسیار تیز و برنده بوده و دارای مقاومت بالایی باشند. اگر تیغه های دستگاه خم و برش میلگرد دارای روکش کربن باشند در عملکرد آن ها تاثیر مثبت می گذارد. این تیغه ها معمولا از جنس فولاد و آلومینیوم ساخته می شوند. در دستگاه های خم و برش میلگرد که تیغه آن ها از فولاد ساخته شده است به دلیل مقاومت بالا در مقابل خوردگی و زنگ زدگی و همچنین استهلاک پایین تر شاهد بالاتر بودن قیمت قیچی خم وبرش میلگرد می باشیم. باید به این نکته توجه داشت که فارغ از نوع تیغه دستگاه، بهتر است که تیغه های قیچی میلگرد بر را به صورت دوره ای سرویس کرد تا از تحمیل هزینه های اضافی جلوگیری شود. هر چقدر که تیغه ها برنده تر باشند هنگام برش میلگرد ضایعات کمتری تولید می شود.

 

قیمت دستگاه خم کن میلگرد و جنس بدنه

از عوامل موثر بر قیمت دستگاه برش میلگرد جنس و کیفیت بدنه دستگاه برش می باشد. دستگاه هایی که در بدنه آنها از فولاد استفاده شده باشد کمتر دچار زنگ زدگی می شوند و استهلاک آنها پایین تر است. همین طور نوع جوشکاری در متصل کردن بخش های مختلف دستگاه، در کیفیت ساخت و مقاومت بدنه موثر است. هرچه جوشکاری دقیق تر باشد ظرافت در طراحی و ساخت دستگاه برش میلگرد بیشتر است.

 

دستگاه خم و برش آرماتور
دستگاه خم و برش آرماتور

 

قیمت قیچی خم وبرش میلگرد و شاسی آن

شاید به جرات بتوان گفت کمتر قطعه ای در دستگاه خم وبرش میلگرد باشد که به اندازه شاسی برای فردی که با دستگاه کار می کند اهمیت داشته باشد. در هنگام خرید دستگاه خم و برش میلگرد باید توجه داشت دستگاهی را انتخاب کنید که طراحی آن به گونه ای باشد که در عین ظرافت و دقت در طراحی، کار کردن با آن راحت باشد.

 

قیمت دستگاه خم میلگرد و چرخ آن

یکی از اجزایی که ممکن است در نگاه اول کم اهمیت به نظر برسد، چرخ های دستگاه خم و برش میلگرد است که بر خلاف تصور از اهمیت بالایی برخوردار است. باید توجه داشت که خیلی اوقات نیاز به جابه‌ جایی دستگاه و انتقال آن از محل یک پروژه به پروژه ی دیگر است. چرخ های دستگاه برش و خم میلگرد به شما این امکان را می دهد که بدون مشکل، دستگاه را جابه جا کنید. همچنین تعداد و اندازه ی چرخ ها بر قیمت دستگاه خم و برش میلگرد نیز موثر است.

برای دستگاه هایی که توانایی خم و برش میلگرد تا قطر ۲۵ و ۲۸ میلیمتر را داشته باشند از چرخ های کوچک و کم وزن استفاده می شود. زیرا حمل و نقل این دستگاه ها آسان است. هر قدر که ابعاد دستگاه بزرگتر باشد و توانایی برش میلگرد در اندازه های بالاتری را داشته باشد به چرخ های صنعتی و بزرگتر برای انتقال راحت دستگاه نیاز است. هنگام خرید دستگاه خم و برش میلگرد باید هزینه تعمیر و تعویض چرخ های دستگاه را مد نظر قرار داد.

 

خرید دستگاه خم و برش میلگرد

در هنگام خرید دستگاه خم و برش میلگرد باید به سیستم برش دستگاه دقت نمود. دستگاه برش و خم میلگرد در انواع ثابت، چهار چرخ، دو چرخ و همین طور پرتابل عرضه می گردد که توجه به این ویژگی ها نیز در خرید دستگاه خم و برش میلگرد حائز اهمیت است. خرید دستگاه خم و برش میلگرد باید با توجه به حجم و سرعت مورد نیاز برای پیشرفت پروژه صورت پذیرد. به طور مثال سرعت قیچی میلگردبر گیربکسی بیشتر از نوع هیدرولیکی آن است و برای پروژه های بزرگتر بهتر است که خرید دستگاه برش و خم میلگرد گیربکسی در دستور کار قرار گیرد. قیچی های گیربکسی نسبت به انواع هیدرولیکی وزن بیشتری دارند، بنابراین بهتر است از این نوع در کارگاه های ثابت استفاده گردد. قیمت دستگاه خم و برش میلگرد دست دوم ارزان تر است اما به دلیل فرسودگی و استهلاک بالای قطعات، توصیه می شود که به سراغ خرید دستگاه خم و برش میلگرد دست دوم نروید.

 

نکات خرید دستگاه خم و برش آرماتور

به دلیل اهمیت و ریسک های عملیات خمکاری میلگرد باید برخی نکات را از جهت ایمنی و خطر پذیری هنگام خرید دستگاه خم کن میلگرد رعایت نمود. برای مثال باید دقت داشت که دستگاه خم و برش میلگرد اتوماتیک حتما دارای دکمه توقف فوری باشد. دقت کنید که بخش های متحرک دستگاه با چه مکانیزمی از خطر جلوگیری می کند و حفظ می شود. هنگام خرید دستگاه خم کن میلگرد ، باید به سراغ دستگاهی رفت که از متریال با کیفیت تهیه شده باشد و دقت و ظرافت در ساخت آن مشهود باشد.

 

دستگاه برش میلگرد
دستگاه برش میلگرد

 

عوامل موثر بر خرید دستگاه خم و برش میلگرد

خرید دستگاه خم و برش میلگرد باید بر اساس نوع فعالیت صنعتی و متناسب با حجم تولید کارگاه باشد. در هر کارگاه باید نوع متفاوتی از دستگاه خم و برش میلگرد را استفاده نمود. برای مثال در کارخانه های تولید محصول بتنی بسته به نیاز باید با استفاده از دستگاه خم و برش میلگرد، از انواع مدل های گیربکسی برای تولید میلگرد های برش خورده یا تهیه خاموت اقدام کرد. در کارگاه های تیرچه سازی بسته به نیاز از انواع دستگاه خم و برش میلگرد و یا به طور خاص از خاموت زن استفاده می شود.

تیغه های دستگاه خم و برش میلگرد مستهلک می شوند و توان برش را از دست می دهند. بهتر است هنگام خرید به سراغ دستگاه هایی بروید که جنس تیغه ی آن ها فولادی باشد. هر چقدر که مسافت کارخانه تا محل اجرای پروژه بیشتر باشد هزینه حمل و نقل نیز به تبع بیشتر خواهد بود. هنگام خرید دستگاه دقت داشته باشید که محصول مورد نظر را از نزدیک ترین کارخانه خریداری کنید.

 

خرید دستگاه خم و برش میلگرد به صورت اینترنتی

به منظور خرید دستگاه خم و برش میلگرد می توان هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری اقدام نمود. اما باید توجه داشت که خرید آنلاین دارای مزایایی نسبت به خرید حضوری می باشد. از جمله اینکه از اتلاف وقت و هزینه های مربوط به رفت و آمد به فروشگاه های مختلف جلوگیری می نماید. خرید دستگاه خم و برش میلگرد به صورت آنلاین امکان مشاهده مشخصات دستگاه را به همراه قیمت آن فراهم نموده و در نهایت سبب خرید بهترین دستگاه متناسب با نیاز پروژه می گردد.

 

انواع خم کن میلگرد

قیچی آرماتور انواع مختلفی دارد که هر کدام برای برش میلگرد در اندازه ها و سایز های مختلف به کار می رود. باید توجه داشت که هنگام خرید قیچی میلگرد ، بسته به نیاز نوع مناسب آن انتخاب گردد. انواع قیچی میلگرد بر در ابعاد و راندمان های مختلف و دقت و سرعت برش متفاوت در بازار موجود است. در بازار انواع قیچی میلگردبر شامل نوع دستی، هیدرولیکی و گیربکسی می شود. البته از نظر ظرفیت برش نیز می توان انواع خم کن میلگرد را دسته بندی نمود. همچنین تعداد چرخ ها نیز تعیین کننده انواع خم کن میلگرد و قیمت آن می باشد.

 

دستگاه خم میلگرد گیربکسی (برقی)

دستگاه خم میلگرد گیربکسی یا همان قیچی میلگرد بر گیربکسی دیگر دستگاه خم کن میلگرد است. این دستگاه با عنوان قیچی خم و برش میلگرد برقی نیز شناخته می شود. سریع ترین مدل دستگاه برش میلگرد نوع گیربکسی یا مکانیکی آن است. طریقه کارکرد دستگاه به این صورت می باشد که گیربکس به الکتروموتور متصل است. در مرحله بعد نیروی گیربکس به وسیله ی اهرم ها عملیات برش میلگرد را انجام می دهد. این نمونه از قیچی میلگردبر همانند نوع هیدرولیکی دارای یک موتور الکتریکی است. اما تفاوت آن با نوع قبلی در سیستم کارکرد موتور می باشد. در قیچی خم و برش میلگرد برقی ، قدرت موتور از طریق یک سیستم گیربکسی تامین می گردد. قیچی میلگردبر گیربکسی دارای انواع تک فاز و سه فاز می باشد. در دستگاه خم و برش میلگرد برقی ، برگشت جک به صورت اتوماتیک است که موجب افزایش سرعت برش می شود. برخی از انواع و مدل های این قیچی میلگردبر قابلیت برش میلگرد تا بیشتر از ۳۲ عدد در دقیقه را دارند.

قیمت دستگاه خم کن برقی میلگرد نسبت به نمونه دستی بالاتر است. باید توجه داشت که نوع برقی دستگاه شامل انواع مختلف هیدرولیک، گیربکسی و ... می شود و از این رو بازه قیمتی دستگاه خم کن میلگرد برقی بسیار متفاوت می باشد. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که بر خلاف نمونه های دستی، در نمونه های برقی سن دستگاه و دست دوم بودن در تعیین قیمت خم کن میلگرد برقی بسیار تاثیر گذار است.

 

دستگاه خم و برش میلگرد اتوماتیک
سرعت عمل دستگاه خم و برش میلگرد اتوماتیک

 

قیچی میلگرد بر هیدرولیک

قیچی میلگرد بر هیدرولیک قابلیت برش تعداد زیادی میلگرد در مدت کوتاه را دارا می باشد. علاوه بر این نسبت به دستگاه های قدیمی و دستی از دقت بالاتری برخوردار بوده و به دلیل تعبیه چرخ در زیر آن به راحتی قابل جابه جایی می باشد. به دلیل پایین بودن قیمت قیچی خم وبرش میلگرد ، در ساختمان سازی کاربرد بالایی دارد. البته قیمت این نوع از قیچی میلگرد بر از قیمت دستگاه برش میلگرد دستی بیشتر است.

قدرت الکتروموتور و پمپ تعیین کننده قدرت و سرعت انجام عملیات با این دستگاه برش و خم میلگرد می باشد. هر چه قدرت دستگاه بالاتر باشد، قیمت قیچی خم وبرش میلگرد هیدرولیکی بیشتر خواهد بود. قیچی میلگرد بر هیدرولیکی در انواع چهار چرخ، دو چرخ و … تولید و عرضه می گردد که بر این اساس قیمت آنها با یکدیگر متفاوت است. در این مدل از دستگاه برش میلگرد پس از انجام عملیات برش، بازگشت تیغه به حالت نرمال به صورت دستی انجام می شود.

 

دستگاه خم کن میلگرد اتوماتیک

دستگاه خم کن میلگرد اتوماتیک دارای یک میز برای خمکاری میلگرد است که بر روی آن زوائد و خارهایی تعبیه شده است. این زوائد و خارها باعث ثابت نگه داشتن میلگرد می شود و از حرکت آن جلوگیری می کند. برخی از این زوائد ثابت است و برخی دیگر قابلیت چرخش دارند که اجزای چرخان آن توسط الکتروموتور دستگاه خم کن میلگرد به حرکت در می آیند. از آن جایی که قیمت دستگاه خم کن میلگرد اتوماتیک از دیگر انواع خم کن میلگرد بیشتر است، مقرون به صرفه است که از آن در کارگاه های ساختمانی بزرگ یا کارگاه های تیرچه سازی استفاده کرد.

 

فرآیند دستگاه خم کردن میلگرد 

از آن جایی که فرآیند خم کردن میلگرد توسط این دستگاه به صورت سرد انجام می شود باید میلگردها توسط ماشین دارای فلکه خم کن و به شکل مکانیکی و با سرعت ثابت از دستگاه عبور داده شوند. سرعت خم کردن میلگرد ها نیز باید با نوع فولاد و دمای محیط تنظیم شود. به همین منظور معمولا از خم کردن میلگرد های با دمای کمتر از منفی ۵ درجه سلسیوس اجتناب می شود.

 

مزایای میلگرد خم کن

استفاده از دستگاه خم کن میلگرد یا خاموت زن در کارگاه های صنعتی مزایا و کاربرد هایی دارد که در این بخش به چند نمونه از آن اشاره می شود.

  • برش دقیق: به دلیل درجه بندی هایی که بر روی دستگاه خم کن میلگرد اتوماتیک وجود دارد، می توان میلگرد ها را در اندازه ی دلخواه و با سرعت بالا خم کرد. با توجه به این نکته که در انواع دستی دقت اپراتور تعیین کننده ی دقت خم میلگرد می باشد، در خم کن دستی میلگرد شاهد دقت پایین تر برش نسبت به ماشین هستیم. 
  • صرفه جویی در زمان: علاوه بر دقت بالا در انجام عملیات خم میلگرد، دستگاه خم میلگرد این امکان را فراهم می کند که عملیات خمکاری با سرعت بسیار بالاتری انجام شود و سرعت پیشرفت پروژه بیشتر گردد.
  • کاهش فشار فیزیکی: دستگاه میلگرد خم کن به کمک اپراتور می آید تا یک فرایند سخت و نیازمند صرف انرژی را با حداقل فشار و نیروی وارده از طرف خود به سر انجام برساند. با استفاده از دستگاه خم کن میلگرد اتوماتیک فشار مورد نیاز از سوی اپراتور به مقدار زیادی کاهش می یابد و کار اپراتور ساده تر هم خواهد شد.

 

ویژگی های دستگاه خم میلگرد 

دستگاه خم کن میلگرد ویژگی هایی دارد که مانند شناسنامه آن می باشد و باید هنگام خرید دستگاه خم کن میلگرد به این ویژگی ها دقت کرد. چون بر قیمت دستگاه خم کن میلگرد موثر است.

  • ظرفیت خم: ظرفیت خم بیان کننده ی حداکثر اندازه ی میلگرد هایی است که ماشین می تواند آن ها را خم کند.
  • سرعت خم: سرعت خم بیان کننده زمان مورد نیاز برای عملیات خمکاری برای هر میلگرد می باشد که به طور معمول در نمونه های دستگاه خم کن اتوماتیک از ۳ تا ۵ ثانیه متفاوت است. در نمونه های دستگاه خم کن میلگرد دستی بسته به میزان فشار وارده از سوی اپراتور سرعت و دقت عملیات خمکاری می تواند متفاوت باشد.
  • قدرت خم کردن: قدرت خم کردن دستگاه بیانگر میزان حداکثر نیرویی است که موتور دستگاه خم کن میلگرد اتوماتیک از آن برای خم کردن خاموت ها استفاده می کند. این مشخصه برای نوع دستی صدق نمی کند. در نوع دستی ، نیروی اپراتور مشخصات خمکاری از جمله سرعت و دقت فرایند را تعیین می کند.
  • زاویه خم: همان طور که از نام آن پیداست این مشخصه بیانگر زاویه ای است که میلگرد با آن خم می شود. زاویه خم به کاربر دستگاه خم میلگرد این امکان را می دهد که میلگرد ها را به شکل دلخواه در بیاورد. اکثر نمونه های دستگاه خم کن میلگرد اتوماتیک دارای درجه بندی می باشند که می توان از آن برای تعیین زاویه خمکاری استفاده کرد.

 

 

کاربرد های دستگاه میلگرد خم کن

از مدل های مختلف دستگاه خم کن میلگرد بسته به نیاز در پروژه های مختلف صنعتی و عمرانی استفاده می شود. در پروژه های ساختمانی کوچک و عموم پروژه هایی که در آن نیاز به خم میلگرد هایی تا حداکثر سایز ۱۲ باشد می توان از دستگاه خم کن میلگرد دستی استفاده کرد.

در پروژه های صنعتی بزرگ نیز بسته به نیاز می توان از انواع دستگاه خم کن میلگرد اتوماتیک استفاده کرد. از جمله فعالیت هایی که در آن ها به کارگیری انواع اتوماتیک مورد نیاز است می توان به پروژه های بزرگ ساختمانی و برای ساخت قاب ها، بالکن ها، درها و پنجره ها اشاره کرد. از دیگر صنایعی که در آن به طور گسترده از دستگاه خم کن میلگرد استفاده می شود می توان به صنعت دریانوردی اشاره کرد. از جمله کاربردهای آن، در ساخت پایه های لامپ دریایی می باشد.

 

تعمیرات و نگهداری قیچی میلگردبر

پس از خرید دستگاه، باید این نکته را مد نظر داشت که باید دستگاه قیچی میلگرد را هر ۶ ماه یکبار سرویس نمود تا از عملکرد درست آن اطمینان حاصل گردد. همچنین در میلگردبر های هیدرولیک ، باید شلنگ ها کنترل شوند که فاقد نشتی باشند. علاوه بر این، باید هنگام استفاده، ضریب اطمینان دستگاه را در نظر گرفت که دستگاه بیش از ظرفیت کار نکند.

 

اصول نگهداری از دستگاه برش میلگرد

پس از خرید دستگاه برش میلگرد باید به نکات نگهداری از آن توجه کرد تا بتوان بیشترین بهره برداری را از دستگاه کرد و حاشیه سود پروژه را به حداکثر رساند. در این بخش برخی از مهم ترین نکات آورده شده است:

  • الکتروموتور دستگاه برش میلگرد برقی باید به صورت دوره ای و هر ۶ ماه بررسی شود.
  • نباید بیش از ظرفیت دستگاه از آن کار کشید و میلگرد ها را با آن برش داد.
  • بعد از هر دوره استفاده دستگاه را آچارکشی کنید تا از عملکرد درست دستگاه اطمینان یابید.
  • برای افزایش طول عمر دستگاه و سالم ماندن تیغه های آن، بهتر است تیغه های دستگاه به صورت دوره ای روغن کاری شوند.
  • همیشه هنگام استفاده از دستگاه ضریب اطمینان دستگاه را مد نظر قرار دهید تا موتور و عملکرد دستگاه دچار اشکال نشود.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما